En niet zomaar een sedan, maar eentje met een Solid State-accu…
MG bewijst dat Chinese auto’s best kunnen verkopen in Nederland, als het prijskaartje maar schappelijk is. Op deze manier heeft MG zich een plekje weten te veroveren op de Nederlandse markt, waar dat Nio of Xpeng nog niet echt gelukt is. Ze gaan het nu echter ook hogerop zoeken: MG komt namelijk met een heuse premium sedan.
Nu heeft MG een naam gevestigd als budgetmerk en dat is natuurlijk een beetje lastig te rijmen met een premium imago. Daarom heeft moederbedrijf SAIC weer een ander merk in het leven geroepen: IM. Inderdaad, NOG EEN CHINEES AUTOMERK. Het houdt gewoon niet op.
IM is een afkorting voor Intelligent Mobility (heel origineel) en de auto krijgt de naam IM LS6. Qua specificaties moet het een heuse Tesla-killer worden, want de instapversie krijgt al 600 km range. Als klap op de vuurpijl komt er een versie met een Solid State-accu (echt waar) die een WLTP-actieradius van 800 km moet krijgen. De L6 wordt uiteraard ook bloedsnel, met een sprint van 0-100 km/u in minder dan 3 seconden.
IM kiest er voor om de nieuwe LS6 in Europa te onthullen, tijdens de autosalon van Genève. Onze razende reporter kon hier vanochtend de eerste beelden schieten. De IM LS6 zal vervolgens in 2025 op de markt komen. Waarschijnlijk eerst de versie met een gewone batterij, want we gokken dat de Solid State-batterij nog iets langer op zich laat wachten.
drsjeroen zegt
Mooi!
racerx zegt
Ik ben niet zo thuis in de materie, maar zo’n solid state accu heeft minder last van degradatie en laadt een stuk sneller op?
okdoei zegt
Laadt sneller, veiliger, meer bereik met dezelfde aantal cellen (of minder gewicht voor hetzelfde bereik als huidige batterijen. Nadeel is nog de degradatie.
Robert zegt
– hogere energiedichtheid
– meer laadcycli
– stabieler (geen vloeibaar elektrolyt)
– geen warmte-ontwikkeling
heka zegt
Wat een ellende al die batterij auto’s.
pentar zegt
Wat bedoel je precies? Olieverbruik? Versleten V-snaren? Lekke koppakkingen?
V8Vantage zegt
Mijn partner lekt ook af en toe, verbruikt afschuwelijk veel wijn en piept ook regelmatig. Zou haar voor geen goud willen inruilen voor een ander klinisch type.
tenaci zegt
Zou volgens mij een primeur zijn toch? Auto met solid state
mashell zegt
Alleen de aankondiging van de lancering geeft je nog niet de primeur.
Wolflow zegt
Hoezo aanval op Tesla?
Dat merk is alles behalve premium met leder van de kunst koe en een goedkope tablet is het niet meer dan een opgeleukte Lada
Richmond zegt
bmw gebruikt ook geen echt leder meer, volgens mij alleen sportwagens en de Bentley/ rolls Royce type auto’s hebben nog echt leer
Robert zegt
“… waar dat Nio of Xpeng nog niet echt gelukt is.”
En Aiways, en BYD, en Hongqi, en JAC, en Ora, en Seres, en Wey, en Zeekr. Eerlijk toegegeven, ik moest sommige van deze merknamen namen zelfs even googelen. De enige merken die nog enigszins succesvol lijken, zijn Lynk & Co, Polestar en MG.
hotze zegt
Byd verkoopt meer elektrische auto’s dan Tezla.
V8Vantage zegt
Niet hier…
minimoke1984 zegt
Ben benieuwd. Uiteindelijk draait t allemaal om prijs. Dus als ze willen concureren met Tesla(model 3) zullen ze onder (of misschien de prijzen matchen met een SSD accu)die prijs moeten duiken om succesvol te kunnen zijn.. Als ze dat doen denk ik dat t wat kan worden.. enige puntje is nog: waar kun je snelladen met 4-500kwh/u of meer?? Ik ken er nog geen 1.
torsen zegt
1669mm is toch vrij hoog voor een sedan…
ra-smit zegt
Wat een gedrocht! Gelukkig voor MG/IM wordt dit model in het zwart gepresenteerd, want dan zie je al die overgeëngineerde onnodige details niet.
en waarom staan MG’s altijd om een maatje te kleine banden? Geen porum!
Itso zegt
Introductie in 2025 zonder solid-state…
Na al die jaren van vermeende Tesla killers is Tesla blijkbaar nog steeds niet gekild. Ik zie niet in waarom het deze keer weer anders zou zijn.