MG zet vol in op goedkopere elektrische auto’s, na de ZS komt volgens een nieuw gerucht een elektrische sportauto en hatchback naar Europa.
Waar je zo’n tien jaar geleden eigenlijk alleen een elektrische sedan of hatchback kan kopen, zijn er sindsdien steeds meer elektrische autosoorten bijgekomen. SUV’s, crossovers, bestelbusjes, supercars… Binnenkort komt daar ook de stationwagen bij. Over kleinere, (relatief) goedkope elektrische sportcoupés horen we echter niet zo heel veel. Natuurlijk was er ooit de Tesla Roadster, maar hier werden er niet zo heel erg veel van verkocht. En echt goedkoop was deze eigenlijk ook niet.
Misschien kunnen we later dit jaar echter wél een elektrische sportcoupé kopen. Autocar laat namelijk weten dat MG dit jaar twee elektrische auto’s op de markt wil brengen, waaronder een sportcoupé. Het gaat om de productieversie van de E-motion. Technische details zijn schaars, wel zegt Autocar dat het op een SAIC-platform zal rijden en twee motoren zal krijgen. Daarmee is vierwielaandrijving mogelijk.
Deze productie-E-motion moet de halo car van het nieuwe MG worden en zal naar verwachting binnen 4 seconden de 100 km/u aan kunnen tikken. De vleugeldeuren van het concept zijn waarschijnlijk weg, ook is het onzeker of de eerder beloofde actieradius van 483 kilometer waargemaakt kan worden. Stiekem hopen we dat die vleugeldeuren inderdaad wegblijven en die actieradius iets lager wordt. Het hele idee van een sportcoupé is immers dat je er sportief mee kan rijden, waarbij je het liefst een zo laag mogelijk gewicht hebt. Accu’s en vleugeldeuren zijn zwaar, dus een kleinere actieradius betekent meer rijplezier.
Volgens Autocar gaat MG deze sportieve coupé eind dit jaar verkopen. Of Nederland dan ook aan de beurt is, is niet bekend. Bij onthulling van de E-motion sprak MG over een Britse prijs van omgerekend 33.195 euro.
Naast de elektrische sportauto, gaat MG volgens Autocar later dit jaar ook een elektrische hatchback verkopen. Deze moet het formaat hebben van de 3, ofwel het formaat van een Zoe, Honda E of Mini Electric. De kleine hatchback gaat technologie delen met de ZS EV, al zal de accu van de hatchback vermoedelijk kleiner zijn dan de 44,5 kWh-accu van de ZS EV. Daarmee wil MG kosten verminderen en een grotere interieurruimte kunnen aanbieden. Deze MG wordt eind dit jaar op de markt gezet.
florisje zegt
Staat MG voor “Mazda Gejat”?
viezefreddyw zegt
@florisje: Het is een mixje inderdaad. Mazda, Jaguar en Aston Martin zie ik er in.
goodfellar1 zegt
@viezefreddyw: beetje tesla erbij, zo worden mg’tjes geboren
outlook zegt
@florisje: guess so
janstehouwer1954 zegt
@florisje: helemaal goed geraden😂
vondudenstein zegt
Nogal ja.
Anderzijds… beste MG design sinds… heul lang.
goodvibrations zegt
Shit.. Het ziet er nog mooi uit ook… 🙈
leonlampe zegt
Eindelijk een keer geen suv!
Mas zegt
Lijkt ook enorm op de Infiniti Q 60 die overigens qua kleur ook overeen komt.
xj220 zegt
Mooi ontwerp, er zit alleen geen grijntje MG look aan (de huidige SUV trouwens ook niet). Jammer dat niet teruggegrepen wordt op historisch design.
toniominestrone zegt
@xj220: Wat is de MG look? Metro?
xj220 zegt
Nou die niet. Zou zelf in het ontwerp de lijn van een MG B gebruiken
b088y zegt
@xj220: auto is toch stilstaand afgebeeld?
W115 zegt
🇨🇳C8 competizione🇨🇳
schreute01 zegt
Volgens de kenners hier lijkt t op Alfa, Tesla, Jaguar, Infinity, Aston. Wat een onzin. In elke nieuwe wagen zie je wel iets van een ander ontwerp. Riep er iemand Peugeot? Kia? Seat? Jeep?
Mas zegt
@schreute01: Je hoeft geen kenner te zijn om te kunnen zien dat ze het ontwerp hebben afgekeken ( gejat ) van Infiniti, lekker goedkoop en niet origineel vind ik dat. Elke auto heeft wielen en carrosserie maar dat wil niet zeggen dat je dan maar alles moet kopiëren. Wees origineel en onderscheidt je van rest door je eigen stijl toe te passen.
fanboy zegt
Jongens, als MG het lukt om voor een dergelijk bedrag (33K) een auto te bieden met 480km rijbereik en in 4 seconden naar de 100, dan is dat best groot nieuws. Ja de afwerking zal vast iets minder zijn etc, maar dan is het een goedkope elektrische auto met een dergelijk bereik, en ook nog eens erg snel.
De huidige MG maakt elektrisch rijden al wat bereikbaarder voor de meesten, die komt alleen niet erg ver. Deze komt dat wel, en dan nog snel ook.
bmwfe zegt
Vooral Chinees kopen met z’n allen. Erg slim allemaal. Laten we meer naar de Europese/ Westerse producten kijken. Ruim 112 miljoen van ons belastinggeld is ook al verbrand aan elektrische Chinese bussen in Overijssel, Gelderland en Flevoland en dit terwijl er hier fantastische elektrische bussen worden gebouw en ook natuurlijk ook bussen die op waterstof lopen. Zoals jullie weten hebben Keolis en BYD fraude gepleegd. Met siteletters. Moet natuurlijk kunnen. Ze mogen nu 2 jaar rijden, via een noodconsessie. Ben benieuwd wat er daarna gaat gebeuren.
Robert zegt
@bmwfe: de volgende keer dat jij van de lokale afhaalchinees wil eten kun je toch beter een oerhollandse frietje kapsalon met rundvleeskroket nemen, oké?
Wat BYD en Keolis hebben geflikt is verre van fraai, maar dit is geen specifiek Chinees of Aziatisch probleem.
De reden dat onze politie nu met de B-klasse rijdt heeft alles te maken met het feit dat er met een aanbesteding voor de aanschaf van Tourans was geschoven tussen wat hoge pipo’s van de politie en de importeur. Niks Chinees aan.
En dan hebben we nog de sjoemeldiesels, waar overigens zeker niet alleen VAG zich schuldig aan heeft gemaakt.
Nee echt, Trumpiaans vingerwijzen is té gemakkelijk in een kwestie als deze.
911targa zegt
Meer dan eens met deze redenering! Wat er ook nog gebeurde, is dat die Chinezen goedkoper konden leveren door (allicht) staatssubsidie en Nederlandse leveranciers buiten spel werden gezet. De provincies keken naar de goedkoopste aanbieders en Nederlandse bedrijven en werknemers werden gepasseerd.
Werkelijk een schandalige beslissing met overheidsgeld en contraproductief voor de werkgelegenheid en innovatie van Nederland.
Zo…..dat lucht op ;-)
b088y zegt
@bmwfe: 100 jaar geleden was het Britse rijk het grootste rijk uit de geschiedenis, 1/4 van het landsoppervlak van de aardbol was Brits. En kijk nu… de Westerse wereld is over een paar jaar ook klaar, door met zijn allen geen producten uit China te kopen kunnen we het hooguit een paar jaar vertragen, maar waarom?
vondudenstein zegt
Gewoon weer lekker ouderwets westerse zaken doen zoals we dat met PON deden toch??…
China was 10tallen jaren goed genoeg om al onze meuk zo goedkoop mogelijk in elkaar draaien, zodat het westen maximaal kon profiteren. Nu geven ze eigenlijk een middelvinger door het gewoon zelf te doen en is het ineens niet keuk meer.
We willen wel alleen zelf vals kunnen spelen. Hou oud zijn we eigenlijk? 10?
net10 zegt
Ziet er erg goed uit. MG maakt elektrisch rijden betaalbaar en ook nog leuk. Goed gedaan MG.