MG komt niet alleen met een roadster, maar ook met een hot hatch!
MG maakte in Nederland een comeback met een auto die werkelijk niets met MG te maken had: een elektrische cross-over. Het MG-DNA hield op bij de naam en het logo. Toch zijn de Chinezen niet vergeten dat MG van oorsprong een sportief merk is.
Zoals jullie weten komen ze namelijk met de MG Cyberster, een heuse elektrische roadster. En dat is niet het enige: ze komen ook met een hot hatch op basis van de MG 4. Daarvoor brengen ze een label terug uit het (recente) verleden van MG: XPower!
We kregen eerder al afbeeldingen te zien van de MG 6 XPower (zie onder), een snelle versie van een sedan die hier niet geleverd wordt. Die is dus niet bijster relevant voor Nederland, maar de MG 4 is een ander verhaal. Die wordt hier wel degelijk geleverd.
De MG 4 XPower moet nog onthuld worden, maar we kunnen toch alvast de specificaties melden. Die zijn namelijk gelekt via Driving Electric. Zodoende weten we dat de MG 4 XPower 435 pk en 600 Nm koppel krijgt. Niet verkeerd voor een C-segment hatchback!
De MG 4 XPower moet in 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u kunnen sprinten en een topsnelheid halen van 200 km/u. Dat laatste kan een Golf 1.0 TSI ook, maar goed, we weten inmiddels dat het bij een EV niet om de topsnelheid draait.
De MG 4 XPower krijgt dezelfde 64 kWh accu als de Comfort- en Luxury-uitvoering, maar je levert uiteraard wat in qua actieradius. Je kunt rekenen op 385 km WLTP, wat alsnog acceptabel is voor dit segment.
Wat het uiterlijk betreft weten we alvast dat de MG 4 XPower 18 inch velgen krijgt en oranje remklauwen. Een spoiler heeft de MG 4 standaard al, maar die wordt wellicht nog iets groter. Ook een leuke knipoog naar het verleden: de auto zal in Racing Green te bestellen zijn.
Al met al belooft de MG 4 XPower een interessante EV te worden. Een elektrische hot hatch – of iets wat er op lijkt – hadden we namelijk nog niet. En MG kennende zal de prijstelling ook redelijk scherp zijn. Of de rest van de auto ook scherp is? Dat is nog even afwachten.
Bron: Driving Electric
Gulli zegt
Ik wil er met alle liefde van de wereld enthousiast van worden maar ik vind het gewoon zo lélijk 😅
banderas zegt
Belangrijker (geen idee waarom dat niet genoemd is) is de 77 kwh-batterij die eraan zit te komen.
Jasp3r zegt
Nouja hot hatch, hot hatch, het is een Chinese tank van 1650kg
banderas zegt
Ruim 10 jaar geleden had je voldoende sportwagens die ook al 1600 kg wogen hoor. En nooit met de MG4 gereden, dan praat je wel anders. Voelt standaard al als een lekker gretig en guitig bakkie. Als het meeste gewicht onderin zit dan zit dat sowieso vaak wel snor.
joki zegt
Je zegt zelf “sportwagens”… het gaat over een hot hatch en dat kan met zo’n gewicht niet… Snel zal die zeker zijn, misschien wendbaar maar met zo’n gewicht… absoluut geen hot hatch, net zoals een Mercedes AMG A45 dat eigenlijk ook niet is… Een E39 M5 was ook geen hot hatch hé
Computer Freak zegt
Zelfde gewicht en power als een BMW E39 M5.
trolle zegt
Ziet er wel afschuwelijk uit op die foto’s
zwepp zegt
Dat dus. Liever de helft van het vermogen en gewoon een knappe wagen.
Onehp zegt
Leuk zo, hoef je de partij niet mee te delen waar je bent, je rijdt met hun auto met GPS en data/telefoonverbinding, kan vast ook gekoppeld worden aan de microfoons, cameras en je gekoppelde telefoon. Goed om weten indien je meer doet dan vleesbroodjes halen bij de Gouden Bogen in je snelle XPower hot hatch
flyerbunch zegt
Al draagt een aap een gouden ring..
3246cm252kw zegt
Pk cijfers is echt het enige waar die elektrieste auto’s op worden verkocht. Het ziet er niet uit!
Allison Burgers zegt
Ja, elke EV is alleen maar verkocht vanwege het aantal pk’s natuurlijk.
Onehp zegt
Jou centimeters en “kw” (je bedoelde kW?) zijn beter, dan? :p
Richmond zegt
Dus als dezelfde auto een v6 had gehad met minder vermogen dan was het prima geweest?