Deze lucky bastardo loopt ons lekker te maken op z’n Instagram-account, maar wat gaat zijn one-off Huayra nu daadwerkelijk uniek maken?
Het getal 730 in de typenaam doet vermoeden dat Pagani het vermogen van de AMG V12 heeft gelaten voor wat het is, want een gewone Huayra heeft inderdaad 730 pk. Nog steeds genoeg om je rijbewijs door de shredder te kunnen gooien als je alleen al naar het gaspedaal kijkt, maar er zijn tegenwoordig genoeg kandidaten met meer pk’s.
Wat gaat er dan wel dermate bijzonder gaat zijn aan deze Huayra dat-ie een ‘1-of-1’ vermelding mee krijgt is vooralsnog niet bekend. Alejandro Salomon, de gelukkige aanstaande eigenaar, laat op Instagram en Twitter slechts los dat de eerste renders er nog beter uitzien dan hij had verwacht. Bovendien krijgt zijn nieuwe kindje chassisnummer 69. Waarschijnlijk wordt het dus gewoon een Huayra met een opvallende paintjob en wat extra toeters en bellen, net als de Huayra La Monza Lisa van Kris Singh.
Toch hopen we stiekem dat de Italianen alle registers opentrekken en eindelijk met een écht lekkere Huayra gaan komen. Ter illustratie, hieronder een foto van de aanstaande eigenaar in een met carbon behangen Huayra. Handjes vingertjes in de lucht!
Met dank aan iedereen voor de tips!
norge zegt
Taco editie?
rob5nismo zegt
@norge: riki martin?
Salsa tequila
jmcclane zegt
Als ik het geld had om ook een one off te laten bouwen zou het een Pagani Huayra en een Bugatti Veyron worden.
Een Pagani vind ik sowieso indrukwekkender dan een Ferrari..
rolov zegt
@jmcclane: als ik geld zou het een zonda worden. Van een veyron maken ze bijna elke een one off anders raken ze die dingen echt nooit kwijt. En dan zijn er nog fantasie lozen die er 3 kopen.
baasbas zegt
@rolov: Sorry hoor, kan het niet laten om te reageren. Je geeft af op de special editions van de Veyron? En dan noem je de Zonda. Jaja…
rolov zegt
@baasbas: gelukkig reageer je en kan ik daar op antwoorden. van de veyron maken ze er 300 en raken ze niet kwijt dus special editions. Van de zonda (je weet hoop ik dat ze die niet meer maken) worden de mallen alleen nog afgestoft als je genoeg geld meebrengt. Dus je vergelijking klopt voor geen meter. O en ik geef niet af op de veyron ik zou alleen mijn fantasie gebruiken en mijn geld leuker besteden dan aan 3 stuks veyron.
baasbas zegt
@rolov: Je weet hoop ik dat er geen verschil is tussen de manier waarop Bugatti z’n special editions verkoopt en Pagani?
Daarnaast, het was niet mijn vergelijking, het was de jouwe. En ik ben het compleet met je eens dat die vergelijking voor geen meter klopt.
rolov zegt
@baasbas: geen verschil? Bugatti heeft er 300 die ze kwijt moeten en Pagani heeft de zonda die ze eigenlijk niet meer maken omdat ze de huyara hebben. En voor een mooi bedrag bouwen ze toch een zonda speciaal voor jou terwijl bugatti zich in allerlei bochten wringt om maar een speciale versie te bedenken zodat er een lijp met te veel geld hem toch koopt. Je hebt gewoon gelijk. Jij snapt het.
baasbas zegt
@rolov: precies, geen verschil dus. Je probeert met woorden wat accenten anders te leggen zodat het lijkt alsof er verschil is. Maar nee, dat is er niet. Tenzij je denkt dat er ergens op een parkeerplaats 30 Veyrons staan te verstoffen die nog een baasje moeten krijgen?
rolov zegt
@baasbas: denk je nu echt dat als alle veyrons nog zijn verkocht en over een jaar komt er iemand en die vraagt of ze er nog een kunnen maken dat doen? En bij Pagani gaat dat wel zo. Dus er Is wel degelijk een verschil.
baasbas zegt
@rolov: Tsja.. meer woorden maar nog steeds geen argumenten. Nu val je zelfs terug op aannames die je in een vraagstelling formuleert om ze meer waar te laten lijken, terwijl je het antwoord daar helemaal niet op weet. En daarna herhaal je dat er daarom dus een verschil is. Nou, als discussiëren blijkbaar zo werkt, dan herhaal ik ook wat: er is geen verschil.
Punt blijft: jij klaagt over de special editions van de Veyron. En je noemt de Zonda. Terwijl dat het model is wat na de Veyron de meeste special editions heeft zo ongeveer….
rolov zegt
@baasbas: er Is wel degelijk een verschil. Ik heb het je nu al 3 keer uitgelegd. Maar blijkbaar zie jij het anders. Dat kan. Betekent niet dat je gelijk hebt. Maar dat mag van mij.
lincoln zegt
@rolov:
hup .. verkopen die grafbende ..
dat is onder aan de streep het enige motto van een auto-verkoper ..
dat doet hassan bij jet-cars .. en Pagani bij Pagani ..
jmcclane zegt
@rolov: Zolang je met genoeg geld komt aanzetten, bouwt Pagani hem wel :) De Bugatti Veyron Super Sport in zwart/oranje is eigenlijk al af naar mening en er hoeft niks meer aan gedaan te worden. Een Mcaren P1 in donker oranje met zwarte velgen en een Huayra in one off uitvoering. Deze 3 zijn het voor mij in deze klasse met een one off eigenlijk.
jmcclane zegt
@jmcclane: Een McLaren P1 natuurlijk.
p993 zegt
@jmcclane: dat zijn er twee en je had geld voor één
jmcclane zegt
@p993: Inderdaad je hebt ook gelijk, alleen zou ik gewoon erg twijfelen tussen een Veyron SS en een Huayra het liefst zou ik ze beiden willen. Dromen blijft leuk :)
KEV9 zegt
Verborgen ruimtes voor het snifsnif gebeuren?
tupperware zegt
Als hij dan het NA blok uit de Zonda er in laat sleutelen vind ik het misschien interessant.
De Huayra boeit mij eigenlijk niet, dat komt meer door het model dan door de afwerking en liefde voor detail.
Wat mij betreft kan hij qua ontwerp simpelweg niet in de schaduw staan van de Zonda, desondanks is het in het rijtje van wat er nu aan hypercars gebouwd wordt wel een toppertje.
Hetgeen dan weer veel zegt over de bagger (P1 en 918 uitgezonderd) die er nu over ons wordt uitgestort.
lincoln zegt
rijk aan armoede dus ..
norge zegt
@lincoln: Meer armoede aan rijkheid..
Vanquish zegt
“Toch hopen we stiekem dat de Italianen alle registers opentrekken en eindelijk met een écht lekkere Huayra gaan komen.”
Want de Huayra is nu niet écht lekker?
trustmeiamanengineer zegt
“Toch hopen we stiekem dat de Italianen alle registers opentrekken en eindelijk met een écht lekkere Huayra gaan komen.” Wat?! Want de ‘gewone’ Huayra is een lullig wagentje?
Ik vind elke Pagani lekker. Meestal levert het geen verbetering op als een of andere rijke knaap (vaak zonder veel goede smaak) er een laat verbouwen.
Hoewel ik wel moet toegeven dat de ‘La Monza Lisa’ (afgezien van de naam) een heerlijk ding is!
trolle zegt
Huayra met zonda R evo motor erin. 2 turbo’s erop. Zonda r velgen en in zonda cinque two-tone =af
jorden zegt
Ik bestelde een Huayra zonder carrosserie en bracht hem naar zagato. Ja als geld tocht geen rol speelt…
dikdraak zegt
@jorden: Een Huayra met zelfdragende carrosserie zonder huid bestellen wordt ‘m niet.