Of in ieder geval ver in de blubber.
Als we de G-Klasse even buiten beschouwing laten, was de Mercedes W124 misschien wel de laatste ouderwets onverwoestbare Mercedes. Oké, de W140 S-Klasse en R129 SL behoorden ongeveer tot dezelfde generatie, in ieder geval optisch. Het waren de laatste Mercs met geribbelde achterlichten. Die topmodellen waren echter, wellicht mede door complexere technieken, al flink wat storingsgevoeliger dan hun modalere broer.
Wat ook bijdraagt aan het imago van de W124, is dat opvolger W210 juist relatief slecht was. Bij deze opmerking moet ik even wegduiken voor @willeme die boos zijn autoblog-mok naar mijn hoofd slingert. Volgens hem kan je zo’n W210 met een goede historie namelijk prima inzetten als puike gezinsbak, als je maar weet waar je op moet letten. Desalniettemin kent de W210 niet de beste reputatie. Het was één van de eerste Mercs die uitkwam na een grote kostenbesparingsronde bij het merk en dat vertaalde zich naar enkele problemen, zoals roest.
Een auto die tegen een stootje kan dus, die W124. Maar het kan altijd robuuster, ook binnen het Mercedes concern. Niet alleen met een oude G-wagon, maar vooral met een Unimog. Mensen rijden Le Dakar met zo’n UNIversal-MOtor-Gerät. Anabolen Arnold had er ook een. Alleen dat koetswerk, daar kan je eigenlijk niet mee komen aanzetten bij de club. Tenzij je naar een club gaat waar je niet dood gevonden wil worden.
Dus je wilt een andere koets, maar wel de noestheid van de auto bewaren. De oplossing zie je in de gallery hierboven. Het goede nieuws: het ding is te koop en nog voor weinâg ook. Maar 5.000 Euro bedraagt de vraagprijs. Het slechte nieuws: het ding staat in Litouwen. We hebben geen idee hoe je de tocht naar deze achtertuin van Putin kan overleven. De terugweg daarentegen moet geen problemen opleveren.
560pkferrari zegt
De ideale auto voor het auto-advies van vanmiddag.
rob5nismo zegt
En misschien nog 5000 er tegenaan gooien om de auto hier straat legaal te krijgen
mercedesclk350 zegt
De achter overhang klopt niet, die van de W124 is langer. Ik kan niet echt bevatten waarom deze anders is want de daklijn klopt wel.
lekbak zegt
@mercedesclk350: ze hebben ruimte gemaakt voor de grotere wielen, en ze hebben alleen naar achteren weg geslepen. Bij de achterdeur is de ronding ook anders omdat dat gedeelte nog origineel is.
mercedesclk350 zegt
@lekbak: Ik zie wat je bedoelt. Ik vind het er helaas niet echt bij passen zo. Mooi is natuurlijk geen goede term voor een dergelijke auto maar de proporties kloppen zo niet echt meer, als je het mij vraagt.
benzinehoofd zegt
@lekbak: Dat gaas oogt korter dan de achterruit van een W124 T-Modell dus ik vermoed dat ze met die slijptol ook even door het dak zijn gegaan.
benzinehoofd zegt
@benzinehoofd: Achterruit moet natuurlijk zijn: achterste zijruit.
lekbak zegt
@benzinehoofd: nou je het zegt, dat hoort inderdaad langer te zijn…
lekbak zegt
Ik denk dat ik maar eens met mevrouw moet praten over een vakantie richting het oosten…
rufctr01 zegt
@lekbak: oosten?
focusrs1 zegt
Ladder nodig om in te stappen en hier in NL heb je er helemaal niets aan.
bisazza zegt
@focusrs1: “In Nederland heb je er niets aan” vind ik altijd van dat verjaardagengeklets… net zo erg als “tsja mooie velgen… maar als ik er in zit zie je ze niet” of ” in Nederland mag je toch maar 100″ Kom op!!! Doe eens iets geks in leven!
focusrs1 zegt
@bisazza: onzin natuurlijk hier kun je ook 300 rijden als je wilt maar aan deze auto heb je niets in dit platte land.
bisazza zegt
@focusrs1: een mooie modderpoel opzoeken en lekker modderen kan toch! Neem aan dat deze Benz geen daily driver is.
fj272 zegt
@bisazza: Hier heb je wel iets aan.. deze kun je als land/bosbouw voertuig laten inschrijven.. ??
gerjan zegt
Mooie carbagerun auto !
yipikaye zegt
Goed voor Amsterdam.
Kan je die gehate paaltjes eruit rammen.
mrrallycross zegt
Wat een debiel apparaat