Rek de actieradius van je Tesla verder op met deze bodykit. Minder luchtweerstand en je Model 3 of Model Y ziet er ook nog eens dikker uit.
De jongens en meisjes van Aerodynamic Development Race Optimization (Adro) hebben hun hersens gepijnigd op de Tesla Model 3 en Model Y. Adro heeft een Tesla bodykit ontwikkeld die de luchtweerstand van de Model Y zo’n 4,4 procent verminderd en voor de Model 3 met zo’n 3,2 procent.
Koolstofvezel
Daar profiteer je qua actieradius natuurlijk alleen van als er niet teveel gewicht bijkomt. Daarom is er gekozen voor lichtgewicht carbon. De voorlip, twee sideskirts, een diffuser en een spoiler zijn allemaal geproduceerd van dit lichte materiaal. Het bedrijf claimt niet alleen minder luchtweerstand, maar ook een beter rijgedrag en een betere acceleratie.
De focus van Adro ligt zowel bij uiterlijk als bij het verbeteren van de prestaties van de auto. Zeker bij elektrische auto’s is efficiëntie natuurlijk erg belangrijk. Daarom kiest het bedrijf voor licht en duurzaam gemaakt koolstofvezel om de luchtweerstand zoveel mogelijk te verbeteren zonder het gewicht van de auto al teveel op te voeren.
Tesla bodykit of volledige auto
Aanschaffen van de Tesla bodykit kan los. Pre-orders worden aangenomen voor 5.500 dollar (dik 5.100 euro). Of ze hem er voor dat geld ook op zetten is niet helemaal duidelijk. Wil je daar zeker van zijn, kun je ook gewoon meteen een volledig aangepaste Tesla Model Y bestellen voor 68.490 dollar (dik 64 duizend euro) of een Tesla model 3 voor 52.490 dollar (bijna 50 duizend euro). Over hoeveel extra actieradius de bodykits echt opleveren doet Adro geen uitspraken, hangt natuurlijk ook af van van je rijstijl, omstandigheden enzovoort. Hoe dan ook knapt je Tesla er wel van op.
kennone zegt
Het maakt de 3 in iedergeval een stukje aantrekkelijker on naar te kijken.
bernoulli zegt
Ze kunnen het goed hebben.
jeroenm83 zegt
Jeetje, nóg dikker.
kennone zegt
Nog dikker? Gewoon dikker lijkt me meer gepast met dit ontwerpfout
mx5wijf zegt
Ok voor de looks maarrr:
Volgens hun eigen CFD berekeningen zou er een paar procent minder weerstand zijn. Het is niet eens in een windtunnel getest, niet op de weg getest en al helemaal niet onafhankelijk. Dus die claim mag je met een snufje zout nemen…
CFD heeft z’n nut, maar de praktijk kan weerbarstig zijn. Vraag dat maar aan Mercedes (die ik hoger inschat dan Adro).
avocado zegt
Ik mis in het kleurtjesgeile CFD plaatje ook nieuwe velgen en een verlaging?
718s zegt
Als je tesla 20kw per 100km verstookt bespaar je 800 watt per 100km… 800watt heeft een waarde van ongeveer 40 eur ct. Als je kit 5500 eu kost rij je die besparing er never nooit niet uit…
Conclusie, onzinnige sales pitch… Je koopt dit omdat je ’t mooi vind… Niets meer niet minder 😁
nissanfairladyz zegt
Helemaal eens. Als je toch geld aan het uitgeven bent. Koop dan de kit van Vorsteiner. Die is veel mooier.