We gaan eens even voor je uitzoeken met welke auto je het beste naar de wintersport kunt.
Het is februari en naar ik heb begrepen zijn hele volksstammen inmiddels op wintersport of anders gaan ze nog. En om de een of andere reden gaan mensen het liefste met de auto op de wintersport. Maar daar moet je dan wel het juiste materiaal voor hebben.
Wij dachten hier ter redactie, laten wij nou eens de ideale wintersport auto voor je gaan uitzoeken. Eentje die vlot is, ruim, niet teveel zuipt en als het even kan ook op de plek van bestemming aankomt.
Is dit de ideale auto voor wintersport?
We weten dus een beetje waar we naar op zoek zijn. Een pakezel dus. Want het gezin moet erin kunnen en ook alle ski’s, snowboards, dikke kleding en wat aardappels en potten pindakaas.
Pakezels genoeg op Marktplaats. Wat dacht je van deze? De Toyota Picnic. Niks mis mee, doet alles wat je wil en kost ook niet de wereld. En een Toyota, dus betrouwbaar. En ik heb me laten vertellen dat die Picnic’s nog best vooruit willen ook…
Oh. Ik hoor net van links dat we graag iets willen dat op de Autobahn een beetje aanzien heeft. En deze heeft alles, behalve dat. We kijken verder…
Is dit hem dan, die ideale wintersport auto?
Goed. De Picnic wordt het niet. Want niet intimiderend genoeg op de Autobahn. Maar dan kijken we even naar iets wat ruim is, snel én waar de mensen voor opzij gaan. Dat kan er maar 1 zijn toch, de Mercedes ML 63 AMG natuurlijk. Dat we daar niet meteen op zijn gekomen.
Groot, snel, überholprestige én vierwielaandrijving. Daar kom je ergens mee als je bergen ingaat. En in principe ook prima te krijgen op Marktplaats, wat dacht je van deze?
Oh? Wat? Ook niet goed? Zuipt veel te veel? Ok… Dan zoeken we nog even verder…
De zoektocht gaat verder, welke wordt het dan?
Geen Toyota Picnic en geen Mercedes ML 63 AMG dus. Niet agressief genoeg en te dorstig. Is er dan een andere mogelijkheid? Jazeker. De Alfa Romeo 159. Da’s toch altijd het antwoord. En zeker deze, die is cool…
Het is er een met vierwielaandrijving én een dikke V6 in het vooronder. En een stationwagen natuurlijk, dus je kunt er best wat in kwijt. En gewoon beschikbaar op Marktplaats. Hebben dus?
Oh. Nu is deze ook weer niet goed, hoor ik. Te klein en niet betrouwbaar genoeg. En Italiaans en dat hoort niet bij een wintersportrammer….
Laatste poging…
Dit is de ultieme wintersport auto. Basta!
We zijn dus op zoek naar een snelle, zuinige, ruime en agressieve auto die ook nog eens betrouwbaar is en waar je ook graag een uurtje of 10 inzit. Nou, dan kan het er maar 1 zijn, toch? Een Alpina. En dan niet zomaar eentje, maar een B5 Touring.
Dit is dé ultieme wintersport auto. Ruim, snel, betrouwbaar, agressief van voren en je zit er graag een hele dag in om met je gezin naar de bergen te blazen. Ok, heel zuinig is hij niet, maar ik heb gehoord dat zelfs de mooiste vrouw op de wc ook niet naar roosjes ruikt. En per direct beschikbaar, kijk maar.
Daarom, als je nog snel een wintersportrammer mét Autoblog Keurmerk zoekt, dan weet je wat je moet halen.
Graag gedaan!
PunicaOase zegt
Geen straf nee zo’n B5, heerlijk!
Dutchdriftking zegt
@nicolasr: Wat jammer, je was zó dichtbij! De Alpina op basis van de G30/31 5 serie is er ook als D5s. Die is bijna net zo snel, en wél zuinig. Nog één keer een dikke diesel. Dat wil je toch?
Bij de concurrent van Marktplaats staat een leuke:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alpina-d5-s-touring-hud-navi-led-dab-leder-acc-alu-diesel-blauw-77c60300-e547-4c3a-8611-6cd2d156d4f4?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=false&cldtidx=2&position=2&search_id=23hs9y46ga5&source_otp=t30&source=listpage_search-results
V8Vantage zegt
Helemaal eens en ook daad bij het wordt gevoegd! (Helaas geen Alpina, maar komt er dicht in de buurt :-))
Turbo S zegt
Inderdaad de ideale ruime snelle en ook nog eens zuinige wintersportauto kan alleen een diesel station met 4wd zijn. De rest valt allemaal af.
tsteg zegt
Vond mijn m550d ook dikke prima. 3 of 4 personen en de hele meuk erin. 1 keer tanken in zuid Duitsland en weer doorstampen. Perfecte Auto. Wordt helaas niet meer gebouwd anders had ik er weer 1 gehad.
mp014 zegt
Ik heb mijn M550d een paar geleden ingeruild voor een Volvo V90 CC….. iedereen verklaarde me voor gek maar de eerlijk gebied te zeggen dat ik niet ontevreden ben! Misschien is het de leeftijd maar het ik rijd een stuk rustiger en kom meer ontspannen aan in de sneeuw.
Als ik Terug naar BMW moet dan zou ik enkel de X5 overwegen of de vorige 7 na de facelift maar een “tweedehands” zit helaas niet meer in de lease.
rollingstoned zegt
“En Italiaans en dat hoort niet bij een wintersportrammer….”
https://m.youtube.com/watch?v=sbFDV3yPzFs
Mi scusi??
Lijkt me duidelijk, de ultieme wintersportauto is een Delta Integrale 😜
godfather zegt
Audi A6 biturbo
jorritgroen zegt
Precies wat wij hebben gekocht met wintersport in het achterhoofd. Audi a6 competition van na de facelift. 330pk diesel. Begin dit jaar mee op wintersport geweest en volgende week weer!
V8Vantage zegt
Haalt het niet bij een ALPINA, wel fijne auto 😉
pyrat zegt
Ik ga al heel wat jaren op wintersport en ik heb nog nooit 4wd nodig gehad. 90% van de dorpen ligt laag en de dorpen die hoog liggen zorgen er allemaal voor dat de pas omhoog schoon is. Heb ook wel een paar keer een besneeuwde pas omhoog gereden, kan prima met winterbanden (zonder kettingen).
Maar ideale onder alle omstandigheden is idd een Alpina D5s (combi autobahn/besneeuwde passen) of als bodem vrijheid een dingetje is anders een Audi SQ7 V8 TDI, BMW X5 M50d of een Alpina XD3.
pier zegt
A6 allroad met 6 cilinder diesel, blijft gewoon ideaal. Een Alpina kan ook maar dan de diesel, zag vandaag €1,589 aan de pomp.
kniesoor zegt
Zal allemaal wel, maar deze jongen pakt toch echt het vliegmasjien.
mashell zegt
Witte stranden en bikini’s zijn gewoon zoveel mooier dan witte sneeuw en dikke skipakken.
kniesoor zegt
Vind het allebei wel aardig vermaak, eigenlijk.
erwh zegt
Ferrari GTC4 Lusso
erik911 zegt
Niemand komt met de ‘G’?
Roskampies zegt
Mn f11 530xd touring doet ook nog leuk mee hoor op de bahn. 550d ja graag. Alpina nog hoger op wish list. Alleen de knaken niet voor :(
racerx zegt
Vergeet niet te vermelden dat het voorste subframe en dorpels achter onder je weg rotten als je met een 159 de pekel in rijdt… Ik kan het weten. 😂
Helemaal eens met de Alpina B5, als eigenaar van een F11 (geen Alpina, helaas) kan ik alleen maar zeggen dat 5 tourings met een goede motor enorm competent zijn. In dit geval is een D5 wellicht nog een betere optie, zoals @dutchdriftking al aanhaalde.
Dutchdriftking zegt
@racerx: Subframe is bij mij al gedaan, dorpels na 12 jaar nog altijd roestvrij ;)
racerx zegt
Maak je niet druk, komt vanzelf ;-)
Gulli zegt
Ooit ga ik een Ferrari GTC4 kopen met dakkoffer. Enige Fezza die ik momenteel interessant vind en je komt er snel en comfortabel mee aan in Saas-Fee.
Overigens twee weken geleden zijn we al op wintersport geweest en het viel op dat tussen de echte bleppers het toch vooral de Skoda’s Octavia VRS Combi’s waren die met 200+ voorbij kwamen vliegen. De normale Dikke Duitse Drie deden het allemaal eigenlijk vrij netjes met 150+ op de middelste baan.
jeroenm83 zegt
RS6. Winterbanden.
varln1991 zegt
Hier gaat de reis wel per Alfa Romeo 159, een 2.4 JTDM Q-Tronic.
Chip naar 225 pk, automaat, stoelverwarming, cc en een verbruik van ca. 1 op 12 bij flink doortrappen op de autobahn. Hij moet eigenlijk alleen maar heel blijven..
visiong zegt
Dit jaar met een ford focus station met 180 pk naar Oostenrijk gereden. Prima auto snel genoeg en nog relatief zuinig. 1 op 14/16