• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Met de Dodge Challenger eerst langs Mr. Norm’s

Auteur: Alwood, gepost 19 maart 2009 om 21:15 – 34 Reacties

Challenger Muscle as it should be


Lang geleden, in 1948, begon Mr. Norm een klein autobedrijfje in Chicago. Het was een autobedrijf dat specifiek in tweedehands wagens handelde. Het bleek echter een succesvol concept en het ging zo goed dat het een officiële Dodge dealer werd. Die dealer ging vervolgens de modellen naar wens aanpassen en dankzij dit alles mogen wij vandaag de dag naar bovenstaand lustobject kijken.

Het Dodge-bedrijf, Grand and Spaulding, was al vanaf het begin zeer toegewijd. Geen enkele performance Dodge werd ‘zomaar’ verkocht en allemaal werden ze eerst door de dealer naar perfectie getuned alvorens het bedrijf uit te rijden. Een type service waar tegenwoordig een groot gebrek aan is?

Naast het tweaken van de modellen en het aanpassen aan klantwensen begon Mr. Norm alleen ook eigen auto’s te maken. Weliswaar gebaseerd op alles Mopar maar met configuraties en features die Dodge/Chrysler/Plymouth niet konden bieden. Twee van Norm’s concepten, de 383 Dart GTS en M-Code 440 Dart, zijn later zelfs door Chrysler in productie genomen.

De laatste modellen van Mr. Norm zijn weer ‘Muscle cars as they should be’. Ze zijn leverbaar met 650pk en 900pk. Zonder overdreven retro te zijn laten ze toch een even verpletterende indruk achter als de ‘classics’. Mr. Norm bouwt ook nog steeds oude Challengers om, maar met de looks die de nieuwe Challengers aangemeten krijgen is dat niet eens nodig. Dus, bedank voor het slapengaan vanavond Mr. Norm even.

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge, tuning

Vorig bericht: « Video: “Damon Hill makes me sick”
Volgend bericht: Caparo onthult T1 Race Extreme »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    19 maart 2009 om 21:17

    Eerste commen! (not that it matters)
    Nice! I like it (vooral de 900PK)

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    19 maart 2009 om 21:18

    comment*

    Login om te reageren
  3. RippiN zegt

    19 maart 2009 om 21:19

    Ik zou deze auto’s toch wat vaker op de weg willen zien.

    Erg stoer :)

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    19 maart 2009 om 21:21

    -edit: check!-

    Dankjewel, meneer Norm. Wat een gave auto’s maakt u. :o

    Enne, is die eerste gallery die met 650 pk, en de Cuda die met 900? Even vermelden? Want anders is het niet duidelijk waarom er aparte galleries zijn voor dezelfde soort auto’s.

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    19 maart 2009 om 21:31

    @Citro

    Zijn twee verschillende modellen beiden gebaseerd op de Challenger. De één is ook echt een Challenger, de ander stiekem een Cuda :) Motorkeuze is verder vrij, geheel in de geest van mr. Norm.

    Login om te reageren
  6. Erwin zegt

    19 maart 2009 om 21:31

    Toch snap ik nog steeds niet dat ze van de Challenger een retro-model maken en van de Charger een gezinsauto.

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    19 maart 2009 om 21:34

    @ Alwood; Ah, ehm, eh, wat is dan het verschil tussen een Challenger en een Cuda…? :oops:

    Login om te reageren
  8. ///M zegt

    19 maart 2009 om 21:48

    echte muscles, geen M-power of AMG, maar dan moet je ook shell als sponsor hebben :P

    Login om te reageren
  9. Erwin zegt

    19 maart 2009 om 21:51

    @///M

    Dat geeft niet. Je koopt toch geen American muscle om bomen mee te knuffelen. Is zonde van de wagen ;)

    Login om te reageren
  10. Peter Hoekstra zegt

    19 maart 2009 om 21:58

    “Like it should”, this is te real deal !!!!

    Login om te reageren
  11. VivelaFRANCE zegt

    19 maart 2009 om 21:59

    Sorry, maar dit is niet mijn smaak…

    Login om te reageren
  12. ZwerverRoodbaard zegt

    19 maart 2009 om 22:06

    Mr. Norm WOEHOEEEEE :D

    Eindelijk weer een ouderwetse customiser ;) Mr. Norm is erg bekend in het MOPAR straartje.

    Mr. Norm’s Grand Spaulding Dodge heeft nogal wat echte geschiedenis op z’n naam staan.

    http://www.mrnorms.com/

    Login om te reageren
  13. ZwerverRoodbaard zegt

    19 maart 2009 om 22:10

    Ohh trouwens heren officieel is er nog geen 2009 Plymouth Barracuda uitgebracht ;)

    De Cuda is dus gewoon een Challenger met een andere front.

    Login om te reageren
  14. Tombnolz zegt

    19 maart 2009 om 22:28

    Wat een lekkere brutaaltjes! Shit man, een Amerikaan met coole velgen!

    Login om te reageren
  15. marwin zegt

    19 maart 2009 om 23:27

    Zag afgelopen weekend de nieuwe Dodge Challenger 2009 in Wassenaar rond rijden, echt mooi (grote) wagen en dat oranje is oog verblindend :) en dan geluid mocht er ook wezen. Ik zeg vaste import naar NL.

    Login om te reageren
  16. clijde zegt

    19 maart 2009 om 23:35

    Graag in zilver met Zwart.. :)

    Login om te reageren
  17. Laus zegt

    19 maart 2009 om 23:37

    Aargh…hier kan ik heerlijk over gaan liggen dromen. Zo hoort het.

    Login om te reageren
  18. Guido zegt

    20 maart 2009 om 00:02

    Zwart, Top!! :D
    Oranje, Sjonnie felgies :S

    Login om te reageren
  19. six-trey zegt

    20 maart 2009 om 00:05

    @Tombnolz
    een amerikaan met coole velgen… sorry maar de gemiddelde amerikaan heeft toch mooiere velgen op zijn auto zitten dan de gemiddelde nederlander

    Wat een geile bak! al had ik liever ballon banden en een oranje hood maar toch dit is echt een dreamcar…

    Login om te reageren
  20. six-trey zegt

    20 maart 2009 om 00:11

    ik begin meer en meer te twijfelen om een Camaro/Challenger/Mustang te kopen.. Ik hou wel niet van de nieuw sportwagens maar auto’s zo als deze zullen in de geschiedenis boeken gaan als de laaste echte auto’s, en zullen binnen 20 jaar enorm in waarde gestegen zijn… hoe triestig het ook klinkt ze zijn misschien de laatste monsters uit detroit

    Login om te reageren
  21. Tombnolz zegt

    20 maart 2009 om 00:29

    @ six trey: Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Als je de American tuning style bekijkt, dan kan ik alleen oordelen dat keer op keer de velgen het verknoeien. Deze tuner echter steekt er leuke setjes onder. Wat de velgen van fabriek af betreft, valt het inderdaad met de Amerikaanse merken betreft wel mee, maar dat geldt onderhand ook voor de Europese.

    Login om te reageren
  22. Wim zegt

    20 maart 2009 om 01:38

    Wow wat zijn die velgen van die zwarte Challenger lelijk zeg ;o

    Die Cuda is wel aardig daarentegen :)

    Login om te reageren
  23. BananaFlip zegt

    20 maart 2009 om 06:47

    Gaaaaaaaaaaaaaaapwieeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuu………………..
    Huh wat? Dodge? Tuning? Thank you, Mr. Norm!

    Wat zijn jullie ook voor barbaarse Autobloggers (m.u.v. Citrofiel :D )!
    Ik ben welgeteld de TWEEDE die Mr. Norm bedankt!

    Login om te reageren
  24. Rob USA zegt

    20 maart 2009 om 07:30

    Thanks Mr.Norm, zwaait met Amerikaanse vlaggetjes terwijl ik het volkslied zing. :)
    @Six trey: Koop er gewoon 1 (of 2) save the last V8 monsters! :)
    @Tombnolz: Nooit de 20″ 7 spoke chrome van Saleen gezien? :)

    Login om te reageren
  25. Yannick zegt

    20 maart 2009 om 10:48

    de velgen zijn gepikt van Foose, die trouwens de enige echte tuner is die een auto mooier maakt dan welke tuner dan ook! OVERHAULIN’!!!!!

    Login om te reageren
  26. bmw performance zegt

    20 maart 2009 om 11:11

    @ yannick,

    ik weet het niet he.. maar kent gij Norm?.. als je Foose kent ..?

    ;)

    Login om te reageren
  27. GerreLekker zegt

    20 maart 2009 om 11:31

    Ja, het interieur is hopeloos plastiek, ja dat carbon op de motorkap is fake en ja het is alleen geschikt om rechtdoor mee ta gaan, maar wat een presence, wat een uitstraling, wat een brute kracht :)

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    20 maart 2009 om 15:13

    Potverdikkeme, wat ziet zo’n Challenger er toch heerlijk uit! Veel beter dan een Mustang of Camaro.

    Hè? Jongens? Hé. Rob. six trey. Niet dan?

    Login om te reageren
  29. BmwMPower zegt

    20 maart 2009 om 15:42

    De nieuwe normen staan vast bij Mr. Norm’s! :D

    Login om te reageren
  30. Middelbeek Cars zegt

    20 maart 2009 om 17:04

    -edit: ga ff lekker ergens anders spammen!-

    Login om te reageren
  31. Rob USA zegt

    20 maart 2009 om 18:29

    @Rick Dos: Neeeee, wat zeg ik nou steeds …het uiterlijk daar valt over te twisten maar ik vind de Camaro mooier maar die kwaliteit en prestaties van de Camaro zijn 3x beter … 4.7 sec 0-100, 8.20 rond de Ring, Brembo’s rondom,minder zwaar,cilinder uitschakeling, interieur is veeel mooier en orgineler en waarschijnlijk dadelijk met HUD… die van de Challenger komt rechtstreeks uit de Avenger en is heel lelijk en nog plastiker als de meeste USAcars dus kan je nagaan hoe die eruit ziet! :)

    Login om te reageren
  32. johan.be zegt

    21 maart 2009 om 11:26

    leuk voor het oog, leuk op rechte stukke maar nee wat is dat….. een bocht….

    het is en blijft een musle car

    Login om te reageren
  33. phantom zegt

    21 maart 2009 om 12:30

    geef mij die cuda maar!!, wel stoer dat ze er cuda achterlichten van hebben gemaakt

    Login om te reageren
  34. six-trey zegt

    21 maart 2009 om 15:25

    @johan.be
    ja hoor amerikanen kunnen nog altijd niet een bocht om
    de originele challenger uit 70 stuurt ook zo slecht dat hij gebouwd was om aan amerikaanse rallys mee te doen… hoe was het onder je steen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North