Geloven in je eigen product. Dat doet Mate Rimac met zijn Nevera.
Een hypercar als daily driver rijden? Ik zou het niet aanbevelen met een Porsche 918 Spyder, een McLaren P1 of een LaFerrari. Met een elektrische auto is dat een stuk minder lastig. De aandrijflijn is wat minder exotisch en juist een EV is briljant als daily driver. Dat is dan ook precies wat Mate Rimac doet met zijn Nevera.
De eerste exemplaren worden uitgeleverd aan klanten en ook de auto van de CEO zelf is inmiddels klaar. De opperbaas en oprichter van het Kroatische automerk heeft deze week de sleutels in ontvangst genomen van zijn eigen Rimac Nevera.
Mate Rimac en zijn Nevera
De meeste klanten zullen de zeer bijzondere hypercar toevoegen aan een exclusieve autocollectie. Alleen op de mooie dagen nemen ze de auto naar buiten. Mate niet. Die is van plan om elke dag door weer en wind in zijn Nevera te rijden. Niet heel gek als je beseft dat zit ‘zijn’ eigen auto is. Bovendien is het goede reclame om te laten zien dat je auto overal voor geschikt is.
De configuratie is om van te spullen. Mate heeft gekozen voor donkerrood, waarbij de naakte carbon structuur te zien is door de lak. Op de spiegels is de Kroatische vlag afgebeeld, omdat Rimac wil benadrukken waar ze vandaan komen. In het interieur is de bestuurdersstoel in het zwart uitgevoerd en de passagiersstoel in het rood.
In de stoelen zijn de letters en cijfers M8 en K8 verwerkt. Dit is een verwijzing naar Mate en zijn vrouw Katarina (Kate). Op sociale media zegt Mate deze auto echt in te gaan zetten als daily driver. Elke dag 1.914 pk onder je voet hebben is geen straf.
Van de Rimac Nevera worden slechts 150 stuks gebouwd. Aan de elektrische hypercar hangt een prijskaartje van enkele miljoenen euro’s.
tortuga zegt
Zag een short dat deze bij Louwman voor 4miljoen zou staan?
kromatic zegt
Model kan me wat minder bekoren, maar de afwerking en aandacht voor detail is prachtig!
anthwan zegt
Koop wel een Tesla als het toch elektrisch moet en de nieuwe Mustang Darkhorse met 800pk voor de lol. als het perse rond de 1900 pk moet zijn dan de Nieuwe Bugatti (waarschijnlijk 1800pk ). Wie koopt deze batterij als je geld hebt voor een echte auto.
JelmerS zegt
vooral als het een kruising is tussen een Peugeot RCZ facelift (voorkant) en een BMW i8 (achterkant) alleen in technische zin een bijzonder product dit
MaartenD zegt
vind het design niet heel bijzonder…past niet bij de prestaties van de auto…
cossiekiller zegt
In dit artikel staan meer typfouten dan dat deze auto pk’s heeft…