Volgens AMS komt er nog dit jaar een update van de Mercedes SLR McLaren. Het gaat om extra peekaas (van 626 naar 650pk), minder gewicht (-40 kilo) een nieuw interieur en 19″ lmremmen. Volgens het bericht zijn er tot eind 2007 nog 150 units gepland waarna men gaat beginnen aan de SLR roadster…
Door de update zou de nieuwe SLR in 3,6 seconden naar de 100 kunnen (ipv 3,8 seconden). Van 0 naar 200km/u doet ie vervolgens in 10,2 in plaats van 10.6!
Sacha zegt
Het schijnen 19″ remschijen te zijn (“19-Zoll-Bremse” aldus AMS). Maar daar kan ik me nog weinig bij voorstellen. Want wat voor velgen heb je daar dan bij???
autoblogger zegt
Het zullen wel remschijven zijn speciaal voor 19-inch ofzo?
Sacha zegt
We zullen het eens aan de experts gaan vragen…
SimonMc zegt
Pff wat maken die 24 pk’s extra nu uit…
Ok, in combinatie met de gewichtsvermindering zou je nog kunnen zeggen…
Punt is dat dit geen rasechte sportwagen is, een beetje hetzelfde verhaal als de veyron, ze hebben hem veel te luxueus aangekleed.
Moesten ze die slr mclaren nu zo spartaans hebben uitgevoerd als de Mclaren F1 bv, zou dat al veel schelen in gewicht en prestaties uiteraard.
C30 CDI AMG zegt
ja simon, maar het verschil is wel volgens mij dat SLR wel ietsje beter verkoopt dan die mclaren
Ejay zegt
Reen dat deze verkoopt is dat voor zijn tijd, de McLaren idioot duur was, hij was en is het wel waard, maar toch. Dit is niet echt een sportwagen maar meer een snelle GT. Motor voorin, met achterwielaandrijving en lekker luxe aangekleed. Probleem wat ik er mee heb is dat ik een sportwagen pas een sportwagen vind als er een V10 of V12 in zit, V8 valt dus buiten de boot.
Wouter (autoblog) zegt
Het aantal cylinders bepaalt voor mij niet of het sportwagen is. Meer dan vier is leuk, omdat het dan mooier klinkt. Zolang er genoeg pk’s aan boord zijn, vind ik het allemaal best.
Overigens over die 19″ remschijven: het staat er wel, maar lijkt me erg sterk. Om die te huisvesten zijn er 21″ wielen nodig. Dat is leuk voor pimp-my-ride, maar levert zeker geen beter weggedrag op.
MB 190 2.3 16V zegt
Die V8 is sterker als 99% van de V10 en V12’s.
En het geluid is dik in orde.
Had liever gezien dat er nog wat meer pk’s bij kwamen.
Maar de auto is al super snel gelukkig.
supergrover zegt
Alleen vanaf een V10 een echte sportwagen?
Euh, wat is een BMW E-30 M3 dan? Of een Lotus Esprit? Toch echt ruige sportwagens mijns inziens. Niet de extreme hoeveelheid PK’s als nu, maar wel erg sportief rijden en heel erg basic.
Powerslide zegt
Ik kan me het wel voorstellen dat ze de auto iets opwaarderen. De Ferrari 599 GTB heeft 620 pk (1610kg) en zal de SLR met de 620 pk(1768kg)gewoon klop geven. En dat terwijl de prijs van een SLR er niet om liegt. Waarschijnlijk rijdt de 599 ook wel veel beter, waardoor het meer de rijders-auto is.
dekster zegt
komt de carrera gt ook met een update?
Remco zegt
Voor mij geldt de definitie van een sportwagen: de wielophanging is sportief ingesteld in combinatie met hoge pk/gewichtsverhouding. Een auto is pas sportief als je ermee lekker snel door de bocht kan jagen en ook snel kan accelereren. Dus mensen, elke auto voelt anders aan. De SLR is in mijn ogen een sportwagen, ook al heeft ie wat luxe gadgets, dat doet er dus niet toe. Een auto met 4 cilinders met turbo’s zoals Lancer of Impreza vind ik ook sportief, daar ook de wielophanging sportief is ingesteld.
Ruben zegt
En natuurlijk de 911. Ook maar zes pitjes.
O.D. zegt
Ik denk dat hij eigenlijk een supersportwagen bedoeld. Maar ja…..de Porsche GT1 had ook maar 6 cilinders. En de Jaguar XJ220 ook (maar die vind ik niks aan). Maakt niet zo heel veel uit vind hoeveel cilinders die heeft, als de techniek er achter maar goed is (hoewel ik natuurlijk wel wat voorkeur zou hebben).
db zegt
ik associeer een SLR met een sportwagen hoor. Dat er wat meer luxe is, is voor klanten die er niet snel mee willen rijden maar er naar monaco ofzo meegaan.
C30 CDI AMG zegt
Ik vind die SLR dus één en al sportwagen! die vierwieler bestaat uit één en al F1 techniek… Wat heb je nou nog meer nodig om er een Super Sport Wagen van te maken..??
Deze auto is gewoon alleen wel luxe afgewerkt (het meeste plastic = licht) maar dat zorgt ervoor dat je een grotere markt bereikt. Ik bedoel, die porsche GT is toch ook ‘luxe’ van binnen, is het daarom dan ook geen sportwagen?
Maar ik ben benieuwd of mercedes nog een keer met mclaren gaat samen werken voor een vervolg model. Kan nu al niet wachten op het volgend model, goed man
groetjes
david zegt
@C30 CDI AMG ; Mercedes heeft een deel van de rechten van McLaren op de SLR kunnen verwerven en daardoor zou er in 2008 of 2009 een “kleinere” SLR komen SLR McLaren P8 of zoiets ik weet niet de precieze naam maar ik denk wel dat er ooit is eentje gaat komen.
MB 190 2.3 16V zegt
Er gaan al jaren geruchten over de P8 volgens mij had hij er al moeten zijn.
C30 CDI AMG zegt
Is dit ‘m? Vind ‘m wat ‘liever’ dan de SLR. De SLR straalt wat meer agressiviteit uit
Fons zegt
Geef mij die laatste maar. Ik vind die SLR eigenlijk gewoon lelijk en dat komt voornamelijk door de achterkant.
Remco zegt
Ik ga voor de SLR! Is zeker 1 van de mooiste supercars en behoort zeker in mijn eh…top 20. De zilverpijl straalt inderdaad agressiviteit uit…volledig mee eens.
SimonMc zegt
@Ejay:Dus de koenigsegg is in uw ogen ook geen sportwagen met zijn V8?
MB 190 2.3 16V zegt
Ja dat is de P8 zoals die oa in het MB magazine stond aantal jaren terug.
C30 CDI AMG zegt
een aantal jaren terug al??? dus het is eigenlijk helemaal geen nieuws…
JeffreyG zegt
ik vind het een prachtauto
en die impressie is helemaal afschuwelijk :|
maar waarom moet hij sneller?
hij is toch al snel genoeg?
nouja zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar :)
altijd beter willen dan het al is
silasse zegt
vind het wel altijd leuk om een auto aan te passen dus mercedes/mclaren ga u gang.
en wa mischien nog beter is, als kleemann er nog meespeelt dan is het helemaal en super sport auto.