In de stijl van de Jeep Commander en andere American Style Full Size SUVs heeft Mercedes nu ook haar zevenpersoons people carrier annex off-road anti-Nijmegen mobiel ter grootte van een bescheiden Connexxion stadsbus: De Mercedes GL. Wat vinden we ervan?
We vinden ‘m lelijk. Het Amerikaanse druipt ervanaf en het is een weinig origineel of inspirerend ontwerp. Met een beetje geluk blijven de meeste GLs in de VS, waar ie wordt gebouwd naast de ML, en waar ie thuis hoort. Hoewel er natuurlijk minstens één scheepslading naar Nederland komt voor in de PC Hooftstraat. Nee, doe ons maar de oude bekende.
Enfin, alle bekende Mercedes toeters en bellen zoals pre–safe zijn (als optie) aanwezig. Klik verder voor daadwerkelijke informatie over dit nieuwe model.
ToM5 zegt
Jahoor, weer een variant die op elkaar lijkt. De GL, de ML en straks de kleine versie van de ML en de R-klasse. Wel weer veel van hetzelfde….
Jori zegt
Ik ben nog niet echt weg van het model. Het zal wel zeker een waardige opvolger zijn. Weer is een wage die het de cayenne en range rover moeilijk gaat maken. En met meer als 25 jaar ervaring met de G is dit zeer goed mogelijk. Nu nog wachte op een AMG en je hoef er niet naast te staan met je getunde civic.
Ruben zegt
Best een mooie wagen, maar idd vooral geschikt voor de Amerikaanse markt. Hij zal hier denk ik in net zulke kleine aantallen verkocht worden als de H2 en de Escalade bijvoorbeeld. Alles langer dan 5 meter kunnen de Europeanen toch niet veel mee.
JR zegt
Hmmm..voor blijft het origineel (zie http://www.g-center.nl )de absolute top, maar deze mag om mij ook wel mijn oprit komen sieren :)
MB-4-life zegt
Typisch een mercedes.. gewoon mooi en goed, ziet er heel dynamisch uit, en lekker groot(h) mar hij komt naar de G In het assortiment. als de GL klasse
Maurice zegt
Het is zeker wel een mooie auto, alleen is het ouwde model nog iets stoerder. Maar de nieuwe mag er ook wel wezen. Ik zou de AMG wel eens willen zien…
Jan zegt
De oude daar gaat niets boven. De GL is idd niet zo mooi maar tot als we deze auto in het echt zien, dan zal hij wel knap zijn. Laat staan de AMG versie!
Marouane zegt
kijk, dat is gewoon een M-klasse, alleen dan mislukt
de G-klasse blijft de beste
beter dan die M-klasse
Joost zegt
Van mij mag de GL best de G gaan vervangen, want deze auto is ook prachtig. Gewoon een vet uitvergrote ML. De oude ML vind ik persoonlijk nog net een beetje te speels, maar de nieuwe is stukken mooier.
NumbNuts zegt
Die nieuwe ML ziet er niet alleen een stuk beter uit… maar hij rijdt ook nog eens een heel stuk beter… :-)
Billyboy zegt
Nogal vaak reageert men negatief op nieuwe Mercedes-modellen – maar als men er dan eens eentje tegenkomt, dan staan mensen in hoopjes toe te kijken – kwestie van afgunst of het teken dat mensen hetgene ze zich niet kunnen veroorloven, gaan negativeren. Spijtig eigenlijk – ik zie het liever objectief.
Ik heb al zowat met alles gereden (VW,BMW, Audi, Mitsubishi- 4×4) maar met de laatste drie wagens (allemaal Mercedes – eerst de E300 turbo met 496000 km, daarna de ML 270 met 395000 km, en momenteel de nieuwe ML320 (getuned tot 272 pk). Ik kan alleen maar bevestigen hetgeen men over dit merk vertelt : dure aanschaf maar hoog rijplezier, en zeer zeker een enorme teruggeefwaarde (zelfs bij hoge kilometerstanden). En op al die jaren en kilometers hebben de “Merc’s” me nooit of te nimmer in de steek gelaten. Ik kan spijtig genoeg niet hetzelfde zeggen van de andere merken. Financieel zijn de Mercedessen in feite de minst dure auto’s als men alle facetten in ogenschouw neemt (lage rijkost, hoge teruggeef).
De ML is gewoonweg een fantastische wagen (ik ben aannemer grondverzet en doe er zowat alles mee, zelfs een vastgereden vrachtwagen ermee lostrekken !!!!).
De nieuwe GL oogt inderdaad een beetje als een uit de kluiten gewassen ML (interieur en onderstel + motorisatie en versnellingsbak zijn identiek) maar opnieuw een knappe wagen met heel wat veiligheidstoepassingen.
Ik heb hem reeds in voorbestelling, zonder prijzen te kennen. Maar met mijn gezin van 6 lijkt het me een ideale wagen. Verder doe ik veel terreinwerk, en worden er regelmatig zware trailers getrokken, en dan denk ik persoonlijk dat deze GL een hele goeie keuze zal zijn.
De 320-motor is prachtig (zeker getuned) en de 7-traps automaat rijdt werkelijk ongelofelijk. Ik wil VW, BMW, Audi met zijn nieuwe Q7 en zelfs Range Rover wel eens uitdagen, doch het rijplezier in de ML is momenteel onvergelijkbaar en ongekend.
Vergelijken met een HUMMER of andere Amrikaanse “ondingen” is uit den boze – vergelijk dan beter direct met een Lada voor mijn part. De HUMMER heb ik op proef gehad – van een onding gesproken (verbruik 28 l/100 km).
Voor mij mag de GL komen – hoe vlugger hoe liever !!!
kasper zegt
heej billyboy,
ik lees net je bericht, en vraag me af waar je de Mercedes GL in voorbestelling hebt gedaan. Er is zelfs nog geen brochure voor te verkrijgen, dus vraag ik me af hoe je aan informatie over de Mercedes hebt gekregen.
Ik ben er namenlijk ook erg voor geintereseerd.
ik hoop op een reactie
kwarthel zegt
Natuurlijk moet er weer gezeurd worden over het formaat van de wagen, zeker in een land waar bijna iedereen met een appelsienkistje rondrijdt.
GlenNVD zegt
Wat een stom concept, bij Mercedes zijn ze écht aan het overdrijven met al hun nieuwe types, dan komt er weer een nieuwe versie van dit en dan weer van dat, dat is gewoon massaproductie, geef mij maar een Audi…
Sfeerard zegt
De oude G is vetter…
Leendert zegt
Mooie auto en hij kwam goed uit de autovisie test
Jacco zegt
de nieuwe gl is echt veel mooier.. maar die ander is toch meer voor in t wild
Marcel zegt
Prachtige SUV, combineert de kwaliteiten van de Q7 (snel maar weinig ruimte) en de Discovery (lomp maar veel ruimte) zonder een slappe combinatie van beide te zijn (XC90).
mile zegt
zeker zalig wij hebben een gl 500 thuis en hij is de max!!!
( mijn broer)