De in 2010 aangekondigde samenwerking tussen Daimler en Renault-Nissan blijft zich maar uitkristalliseren. Van Smart-synergie tot de Mercedes Citan, en nu weer zo’n crossover voor hipvolk in stedelijke gebieden.
Volgens geruchten werk Mercedes aan een X-Klasse die onder de GLA wordt gepositioneerd. Je vraagt je wellicht af waarom Mercedes het daar zoekt. Ze hebben immers de GLA al, waarmee een flink deel van het crossover-publiek wordt bediend. Mercedes ziet daaronder toch nog ruimte voor uitbreiding, want het merk zou dit toekomstige model willen realiseren op basis van de 4,12 meter lange Renault Captur. Ja, zo komen ze inderdaad wel aan die 30 nieuwe modellen voor 2020.
Mercedes wil desgevraagd niet reageren over de komst van een eventuele X-Klasse op het Renault-platform, maar Britse media zetten in op een lancering in 2016. Tegen die tijd zal het een spannende strijd worden met BMW, qua wie de meeste niches weet te verzinnen én op te vullen.
bmwe46csl zegt
Ja.. Want een renault captur is zo mooi..
screamer zegt
@bmwe46csl: ik vind de captur er eerlijk gezegd mooier uitzien dan zijn concurrent de 2008, en wat hebben we nog meer eigenlijk wat klein en hoog is? :S
De Juke mss, maar die is zo apart dat ie supergaaf is.
Ik wil wel toegeven dat sommige mensen hun Captur wel op een wansmakelijke wijze gepersonaliseerd hebben :r
bmwe46csl zegt
@screamer: ik vind de juke veel mooier!
bobisnulop zegt
@bmwe46csl: de Renault Captur is een van de mooiste mini cross over van dit moment in iedere geval mooier dan die gekke peugeot 2008. Dus ik ben t niet helemaal eens met je commentaar.
mercedesclsfan zegt
waarom geen station van de s-klasse
st3fan zegt
@mercedesclsfan: Roep het maar niet te hard.. dat deden ze namelijk bij Jaguar (XF Sportbreak)..
lohran zegt
@st3fan: XF is E-klasse concurrent, dus dat is helemaal niet gek. Bovendien is dat gewoon een mooie auto (heb ‘m een paar dagen mee gehad).
toyotafortuner zegt
Oh god why…
schellekens006 zegt
Mercedes XXX
JamesBond007 zegt
Ofwel een VW polo crosswagon maar dan van Mercedes. Of is die dan net weer te klein ofzo??? -_-
Hupke zegt
Kots, waarom?
Mercedes zou hier niet in moeten meegaan. Ze zouden zich beter focusen op een andere wagen die klanten van de X1 kan afnemen ipv de markt van de X1 af te romen.
david2cv zegt
@Hupke: daarvoor hebben ze in Stuttgart de GLA!
chimaera zegt
Sorry hoor, maar ik hoef liever geen “Duitse” wagen met Franse genen… Bij de A klasse worden ook al Renault blokjes gebruikt.
Zal best goed zijn hoor, maar dan heb ik toch liever een Duitse wagen!
dafmaf zegt
@chimaera: Niks mis met Renaultblokjes, die lagen ook in mijn Daf & Volvo 66, V340, V360 en V440.
phaeton zegt
En daar brak mijn klomp.
reggie-boy_rood zegt
@phaeton: mijne ook
AMGS zegt
Ik rij vaak naar duitsland en zie heel veel afgeplakte sterren rijden.
Gister een afgeplakte C klasse zien rijden.
Het ging zeker om de AMG want er kwam een geluid uit dat ding !
Collega van mij zei dat ze 2 x 2.0 TURBO erin gaan schroefen ( 4.0 V8 BITURBO)
reggie-boy_rood zegt
Dont do it.. Just dont
turbolive67 zegt
Alsof Mercedes zelf niks kan verzinnen
kingdecay zegt
Ik weet niet of ik hier als Mercedes-fan blij mee moet zijn. Natuurlijk moet Mercedes als bedrijf winst maken, maar het lijkt me niet dat dit goed is voor hun merk-imago. Al zal het langs de andere kant de gemiddelde S-Klasse klant waarschijnlijk geen centimeter kunnen boeien dat Mercedes ook halve Renaults in het gamma heeft zitten, als ze voor de rest hun klassieke modellen met evenveel zorg blijven fabriceren. Toch, het is een beetje een vreemd idee.