Champagne! Muziek! Slingers!
HEET nieuws vanuit Duitsland. Bild zegt namelijk te weten dat Mercedes aast op Max Verstappen. Inderdaad, da’s die Nederlandse coureur die door Helmut Marko werd gewaardeerd op meer dan 100 miljoen euro. Verstappen ligt voor 2018 nog vast bij Red Bull Racing. Het team heeft een optie om hem daarna nog een jaar aan zich te verbinden, mits Red Bull in 2018 bij de eerste drie teams in het kampioenschap voor constructeurs eindigt.
Die kans is aannemelijk, maar er gaan geruchten dat Verstappen & Co die clausule willen aanpassen. Zo zou niet langer de positie van het team doorslaggevend zijn, maar de eindklassering van de coureur. Als Verstappen in de top 3 eindigt blijft hij nog een jaar bij Red Bull Racing. In alle andere gevallen is de Limburger zo vrij als een vogeltje om elders zijn geluk te beproeven.
Als we de berichtgeving mogen geloven richt Mercedes de pijlen op 2019 en wil het met ingang van dat seizoen Verstappen naast Hamilton in de zilvergrijze bolides zetten. Er zouden ook na Monza (dit weekend!) weer gesprekken tussen het management van Max en Red Bull plaatsvinden. Als de renstal niet bereid is om water bij de wijn te doen door de clausule aan te passen, zou Max zelfs een jaartje pauze in willen lassen.
Ondertussen heeft Hamiton aangegeven ook na 2018 (als zijn contract afloopt) bij Mercedes te willen blijven en ligt het in de lijn der verwachting dat Valtteri Bottas een nieuw jaarcontract krijgt. Datzelfde geldt voor Kimi Raikkonen bij Ferrari, dus mogelijk zitten ook de Italianen te hengelen naar de diensten van Max. Een en ander is natuurlijk wel hoogst speculatief, maar we kunnen ons amper voorstellen dat Bild dit nieuws zomaar de wereld in slingert.
schrik zegt
Yes please!
escort77 zegt
Tsja, wie zegt mij dat Mercedes tzt nog steeds zo dominant is? De geschiedenis leert dat alle “onaantastbare” teams toch ineens niet meer zo dominant bleken te zijn.
Ik heb RedBull hoog genoeg zitten om ze in 2018 of 2019 weer mee te zien doen om het kampioenschap. En stiekem gun ik ze dat succes ook met Max. Ze hebben veel geïnvesteerd in die jongen en risico’s genomen. Dat het dit jaar wat minder gaat doet daar niets aan af.
Edge zegt
@escort77: 2018 kun je vergeten. Zoals Max afgelopen maandag al in Peptalk aangaf zit er niet veel spannends aan te komen vanuit Renault. Om dat gebrek aan motorvermogen goed te maken met het chassis is haast onmogelijk. Met een goed ontwerp haal je een paar tienden terug, maar bij lange na niet genoeg om zomaar eventjes Mercedes en Ferrari aan te vallen. Daarvoor moet Renault haar zaakjes op orde hebben en dat zie ik niet in één winter gebeuren.
Ik zet mijn geld voor de komende jaren vooralsnog op een tweestrijd tussen Ferrari en Mercedes, met Red Bull dat sporadisch een overwinning pakt wanneer de situatie het toe laat. Ik hoop natuurlijk dat ik het bij het verkeerde eind heb en dat Red Bull (en dus ook Renault) beter voor de dag komen, maar ik ga er niet zomaar van uit.
carmasterr zegt
@escort77:
Ik zie Red Bull juist nog verder afglijden in de toekomst. Ze zitten tegenwoordig in hetzelfde schuitje waar McLaren al sinds 2010.
Net als bij de relatie tussen McLaren en Mercedes toen is Red Bull niet langer het kopteam van motorleverancier Renault. En dat gaat pijn doen.
Renault komt namelijk steeds verder naar voren, heeft een gigantisch budget en zal steeds meer zichzelf als prioriteit zien.
Red Bull is dan opeens maar een maffe drankjesfabrikant die toevallig een klant is. Net als McLaren zullen ze zonder een echt betrokken motorenpartner achter gaan raken, óók met Adrian Newey.
thierryvth zegt
@carmasterr: er is voor RB maar 1 redding en dat is als bijvoorbeeld VW onder welk sub merk dan ook zijn resources gaat inzetten en RB als een fabrieksteam gaat inzetten, met een klanten motor gaat het niet goed komen.
Mijn idee is dat RB zijn team verkoopt aan VW weer bijvoorbeeld en vervolgens hoofdsponsor word van Mercedes en Max daar mee naar toe neem. het kind is een marketing dream en ik denk dat RB hem in die hoedanigheid wil houden maar wat moet RB nog 10 jaar + in de F1 doen
HZW zegt
@thierryvth: Porsche zou werken aan een klanten motor die door iedereen te kopen is.
En het zou Porsche er aan gelegen zijn om een top motor te leveren, waar de klanten teams races mee kunnen winnen.
Red Bull zou één van de eerste teams zijn die zo’n klanten motor wil toepassen.
snorrewietskie zegt
@escort77: Force India!
E34M5Touring zegt
Zou mooi zijn voor Max. Dan heeft ie in ieder geval het materiaal om wereldkampioen te worden. Maar moet hij het ook laten zien.
tarquesh zegt
Hot news!
Ik zal wat genuanceerder het gespeculeer uiteenzetten. De haken en ogen versus de kans om bij een nog beter team te gaan rijden.
Is het wel leuk bij Mercedes? Verbeterd RedBull inmiddels de betrouwbaarheid van de Infinity motoren met behoud van prestaties?
Als je de talenten van Max met zijn flamboyante rijstijl ziet denk ik dat bij Ferrari meer te winnen valt.
Mercedes is ideaal voor Finnen die niks zeggen, en ieder rondje als een robot afleggen.
estoque zegt
@tarquesh: 1. het is Tag-heurer motoren, niet Infinity
2. De flamboyantste rijder van het veld zit om dit moment bij Mercedes.
3. Elk team wil een contante rijder. Als jij contant als een robot een super pace kunt vasthouden, betekend dat dat je ondanks degradatie van banden en remmen zodanig je stijl aanpast.
4. Ferrari is bij uitstek het “engste” merk om voor te rijden. Italianen hebben een flinke dosis eigendunk, arrogantie, status en leefregels die bij het merk Ferrari horen. Als je ergens flamboyant wil gaan doen met Social Media gebruik / kleding / etc, moet je juist niet bij Ferrari willen zitten.
E34M5Touring zegt
@estoque: Pssst, het is Infiniti :) Infinity is een speakermerk.
estoque zegt
@E34M5Touring: verdikkie, daar gaat m’n verhaal..:P
E34M5Touring zegt
@estoque: Kan een vervelend verschil worden, als je voor een auto gaat shoppen en met speakers thuis komt ;)
peug206 zegt
@E34M5Touring: of met een rijdende speaker…
gregorius zegt
@e34m5touring: Maar bij Infiniti had ik alleen de optie om Bose te kiezen… gemiste kans!
E34M5Touring zegt
@gregorius: Zat vroeger standaard op de Limited uitv. van de Grand Cherokee. Geen idee of ze nu nog wat doen met speakers, maar inderdaad gemiste kans.
potjak zegt
@E34M5Touring: hebben net een nieuwe Kappa serie (voor in de auto) gelanceerd. Voor de rest maakt het niet meer de spullen zoals vroeger (die positie is ingenomen door een ander merk binnen de Harman Group > tegenwoordig eigendom van Samsung).
benniedownunder zegt
@estoque: conStant
Edge zegt
Dat jaartje pauze gaat echt niet gebeuren. Helmut Marko en Dietrich Mateschitz laten zich echt niet chanteren, ook niet door Max en zijn management.
w0o0dy zegt
@edge: ik ga er dan ook niet vanuit dat het Management van Verstappen het überhaupt zo zal stellen in een gesprek.. opgeklopte media-hype.
Wel denk ik dat het reëel is dat Max zelf mag bepalen waar hij gaat rijden in 2019 als RedBull weer geen auto weet neer te zetten die Max een echte kans op een titel geeft. Je kunt niet blijven wachten op beterschap. Voor 2019 moet hij serieus meedoen voor de titel. Dat is eerlijk naar Max toe. Als RedBull het niet voor elkaar krijgt.. tja dat is dan hun eigen schuld toch?
Nerekop zegt
@Edge: helemaal mee eens! Weer zo’n typische gevalletje van media die een verhaal de wereld in willen slingeren. Niets te zien hier. Doorlopen aub.
budha zegt
Bild is niet bepaald een kwaliteitskrant. Er op los speculeren om wat extra dode bomen te verkopen is ze niet vreemd.
En al was het waar, zo verrassend zou dat niet zijn. Het is toch vrij duidelijk dat ze interesse in hem en Ricciardo hebben? Beide teams hebben matig presterende nummer 2’s.
Orichy zegt
@budha: “Matig”, dat is niet echt het juiste woord, Bottas rijdt best goed in de rondte, hij wint zo nu en dan een wedstrijdje en Kimi doet het ook niet heel onaardig, het is niet absolute top, maar wel top, anders zouden Ferrari en Mercedes niet zo dicht achter elkaar staan in het constructeurskampioenschap. Blijkbaar zijn beide teams tevreden, want beide rijders hebben, of gaan bijtekenen.
Daarnaast zou ik ook liever 1 topcoureur willen hebben en 1 hele goede coureur, eventueel in opleiding, gewoon om het winnen makkelijker te maken en niet moeilijker, als je met twee kemphanen te maken hebt. Misschien leuk voor het publiek, maar voor een team dodelijk, als zij elkaar van de baan rossen, om te denken, dat zij kunnen winnen.
Laat die gasten van Red Bull nu maar wat meer geld er tegenaan gooien, om een goede, deugdelijke auto op de grid te zetten, zeker voor volgend jaar, dit jaar mag ook al, alles is mee genomen.
Dan hoeft niemand te wijken en is iedereen tevreden in de top drie.
In 2019 zien wij wel verder.
gregorius zegt
@orichy: Dit jaar zou Rosberg wel wedstrijden winnen op het moment Hamilton in problemen komt, terwijl Bottas in deze races soms ook niet op komt dagen.
str8six zegt
@gregorius: tja, als Schumacher bij Mercedes was gebleven, geen ongeluk had gehad had ie nu misschien wel 10 titels gehad…
xr3icabrio zegt
Dat max maar naar Ferrari gaat daar is die veel beter af zolang er een Renault motor bij rbr in ligt word het niks met een kampioenschap met max
bmwfreak038 zegt
Nou Max waar wacht je op de rode loper word uitgerold?
schreute01 zegt
Sinds wanneer nemen we Bild serieus???
viezefreddyw zegt
Het is altijd, echt altijd koffiedik kijken. In ieder geval kan je er van uitgaan dat Mercedes de dominante team zal blijven tot de nieuwe motorreglement is aangepast en dat is pas na 2020. Het zou onwijs goed kunnen dat Renault na 2020 een geweldige motor heeft gebouwd en iedereen en zijn moeder zoek rijdt. Zal je net zien dat je naar Mercedes bent overgestapt, of Ferrari…
Je moet gewoon geluk hebben bij je keuze. Hamilton heeft dat. Vettel had dat bij Red Bull. Alonso heeft de grootste pech van alles en iedereen.
willeme zegt
@viezefreddyw: precies dat. Alonso zat in in het begin van zijn carrierre in de goede auto, de Renault. Twee keer WK mee geworden. Sindsdien heeft ie net telkens het verkeerde team gekozen. En laten we eerlijk zijn: McLaren en Ferrari zijn in potentie beide wel behoorlijke topteams.
Daarbij, Verstappen is pas 19. Het is niet echt gepast om nu al gedrusteerd te doen richting Red Bull. Dankzij Red Bull rijdt hij vroeger dan wie dan ook F1 (Toro Rosso) en dankzij Red Bull (en een beeje door Kvyat) bijzonder vroeg bij een topteam. Er zijn wel meer topceureurs die niet meteen wereldkampioen werden ;)
viezefreddyw zegt
@willeme: Dankzij Red Bull is Verstappen de jongste coureur ooit in de Formule 1. Dankzij Red Bull is Max Verstappen de jongste puntenfinisher in de Formule 1 ooit. Dankzij Red Bull is Max Verstappen de jongste Formule 1-winnaar OOIT. Dankzij Red Bull heeft Nederland in de vorm van Max Verstappen een Formule 1-winnaar. Dankzij Red Bull is Max Verstappen de jongste coureur ooit die vanaf de eerste startrij (2e in GP België 2016) vertrekt. Dankzij Red Bull is Max Verstappen de jongste coureur ooit die de snelste ronde in een race neerzet (GP Brazilië 2016). Dankzij Red Bull heeft Max Verstappen de meeste inhaalacties op zijn naam staan in 1 seizoen (78 in 2016).
Oftewel, die jongen heeft veel te danken aan Red Bull. Heel veel. Ik kan mij niet voorstellen dat hij zich dan zo gaat opstellen.
bmwfreak038 zegt
@viezefreddyw: dankzij red bull is hij de jongste op 1 na meest dnf’er in 2017. Je moet vooruit kijken niet achterom.
benzinehoofd zegt
@bmwfreak038: LOL!
str8six zegt
@willeme: Alo heeft verkeerde keuzes gemaakt maar is bij beide van de topteams, McLaren (met Ham) en Ferrari op hoge poten vertrokken terwijl ie in conclaaf lag met die teams. Dat zegt ook veel over hem imo. Hij rijdt snel, hard, slim maar schopt ook stennis binnen de teams waar ie voor rijdt. Het een heeft met het ander te maken imo.
jorden zegt
Wat is de F1 saai en statisch zeg, als je het vergelijkt met de transfermarkt in de voetbalwereld *gaap*
VeniVidiVici zegt
@jorden: Kan zijn, maar die voetbal transfermarkt is gewoon zwaar schofterig ziek! Om nog maar te zwijgen over de jaarsalarissen van al die voetbaldrollen.
bmwfreak038 zegt
@venividivici: zullen we het over het geld in de F1 hebben, het is allebei bizar!
VeniVidiVici zegt
@bmwfreak038: Ook, maar daar is het minder doorgeslagen!
str8six zegt
@jorden: wil je F1 aub niet vergelijken met voetbal. Dank u.
antoonniels zegt
Laten we even de wiki definitie van een Boulevardblad lezen voordat we gezellig met zijn allen hier weer op duiken.
OT Max heeft gewoon een contract en gaat dat ook uitdienen tenzij er grof wordt betaald. Ik ga gewoon uit van nog 2 jaartjes Red Bull Racing en ik vind dat prima.
menaz zegt
Bild. Hahahahahahahaha.
gregorius zegt
@AB: zijn jullie wakker? MAX 15 plaatsen straf. Ric 20, Sainz 10 en Alonso 35. En dat is al meer dan 2 uur wereldkundig.
VeniVidiVici zegt
@gregorius: Jonguh… AB is al vroeg begonnen met vrijmibo. Snap da dan ;-)
str8six zegt
@venividivici: zwaar aan de spa rood want iedereen moet natuurlijk nog naar huis rijden ;-)
VeniVidiVici zegt
@str8six: Uh-huh… haha
barry355gtb zegt
@gregorius: waarom heeft RIC 5 plaatsen meer straf als Max?
gregorius zegt
@barry355gtb: 5e motor, 5e turbo en 6e MGU-H.
Max alleen 5e motor en 5e MGU-H.
Ric heeft ook gezegd dat het een beetje tactisch is, aangezien RB verwacht het goed te doen in Singapore, volgende race en niet het risico wil lopen daar met deze straffen opgezadelt te worden.
snorrewietskie zegt
Slecht nieuws! De winning streak van Mercedes zal dit, of volgend jaar eindigen. Zo is dat altijd geweest. Kijk maar naar de gewezen top teams mclaren en williams. En dan zou Max dus weer in een team stappen wat geen kampioen kan worden. Dus blijven of naar ferrari. Misschien zelfs Force India…
berlinetta zegt
Waarom zou Max een jaar pauze nemen? Daar geloof ik niks van. Dat levert hem op geen enkele manier voordeel op.
fastshifter zegt
Het feit dat Bottas nog niet formeel is bevestigd geeft volgens mij al aan dat er iets borrelt. Je kan natuurlijk ook nog denken aan een gecombineerde motor en rijders-deal. RBR volgend jaar met de Mercedes (en met Max), waarna Max daarna overgaat naar het team van Mercedes.
simsation zegt
De 100 miljoen waar Helmut Marko het over had, is het zeker waard. Natuurlijk aast Mercedes op Max. Ook met een nieuwe motor staat Mercedes minimaal top 3. Qua marketing, prijzengeld etc is de investering echt gauw terugverdiend. Ik zie het wel gebeuren.