
Het draait allemaal om luxe en aanzien!
Automakers zijn constant bezig om de harten van millennials te veroveren. Met indrukwekkende designs gooien automerken alles in de strijd om jongeren te lokken. Dit alles in de hoop dat de millennials zich aan het merk binden en ooit een auto komen ophalen. Volgens een recent onderzoekje naar deze lange termijn relaties onder Amerikaanse jongeren blijkt dat de generatie zich vooral verheerlijkt aan de luxere merken. Met stipt op nummer één staat Mercedes. Zij weten het beste hoe ze moeten flirten met de nieuwe generatie kopers en vooral de C63 scoort erg goed. De andere merken die de top vijf compleet maken zijn: BMW, Genesis, Lexus en Porsche.
Toch is het de vraag of deze flirtpogingen succesvol zijn. De millennials hebben nou niet echt een groot pak geld te besteden. Zeker niet in Amerika waar je jezelf eerst nog door een flinke berg studieschuld heen moet graven. Daarom is het ook interessant om te kijken welke merken de jongeren daadwerkelijk kopen. Toyota staat al drie jaar op nummer één, gevolgd door Honda, Chevrolet, Ford, Subaru en Nissan.
Volgens Joan Sinopoli van The Harris Poll is het geflirt wel ergens goed voor: “Millennials veranderen niet alleen wat we rijden, maar ook hoe we rijden en hoe auto’s er uit zouden moeten zien.” We blijven uiteindelijk toch allemaal kleine jongetjes die zich kunnen verlekkeren aan prachtige auto’s.
ah, oppervlakkigheid viert hoogtij dus
@esprit84: Vooroordelen ook.
De Amerikaanse ‘jongere’ wil dus een relatief kleine coupe/4deurs met een eigenlijk veel te grote motor. En dat model heeft nu zijn veel te grote motor verloren.
@gregorius: Een C klasse is niet bepaald klein te noemen. En over de motor, het is de beste die AMG ooit gemaakt heeft.
@nopetrolnofun: Voor Amerikaanse begrippen een smurf.
@nopetrolnofun: Het is nog altijd “slechts” een middenklasser, alles er onder wordt wereldwijs als compact gezien. Enkel in Nederland worden compacte middenklassers (C-segment) of Supermini’s in station vorm als familiewagens weggezet. Al dan niet onder druk van het fiscale regime…
Een C-klasse is gewoon een sedan waarin 4 personen comfortabel kunnen reizen. Maar achterin is het zeker geen oase van ruimte.
@nopetrolnofun: het is ook absoluut geen grote auto, als je dat al groot vind heb je zeker nooit iets gereden dat groter is dan een smort fortwo?
@gregorius: Ik wil dat ook wel hoor! Mercedes is goed bezig, maar ik krijg redelijke aversie tegen met name de kleine “AMG” modellen en look a likes. Dit door een niet nader te noemen oorzaak..
Nee zonder gekheid het zijn ook een van de mooiere auto’s in dit segment. Ik denk dat die jongeren hier uit het land van Bottas komen. Dus het zal daar wel aan liggen.
Opvallend dat Genesis de jongeren zo aanspreekt. Is toch vooral een bandje van ouwe lullen…
@donvincenzo: idd net als Lexus.
@str8six: snap jij uberhaupt wel wat @donvincenzo bedoelt?! ;)
@autodrop: ik bespeur hier een generatiekloof…..
@eelco74: ik bespeur hier een land of confusion
@autodrop: zooooo pep-pep. Nu komt ie aan! hahaha
Ze vinden het erg leuk maar ze kunnen het niet betalen. Wat is dan de toegevoegde waarde? Hoe zouden de resultaten van een dergelijk onderzoek eruit zien in NL of Europa?
@str8six: Je moet zorgen dat ze al gek zijn van je merk als ze het niet kunnen betalen. Want zodra ze wel geld hebben is jouw product een van de eerste dingen die gekocht gaat worden. Kijk hier in de comments maar eens af en toe. Alle droom garages worden zo opgenoemd. Iedereen heeft een auto die ie meteen koopt zodra er een financiele klapper wordt gemaakt. Voor mij is dat een 69 COPO Camaro. Voor mensen uit dit onderzoek zal het 1 van de genoemde merken zijn.
@E34M5Touring: grappig, voor mij ook een ’69 Camaro maar een Yenko.
@str8six: Yenko is de bekendste maar er zijn nog een paar mooie speciaaltjes gemaakt onder dat programma. Baldwin Nova’s zijn ook erg fraai. Die deed optisch niks aan de auto waardoor je echt een sleeper kreeg. Nova met een 427ci is echt een beest, zo’n ding weegt niks. Gibb heeft ook nog een paar Camaro’s gedaan maar is ook bekender om z’n Nova’s.
Blijkbaar hebben ze bij The Harris Poll niks beters te doen.
Opzich is hier niets geks aan toch? Jongeren houden ervan om te kunnen pochen met mooie, dure en exclusieve dingen. En aan de andere kant laat het zien dat de visie van Mercedes is geslaagd. Ze wouden zich met hun nieuwe modellen gaan richten op jongere mensen. Met de A-, B-, CLA-klasses etc is dat dus aardig gelukt.
@viezefreddyw: wouden zijn bossen
@esprit84: Dank voor uw scherpte.
@viezefreddyw: blijkbaar heeft t weinig invloed of je uiteindelijk een mooie bak rijdt ;)
Slimme zet van Mercedes, tweedeling van de modellen om zowel de jongere als oudere generatie aan te spreken.
Ik zie mezelf als jongere (25). En moet zeggen dat ik Mercedes ook een steeds mooier merk vind. Niet omdat de auto’s nou zoveel mooier zijn, maar wel omdat ik steeds minder heb met nieuwe bmw’s. Een Audi zou ik toch al niet overwegen. Een Jaguar daarentegen..
@bartteeuwen: ik ben een jaartje of 20 ouder, maar ook ik vind de MB sinds een paar jaar een heel aantrekkelijk programma heeft. Vooral de huidige gla, glc en C klasse vind ik geslaagd. De coupe versie van de suv varianten mogen me gestolen worden en ook de E klasse had wat mij betreft een wat meer uitgesproken karakter mogen hebben.
@bartteeuwen: Eens. Als BMW-man geef ik graag toe dat Mercedes steeds aantrekkelijker wordt en BMW steeds minder aantrekkelijk.
Het valt op dat de jonge bontkraagjes graag in de nieuwe a-klasse rijden en de juppen in de cla.
Waarschijnlijk is er een 1 op 1 relatie met het steeds hogere aantal allochtonen in Nederland.
“Vooral de C63 scoort erg goed” & “Toch is het de vraag of deze flirtpogingen succesvol zijn. De millennials hebben nou niet echt een groot pak geld te besteden.” Huh?
BMW, Ferrari, Pagani voor mij. ik word niet verlekkert van al het “modale” spul wat je op de weg ziet.
@spykerboy: harde boy
@spykerboy: In welk opzicht is MB meer modaal dan BMW?
@bartteeuwen: dat zeg ik niet in mijn reactie… dit gaat om welke merken het meeste opwekken bij jongeren etc… daar valt MB voor mij zeer zeker niet onder.
Precies de reden waarom ik geen Benz hoef. Ik wil niet in een ‘coole’ auto rijden. Dat impliceert namelijk dat ik mijn autokeuze laat bepalen door de smaak van de buurman.
@LaLancia: dat doe je nu dus ook. Je hebt nog steeds geen eigen mening maar wilt rijden dat wat de buurman niet rijdt.
@lekbak:
Nee hoor. Ik rijd in een auto die ik wil rijden, ongeacht of-ie cool is. Dat een auto/merk als ‘niet-cool’ wordt gezien maken ze voor mij wel aantrekkelijker, dat klopt.