Wat Hamann vorig jaar met de SLS AMG heeft gedaan, is logischerwijs ook doorgezet naar de Roadster-variant. En over een paar dagen kan iedereen de geplastificeerde supercar zelf naar goeddunken uitlachen/toezingen/vermanend toespreken, dan staat hij namelijk op de Autosalon van Genève.
Net als bij de dichte tweezitter wordt er een vermogen van 636 pk en 680 Nm aan koppel gerealiseerd. Dit dankzij een ander luchtinlaat die samen met de titanium uitlaat en de ECU-wijzigingen een positief effect heeft op het totaalplaatje van de V8. De bodykit maakt de auto een stuk breder (60 mm aan de voorkant, 70 mm van achteren) en de wielkastporno wordt verzorgd door 21-inchers die onder de naam ‘Unique Forged Anodized’ aan de man worden gebracht.
Net als de gevleugelde coupé met Hamann-goodies kan dit sujet in 3,6 seconden naar de 100 km/u accelereren. Een topsnelheid van 320 km/u behalen zonder dat de carbonfiber bodykit je om de oren vliegt zou volgens Hamann geen probleem moeten zijn. De dakloze Hamman Hawk is tot slot 30 mm verlaagd (dempers & veren) en heeft een interieur dat volhangt met rood koolstofvezel. Erg dik, en erg smaakafhankelijk, to put it mildly. (via GTspirit)
UPDATE 04-03 – Inmiddels is er een persbericht binnen, met MOAR foto’s. Een nieuwe gallery is hieronder geplaatst.
gerbie zegt
1 woord, totaal verkracht. Kijk dat logo, lijkt wel een duim omhoog. Zonde van zo’n lekker bolide. Geluid +1
Tonnie zegt
@gerbie: totaal verkracht zijn 2 woorden ;)
mynameisjeroen zegt
Mijn voorspelling is dat het hier negatieve reacties gaat regenen. Mijn smaak is het ook niet. Bah.
kaasboerin zegt
Oh dear..
robbie zegt
Toch zielig. Zo’n havik zonder vleugels.
Hupke zegt
@robbie:
Haha, dit verdient een +1tje
ricardo zegt
@robbie: Zéér scherp. 8)
lincoln zegt
typisch Duits ..
daar kunnen iig geen misverstanden over bestaan ..
Hupke zegt
En weer een afschuwelijk lelijk ding. Voor iedere keer dat ze eens een geslaagde creatie hebben moeten ze toch wel 100en auto’s vernielen.
wobwobgaserop zegt
Ok, laat ik opbouwende kritiek leveren:
Sehr geehrte Herr Hamann,
Volgende keer graag geen luchtsleuven meer, geen diffusers, geen kleurencircus in het interieur en graag de rode kwast laten liggen voor Italiaanse paardenwagens.
Ich danke Ihnen im voraus!
wobwobgaserop zegt
Sjait, het opbouwende gedeelte vergeten:
Motorkap in carbon is dik, velgen zijn ook prima. Klein beetje Tiefbett met een randje wagenkleur zou evt ook mogen, konijnenklapper onder de voorbumper ziet er ook best ok uit ;)
norge zegt
Toch raar dat zo,n tuner een chippie beter weet te programeren dan een grote fabrikant.
Kolere wat een sjonnie bak hebben ze van die auto gemaakt zeg .
fant zegt
Doe mij hem maar volledig zwart en met een gewoon mercedes logo erop. Dan zou ie er denk ik best strak uitzien :)
basjan zegt
een woord: hebben! oke 2 woorden: hebben, nu!
chielll zegt
Afgezien van dit misbaksel is de SLS sowieso een beetje sneu. Uitsluitend verkrijgbaar met een V8! Geen V12 of een grote 6-in-lijn met supercharger. Nee, er zit sowieso een V8 in.
Daarom des te meer jammer dat geen tuner van deze nood een deugd weet te maken door de realiseren dat een V8 kort is en er dus vóór de motor ook ruimte is voor een versnellingsbak.
Als ze nou tussen de achterwielen én tussen de voorwielen een semi-automatische sequentiële versnellingsbak plaatsen dan heb je gewoon een AWD auto! (Mercedes is actief in de Formule 1, dus die versnellingsbak kunnen ze wel maken.)
Hupke zegt
@chielll:
Het ontgaat je precies dat deze wagen een middenmotor heeft met rede (zo goed mogelijk sturen)!
meneersander zegt
Af-schu-we-lijk….
jordy14 zegt
Hoe verneuk je een prachtige auto? Nou zo dus!!!
hahahi20 zegt
Ik vind hem wel mooi, dan ben ik ook de enige volgens mij
mbevo zegt
Zo die hebben goed naar Brabus gekeken
adjudant zegt
Walgelijk!
Tonnie zegt
Achterkant en kleurstelling is wel vet, voor de rest echt facking lelijk -___-
sir_smokalot zegt
UPDATE – MOAR foto’s