• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes SLR McLaren Roadster dit jaar op de IAA

Auteur: autoblogger, gepost 17 februari 2007 om 13:01 – 33 Reacties

Mercedes SLR McLaren Roadster


Er wordt al tijden gespeculeerd over een cabrioletversie van de Mercedes SLR Mclaren. Toen de SLR in 1999 als concept car voor het eerst te zien was werd de auto zelfs al als roadster getoond. Maar er lijkt nu eindelijk bevestiging…

Autovisie kon begin dit jaar al bevestigen dat de open variant op de komende IAA autoshow in Frankfurt te zien zal zijn, nu schrijft ook thecarconnection dat we de onthulling dit najaar mogen verwachten. Het is nog onduidelijk of de gewone SLR of de 722-versie als basis gebruikt zal worden. Ik hoop op de 722, nadeel is dat het prijskaartje dan wel richting de 7 ton gaat (gewone SLR = 614.000, SLR 722 = 647.000).

Een andere belangrijke vraag is of er een stalen dak gebruikt zal worden?

Ook interessant!

  • Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
    Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
  • Mercedes-Maybach EQS gaat de hoogte in
    Mercedes-Maybach EQS gaat de hoogte in
  • Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
    Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
  • Mercedes-AMG heeft uitstekend afgekeken bij Porsche
    Mercedes-AMG heeft uitstekend afgekeken bij Porsche

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, iaa-2007, Mercedes, slr

Vorig bericht: « Column nu: Jij en je auto
Volgend bericht: Eindelijk fatsoenlijke spyshots van de Porsche Panamera »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sammie zegt

    17 februari 2007 om 13:03

    Leuk als je indruk wilt maken op vrienden, maar doet mij nog steeds iets teveel denken aan de SLK. Mercedes moet er maar eens iets aan doen

    – Sammie

    Login om te reageren
  2. dylhan zegt

    17 februari 2007 om 13:07

    siet dur netjes uit hoor :D

    Login om te reageren
  3. SLR zegt

    17 februari 2007 om 13:08

    is dit niet de vision slr

    Login om te reageren
  4. m5 zegt

    17 februari 2007 om 13:08

    gruwelijk mooi

    Login om te reageren
  5. JAsPAA zegt

    17 februari 2007 om 13:09

    Waarom is deze auto eigenlijk zo duur?

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    17 februari 2007 om 13:10

    ze moeten maar een gewone versie met stalen klapdak maken en een 722 versie met carbon klapdak :P wel een hele mooie wagen en ik hoop dat ze hem wat sjieker afwerken dan de ‘gewone’ SLR.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    17 februari 2007 om 13:11

    “(gewone SLR = 614.000, SLR 722 = 647.000)”
    Haha, dat verschil is zo klein. Ze verkopen echt geen gewone meer.

    Login om te reageren
  8. Jonas zegt

    17 februari 2007 om 13:21

    Schoonheid wordt hier geherdefiniëerd :)

    Login om te reageren
  9. Florijn zegt

    17 februari 2007 om 13:23

    ach man deze bak heeft nooit echt stijl gehad zoals de carrera gt en het is ook wel een beetje laat voor een convertible

    Login om te reageren
  10. david USA zegt

    17 februari 2007 om 13:28

    Nee bedankt, doe mij dan maar iets anders…

    Login om te reageren
  11. john zegt

    17 februari 2007 om 13:29

    Schoonheid ? Nou ieder z,n smaak.

    Login om te reageren
  12. Piero zegt

    17 februari 2007 om 13:39

    Deze is zeker dikkk hij is gewoonn mooi

    Login om te reageren
  13. Harry zegt

    17 februari 2007 om 13:53

    “is dit niet de vision slr”

    Ja, en die was gebaseerd op de Mercedes SL.

    Login om te reageren
  14. Johan de Dooper zegt

    17 februari 2007 om 13:53

    Die SLR is denk ik een van de meest lelijke proletenbakken uit afgelopen 2 decennia. Mercedes had vroeger nog af en toe een mooi model ertussen zitten (300SL Gullwing,… kwijl). Dat ze op basis van die auto met de SLR zijn aangekomen is toch echt een aanfluiting. Kijk bijvoorbeeld eens naar Ford met zn GT gebaseerd op de GT40. Zo moet het dus wel.
    Mercedessen zijn als Nike gympen, de allernieuwste technologie in de meest lelijke vorm gieten et voila. Dat is ook de reden waarom niemand meer op die nike’s loopt. Emotie- en vormloos die apparaten. En de prijs die je betaalt voor dit wanstaltige ding….. ronduit belachelijk. Zoveel geile karren kan je kopen voor dat geld: 599, murcielago, bijna koenigsegg, 2 spykers enz.
    Lazer op met deze drugsdealerkar.

    Login om te reageren
  15. Rick zegt

    17 februari 2007 om 13:56

    De auto zal ten eerste een stuk minder stijf zijn door het missen van het dak. Ten tweede het vleugeltje dat achterop zit wat omhoog gaat bij het remmen zal er niet zitten ivm aangepaste achterkant voor het opvouwen van het dak..? Verder lijkt hij zo echt veel te veel op de slk.

    Wat een van die maffe gasten in het Midden Oosten had gedaan was een SLR blok in een slk gehangen, daar is ook een filmpje van, dan rijdt je elke SLR eruit, zelfs de SLR 722, die gasten hebben opzich wel goede ideeen… Dan zegt iedereen dat het ze om het opscheppen gaat, maarja blijkbaar dus niet want een slk is 6 keer goedkoper dan een SLR. En ja daar rijdt je een Ferrari Enzo ZOEK mee :), dan heb je toch echt zoveel waar voor je geld, hier enige illustratie aan mijn verhaal:

    http://www.youtube.com/watch?v=OVDlx9qsq0w

    En ja, dat is toch echt een enzo die er zo uitgereden wordt ;).

    Login om te reageren
  16. Rick zegt

    17 februari 2007 om 13:58

    @ Johan de Dooper

    Er zijn bijna geen motoren die zo verschrikkelijk sterk en zo’n goede kwaliteit hebben als die van de SLR. Ik ben absoluut geen Mercedes fan, maar dit is gewoon een super geil stukje engineering.

    Login om te reageren
  17. iceman zegt

    17 februari 2007 om 14:05

    of het nouw op een slk lijkt of niet die auto is gewoon bruut,geef mij maar die slk of slr blaast een ferrari enzo er zo uit dat is geen probleem,vooral de cabrio versie lijkt mij wel gruwelijk,ben wel benieuwd .

    Login om te reageren
  18. Z-Rider zegt

    17 februari 2007 om 14:31

    @ Johan Dooper:

    LOL

    @ Rick:

    “Er zijn bijna geen motoren die zo verschrikkelijk sterk en zo’n goede “kuch” kwaliteit hebben als die van de SLR. Ik ben absoluut geen Mercedes fan, maar dit is gewoon een super geil stukje engineering”

    Die SLR’s mogen dan wel “kuch” goede blokken hebben, maar ze hebben nogal veel last van electronica problemen. Ik noem een voorbeeld: De laatste Gumball 3000 race…. 4 SLR’s deden mee, alle 4 uitgevallen vanwege electronica problemen…. Mercedes moest een team engineers laten invliegen om die ellende auto’s weer aan de praat te krijgen. Toeval?

    Als die auto’s uitvallen wanneer ze gebruikt worden waar ze voor ontworpen zijn, doe mij dan maar een Carrera GT of wat ander snels.

    Login om te reageren
  19. MV Agusta F4CC zegt

    17 februari 2007 om 14:32

    Ik vind het kontje zo wel een stuk mooier uitkomen! Wat mij betreft een hele verbetering ten opzichte van de coupé! Toch zou hij nooit op mijn verlanglijstje staan! Alleen al omdat ik de Carrera GT, de Enzo, de Mclaren F1 enz… veel mooier en onderscheidener vind!

    Login om te reageren
  20. Harry zegt

    17 februari 2007 om 15:31

    De SLR krijgt een softtop. De airbrake blijft.
    Klanten van Mercedes smeken om een SLR Roadster. Dan ziet de buitenwacht beter wie er achter het stuur zit. De Carrera GT was ook een open auto, de F50 ook.

    Login om te reageren
  21. deora zegt

    17 februari 2007 om 16:31

    @ john de dooper

    hahahahaha :{

    @ Z-Rider

    er is geen mooier geluid dan het geluid van een SLR die optrekt :P :D

    Login om te reageren
  22. joris&eno zegt

    17 februari 2007 om 17:18

    leipe bak!!! ik hoop op de 722

    Login om te reageren
  23. Kenny zegt

    17 februari 2007 om 17:20

    @ Z-Rider.

    Ja dat is toeval, ik ken 2 mensen met verschillende SLR’s en die hebben er nooit problemen mee. Toeval dus.

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    17 februari 2007 om 17:31

    @ mashell; Het is maar wat je klein noemt… ;)

    Login om te reageren
  25. M Freak zegt

    17 februari 2007 om 18:03

    OEI…zeker wel te lelijk…wat is hier nu mooi aan?
    Als er een test is met een Carrera GT, zie ik verschillende reacties dat hij wel kan concurreren met de SLR maar dat de Carrera GT er beter uit ziet. En nu komt er ook nog een carbio versie van de SLR?
    Mercedes-Mclaren, jullie gaan de verkeerde kant op!

    Login om te reageren
  26. jkl zegt

    17 februari 2007 om 19:58

    wel mooi allemaal maar hoe zwaar gaat dat ding wel niet wegen

    Login om te reageren
  27. Pieliej zegt

    17 februari 2007 om 22:41

    Hmm, toch had ik liever dat hij alleen Coupé zou blijven. Ik vind dit niet zo heel erg mooi…

    Login om te reageren
  28. Autospotting.nl zegt

    18 februari 2007 om 01:10

    Eindelijk. hopelijk straks ook nog een 722 cabrio. kan niet wachten tot hij er is.

    Login om te reageren
  29. Rikus zegt

    18 februari 2007 om 18:30

    wat een super geile bak is dit! Dit vind ik echt mooi, mooier dan de slr met dak! En volgens mij ziet iedereen wel het verschil tusen een slk en een slr!
    Hij lijkt niet op de slk.. die slk lijkt op hem..

    Login om te reageren
  30. max zegt

    25 februari 2007 om 14:34

    nja, het is ten eerste wat wil een gek voor de auto betalen ten twee da ding ziet er niet uit en ten derde mercedes kan beter stoppuh meej auto’s maken wat als je moet gaan vergelijken met al die klasses lijken ze bijna allemaal op elkaar qua vorm neus en kont dus laat maar iets anders maken dan kenk nog anders praten

    Login om te reageren
  31. kijker zegt

    11 maart 2007 om 19:37

    De SLR is een apparte exoot. De SLR bestuur je eigenlijk vanaf de achterstoelen. De voorstoelen zijn vervangen door het motorcompartiment.
    Dus je zit op een plaats waar normaliter kinderen plaats nemen.

    Bij de even totaal andere Maybach zit je ook al op de achterstoelen. Daarmee is Daimler Chrystler het meest alternatieve concern dat er is.

    In een Taxi zit je meestal ook op zetel achter in. Je kan een Daimler Chrystler product beter toevertrouwen aan gediplomeerde bestuurders.

    Geldt ook voor de Viper.

    Login om te reageren
  32. mercedes driver zegt

    25 maart 2007 om 08:31

    mooie wagen,maar de prijs iets te overdreven vind ik.

    Login om te reageren
  33. Brecht zegt

    26 maart 2007 om 20:40

    Dit is wéér een concurrent tegen de lamborghini lp 640 spyder.
    Al ben ik eens met iedereen over de prijs. SCHANDALIG.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North