Tsja, dat krijg je nou als je de elementen overmoed, Rusland, alcohol en Mercedes S65 AMG met elkaar combineert. Een enorm heftige crash waarbij een 630 pk sterke Mercedes verandert in een hoop verwrongen staal met wat geplofte airbags.
Dit ongeluk gebeurde in de Russische stad Sint-Petersburg toen deze S65 AMG terug kwam van een huwelijksfeest waarbij naar alle waarschijnlijkheid flink wat vodka en andere alcohol werd genuttigd. Bij een snelheid van 200 km/u raakte de bestuurder de controle over het voertuig kwijt en raakte hij in een spin. Uiteindelijk ging de auto (meerdere malen?) over de kop en het verhaal eindigde in het hek van de lokale Lada dealer (hoe ironisch).
De inzittenden wisten op eigen kracht de auto te verlaten en ging vervolgens op hun dooie gemak wachten op de ambulances. De Mercedes was overigens niet voorzien van een kenteken en dat doet vermoeden dat het hier gaat om iemand die ‘belangrijk’ is. Of dat in dit geval een crimineel of bijvoorbeeld een politicus is weten we niet, maar in Rusland is die scheidslijn vrij dun.
We weten wel dat deze mensen ontzettend veel geluk hebben gehad. (via: carlifeblog.ru)
PS Het is wel bizar om te zien hoe vervormd deze auto is. In eerste instantie dacht ik dacht ging om een CLS, gezien de daklijn, maar uiteindelijk bleek het toch een S-Klasse te zijn.
iloveastonmartin zegt
Lijkt inderdaad op een cls maar dat er geen doden zijn gevallen vind ik knap
robbie zegt
@iloveastonmartin: kijk maar even goed naar de achterlichten dan zie je dat het een gefacelifte S65 AMG is.
jack_abarth zegt
@robbie:
Is het geen tunerbak, want de AMG heeft volgens mij geen gaten in het linker voorscherm. (zie 1e foto)
964rs zegt
@iloveastonmartin: hij heeft hem inderdaad knap geparkeerd
ferrari2011 zegt
KAPOT :P
blo3to3t zegt
even op de trekbank, wat plaatselijke spotrepair en weer als nieuw :P
ontopic: dat hier iemand leven uit is gekomen zeg… iets met engeltjes en schouders.
Benz65 zegt
@blo3to3t: Of hele goede veiligheidssystemen? Iets met voorloper op het gebied van crashes.
mercedesgl zegt
@Benz65: daar zat ik indd ook aan te denken.. waars leven ze nog omdat ze in een mercedes zaten..
porsche993 zegt
Dan koopt hijtoch gewoon een Maybach, oh wacht????
dutchiehd zegt
@porsche993: I see what you did there..
kraakensmaak zegt
Die Russen kunnen beter iets met vierwielaandrijving kopen, scheelt een hoop crashes.
veyronslr zegt
De reden waarom iedereen een Merdedes zou moeten rijden!
TimoBac zegt
@veyronslr: Inderdaad. Zou veel doden door verkeersongevallen voorkomen.
Hubert zegt
@TimoBac:
Denk je?
Dan gaan al die sukkels met 200 en een zatte kop door de steden heen jagen…
Liever dat ze zichzelf kapotrijden door met 80 in een Lada tegen een muur aan te knallen. (Als een Lada dat haalt tenminste)
desjonnies zegt
@veyronslr:
Nee, de reden waarom iedereen dom zou moeten zijn; immers geluk is met de dommen !
RubenPriest zegt
eeuwig zonde :( Maarja, je moet gewoon niet met drank op achter een stuur. Maar maak dat maar een Rus eens duidelijk :P
tinnemans zegt
@rubenpriest: ja, want in Nederland gebeurt dat nooit.
syliaca zegt
Only in Russia!
jack_abarth zegt
Het is maar goed dat de wagen niet uit Ingolstadt kwam, want dan was het helemaal moeilijk inschatten welk type wagen het eigenlijk was ;-)
OT: Zeer netjes dat de mensen hier gewoon uit weten te stappen zonder een schrammetje. Geeft wel aan waarom auto’s voortaan zo zwaar zijn.
mortsel2640 zegt
@jack_abarth: en met welke leasenbak rij jij?
NielsGP zegt
@mortsel2640: 2x raden piemel :D
mortsel2640 zegt
@NielsGP: een fiatje punto :D whahaha
jack_abarth zegt
@mortsel2640:
Wat het er precies toe doet weet ik niet, maar inderdaad een Grande Punto Abarth.
Overigens niet geleased.
mortsel2640 zegt
@jack_abarth: dat zegt genoeg..
Megakix zegt
@jack_abarth: :lol:
Timothy-S zegt
Jezus zo merk je maar weer eens dat het mes aan 2 kanten snijdt: auto’s worden steeds beter in zowel vermogen als veiligheid en de mensen zoeken steeds meer de grens op, zeker in dit soort wagens…ironisch overigens dat de alcohol hen misschien uit de wagen kreeg, omdat je dan soepeler bent…
Megakix zegt
@Timothy-S: @Jezus…je kunt ook op ‘reply’ klikken als hij langskomt op Autoblog.nl ;-)
exotic zegt
Dit lijkt wel een versie opgefokt door lorinser of brabus. Gezien de vents aan de zijkant.
Echt een wonder dat er geen doden zijn gevallen. All hail german engineering!
Joel_D zegt
140% snelheidsoverschrijding? :S
Zijscherm van een Brabus trouwens?
tjorque zegt
“geen doden?”
“oh het kan wel, volgende keer nog sneller rijden en meer drinken…”
Frissegast zegt
Hoe kunnen ze weten dat het effectief 200 km/u was ? Lijkt me onwaarschijnlijk hoor.
lambo4all zegt
@Frissegast: ga jezelf noumaar verbazen over de foto’s en niet over of het 195 of 205 km/h ging want dat maakt ook niemand uit. het in ieder geval belachelijk hard!
ibmw zegt
@Frissegast: dat komt omdat de kmteller stil blijft staan als je heel hard crasht;)
Romen zegt
@ibmw: is toch een display.. beetje apart als dat zou blijven staan…
koenmb zegt
@romenkorn: Misschien werkt de ECU/board computer als een soort blackbox bij een ongeval ofzo? Ik kan mij wel inbeelden dat zo iets handig is om te achterhalen wat er nu precies mis is gelopen bij een ongeval.
mbevo zegt
@romenkorn: Zolang er stroom op blijft staan is het zichtbaar;)
Den zegt
Volgens mij zijn ongelukken die door dronken russen worden gemaakt geen nieuws. Wat wel nieuws zou zijn, is een nuchtere rus die een ongeluk maakt.
Megakix zegt
@Den: …en het niet overleefd…
Den zegt
@Megakix: haha! :)
mortsel2640 zegt
Waarschijklijk zijn die platen er afgehaald na de ongeluk.
luuktb zegt
@mortsel2640: inderdaad als het bv een auto van de staat is en het in de doofpot moet.
glashelder zegt
Wie zegt dat ze 200 reden? Je moet niet alles geloven zeg.
Misschien reden ze maar 80. Tja, staat een beetje lullig als je tegen je vrienden moet zeggen dat je 80 reed.
xilver zegt
@glashelder: Je kan veel zien aan de schade van een wagen… als je 80 km/u rijdt dan ziet je wagen er niet zo uit… en zeker niet een S65.
Bewijst maar weer dat een duurdere auto een stuk veiliger is en ze zouden die dingen beter promoten om te kopen ipv extra belasten. Hadden ze dit gedaan in een Peugeot dan hadden ze dat niet kunnen na vertellen.
desjonnies zegt
@xilver:
Dit bewijst helemaal niets.
Behalve dat alcohol en verkeer niet samengaan.
Ieder ongeluk is anders.
Het kan zelfs goed zijn dat het hek van de Lada dealer ze heeft gered.
Als daar een Scania geparkeerd had gestaan waren ze misschien wel hardstikke deaud geweest
En had je een kleinere lichtere wagen misschien nog kunnen corrigeren en was er helemaal niets gebeurd.
xilver zegt
@desjonnies: Nochtans zie je mensen veel vaker levend uit een grote wagen stappen dan uit een kleintje bij die ongevallen… Lijkt me logisch ook, om te beginnen heb je simpelweg al meer carrosserie om je te beschermen en meer plaats voor airbags.
desjonnies zegt
@xilver:
Nee, het is een aanname.
Zelfs in een grote Mercedes kun je sterven, zoals ik er ooit eentje tussen het tandemstel van een truck met oplegger heb gezien.
Dus om te stellen dat een grote zware wagen altijd veiliger is, is de grootste misvatting die er bestaat.
Daarnaast is jouw aanname van “ik rijd in een grote wagen dus ik zit veilig” misschien wel de aller grootste misvatting die er bestaat.
Hierdoor worden mensen onvoorzichtig en arrogant.
Bij slecht weer bv hebben mnmensen met grotere “veilige” wagens de neiging om harder te rijden omdat ze toch veilig zitten.
Zelf werd ik ooit in Duitsland ’s winters ingehaald tijdens slecht weer door een Passat TDI, een Duitser, precies als de mijne, zelfde kleur en uitvoering.
Terwijl ik -defensief- 110/120 reed, schoof hij me sneoevend voorbij met 160/70 schat ik zo.
Ik dacht nog bij mezelf : Ben ik nou zo’n lulletje?
Maar een half uur later, file, zwaar ongeluk en daar lag die Passat.
Met een laken er overheen.
Autorijden blijft een kwestie van keuzes maken en beslissingen nemen en vooral voorzichtig zijn en anticiperen.
pomfriet zegt
@desjonnies: nietus, grote auto is meer kreukelzone en dus in facto veiliger. Stel je hebt een Smart en een BMW. Knal nu tegen een muur met 80. In welke auto wil je zitten? Die Duitser in passat had meer kans in een Pheaton.
Btw, je zou de in casu de BMW kiezen onieee. Enfin, grote auto=veiliger dan kleine. (Chinese meuk en ander troep is niet meegenomen in mij conclusie)
Hupke zegt
@pomfriet:
Je vergeet ook dat een wagentje van een kleine 1000kg een stuk minder energie moet verliezen (de helft) dan een grote wagen van over de 2000kg.
Voor hoge snelheidsbotsingen mag je mij in een S-klasse, E-klasse, A6,… steken (zo vanaf het moment dat snelheid meer meespeelt dan massa) maar als we onder de 100 ergens tegenaan vliegen zit ik liever in een opel speedster, lotus exige, smart roadster,…
Hupke zegt
@Hupke:
Ohja en ik heb het liefst dat de auto aan het tollen gaat en niets vol raakt, dat verhoogt je kansen ook enorm.
luuktb zegt
@pomfriet: Wat hij bedoelt te zeggen , de Duitser had niet per definitie meer kans in de pheaton omdat ie dan waarschijnlijk 200 of harder had gereden.
Tuurlijk in de meeste gevallen is een grote (moderne) auto veiliger mits je het zelfde rijgedrag hanteert
desjonnies zegt
@luuktb: Juist.
Psychologen hebben in opdracht van Volvo in de zeventiger jaren een onderzoek gedaan waarom het aantal dodelijke ongevallen met de nieuwe 240 serie niet zo dramatisch was gedaald als Volvo zelf had berekend.
Wat bleek, omdat de 240 serie (met die dikke zwarte bumpers) als “zeer veilig” werd gezien door het publiek, ging de gemiddelde 240 rijder ongewild meer risico’s nemen.
Zet heel Nederland en België vanavond in een B Kadett of 1e generatie Escort of Datsun 120Y.
Achterwielaandrijvers met bladveren en een wegligging als een zwangere eend.
De eerste drie a vier dagen zullen er enorm veel ongelukken voorkomen, totdat men zich realiseert dat men zijn rijstijl moet aanpassen aan een wagen die zich gewoon slecht gedraagt op een natte weg.
Binnen een week zullen we op hetzelfde niveau zitten als nu.
.
jeffreym3 zegt
@xilver: grote auto’s ja.. Dat is wat anders dan duurdere auto’s.. Dat zegt namelijk heel weinig.
flutterby zegt
@desjonnies: Herinneren we de M5 uit belgie nog?
120 km/u tegen een stilstaande muur. Deze auto’s zijn zeker wel veiligere als de 14% bijtelling auto’s… “Premium” helpt zeker bij een ongeluk.
http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/15/bmw-m5-rijdt-met-120-kmh-tegen-huis-aan
jeffreym3 zegt
@flutterby: Onzin. Voor BMW / Audi / Mercedes betaal je uiteraard voor hoge kwaliteit, maar ook een groot deel voor de naam. Doordat zij de ”premium 3” zijn kunnen ze ook hogere prijzen hanteren dan dat ze kwa uitrusting en dergelijke waard zijn.
Dit soort ongelukken is te danken aan de mensen van EuroNCAP en vooral aan heel veel geluk!
koenmb zegt
@xilver: Met een wagen van die caliber is de verleiding om zo snel te rijden uiteraard wel weer wat groter.
robbie zegt
@exotic & @Joel_D het lijkt idd wel alsof er ook nog een of andere tuner met zijn tengels aan heeft gezeten, maar dat kan ook door de crash komen ;)
xilver zegt
@robbie: Ik denk dat het een S65 van Lorinser is. Kijk maar naar de verluchtingsgaten
robbie zegt
@xilver: dat zou best wel eens kunnen.
vale46 zegt
LOL @
Verbazingwekkend dat er geen doden zijn gevallen! Best wel veilige auto zolang je niet tegen een vast object crasht.
xilver zegt
@vale46: Spijtig genoeg is dat wel de waarheid. Moskou telt de meeste miljardairs ter wereld…. een van de redenen hiervoor is dat Rusland zo corrupt is dat het groot is, ze kunnen dus doen en laten wat ze willen.
vale46 zegt
@xilver: I know, maar het is gewoon grappig om te lezen :D
Hupke zegt
@vale46:
Dus bij ons is dat tuig niet crimineel? Kom seg wat voor een belachelijke stelling is dat nu. In Rusland zijn ze tenminste zo eerlijk om ervoor uit te komen.
vale46 zegt
@Hupke: Nu niet overdrijven hé, ik zie Van Rompuy nog nie bij de maffia ofzo :D
Keep dreaming. Ze steken gewoon belachelijk veel geld in hun zakken omdat ze hun eigen loon kunnen bepalen. En een beetje vriendjespolitiek.
Maar ik denk dat Rusland toch héél wat erger is.
Hupke zegt
@vale46:
Van Rompuy is net het kopstuk van de maffia bij ons samen met ene Barosso.
Ik mag deze kritiek eigenlijk niet geven omdat ik zelf nogal tegen democracy ben maar de EU (oftewel EUSSR) is nu niet echt iets democratisch, alle beslissingen daar worden gemaakt via vriendjespolitiek en door omhooggepromoveerde politici. In Brussel lopen er meer dan 20.000 full-time geregistreerde lobbyisten rond, dat zou niet nodig zijn als alles gebeurde door integere objectieve politici.
Maak je geen illusies. Het verschil met Rusland is misschien dat er bij ons geen openlijk geweld bij komt kijken en dat de politici zich niet onnoemelijk kunnen verrijken. (alhoewel er toch een Spaanse MEP is die in z’n tijd bij de EU 100miljoen vergaard heeft via via)
Ze zijn hier zeker zo corrupt, heb je nog nooit gehoord van iemand die een huis wil bouwen/verbouwen of iemand die een vergunning nodig heeft voor bvb. een wasserij ofzo hoeveel dat er op het gemeentehuis of provinciehuis moet blijven hangen daarvoor?
vale46 zegt
@Hupke: Zo erg is het allemaal niet hoor!
Bouwaanvragen met smeergeld zijn dagelijkse kost, agree!
En die arme ambtenaren op de gemeente ook, maar of je ene Van Rompuy kan omkomen, terwijl die man zo een hoog loon heeft en nog steeds in een (bijna)kartonnen doos woont…
Nahh… Rusland staat wereldwijd bekend voor de corruptie. En waar rook is is vuur.
Alfarobert zegt
Rijden met alcohol is altijd verkeerd.Ik snap ook nooit waarom iemand 2 pilsjes moet drinken op een feestje.Door alle airbags,etc.denken mensen dat ze veilig zitten.Het plaatwerk van een auto is nog geen milimeter dik.Maw een auto is nooit echt veilig.Da’s ook de reden dat je een bewijs moet halen en laten zien dat je hem kunt besturen he.Spijtig genoeg denken mensen”ik heb een rijbewijs dus ik kan rijden”Maar die andere bestuurder die je ziet kan die dat ook?Anticiperen blijft gewoon het belangerijkste.En met bumperkleven gaat het echt niet sneller.Je kunt er alleen je voorganger levenslang nekletsel door laten oplopen.Denk na als je in een auto stapt.Hoop dat mensen iets leren van dit bericht.Succes!
Hupke zegt
@Alfarobert:
2 pilsjes zal ik ook nooit begrijpen, die 13 in een dozijn brol heb je niets aan. Waarom iemand graag een apperitiefje, wijntje, abdijbier,… drinkt als ze bij iemand op bezoek gaan of naar een feestje gaan kan ik wel heel goed begrijpen.
Van een beetje alcohol ben je echt niet zat. Vroeger (en nu nog in de VS oa.) mocht je 0,8promille hebben, nu ineens nog maar 0,5/0,2promille.
Dat zijn niet de hoeveelheden die je ongeval veroorzaken.
Als jij na het equivallent van 2 pintjes je en je passagiers ergens tegen een muur uitsmeert dan kan je niet rijden en ben je een idioot. Dan is de oorzaak het idioot zijn, te snel rijden en niet de alcohol.
Als jij je darentegen met 1,5 promille rond een boom vouwt heb je duidelijk te veel gezopen maar gaat ook iedereen roepen en om de wettelijke hoeveelheid omlaag te halen wat dan compleet belachelijk is.
flutterby zegt
@Hupke: De beslissing vanuit de overheid worden regelmatig op rare feiten gebaseerd.
– 14% bijtelling
– Piratebay.org
mashell zegt
@Alfarobert: zouden die mensen niet die biertjes drinken omdat het feestje saai is en zij zelf geen goede gangmakers zijn?
Junior540 zegt
Misschien is het wel een nieuw model.
En testen ze zo de Russische versie van de euro NCAP ;)
Hupke zegt
Niet zo verwonderlijk, die S-klasse is helemaal vernield, die heeft dus langst alle kanten de klap op gevangen.
Het was waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest als die gewoon tegen een muur was gereden ipv zo te spinnen.
wiser zegt
zonde van zo’n mooie wagen
mbevo zegt
Iemand nog een v12 blokkie nodig?
phantom95 zegt
Altijd weer die russen die met fles vodka op in een veel te snelle auto rijden….
meneersander zegt
Die is stuk… Hopen dat hij goed verzekerd is.
ytrewq zegt
best wel raar dat zo’n grote auto nog over de kop kan vliegen
ytrewq zegt
zijn achterlicht doet het nog wel:P
mrbones zegt
Overleef dat maar eens in je NCAP 5 sterren fiat 500
bozewolf zegt
Rolled it?
Lucky bastards.
musztiistar zegt
Zelfs zo zou ik ‘m willen hebben
kliko zegt
Gewoon mazzel dat hij in zo’n enorm lomp grote auto zat.
7-serie of A8 had denk ik niet echt een andere uitkomst gegeven.
Al was ie misschien met zijn A8 niet gecrasht ivm het quattro-systeem.. :lol:
mark27s zegt
Die gozer zat waarschijnlijk op zn teller te kijken, daardoor chrashte hij, vervolgens overleeft hij ’t, klimt uit de auto en staat een beetje appelig toe te kijken naar zn ‘wrak’.
Daarom weten ze waarschijnlijk hoe hard ie ging! :p
jeffreym3 zegt
Inderdaad geluk dat hij in zo’n grote, zware auto zat.. Dat het een mercedes is heeft er natuurlijk weinig mee te maken.
the-budel-guy zegt
Te koop Mercedes s65 amg voorzien van alle luxe en zelfs het optionele open air pakket. Oplagen 1/1 T.e.a.b
norge zegt
Hoop dat de bestuurder een lesje geleerd heeft, maar ben bang van niet….
Frankypanky zegt
Quote…Dit ongeluk gebeurde in de Russische stad Sint-Petersburg toen deze S65 AMG terug kwam van een huwelijksfeest waarbij naar alle waarschijnlijkheid flink wat vodka en andere alcohol werd genuttigd
@Robbie,
Waarschijnlijk? Waarschijnlijk?! Bedoel je niet, vanzelfsprekend?!?
;)
jeffreym3 zegt
Mensen die denken dat de ”premium 3” heilig zijn kwa veiligheid; Onzin. Voor BMW / Audi / Mercedes betaal je uiteraard voor hoge kwaliteit, maar ook een groot deel voor de naam. Doordat zij de ”premium 3” zijn kunnen ze ook hogere prijzen hanteren dan dat ze kwa uitrusting en dergelijke waard zijn.
Dit soort ongelukken is te danken aan de mensen van EuroNCAP en vooral aan heel veel geluk!
jeffreym3 zegt
http://www.autoblog.nl/ncap-tests-chinese-autos-net-zo-veilig-als-europese