Mercedes verraste ons door de S63 AMG mee te nemen naar Parijs. Een verrassing, want deze stond officieel niet op de lijst en beleefde hier dus zijn publieksdebuut.
Hij stond er helaas maar één dag, want toen we vandaag op de tweede persdag nog een paar strakkere foto’s wilde schieten, was hij alweer vertrokken, jammer! Zoals we weten ligt in de S63 AMG een 6,3 liter V8 motor, goed voor 525 pk en 630 Nm trekkracht. Hiermee accelereert het vlaggenschip in slechts 4,6 seconden naar de 100 km/u en is de top natuurlijk weer begrensd op 250 km/u.
Meer afbeeldingen in de S63 AMG gallery.
Hysung zegt
Hallo auto ! :D
deze ziet er echt goed uit.
mooie “stoere” front.
Leuke prestaties natuurlijk :D
Alleen zou ik hem in het zwart willen, & er wat grotere Velgen onder zetten.
Timmie zegt
Ik dacht dat de S63 er niet zou komen, aangezien de 6.3l V8 hoogtoerig(er) is en dat de 5.5l V8 compressormotor meer koppel heeft (700 Nm)…
silasse zegt
Mercedes de best
hahah
Klassiekerrally zegt
Wat is die achterkant een lelijke mengelmoes van lijnen zeg…
Ik word er compleet kriebelig van.
SimonMc zegt
Zo te zien zou het dan behoorlijk dom zijn van de (veel) duurdere S65 met de 6 liter V12 en 1000Nm koppel te bestellen, want zo te zien is die maar 0.2 seconden sneller naar de 100 ! En de topsnelheid is evengoed 250 km/h.
Of wel klopt er iets niet met de cijfers, want 630Nm tegenover 1000Nm??
Maar het zal waarschijnlijk een gebrek aan tractie zijn zoals bij de CL65, die raakte ook niet deftig van zijn plaats.
w0o0dy zegt
@SimonMC: wat denk je dat 4 cilinders en twee turbo’s (of zijn het compressors?) extra en een veel zwaardere versnellingsbak voor het gewicht van de auto doen?
Rick dos zegt
Ik kan zulke auto´s niet begrijpen.
Als ik zo´n auto zou kopen dan doe ik dat om de luxe om de stijl ervan. Ik koop zo´n auto niet om Sjakie met zijn opgevoerde Civic bij het stoplicht te verslaan. Als ik een sportauto wil hebben dan koop ik wel wat anders. En als ik een (super)snelle sedan wil hebben dan trek ik de de grens bij de m5´s, E63´s en (R)S6´en van deze wereld.
Mpower zegt
Doe mij maar een S65 AMG, die 1000nm doet zo enorm veel aan snelheidsbeleving en idiote tussenacceleratie. Ik denk dat iedereen de S65 (mochten we daar genoeg geld voor hebben, niet dus) boven de S63 zou kiezen. Het zijn trouwens turbo’s die op de S65 zitten. Van Vliet heeft 1 staan in de showroom, volgens mij was de prijs een dikke 3 ton euro.
w0o0dy zegt
ik zou net als Rick niet kiezen voor zo’n grote zware auto omdat het ding eigenlijk vooral rechtdoor wil…. en ik heb meer lol in een bochtje pakken…. Tegen de tijd dat ik 50 ben kan ik zoiets misschien waarderen maar voorlopig nog lang niet.
henk zegt
dat wordt wel moeijlijk zo….kiezen tussen de cl en de s 63 amg!!!!!!
Mpower zegt
@woody
wat weegt die S63 eigenlijk? Ik denk niet dat het echte pret is om strakke bochten te nemen met zon grote en zware auto, bovendien heeft hij een wielbasis van hier tot Tokio. Voor het bochten werk koop je deze auto denk ik niet voor. Koop je echter een S65 AMG dan ben je heer en meester op de rechte lijn. Met de S63 kan je niet eens een rotonde strak nemen want je hebt geen ruimte voor fouten of een beetje overstuur.
w0o0dy zegt
de S65 weegt iets van 2400kg (leeg) meen ik, maar de exacte cijfers (voor de S63) kon ik niet vinden…. Beide in ieder geval meer dan 700kg te zwaar naar mijn smaak.
Antoon zegt
Vind em net ff te opgepompt/druk met al die lijnen en spoilertjes.
De CL63 is veel mooier!
Remco zegt
Wat een kleine wieltjes heeft dat ding.
farzan zegt
Ik vind die stuur maar lelijk.
johan zegt
ik hoop wel de de S 65 ook blijft bestaan want das nog een grotere motor:P
maar dit is serieus mijn droom auto
TE mooi gewoon;)
S AMG zegt
zeker johan echt super bak
Stylez zegt
De S65 en de S63 zijn inderdaad droomauto’s maar om hier nou 200.000 euro meer voor te betalen dan voor een S350…
Nou, nee..
Appeltje zegt
@SimonMC 0-100 tijd is ook niet alles, met de S65 rijd je er wel een Gallardo uit, en met de S63 niet. Niet dat het relevant is, want je doet er nooit iets mee, maar een S65 is dus wel aanzienlijk veel sneller dan een S63 AMG. Leuke verrassing, trouwens, weer een nieuwe auto om naar uit te kijken. De S65 AMG zal wel niet echt stom lopen met zijn 300K nieuwprijs.
CSL zegt
wat een dikke taxi!
slk55 amg zegt
Prachtige auto, dit is echt het vlaggenschip van amg damen met de S(L) 65 amg. Dit is typisch weer zo’n auto voor de rijke sjeiks, die zich laten rijden. Om zo’n auto te kopen moet je toch wel vermogend zijn (want 3 ton is niet niks!). Denk eens aan ontvoeringen, vandaag de dag gebeuren deze steeds meer. dan is zo’n snelle sedan uitermate geschikt om die ontvoerders eruit te rijden. (oke het is wat ver gezocht, maar toch). Dit is dus een perfecte auto voor de belangrijke en vermogende zakenmensen onder ons. Ik vind deze persoonlijk mooier dan een audi a8 w12, of een bmw 760i. Toch vind ik 3 ton wel heel veel geld voor zo’n auto, voor dit geld heb ik liever een bentley continental flying spur, bijna net zo snel (de topsnelheid ligt wel veel hoger) en ook ontzettend luxe.
Thijs zegt
Wat een belachelijk lelijk hok! Ik snap maar niet dat mensen hier nou warm voor lopen? Kan iemand mij uitleggen wat hier nou mooi aan is?
bolo zegt
wat een oerlelijke auto
HaS zegt
in deze taxi wil ik rijden als ik naar schiphol ga voor vakantie lolz
LazZKoPaT zegt
Weer zon koeie wagen.. echt geen look. check die koplampen, die koplampen zijn veel groter dan van een vrachtwagen.. en kijk is naar die achterkant.. het lijkt wel op een glijbaan.
thomas zegt
4 reacties achter elkaar waarvan je denkt dat het stakkers zijn
Thijs zegt
@ Thomas
Jij ziet jezelf dus wel rijden in zo’n ding. Tandemasser erachter met gordijntjes en op weg naar je werk dat elke week in een andere plaats staat met een reuzerad erbij… sja dan kan ik het me inderdaad voorstellen
Steven zegt
@ Thijs, tot dat je hem in het echt gezien (en gehoord :P , wat een gebrul :o ), dan ga je wat anders klappen hoor! :lol:
Rick zegt
Prachtige wagen alleen dat interrieur stampte ik er meteen uit!!!!! en dan natuurlijk wel iets terug brengen wat niet zo saai is!!!!
Thijs zegt
@ Steven
als ik mooi geluid wil horen dan doe ik dat wel ergens anders mee. Ik noem de TVR Sagaris, ik noem een S6/S8/M5…heb ik geen Merc voor nodig…
Xpert zegt
Mijn Voorkeur gaat uit naar de S65 AMG…
De uitstraling en het vermogen spreken voor zich, en je hebt ook nog eens alle luxe om je heen.
Plus, het geluid zal wel heel indrukwekkend zijn…
Heb 1 keer een SL 65 AMG voorbij horen komen, en dat leek wel op een duitsebommenwerper…
Heerlijk!!!!
Jerome zegt
AMG, Schnitzer, … heerlijk toch! Ik ban niet voor getunede limousines, een M7 van BMW, om een voorbeeld te geven, vind ik als een koning met een jogging aan. Ik had dan ook hetzelfde verwacht van een S-klasse, maar dat had ik beter niet gezegt want ik vind het resultaat bangelijk … Hoewel moet ik zeggen dat ik de S-klasse voor de “gewone” mens langer ga nakijken op straat dan de AMG uitvoering. (alhoewel :d)
dries zegt
een bmw m7 bestaat niet.
mooie auto trouwens die S63, in het begin stond ik wat sceptisch tegen de heel agressieve bodykit maar ik vind hem mooier en mooier elke keer als ik er naar kijk
S63 owner zegt
Ff een schop om het topic actueel te krijgen:D
ik heb gister avond de eerste km’s gemaakt in een S63 AMG, met nog maar net 34 km op de teller. Niet te vergelijken met de S500 die we hiervoor gehad hebben. DIT IS EEN MONSTER. mocht helaas niet meer dan 4000 toeren draaien, en geen kickdown onder de 1500km. maar wat een kracht, het is gewoon echt niet normaal.
En dat geluid in de M-stand…
Je hebt zelden zo’n vette dot tussengas gehoord bij terugschakelen!!