Nu Maybach officieel kassiewijle is wordt er hard gewerkt aan een nieuwe überlimo bij Mercedes. De S-Klasse Pullman moet in 2014 het levenslicht zien en de eerste details lijken al te zijn uitgelekt.
Volgens de geruchten wordt de Mercedes S-Klasse Pullman intern X222 genoemd en wordt de auto in mei 2014 onthuld. De Pullman krijgt een 30 tot 35 centimeter langere wielbasis dan de verlengde S-Klasse V222, die al dertien centimeter langer is dan de standaard (W222) S-Klasse.
De langste variant (VV222) moet echter meer dan zes meter lang worden, met een extra zitrij die ervoor zorgt dat de auto nog eens 100 á 110 centimeter langer wordt dan de “normale” Pullman al wordt. Deze auto zou Pullman-Variante gaan heten. De Pullmans zijn uiteraard met name interessant voor de Chinese markt en daarom zal de auto hoogstwaarschijnlijk op de autoshow van Shanghai 2014 onthuld worden en een paar maanden later (waarschijnlijk augustus / september 2014) in de showrooms staan.
kraakensmaak zegt
Alleen maar dikke koppelrijke V12’s erin lepelen en die Chinezen zijn tevreden.
cocksdriveaudi zegt
Nou de dicatators en warlords van deze wereld staan al te trappelen van ongeduld bij de poort van de dealert.
baworm7 zegt
Fuck! ook al creëerden ze een enorme schuld, vind ik het toch wel jammer dat Maybach verdwijnt…
undifined1 zegt
Tijd voor een nieuwe L7 BMW!
StijnB zegt
@undifined1:
Bwa, ben die tampon-in-het-publiek-smijtende vrouwen beu…
http://www.youtube.com/watch?v=GypkmEUhHvQ
undifined1 zegt
@StijnB:
Lol, ik bedoelde meer dit: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-750il-l7-langversion-original-32900-km-st-georgen-brig/157175795.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=22&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=l7&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxFirstRegistrationDate=2003-12-31&negativeFeatures=EXPORT
jzaero zegt
Ik vind de nieuwe S klasse echt niet de prestige hebben dat zijn voorgangers wel had. De vorige was echt een auto die elegantie uitstraalde, deze heeft dat van voren echt niet. Met AMG-pakket vind ik hem dan wel weer mooi, maar het geeft mij nog steeds niet het gevoel dat ie ver boven een C of E klasse staat.
felix1989 zegt
@jzaero: Inderdaad, je moet er eerst nog in gaan zitten
jzaero zegt
@felix1989: Dit is al een heeeeel stuk mooier!
http://www2.mercedes-benz.co.uk/content/media_library/hq/hq_mpc_reference_site/passenger_cars_ng/new_cars/models/s-class/_w221/model_navigation_library/mercedes-benz_s-class_w221_model_navigation_960x298_12-2011_jpg.object-Single-MEDIA.tmp/mercedes-benz_s-class_w221_model_navigation_960x298_12-2011.jpg
PS: Report button?
norge zegt
Hoeveel Chinezen zouden er in passen ? Als je 1 auto per dorp rekent is het wel goedkoop.
mout zegt
@norge: Shanghai is dan wel weer een beetje een groot dorp.
norge zegt
@mout: Er wonen geen miljarden Chinezen in shanghai, dus er wonen er ook een paar in dorpjes.
jzaero zegt
@mout: In een Mini Cooper Classic past volgens mij 14 man, dus in een S klasse van 6 meter moet de 80 ook wel lukken! ;)
Seroo zegt
Het grote probleem is alleen dat de gewone man je nog steeds ziet als iemand die een prima baan heeft en zich een S-klasse 320D kan veroorloven en niet als iemand die een Pullman heeft. Ik denk dat Mercedes echt wat exclusiviteit mist die Maybach zeker had. Jammer…
E34M5Touring zegt
@Seroo: Vreemd, want een van de grootste kritiekpunten van de Maybach was dat ie teveel op de toenmalige S klasse leek. Waardoor er te weinig onderscheid was tussen de S600/65AMG en de Maybach modellen. Het feit dat ie exclusief was had ook grotendeels te maken met het feit dat ze niet te slijten waren. 1 van de redenen waarom Merc er mee gestopt is.
lincoln zegt
@Seroo:
dan ken jij het MB opsmukteam nog niet ..
bempi zegt
@Seroo:
Misschien moet Mercedes ook maar paraplu’s verwerken in de portieren om het exclusiever te maken :)
potver7 zegt
@Seroo: Zolang je de goegemeente nog moet uitleggen dat daar wat bijzonders/duurs rijdt, en dat het echt geen opgeblazen taxi is, heeft een merk als Maybach geen bestaansrecht. Een RR of Bentley valt op in het verkeer, een Maybach niet.
Toch vind ik het jammer dat Mercedes na één mislukte poging al de stekker eruit trekt. Het is duidelijk dat het bouwen van ‘een dijk van een auto’ geen probleem voor ze is, maar het probleem is dat ze er geen koets omheen kunnen ontwerpen die onderscheidend genoeg is. Een beetje Italiaans designburo had daar wel een oplossing voor kunnen bedenken volgens mij…
lincoln zegt
whahahahaha ..
hebben ze bij de Pullman een V12 logootje midden op de console geplakt ..
kneuzig of schattig .. ik ben er nog niet helemaal uit ..
Esprit_de_Flandre zegt
En waarom geen stationwagen… ?
lincoln zegt
@Esprit_de_Flandre:
om die vervolgens shooting break (brake mag ook) te noemen ..
MilleMiglia zegt
Vanwaar komt de naam Pullman?
bempi zegt
@MilleMiglia:
Ik denk van die oude opa klanten van mercedes benz die denken met zo’n auto in deze tijd nog een jonge dame aan de haak te kunnen slaan door over de boulevard te rijden, maar uiteindelijk op een parkeer plek belanden en eenzaam en alleen moeten sjorren ( pullman ). Ik gok overigens maar wat ?
dakloos zegt
@MilleMiglia: George Pullman; een bouwer van tram- en treinstellen, bekend geworden door het ontwikkelen van een slaapwagon.
Mercedes gebruikt de naam als eerste voor een verlengde 4-deurs 600 waarbij passagiers op een extra bank ‘achteruit’ rijden.
audi18 zegt
Wat ik erg goedkoop vind staan bij de nieuwe s klasse is dat het stuur bijna exact hetzelfde is als dat van een KIA picanto.. waarom niet gewoon een normaal 3/4 Spaaks stuur?
kaspertje zegt
@audi18:
Hoezo goedkoop, omdat de Kia Picanto en tweespaaks stuur heeft? Toevallig heeft een Rolls Royce een rond stuur en dat is dan weer heel erg chic.
lamborgfan zegt
@audi18: tijd voor een aftermarket momo rally stuur zou ik zeggen!
Het is ook niet helemaal mijn ding zou wel eens willen weten waarom ze voor een 2 spaak hebben gekozen.