De moderne elite cabriosloep van Merc krijgt ook een elite vanafprijs.
De instapper, de S500 cabrio met 455 pk, gaat 169.600 euro kosten. Daarmee is de cabrio dik 18 mille duurder dan zijn dichte broer, wat toch wel een wezenlijk verschil is. Voor de dakloze S63 AMG (585 pk) rekent Merc-AMG een slordige 241.700 euro.
Wat de prijs gaat worden van de S65 AMG cabrio heeft Mercedes dan weer niet bekend gemaakt. Als je weet dat de coupé het richting de drie euroton schopt, kun je op je klompen aanvoelen wat voor een bizarre prijs de 630 pk sterke cabrio zal gaan krijgen. Natuurlijk zijn de prijzen exclusief eventuele extra’s, zoals de mijn-haar-mag-niet-wapperen AIRCAP-optie. Hierbij komt een uitschuifbaar windlamel tevoorschijn op de voorruit en een windscherm tussen de hoofdsteun en de achterstoelen. De auto’s zijn vanaf april 2016 te bestellen bij de dealer.
henkhupelschoten zegt
Wat blijft het toch een porno sloep, moet ‘m hebben!
Edge zegt
@henkhupelschoten: Ben je ook van plan de staatsloterij te winnen?
henkhupelschoten zegt
@Edge: Wie niet?
nord zegt
Karakterbak??
a3sb zegt
Ik willem
Jochen zegt
@a3sb: ik Jochen
Dutchdriftking zegt
Zo als hij hier boven het artikel staat is hij toch wel er goed gelukt hoor. Zo`n AMG line ziet er een stuk beter uit dan een echte AMG, dat word te protserig op een S-klasse. En dat rode leder, heerlijk!
stfu zegt
Vanafprijzen zeggen alleen iets bij luxe Japanners en Amerikanen. Daar heb je tenminste meestal een complete auto met slechts paar opties. Bij een auto als deze komt nog met gemak 60.000 euro aan opties bij.
gtwillem zegt
@stfu: EUR 61.538,– om precies te zijn. Moet je alle hokjes aan vinken ;-)
mashell zegt
Pas in april bestellen? Kom je 2 ton stukslaan bij de Mercedes dealer zegt deze, komt u in april maar terug…
berlinetta zegt
Dus in het überluxe cabrio-segment heb je nu de volgende opties:
– S-klasse
– RR Dawn
– RR DHC
– Bentley Continental GTC
– Bentley Mulsanne cabrio (of issie er nog niet?)
Ik zou de Mulsanne cabrio het liefst hebben, met als goede tweede de S. De S lijkt me technisch gezien namelijk wel de beste.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@berlinetta: Je vergeet de Saab Cabrio…
berlinetta zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Ohja sorry. Die zou ik niet kiezen.
granlusso zegt
@berlinetta: Mulsanne Cabrio (á la Bentley Azure) is er nog niet, maar die zal ook wel een klasse hoger vallen, in hoeverre je daarover nog kan spreken in deze prijsklassen.
En wat is de RR DHC?
granlusso zegt
@granlusso: Oh, Drophead Coupé natuurlijk. Daar geldt hetzelfde voor als voor de Mulsanne wat ik vertelde :)
berlinetta zegt
@granlusso: Ja officieel operen ze een klasse hoger, maar volgens mij merk je dat verschil alleen in de prijs.
michaelcorleone zegt
Liever de S-Coupe maar de ook de Cabrio is een geweldige auto die met gemak kan concurreren met RR of Bentley.
gtwillem zegt
@michaelcorleone: Op het logo na. Dat van RR staat niet op Renault busjes, vrachtwagens en B-klasses ;-)
Benny_Weisz zegt
Als je nagaat dat de S65 en de G65 t.o.v. de S63 en G63 een ton meer kosten dan kun je makkelijk raden wat de S65 AMG Cabrio gaat kosten, toch?
kruimel zegt
Wit stuur. Net als in een Scania!
pomoek zegt
Komt er ook een Maybach variant van? Wil ik wel even op wachten dan…
367pk zegt
Op zich prijzen “op het niveau van de concurrentie”, maar wat ik echt niet snap is dat dan de typische “cabriogadgets” zoals de windgeleider op de voorruit, de nekwarmer en het windschot nog eens extra betaald moeten worden.
awesome zegt
Drie ton voor een benz…. Dan koop ik wel iets anders.
toyotafortuner zegt
Dus ze kunnen wél een mooie S klasse van deze lichting maken… Maar ik kies liever voor de (M)6 cabrio
gecko75 zegt
Toch liever een RR of Bentley als ik het zou kunnen betalen. Ik vind dit toch een te hoog kampergehalte hebben voor een chique grote 4 persoons cabrio
spoiler zegt
Je kan hem nu al gewoon bestellen, in april rijden