Met de komst van het nieuwe vlaggenschip, de S-Klasse 4Matic, is het voor Mercedes Benz belangrijk de mensen hierover in te lichten. Ze hebben daarom een video gemaakt die ons moet overtuigen van de off-road capaciteiten van het 4MATIC four-wheel drive systeem. Veelal denk je bij een S-Klasse niet aan off-road gaan, toch doet de luxe sedan het helemaal niet slecht…
Mercedes-Benz biedt nu in totaal 48 vierwielaangedreven uitvoeringen aan in zeven modelklassen. Daarmee wordt de traditie voortgezet die in 1907 begon met de Mercedes-Benz Dernburg, een van de eerste Mercedes-Benz-automobielen met vierwielaandrijving. Deze auto, die 100 jaar geleden door Paul Daimler werd ontworpen, baande de weg voor alle latere modellen met de beroemde Mercedes-Benz ster die waren voorzien van aandrijving op alle wielen: de Unimog, de G-Klasse, de eerste E-Klasse met 4Matic en nu het huidige modelprogramma met de nieuwe S-Klasse 4Matic als topmodel (via motorauthority.com).
sacha zegt
Dat gaat stukken beter dan in een X5.
wapz zegt
Een smerige mercedes is een goede mercedes? :D
Citrofiel zegt
48 vierwielaangedreven modellen?!?! Dat isj boel… En leuk dat ze zo’n filmpje maken, maar vierwielaandrijving op de S is niet voor in het terrein maar voor extra veiligheid op de weg. Ik kan me niet voorstellen dat je gaat crossen met je S. Zou zonde zijn. Beetje nutteloos filmpje dus, denk ik.
Armada zegt
Hehe, met dit ding mee doen aan een offroad wedstrijd waar voor de rest alleen maar suzuki’s samurai en Land Rover Defenders aan mee doen. Krijg je denk ik leuke reacties
Porsche Fan zegt
Kan beter een ml doen dan:-p
Je gaat toch ook niet met je Carrera 4S of turbo offroad :p
Leo zegt
Leuk gedaan maar geef mij voor het offroaden toch maar een Defender!!
Zullen ze dit ook overleven:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/25/russian-roads-of-horror
fubar zegt
haha lol das een goeie sascha de x3 is helemaal hopeloos.die loopt al vast op het grindpad voor de deur
nick zegt
hehe echt gaaf man wil het ook eens proberen maar niet zo traag
Niels zegt
is wel leuk maar niet egt spannend… mijn corsa uit 1993 kan dat parkoertje nog wel afleggen… misschien met iets minder grip.. maar dan nog.. en lijkt me ook niet egt een auto om te kopen met het idee om er ff de modder mee in te duiken..
Quattro zegt
Dat is zo kei goed voor een S-Klasse,.. Kent er toevallig iemand daarvan het liedje?
Bedankt!
Benny1 zegt
Dit kon je ook gewoon doen met een voorwiel aan gedreven auto. De heuvel waar de auto op het laatste vanaf rijdt, zou ik hem weleens weer terug op willen zien rijden.
mr.miya-auto zegt
Iets voor de taxi’s int groene hart misschien?
Alberto zegt
sinds wanneer staat offroaden gelijk aan u auto een beetje vuilmaken?
ik vind het ronduit belachelijk! is dat een offroad-parcours? we gaan toch even serieus blijven..
Stefan zegt
wat een bullshit… dit parcour kan een normale mercedes ook wel..
Jan zegt
Dat ze dan een Subaru kopen als ze er offroad mee willen.
Laat die S klasse dit maar eens doen:
http://www.youtube.com/watch?v=DsjjXfRds1o
http://www.youtube.com/watch?v=LfvlF4Emh8w
Fova' zegt
@Jan
Bij dat tweede filmpje zijn die vlammen uit de uitlaat echt vet
volvo :D zegt
Ik vind het maar onzin :S ik denk dat iedere voorwielaangedreven auto hier ook door komt. het was toch niet meer als een laagje modder
S AMG zegt
me pa heeft een S zonder 4 matic, maar als je 4-matic heb kan je wel degelijk ofroad gewoon kwestie van knopje indrukken van vering verhogen handmatig schakelen en je komt zeker een heel eind
Marnix zegt
@Jan
Waarom zou die S-classe dat niet kunnen? Gewoon wat rondjes draaien…
Je had dan beter een rally filmpje getoond.
CSL zegt
Waarom zou je in hemelsnaam met je S-klasse op zulke wegen gaan rijden.
Dan ligt er toch een stekkertje bij je los.
Ton zegt
Ik wil geen azijnzeiker zijn, maar zo extreem was dit terrein ook weer niet.
Daarmee wil ik Merc niet afkraken, want volgens mij kan 4matic wel meer dan in dit filmpje getoond werd.
Gemiste kans dus.
Jappy zegt
LOL, met een GL verwacht je wel dat hij dat soort dingen kan! Met een S-klasse niet!
@Ton: viel mij ook al op jah!
Kevski-Style zegt
@ Jappy: dit soort dingen lukken me nog met mijn mini als het echt zou moeten. Dit is geen terrein. ga eens naar hongarije of roemenie en je komt ook wel eens dit soort wegen tegen. Niks bijzonders. Een Lada (en voor de slimmerikken: geen Niva) komt hier ook wel doorheen….
iceman zegt
mooie aandrijving van mercedes 4matic is op vele modellen gekomen ,ik vind het een goede stap van mercedes benz.
ML Benz zegt
zeker duchtig dat het er is. de echte extreme dingen kan de s klasse natuurlijk niet aan. Maar welke vergelijkbare auto kan dit aan. lijkt me niet dat er dat veel kunnen
TC zegt
Hier is helemaal niks aan, ik ben met m’n Carina E ’95 al door veel ergere modderpoelen geraakt. Zowat elke auto kan dit!
mark zegt
Een stap in de richting van Audi met de 4matic op luxe sedans.
K zegt
Moddervet :D
RRPhantom zegt
Wie gaat er nou met een S-Klassee offroad???
Nutteloos om em in het terrein te presenteren want gooi em dan gewoon op de autobahn met 320KM/U
Lexus zegt
ik vind het wel een goede zet, want 4 wiel aangedreven heb je gewoon veel meer grip ook in bochten enz. Ik rij nu een SUV met 1 van de redenen dat je over lekker veel grip hebt.
Lappy zegt
Handig voor de boeren die Mercedes verzot zijn :)
Enne, over je gaat ook niet met porsche 911 off-road..
er zijn diverse on/off-road rally’s in de wereld voor porsches ;)
slk55 amg zegt
haha, dat ziet er leuk uit. zo’m überluxe zakensedan door offroad terrein. Die S-klasse is echt een wereld auto!
maar 4 matic is volgens mij nog lang niet zo goed als het quattro systeem van audi.
slk55 amg zegt
o ja, en wie zie er dat je met je 911 niet offroad ging?:
:P
W.T. zegt
weer heerlijke sjonnie muziek net als bij filmpje C-klasse
gijs zegt
ahaha die muziek hebben ze uit een duitse porno film gehaald zeg, maar komop je gaat toch ook niet je laro defender 300 laten rijden ik vind het een beetje overbodig
Steve zegt
…het is wederom duidelijk dat de gemiddelde nederlander niet buiten de landsgrenzen denkt…wat een nutteloze (taxi) opmerkingen weer…
gezien de leters MFR (ManuFactureR) op de kentekenplaten is dit filmpje bedoeld voor de amerikaanse markt alwaar de normen en waarden nogal drastisch verschillen van die hier in nederland…
Aan de noordoostkust in de US rijden ondertussen meer 4matic benzen rond dan non 4matic versies…het zal mercedes “wurst” zijn hoeveel 4matics ze in een land als nederland met vrijwel geen onverharde wegen of een enkele heuvel die de 50m hoogte overschrijden kan verkopen…
greetingz,
barry330cd zegt
Waarom zul je als S bezitter in de godsnaam met je limousine een ritje over dit soort terrein willen maken? Daar heb je dan toch gewoon je M voor?
Peugeot407coupe zegt
het is maar wat je offroad noemt. wat ze daar dan kan ook met een beetje krachtige twee-wiel aangedreven auto
stefan zegt
dit is wat voor die rijke lui is dubai een offroad race me een S63amg 4matic
Dinobe zegt
Wat willen ze hier nu mee bewijzen? Daar kan ik met mijn gewone auto nog door…
HetVolk zegt
Zijn jullie nou echt zo dom dat jullie niet begrijpen waarom die auto’s vierwielaandrijving hebben? Nog nooit door een sneeuwstorm gereden zeker…
Het voordeel van vierwielaandrijving is dat je niet zo snel zal wegglijden bij heel nat weer(water of sneeuw) en bij wat hogere snelheden. Auto’s met 4wiel en tractioncontrol hebben ook bijna nooit kettingen nodig in de winter
(mensen met veel geld gaan vaker op wintersport, dan heb je dus geen suv meer voor nodig). Ook kun je met 4wiel(ik ben quatro gewend) veel sneller door een klaverblad;) En een sedan blijft fijner over de autoweg rijden dan een suv(en sneller).
Ze hadden het misschien beter op een besneeuwde piste kunnen presenteren, dan komt het beter uit de verf waarvoor de 4matic nou
nodig is.
Rick dos zegt
Jaja. Nounou. Poehpoeh! Het is me toch wat dat 4-matic speeltje…..
Frank77 zegt
Kunnen de boeren vast oefenen
Ruben J. zegt
Mercedes is nu eenmaal geen merk wat bekend staat om z’n goed 4-wielaandrijving…mag je nog zo veel modellen hebben.
Toyota,Audi,Subaru staan er bekend om…liever zo’n wagen met 4-wielaandrijving dan zo’n ster ;)
Kevski-Style zegt
@ Lexus en Het Volk: Waarom zou dat alleen met een 4 wielaangedreven auto kunnen het hardste kunnen? Das echt weer van die krap die mensen alleen kunnen verzinnen als ze niet weten waar ze over praten. Ik durf gerust te zeggen dat mij FWD harder een klaverblad om kan als dat je met de 4WD kan halen. Het draait om balans, niet om hoeveel wielen aandrijving hebben. Dat is pas het geval op wisselende ondergronden, zoals hevige regen, sneeuw, enz. En dan nog alleen op een oppervlakte dat niet homogeen is. Homogene sneeuw of regen of droog wegdek hebben namelijk als vervelende bijkomstigheid dat het met gelijke snelheid niet uit maakt wat voor een aandrijving je rijdt. Glijden doe je dan toch op een vast punt. Alleen de manier van glijden maakt het verschil. 4WD is makkelijker te corrigeren, thats all….