Een gelekt totaalbeeld van de opvolger van de W222
Het is in Stuttgart niet gelukt om de nieuwe Mercedes S-Klasse binnenkamers te houden. Het is niet de eerste keer dat we een glimp opvingen van het 2020 model. Het nieuwe vlaggenschip is nu zelfs in vol ornaat gefotografeerd. Nog steeds elegant en luxe, zoals het de S-Klasse betaamt. De letter ‘S’ werd namelijk aan de modellijn toegevoegd als Sonder, fantastisch in het Nederlands. En om te zorgen dat die letter op de achterkant mag prijken stopt Mercedes-Benz naar verwachting alle nieuwe features in de nieuwe S-Klasse 2020.
Hoe groter, hoe …
Een snelle blik op het front van de Mercedes S-Klasse 2020 doet vermoeden dat de grille weer een maatje gegroeid is. Een fenomeen wat we al kennen uit München, bij BMW komt er ook in ieder model een grotere grille. Dat hoeft niet perse nadelig te zijn. Wat verder opvalt is dat de koplampen een stuk smaller zijn en er is weer veel chrome te ontdekken. De grille glimt er op los.
De flinke slee heeft een verfijnde bips gekregen. De achterlichten zijn strakker geworden en worden nu door een chromestrip -hoe kan het ook anders- met elkaar verbonden.
Meer pixels gegarandeerd
Het vlaggenschip van Mercedes staat erom bekend veel nieuwe features aan boord te hebben. De Mercedes S-Klasse 2020 beschikt dan ook over twee enorme schermen. Eentje achter het stuur en eentje in het midden. Het lijkt alsof het middelste scherm doorloopt vanuit het middenconsole. De nieuwe S-Klasse zal vast voorzien zijn van de overtreffende trap van het MBUX-infotainmentsysteem.
Niet alleen de bestuurder heeft een verhoogd risico op computerogen. De passagier wordt ook verwend met de nodige schermen. Aan de voorste hoofdsteunen hangen namelijk twee grote displays. In de armsteun is ook nog een paneel geplaatst voor de bediening van systemen zoals de climate control. Niet zo gek, bij een S-Klasse zal de eigenaar vaker gereden worden dan zelf achter het stuur plaats te nemen.
Mercedes S-Klasse wordt eind 2020 officieel
De Mercedes S-Klasse staat op de planning voor eind 2020. Het vlaggenschip zal geen elektrische aandrijving krijgen, die is toebedeeld aan de EQS. Naar verwachting zal de S-Klasse leverbaar zijn met 4, 6 of 8 cilinders met hybride-ondersteuning. Wie een V12 wenst moet het met een Maybach logo op de achterklep doen.
Foto’s via Worldscoop
pbf3 zegt
De Mercedes in zijn natuurlijke habitat bij de eigenaar van een autosloperij
berlinetta zegt
Op het eerste gezicht ben ik niet per se negatief. Vind het exterieur mooier dan dat van de huidige. Het interieur ziet er wel goedkoop uit vind ik, maar dat is in mijn ogen inherent aan het gebruik van al die tablets.
900t zegt
Je kan merken dat de inspiratie na de vorige generatie mercedes-design wel op is. Ik zie er niet echt een nieuwe auto in, meer een afwijkende versie van de vorige…
Het dashboard is voor mij een hele downgrade…
deuxani zegt
De kwaliteit zal vast super zijn, maar ik vind het er van binnen kaler uitzien dan een Model S.
karhengst zegt
Mercedes die z’n inspiratie bij Volvo haalt. Niet zozeer de verticale luchtroosters van de huidige range, maar vooral de middenconsole heeft hier weg van Volvo’s “waterval” console van een jaar of tien geleden. Krijg je hier ook een aflegbakje achter het scherm?
Persoonlijk spreekt mij het huidige ontwerp beter aan, niet alleen zijn fysieke knoppen beter en veiliger te bedienen, ook is het scherm in het bliksveld en kan je dus tenminste nog een half ook op de weg kijken. De spyshots van de aankomende C-Klasse tonen hetzelfde ontwerp en ik ben blij terzijnertijd nog een aantal jaar in een “oud” model rond te mogen rijden.
Poulusma zegt
Dan hebben ze bij het huidige model teveel inspiratie gehad! Ik vind wat ik nu aan de buitenkant zie wel echt een verbetering…
Laat ze dan maar minder inspiratie hebben.
Het interieur is er in mijn ogen ook wel op vooruit gegaan, maar bevat nog te veel glimmende/glanzende oppervlakken. En dat is zonde, want dat doet afbreuk aan het kwaliteitsgevoel.
nout zegt
@900t: dit!
viezefreddyw zegt
Exterieur weet ik niet, maar dat interieur? Hoe verzin je het…
mashell zegt
.. echt bijzonder mooi, ruimtelijk, strak en modern. Niet zo kitsch als je in de huidige generatie Mercedessen ziet.
barchettadriver zegt
Strakke bak, maar als je er Mazda op geplakt had, had ik het ook geloofd.
meetsysteem zegt
Mazda 800?
dirkv zegt
@barchettadriver: Ze zijn de ster vergeten op de motorkap.
jagofiel zegt
Dit is het geval met zo’n beetje elke auto fabrikant.
meetsysteem zegt
Eerst maar eens zien ‘in the flesh’. Vond de laatste heel geslaagd dus het zal voor de 222 moeilijk worden om mooier te zijn. Het schermpje beweegt mee als het stuur wordt versteld zo te zien, het bakje ervoor heeft een onduidelijke functie (voor het brooddoosje van de chauffeur?) We zullen het afwachten…
bbfix zegt
@meetsysteem: head up unit denk ik?
henkhupelschoten zegt
mooi zo’n bak in het dashboard. kunnen we mooi de halve liters Schultenbräu in koud leggen zoals in de sprinter…
meetsysteem zegt
Mijn chauffeur gaat altijd naar de Lidl…
lincoln zegt
Wel makkelijk met al die schermen ..
Kan je onderweg thuiswerken ..
meetsysteem zegt
“Harry, hol schon mal den Wagen, denn ich muß heute nicht ins Büro arbeiten”
petroldrinker zegt
Zeg ik vorige week nog dat ik Mercedes styling tegenwoordig beter vind dan BMW, en dan word dit op internet geslingerd, wat een gedrocht, met te weinig knoppen en wederom weer alles van die touch zooi zo te zien
EnthousiaST220 zegt
gaaf interieur! qua lijnen laat het me een beetje denken aan de mercedes interieurs van de jaren 90
V8Vantage zegt
Wat doet ie op een sloperij?
tjorque zegt
Ik wilde net dezelfde vraag stellen
basman147 zegt
Misschien een prototype of pre-productie model dat geen nut meer heeft? In pricipe worden die allemaal vernietigd/ opgeofferd tijdens crashtests omdat ze niet voldoen aan de productie-standaards. Mercedes zal tijdens een normaal ontwikkelingstraject zon 300 prototypen en pre-productie modellen gebruiken.
karhengst zegt
Eigenlijk kijken we hier naar de nieuwe 7-Serie?
quinn zegt
Gaaf, dit is de auto waar alle andere merken hun inspiratie altijd uithalen. Echt de leader op autogebied.
brammetjedeb zegt
Het interieur zal wel wennen zijn, maar ik vind het maar een kale, ongezellige bedoening.
pindakoning zegt
Zal weer een imposante bak worden. Ben benieuwd hoe die in het echt oogt, maar dat interieur… man man man
Breinstein zegt
De moderne trend in de autowereld is een front tekenen waarbij de verhoudingen compleet zoek zijn. Na vele voorbeelden (hallo BMW, Audi, Skoda etc.) volgt nu Mercedes-Benz. Een te grote grille, te kleine koplampen en een afschuwelijke kont. Om over het interieur maar te zwijgen. Wellicht nog steeds de benchmark in z’n klasse, maar dan wel als ‘minst lelijke’ ipv de fraaiste.
mashell zegt
Wat is er mis met de grille? Dit is een echte Mercedes grille helemaal in lijn wat op de laatste echt statige S-klasse de W126 zat.
Breinstein zegt
Daar zaten ook koplampen naast die in verhouding waren. Op zich kan Mercedes-Benz van de Duitse drie wellicht nog het beste een grote grille hebben, maar het ziet er gewoon niet uit in combinatie met die kleine geknepen koplampen ernaast.
lolikbenbol zegt
Ik snap die schermen tegenwoordig niet. Lijkt wel een dealing room. Zo boeiend is het namelijk allemaal ook weer niet, wat er in de auto te melden valt. Een HUD met de snelheid, de maximum snelheid en de eerstvolgende navigatie-aanwijzing lijkt mij voldoende. Evt nog 2 klokken met een toerenteller. En dan op de middenconsole de radiozender en de temperatuur. Hoef ik geen 2 televisies voor. Dat wordt ook allemaal lelijk oud. (Kijk maar hoe lelijk we die dikke schermranden van Mercedes nu vinden in auto’s van een paar jaar oud).
mashell zegt
Wat is een radiozender?
dalmore zegt
Vroeger straalde Mercedes nog klasse uit, nu wordt elk model nog meer pauper dan de vorige.. Voor een auto met klasse moet je nu toch echt een Brit op de oprit zetten
emping zegt
@dalmore: Bentley en Rolls zijn in Duitse handen, die hebben nog wel klasse. Jaguar daarentegen?
goodolddays zegt
Die ipads als alternatief voor een dashboard is een trend die echt moet stoppen. Het is lelijk, lui en is zeker niet toekomst bestendig…
rrk147 zegt
Ik vind de voorkant wel wat weghebben van de W123. Best mooi. De achterkant doet wat CLS achtig aan, had gehoopt dat die achterkant alleen op de 4 deurs coupe zou worden toegepast.
Het interieur vind ik niet direct een verbetering, oogt erg clean zo, waar de huidige juist nog chique en bijna huiselijk is.
Pica zegt
Gaat nog altijd de maatstaaf zijn in dit segment. Achterkant zal er in real life ook goed uitzien.
smex zegt
De achterkant heeft helaas ook van die lelijke A klasse lampen, voor de rest wel geslaagd.
ko4n zegt
Neus heeft veel weg van zon hyundai equus geval.
michaelcorleone zegt
De S-Klasse is voor velen de graadmeter in zijn segment, waarom dan deze uitvergrote E-Klasse achtige lampen. Maak er iets speciaals van, iets onderscheidend. De nieuwe S is niet lelijk, maar heeft veel designelementen weg van andere Mercedessen. In ieder geval wel beter dan de A8 en de 7-serie.
Echt blij dat de Lexus LS en de Jaguar XJ bestaan.
basman147 zegt
Productie van de XJ is helaas gestopt.
joosstra zegt
Mercedes zal het niet bepaald waarderen dat er al foto’s van hun nieuwe model op internet staan, en nog minder dat die foto’s op een sloperij zijn genomen. Deze sloperij is in ieder geval de opdracht om de preproduktiemodellen van Mercedes te vernietigen kwijt. Ik kan me ook niet goed voorstellen dat Mercedes het slopen daarvan uit handen geeft, omdat je niet wil dat precies dit gebeurt.
mashell zegt
Normaal gesproken haalt de fabrikant de wagens zelf door de schredder. Maar het kan natuurlijk zijn dat de S-klasse eigenlijk op Geneve had moeten staan, de introductie is uitgesteld en iemand is vergeten dat een nog niet geïntroduceerd model niet extern vernietigd mag worden.
bpc zegt
Tuurlijk willen ze dit wel. Geloof je nu echt dat al die foto’s altijd per ongeluk gelekt worden? Dir is gewoon gratis pr
mashell zegt
Zeker niet altijd per ongeluk. Maar dit is een een auto met karton op de vloer en plakresten op de buitenkant op een auto sloop. Hiervan durf ik wel aan, dit wil Mercedes echt niet.
mashell zegt
Dat stuurwiel! Ik vind het er allemaal bijzonder goed en vooruitstrevend uitzien.
ArnoldH zegt
De voorkant doet mij erg denken aan die sedan van de luxe hyundai.
vries080 zegt
@arnoldh: ik moest ook al erg aan Genesis denken
ArnoldH zegt
@vries080: ja die bedoel ik, genisis
Dutchdriftking zegt
Het interieur is wel heel erg Tesla. Hopelijk veranderd dat nog wat….
Ot92 zegt
Dit is echt niks aan…
hiscoxke11 zegt
Het rooster lijkt mij op een audi a8. Bij BMW durven ze grotere beslissingen nemen om de voorkant een gezicht te geven.
kniesoor zegt
Een beetje een schrale reedtdt, vinnik. Niet iets wat je met uierzalf oplost. Voorkant wel weer aardig, niets meer aan doen.
utregcity zegt
Wat is er mis met een rond stuur? ?
mashell zegt
Een rond stuur is niet sportief. In de categorie onlogische zaken die aan sportief gekoppeld zijn, zwarte stoelbekleding, 4 uitlaateindstukken, zwarte dakhemel, enorme maar dichte luchtinlaten hoort ook een niet rond stuur. De auto-industrie (maar ook de kledingindustrie) en haar klanten hanteren codes en rituelen die veelal nuchter beschouwd nergens op slaan.
tmenges zegt
En weer lukt het ze niet om een ècht mooie S-Klasse te ontwerpen, de laatste die er echt goed uitzag was de W126 die klopte gewoon van alle kanten.
Design_Driven zegt
Het interieur wordt prachtig, stuk minder kamper bling bling dan de huidige en eenmaal met het juiste licht en met tapijt etc een stuk warmer. Ook als je ander hout kiest op het dashboard. Die schermen, ja daar ontkom je niet aan.
Bizar kleine airbag ruimte in het stuur. Daar heb ik wat ontwerp ervaring mee en ik heb ze niet eerder zo klein gezien, al kan het optisch bedrog zijn en ongeveer gelijk met die van bijvoorbeeld Alfa Romeo qua formaat. Of dat bij een S past vraag ik me wel een beetje af?
De voorkant heeft een grotere gril dan de 7 serie maar okay. In het echt zou het best mooi kunnen zijn, achterkant vind ik helemaal niks. Die achterlichten doen het niet voor me. die waren ook al op de nieuwe E of C klasse gespot.
Duidelijke een ex test prototypen (zie de sporen van het verwijderde camouflage) die gesloopt wordt, dat is heel gebruikelijk. Waarschijnlijk een van de eerste serie, het heeft verder weinig waarde om daar nog wat mee te doen aangezien er daarna al het een en ander verbeterd veranderd is. Als ze dichter bij de serie product zijn worden ze vaak wel doorgereden om meer KM’s er op te zetten en helemaal uit elkaar gehaald. Niet netjes dat hij daar dan gefotografeerd wordt. Dit was de laatste die ze daar binnen krijgen van MB denk ik, daar kunnen ze doorgaans niet om lachen.
mashell zegt
Ik sluit me helemaal bij je aan. Overigens is het op deze lastig te beoordelen of de airbag kleiner is dan gebruikelijk (dat is min of meer een standaardcomponent), het deksel kan ook een slim optisch truukje toepassen. Maar dat stuur is erg bijzonder, vier spaken met elk een bedieningseenheid, dat is een heel dure maar erg mooie oplossing. Overigens is het een heel ander stuur dat in eerder gefotografeerde prototypes zat.
allesmetturbo zegt
Erg lelijk
sanki zegt
Wat een mega aziatische achterkant.
heartofsteel zegt
bij het zien van de achterkant dacht ik eerst dat het om een grote Kia ging en bij de neus had ik het nog steeds. Tot ik het stuurwiel zag……
mustang750supersnake zegt
gemiste kans… ze hadden met deze nieuwe s klasse exht iets apparts kunnen neerzetten….geen lef op de bestuurderszetel….en kennelijk geen talent meer achter de tekentafel….
TT225man zegt
Dat scherm op(!) het stuur is vreselijk, maar lijkt vrij duidelijk een tijdelijke oplossing voor in een pre-productie auto. Het echte scherm zal toch hopelijk netjes in dat grote gat daar achter komen en enigszins vlak staan. Dan is het wel cool. Als het echt zo blijft gaat niemand in deze prijsklasse dit kopen lijkt me (huidige double 12 inch screen in huidige S klasse is schitterend vind ik zelf, maar ben niet echt objectief ;-))
Verder ook niet echt onder de indruk van buitenkant, maar we gaan het zien.
mashell zegt
Dat scherm op de stuurkolom lijkt me het ruimtelijk opgestelde instrumenten cluster (instrumenten zonder zonnekap is wat Mercedes tegenwoordig doet). Het zwarte gat dat je er achter ziet zal de projector van de head-up display zijn.