Dus als de taxi die je aan wil houden niet voor je stopt is dat niet bewust. Die Mercedes heeft dus gewoon ook last van deze remproblemen.
Het is weer tijd voor de terugroepactie van de maand. Na recent BMW en even daarvoor Volvo is het nu de beurt aan Mercedes. Dat merk roept namelijk bijna 1 miljoen auto’s terug naar de garage vanwege mogelijke remproblemen, schreef het AD vanmorgen heel vroeg.
Vanwege een fabricagefout zouden de rembekrachtigers kunnen gaan roesten, wat in het ergste geval kan leiden tot de complete uitval van de remmen. De auto’s waar het om gaat zijn de ML, de grotere GL en de R-klasse, gebouwd tussen 2004 en 2015.
Mercedes krijgt er nog een flinke klus aan
In totaal moeten er 993.407 terug naar de dealer. Het merendeel zal wel de ML zijn, want van de andere twee zijn er niet zo bijster veel verkocht. Maar als die auto’s dan bij de dealer staan, zijn de remproblemen niet heel eenvoudig op te lossen.
Allereerst wordt gekeken of er überhaupt corrosie te vinden op de rembekrachtigers. Is dat niet het geval, dan is er niets aan de hand en kun je je Mercedes slagschip gewoon weer meenemen. Maar als er een beetje roest opzit, wordt getest wanneer de rembekrachtiger gewisseld moet worden.
Dat kan variëren van twee jaar tot direct. Al zegt Mercedes dat je beter direct de remproblemen kan oplossen, dus dat wil zeggen dat er meteen een nieuwe rembekrachtiger op moet. Lijkt ons ook niet heel onverstandig trouwens.
Hoeveel auto’s moeten in Nederland terug?
Overigens kun je zelf ook checken of er iets mis is met de remmen van jouw Mercedes. Mochten er sissende geluiden te horen zijn tijdens het remmen, moet je je rempedaal bovendien harder indrukken dan normaal én duurt het vervolgens langer voordat je stilstaat, dan heb je remproblemen aldus de Sherlocks bij Mercedes.
Oh ja, het is niet bekend hoeveel auto’s er in Nederland terug moeten naar de dealer vanwege de remproblemen. In Duitsland zijn het er in elk geval 70.000, dus dan weet je een beetje in welke orde van grote je moet denken.
Dus heb jij de komende tijd ineens een dikke Mercedes achterin jouw achterbak zitten op de snelweg, word dan niet boos op de bestuurder. Die kan er niks aan doen.
Het is allemaal de schuld van Mercedes zelf. Dus.
tortuga zegt
Wel jammer dat je een E klasse als header gebruikt
nicolasr zegt
Ik kon geen plaatje vinden van een GL uitgevoerd als taxi…
Bender zegt
Google afbeeldingen; ‘Mercedes ML taxi’. Eerste hit is een MB ML in taxi geel met taxi bordje…
nicolasr zegt
1 woord. Copyright. Dat dus.
Henkie zegt
En een plaatje van een niet taxi kon niet.
nicolasr zegt
Jawel hoor. Maar dat vond ik minder grappig. Dus vandaar de taxi.
tortuga zegt
Inderdaad niet makkelijk te vinden, heb welgeteld 1 foto van een R-klasse taxi gevonden dankzij mijn vriendelijke internet zoekmachine met veele kleurtjes
nicolasr zegt
En op die ene foto zit copyright, dus die kon ik niet gebruiken.
Bert zegt
En dan nog een met SBC blok dan spreken we nog over een ander rem issue ;-)
potver7 zegt
Zeker bang voor een claim van Harvey Weinstein?
pivavar zegt
Als je de brief hebt ontvangen mag je er geen meter meer mee rijden. Althans hier in CH. Binnen 3 maanden alle betrokken auto’s gerepareerd. Niet gedaan? Kentekenplaten inleveren.
Robert zegt
Niet meer mee rijden? Da’s lekker dan. Komt de dealer de auto dan met een sleepwagen bij de klant ophalen? En biedt Mercedes ook vervangend vervoer aan?
pivavar zegt
Controle op locatie, bij gebleken ongeschikt op transport en vervangend vervoer.
cossiekiller zegt
Ik kon gisteren in de slaapkamer ook niet tijdig stoppen. Heb mijn moeder al gebeld om te vragen of ze weet heeft van een terugroepactie.
malloythetalkingbear zegt
Een kapotte rembekrachtiger leid niet tot het compleet uitvallen van de remmen, je kan nog altijd gebruik maken van de remmen, je moet alleen een heel stuk harder het rempedaal intrappen
Design_Driven zegt
Zegt MB nu dus dat je de rembekrachtiging zelf moet bekostigen? Of gaan zij dat doen voor noppes?