Altijd humor, die Duitse merken. Ook wanneer Audi een challenge publiceert, hapt Mercedes toe.
Ten tijde van sociale media is het makkelijk om je als bedrijf snel te uiten over iets. Vroeger moest het via billboards, maar nu kun je gewoon even een berichtje op Twitter of Facebook plaatsen. En ook al zijn het twee grote bedrijven die ‘gewoon’ even een leuke dag hebben, het lijkt soms alsof twee levenslange concullega’s elkaar proberen af te branden. De Halloween-campagne van BMW bijvoorbeeld. Als een marketingsstunt lekker elkaars fanboys op de kast jagen, just like old times.
Vandaag zijn ze gewoon even leuk met elkaars uitdagingen bezig. Mercedes doet een ‘challenge’ van Audi. Laatstgenoemde presenteerde recent de FourRingsChallenge, waar lezers van de Facebookpagina van de Ingolstadters creatief mogen zijn met alles waar je het Audi-logo van kunt maken.
Hey Audi, Challenge accepted!, aldus Mercedes. In plaats van vier Mercedes-logo’s aan elkaar rijgen doen zij het echter iets anders. Men neme een auto (een C63 Cabriolet?) en doet waar Mercedes goed in is: banden roken. Want als je een welbekende donut draait, en die keer vier doet, krijg je zoiets als dit:
Een wat vriendelijkere versie van de goede oude billboard wars. Of is het een knuppel in het hoenderhok van de niet zo donut-capabele Audi’s gooien?
jaapiyo zegt
Heerlijk. Zoals collega @willeme zal beamen is er niks meer premium dan RWD.
dawwg zegt
Wat mij nog het meest verbaast, is dat moderne (RWD) MBs (met TC/ESP uit) zich (nog steeds) hartstikke speels & makkelijk laten driften, veel andere merken verkiezen zelfs dan (TC/ESP uit) nog grip/veiligheid boven plezier ….
willemvdberg zegt
@dawwg: ik zou meer haakjes gebruiken. Leest lekker..
spence zegt
Humor is één van de sterkste vormen van communicatie. Zeer geslaagd in dit geval !
87sandyd zegt
Leuke humor. Overigens had iemand 4 mercedes sterren op een rij gezet als #fourringchallenge en dit was eigenlijk de reactie daarop.
Werd ook door Audi weer leuk op gereageerd door de actie 5 sterren te geven.
Al met al leuk gedaan, jammer dat de fanboys er weer een oorlog van maken
elemento zegt
Mooiste was bmw met audi. Audi had vonken gemaakt in logo . Bmw zegt klopt. Je ziet altijd audi logo achteruit
audirs3 zegt
Wel jammer dat het overduidelijk fake is
goodvibrations zegt
Geniaal ?