Als de beide kemphanen niet snel betere vriendjes worden dan gaat één van hen de laan uit, zo waarschuwt teambaas Toto Wolff.
Voor het Mercedes-AMG Formule 1-team groeien de bomen de laatste 2 jaar tot in de hemel, zo dominant zijn de Duitsers. Tussen de teamgenoten Hamilton en Rosberg wil het op zijn zachtst gezegd echter niet zo boteren, waarbij de interne spanningen kennelijk dusdanig zijn opgelopen dat de teamleiding overweegt in te grijpen.
Volgens team-capo Toto Wolff begint het gekibbel tussen de twee ambitieuze miljonairs zo langzamerhand negatief af te stralen op de verhoudingen binnen het team. Mercedes-AMG F1 is namelijk een stukje groter dan alleen de twee mannetjes in de cockpit. Tegenover Motorsport.com geeft Wolff een duidelijk signaal af (dat hij, zijn professionaliteit kennende, vermodelijk al maanden geleden richting de heren zelf heeft gecommuniceerd): gedraag je een beetje professioneel, of anders mag een van jullie zijn biezen pakken. En we weten allemaal wie dat in dat geval gaat worden..
Om jullie geheugen op te frissen: Nico ‘Always‘ Rosberg lag dit seizoen al met Hamilton in de clinch na de GP van China en die van de VS. Lil’ Lewis liet zich vooral gelden in villeine kranteninterviews.
Zo lang Mercedes blijft winnen zal het racesucces de interne struggles wel maskeren zou je denken, maar kennelijk is voor de teamleiding de maat vol. We gaan nu niet heel opportunistisch met grote Max-spandoeken rondlopen, de tijd van onze landgenoot komt nog wel. Toch zal Verstappen met een schuin oog naar de soap binnen Mercedes kijken.
Foto: Nico en Lewis tijdens de persconferentie na de GP van China.
moondustfocus zegt
Klinkt als een mooie kans voor Max Verstappen.
VeniVidiVici zegt
@moondustfocus: Inderdaad haha, Max is allang een veelbesproken agendapunt bij de Mercedes directie. Ik denk dat Rosberg de sigaar is dan aangezien hij het minst populair is binnen het team…
saikol zegt
@venividivici: rosberg is wel een duitser he, denk dat mercedes miss ook wel een rijder uit eigen land prefereert.
VeniVidiVici zegt
@saikol: Een Limburger vinden die Duitsers ook prima ?
sjeppie156 zegt
@saikol: niks duits aan die knul!
pikes83 zegt
@saikol: Limburgers zijn ook reserve duitsers???Dus maakt niet uit??
dutchcorvette zegt
Lijkt me dan toch Rosberg
norge zegt
Die glitter boy eruit en gezond Hollands/Belgisch welvaren erin…
ziekegeest zegt
@norge: keep dreaming.. Max zit nog lang niet op het niveau. Als hij zo een grote stap zet zak hij keihard onderuit gaan en heel z’n carrière aan diggelen zien vallen
mashell zegt
@ziekegeest: zijn pa was ook wat te vroeg bij een topteam. Dus hopen dat Max de fout niet maakt.
snorrie zegt
@ziekegeest: dat werd aan het begin van het seizoen ook gezegd…
toniominestrone zegt
@snorrie: Toen stond er nog geen druk op,bij Mercedes wordt hij meteen vergelijken met de toppers en dan zou het wel eens tegen kunnen gaan vallen, kijk naar papa Jos, groot talent,helaas te vroeg gebracht.
snorrie zegt
@toniominestrone: nee, inderdaad. Lekker tuffen in de koningsklasse. Geen druk hoor.
tweetyv6 zegt
@ziekegeest: Goh. Dat klinkt exact zo als de afgelopen 2 jaar.
2013: F3 is een te grote stap
2014: F1 is een te grote stap
CRX zegt
@ziekegeest: Als de carrousel gaat draaien komt er misschien zelfs een rood stoeltje vrij. Dan kan het gewoon alle kanten op gaan.
Spannende tijden.
granlusso zegt
Maar ze mogen elkaar gewoon niet? Even los van alle tactische zetten om wedstrijden te winnen wat kwaad bloed kan zetten. Heb nooit echt gelezen wat er nou precies aan de hand is tussen die heren.
gregorius zegt
@granlusso: Vrij simpel. 2 verwende jochies die elkaar al jaren kennen.
Verwende super-talentje vs verwende talentje met bekende naam.
Beide jongetjes hebben er alles aan gedaan om hier te komen (her en der wat geduw van de rijke pappies natuurlijk).
Beide jongetjes hebben ook nog nooit de problemen gehad die normale mensen hebben: Zaken als stress over je opleiding. Niet kunnen vinden van mooie baan/stageplek. Geen vooruitzichten hebben in je baan. Genaaid worden door je baas/manager/collega. Onzekerheid over geld. Moeten kiezen tussen kopen van A of B, terwijl je eigenlijk allebei nodig hebt.
Zij hebben nu alle luxe van de wereld. Kunnen allebei alles doen wat ze willen. Hoeven allebei geen dag in hun leven meer te werken, als ze willen.
Dus ja, wat ze nu ervaren, kunnen ze niet in een hokje plaatsen; kunnen ze niet relativeren.
Er is gewoon niks aan de hand tussen de twee; ze maken er gewoon wat van, uit luxe.
Ik had een hekel aan het klagen van het vingertje. Maar dit jaar, is het vingertje persoonlijk wel gegroeid. Alleen al hoe hij lol maakt over deze niks-onzin; laat al zien dat je persoonlijk een stuk verder bent in het leven.
Maar goed. Hopen dat t zo ver komt. Hopen dat de een de ander er vanaf rijdt. Of na de race op de ander z’n bakkes slaat. Lijkt me heerlijk.
Uiteindelijk zitten ze in die auto’s voor ons vermaak; niks meer, niks minder.
motoragent zegt
@gregorius: Ik denk dat je je enigszins vergist in de achtergrond van Hamilton, en dan met name die ‘rijke’ papa. Neemt niet weg dat ze zo nu en dan inderdaad op een stel kleine kinderen lijken.
burninrubber zegt
@gregorius: Hamilton staat er juist bekend om dat hij uit een arm milieu komt en z’n vader op een gegeven moment 4 banen had om z’n zoon in de racerij te houden.
gregorius zegt
@burninrubber: Hulde voor die pa. Investering heeft goed uitgepakt.
Ik geloof dat dit misschien niet het platform is om te gaan discussiëren over wat verwend is. Maar als je pappie je van je 8e tot aan je 13e als een gek geld aan je uitgeeft om je in een kart te laten rijden; dan ben ik van mening dat dat redelijk ‘je zoon verwennen’ is.
Op zn 13e kreeg ie support van McLaren. Verdiend? Ja. Op je 13e door gefund worden door een vooraanstaand racingteam? Tov andere kiddo’s op hun 13e, kan je dat verwend noemen.
Op mijn 13e was ik erg blij als ik van mijn pa 10 gulden kreeg, om voor 5 gulden naar het schoolfeest te kunnen en met de overige 5 gulden nog 2 blikkies cola te kunnen kopen! (had mijn pa overigens geen 4 banen voor nodig).
dawwg zegt
@gregorius: Niet liegen he, je papa leest vast niet mee; van die 5 gulden kon je namelijk stiekem minstens 5 blikjes cola kopen toendertijd (of het schoolfeest entree was 15 ipv 5 gulden) !
CRX zegt
@dawwg: Of sigaretten, daar hoefde je toen nog geen 18 voor te zijn.
themanjeroen zegt
Als ik me niet vergis heeft Verstappen ook enkele keren de teamorders naast zich neergelegd.
Verstappen is ook iemand met een groot ego (in positieve zin) dus ik denk niet dat dit een optie zal zijn.
dawwg zegt
@themanjeroen: Groot ego of zelfverzekerd of zelfstandig ? Iedereen die enorm goed is in z’n werk zal NIET blindelings orders opvolgen zonder goede onderbouwing; het is hier geen China ofzo … en maar goed ook; jaknikkers hebben we al genoeg in Europa (ja naar lobbyisten bukkende EP; ik kijk naar jullie !)
viezefreddyw zegt
Beide heren moeten lekker normaal doen tegen elkaar, dan is er gewoon niks aan de hand. Als Rosberg nou eens beseft dat hij de mindere is ten opzichte van Hamilton is de boel alweer bijna opgelost. Of als Rosberg net zo fel zou zijn op het circuit als dat hij is daarbuiten maakt ie meer kans op succes. Voor Max Verstappen komt het wel, maar nu nog niet (hoop ik). Een jaartje laten rijpen binnen Toro Rosso, goed blijven presteren en dan heeft ie de teams voor het uitkiezen. Echter hoop ik wel dat ie niet ’tweede rijder’ gaat worden, daar is ie nu al te goed voor.
Edge zegt
@viezefreddyw: Nou, de laatste drie races was Rosberg toch de betere van de twee. Vraag me niet hoe het kan. Hamilton die het stiekem rustiger aan doet nu de titel binnen is? Rosberg niet met de kampioenschapsdruk kan omgaan en nu Hamilton kampioen is weer vrijuit kan rijden? Of is Rosberg gewoon echt net iets beter op dit moment? Of heeft het er iets mee te maken dat Rosberg vader is geworden en beseft dat andere dingen belangrijker zijn dan Formule 1? De werkelijke reden zal waarschijnlijk ergens ertussenin liggen maar het blijft wel een feit dat Rosberg de laatste drie races op zijn naam wist te schrijven.
viezefreddyw zegt
@Edge: Dat klopt, de laatste 3 races was Rosberg de winnaar. Maar dat is op het moment wanneer het er niet meer toe doet. Op de momenten dat Rosberg er moest zijn was ie er niet. Wat daar de reden van is laat ik maar even in het midden, maar het is duidelijk dat Rosberg de mindere is van de twee.
tweetyv6 zegt
@Edge: Nee. Hoorde afgelopen zondag op RTL+ dat Mercedes blijkbaar al iets (voor 2016) aan de vooras (ophanging?) gewijzigd heeft waar Hamilton blijkbaar (nog) niet mee kan omgaan.
Design_Driven zegt
Hamilton is er niets aan gelegen te veranderen. MB/AMG laat hem echt niet gaan en dus hoeft hij niet te veranderen. Sterker nog door Rosberg nog wat verder op de kast te krijgen is hij straks misschien weg.
Het is dus slikken of stikken voor Rosberg.
motoragent zegt
Ik wordt een beetje Toto-moe. Altijd maar mooie praatjes dat hij graag ziet dat andere teams wat competitiever worden en de spanning terug keert in de Formule 1. Maar als puntje bij paaltje komt zet hij het liefste de concurrentie buiten spel en zoek hij eigenlijk een 2e coureur die braaf achter Hamilton aan hobbelt, om zo de ene 1-2 na de andere aan elkaar te rijgen.
Rosberg is te ambitieus voor Mercedes. Zodra de 2 coureurs te dicht in de buurt van elkaar komen wordt alle spanning vakkundig weg genomen door de strategie aan te passen of motorsetting wat terug te draaien.
bmw507coupe zegt
Bottas?
KEV9 zegt
Zal het niet zo zijn dat er helemaal geen Ferrari in de TR komt te liggen maar een Mercedesmotor en dat onderdeel van deze deal is dat MS in 2017, maar dan nu mogelijk al in 2016, voor Mercedes gaat rijden.
Mercedes is ook niet gek om zo’n supertalent te laten lopen.
zeevink zegt
@Soulmaster: zat ik ook aan te denken. De banden tussen Nissan,Renault,infinity en MB zijn duidelijk in de automotive.
Dus het is mogelijk dat ze een MB 2015 motor krijgen onder de noemer infinity. En dat dit spel van Toto wolf een uitgekiende strategie is plaats te maken voor Max. Als onderdeel van een motordeal waar Max in is meegenomen.
roller zegt
@zeevink: En waarom zou max dit doen? Hij laat nu al zien dat hij kan racen, alle top teams staan in de rij. Waarom dan jezelf nu al binden aan een team? Er kan veel veranderen in 2 jaar, misschien heeft Ferrari straks weer de betere auto.
Max moet zich niet laten gebruiken in de onderhandelingen, gewoon nog lekker een jaartje bij TR rijden en straks een team uitzoeken met de beste auto.
Edge zegt
@zeevink: Dat kun je vergeten. Naast het feit dat Red Bull het sponsorcontract met Infiniti al heeft opgezegd heeft Carlos Sainz zijn mond al voorbij gepraat door te zeggen dat hij verwacht dat het volgend jaar beter gaat met Ferrari in het achteronder.
henkhupelschoten zegt
Kijk, ook nog goed nieuws! Verstappen kom er maar in!
G-Ammo zegt
Kies een circuit uit.
Organiseer een 1 VS 1.
Degene die wint, blijft.
Oh, zend het wel uit op TV!
Rick-dos zegt
Kan mij zo voorstellen dat Mercedes weleens voor Rosberg zouden kunnen gaan. Als zij het dominante team blijven dan zie ik Rosberg met een duidelijk nummer twee rijder wel kampioen worden. Zou voor Mercedes ook mooi zijn. Ik bedoel Duits team met een Duitser als kampioen. En daarbij wil zo’n team wel geassocieerd worden met een party animal als Hamilton?
Aan de andere kant als Ferrari, Red Bull of McLaren inderdaad weer mee gaan doen voor de prijzen dan wil je Hamilton in je auto hebben zitten en niet Rosberg.
VeniVidiVici zegt
@Rick-dos: Als Rosberg blijft en Hamilton ingerolen wordt voor Max dan wordt Rosberg geen kampioen hoor haha ?
Rick-dos zegt
@VeniVidiVici: Zeg ook een duidelijke nummer twee rijder… ;)
phaeton zegt
@venividivici: Ingeruild?
jaapiyo zegt
@Rick-dos: Eensch. Hamilton’s geforceerde gedrag wordt getolereerd zo lang hij blijft winnen. Plus ik denk dat sommige mensen in het team zelfs als hij blijft winnen op een gegeven moment vrij moe worden van hem. Bijvoorbeeld dat om de haverklap op de radio roepen ‘don’t talk to me maaaaaaannnnnn’ omdat mensen het bij Kimi toen tof vonden. Als je die engineer bent denk je toch na tig keer ook ‘ok Lewis, je wilt weer even tof doen over mijn rug heen, maar ik doe gewoon mijn werk hier’. Het lijkt me een beetje als voetballen in een team met Ronaldo die boos op je wordt als je een goal scoort omdat ‘ie zelf niet scoort.
Stel dat Lewis dan ook op de baan wat meer weerstand gaat ondervinden en af en toe weer eens tegen iemand aanrijdt zoals in het verleden of zoals in Hongarije dit jaar en er kan zomaar opeens een sfeer ontstaan in het team van ‘weet je wat, we doen niet wat iedereen verwacht, laten we die Hamilton eruit gooien, scheelt nog wat milli’s ook’.
burninrubber zegt
@Rick-dos: Kan me herinneren dat Mercedes juist enorme waarde hecht aan de internationale marktwaarde van Lewis, dit kwam naar voren in Teds notebook van Sky, het is juist Rosberg die niet heel belangrijk is, marketing wise
berlinetta zegt
Volgens mij loopt het contract van Rosberg na 2016 af en dat van Hamilton pas na 2018. Dus volgens mij is het dag dag zwaai zwaai Rosberg.
clarkson zegt
Wat een onzin. Vorige week verteld hij nog dat hij het geweldig vindt om te zien hoe hevig de strijd is tussen de heren.
motoragent zegt
@clarkson: Dat is precies wat ik bedoel. Veel mooie praatjes, maar als puntje bij paaltje komt wil hij gewoon doodsaaie 1-2’tjes.
clarkson zegt
@motoragent: En toch zou het goed voor de sport zijn als Rosberg gaat dammen of iets dergelijks. Wat een saaie coureur zeg. Zet maar Wehrlein naast Hamilton dan hebben we een serieuze uitdager die zich wil bewijzen. Rosberg kan alleen maar winnen als de mannen van Mercedes dat zo willen.
motoragent zegt
@clarkson: Het enthousiasme straalt niet van Rosberg af inderdaad, met zijn PR-praatjes en moeilijke grimas als Hamilton weer eens wint. Wat dat betreft kun je inderdaad beter Wehrlein of Ocon in die wagen zetten, al is die 2e ook vrij goed in chagrijnig zijn…
Met je laatste zin het je wel meteen het pijnpunt te pakken. Rosberg mag alleen winnen als dat mag van Mercedes. Een andere coureur zal dat probleem niet oplossen, maar erger maken. Mercedes wil gewoon een pr-robot die tevreden is met een 2e plaats.
viezefreddyw zegt
@motoragent: Juist, en daarom hoop ik dat Max Verstappen dus niet bij Mercedes zal gaan rijden. In dat team is het ‘nummer 1 rijder en nummer 2 rijder’ gevoel zo erg aanwezig, en daarom lijkt Max mij niet geschikt voor Mercedes. Hamilton is daar het goudhaantje, kan nog mooi wat jaartjes mij terwijl Max nog zo veel jaren tegemoet gaat. Ook hij laat zich niet piepelen, niet door Toro Rosso zelf (NOOO!!), niet door Felipe Massa (incident Monaco), niemand. Met andere woorden, Max is te goed voor ’tweede rijder’ zijn.
Edge zegt
@viezefreddyw: Maar waar moet Max dan wel heen als hij zich zo blijft doorontwikkelen? Bij Ferrari loopt ene meneer Vettel rond. Da’s ook niet bepaald een lichtgewicht en hij is zelfs nog twee jaar jonger dan Hamilton dus die kan nóg langer mee. Tenzij Red Bull de boel echt goed op de rit krijgt en Max daar voor kampioenschappen kan vechten, zal hij het uiteindelijk toch in een gelijke wagen tegen Hamilton of Vettel moeten opnemen.
viezefreddyw zegt
@Edge: Ja, dat is ook waar inderdaad. Maar ik heb bij Ferrari minder het gevoel dat er onderscheid gemaakt wordt tussen hun coureurs. Ja, Vettel is daar momenteel de nummer 1, maar dat komt puur omdat Kimi niet (meer?) kan meekomen met de top. Naast het feit dat ik Sebastian Vettel bijzonder sympathiek vind lijkt hij mij ook wat collegialer dan Rosberg en Hamilton zijn. Ik persoonlijk vind Ferrari ook het mooiste team dat er is. Vraag me niet waarom, maar bij Ferrari heb ik altijd een gevoel gehad. Zowel in de autosport als met de straatauto’s die ze bouwen. Ook ben ik ontzettend gek van Mercedes, maar niet in de autosport.
Dutchdriftking zegt
Ach ja, komt vast wel goed, beiden willen de baan niet kwijt, en Mercedes wil zeker Hamilton niet kwijt.
uncivilsum zegt
Of ze vervangen lewis voor pascal wehrlein, hebben ze in feite een Duitse Lewis Hamilton
Edge zegt
@uncivilsum: Die kans schat ik niet zo heel groot in. Als ze Max voor de neus van Ferrari kunnen wegkapen zullen ze dat zeker niet nalaten en dan is er natuurlijk geen stoeltje meer voor Wehrlein. Verder is het nog maar de vraag of Wehrlein überhaupt volgend jaar in de F1 rijdt. Bij Manor hebben ze aangegeven dat ze hem wel als optie zien, maar hij geen verplicht onderdeel van de Mercedes-motorendeal is. Afhankelijk van hoeveel geld ze bij Manor komend jaar te besteden hebben, valt het dus niet uit te sluiten dat ze de stoeltjes gewoon opnieuw aan de hoogste bieder verkopen en Wehrlein (helaas) buiten de boot valt. Mocht dat gebeuren, kun je Wehrlein meteen afschrijven voor 2017. Ik denk niet dat Mercedes het aandurft zo’n ongeteste rookie in hun auto te zetten. Dan ligt het meer voor de hand om iemand met meer ervaring (Bottas, Max, Hulkenberg) te nemen.
pomoek zegt
@uncivilsum: Ik kende hem niet maar even op hem gegoogled. Wat een plastic kopje zeg…
burninrubber zegt
@pomoek: Een soort F1 Ronaldo lijkt het
gt500eleanor zegt
Laat Hamilton maar bij Manor rijden, kunnen we eens zien wat die auto echt kan ;-)
pomoek zegt
@gt500eleanor: Is eigenlijk volgens mij de beste manier om F1 coureurs met elkaar te vergelijken. 10 teams, 20 auto’s en 20 coureurs die elke race in een andere auto zitten. Zo kan de beste coureur winnen, en geef je ook wat meer gewicht aan het constructeurs kampioenschap wat nu vreemd genoeg veel minder belangrijk wordt gevonden dan het coureurs kampioenschap.
insomnia zegt
“I don’t know. I can tell you if I’m in the same car against him. Then I know how good he is.”
Edge zegt
Ik zou Hamilton zonder blikken of blozen dumpen. Er zijn mensen die slecht tegen hun verlies kunnen, en mensen die ronduit vervelend worden als dingen niet gaan zoals ze willen. Rosberg valt in de eerste categorie, Hamilton in de tweede. Afgelopen weekend tijdens de GP van Abu Dhabi nog, het team vraagt Hamilton zijn motor een standje terug te zeggen en meneer weigert gehoor te geven. Pas als het team dreigt Nico een tikkie harder te laten gaan geeft hij er gehoor aan. Ook dat continu in twijfel trekken van de tactiek van Mercedes. Wie zou er beter weten wat de beste strategie is, een klein legertje van hoogopgeleide analisten dat elke mogelijke strategie simuleert en de voor en nadelen afweegt of Hamilton die buiten hetgeen er in zijn auto afspeelt NIKS weet? En dat roepen van “what tyres is the other car on!”, is het nou werkelijk zo moeilijk om Nico gewoon bij zijn naam te noemen? En wat te denken van die interviews waarnaar het artikel linkt, of die sneer richting Schumacher? Ook die hele partyboy lifestyle van Hamilton staat mij niet aan. Een feestje op zijn tijd moet kunnen, maar door de manier waarop hij zich profileert begin ik mij langzamerhand af te vragen of het racen nou hoofd of bijzaak voor hem is. Hij lijkt meer tijd door te brengen met de Kardashians en ander popi-jopie-gespuis dan dat hij zich bezig houdt met zijn sport.
Nee, geef mij dan maar Rosberg. Ook hij kan slecht tegen zijn verlies maar hij zal zijn team en zijn teamgenoot nooit publiekelijk aan de schandpaal nagelen en hij post ook niet 100 selfies van elk feestje waar hij naar toe gaat. Daarnaast heeft hij meegeholpen aan het opbouwen van het team en vind ik dat hij daarvoor wel beloond mag worden. Hij doet ook niet moeilijk om PR-werk (Hamilton heeft een weinig-PR-werk-clausule in zijn contract) en is meer dan goed genoeg om met een degelijke tweede rijder naast zich beide WK-titels naar zichzelf en Mercedes toe te trekken. Met zo’n dominante wagen kan dat makkelijk zonder Hamilton. Daarnaast is hij ook nog Duits, en het lijkt mij dat een Duitse kampioen toch wel de ultieme natte droom voor Mercedes is.
harrie zegt
Het probleem is natuurlijk Hamilton, een geniaal rijder maar ook een enfant terrible die nog met geen enkele teammaat heeft kunnen opschieten. En al dat gezeik is PR technisch helemaal niet handig voor Mercedes.
Als Mercedes deze dominantie kan behouden zie ik Hamilton wel weggebonjourd worden, Rosberg is ook niet bepaald langzaam en wordt in deze auto ook wel kampioen. Kunnen ze een gokje nemen met een of ander jong supertalent ernaast.
mashell zegt
De perfecte manier om Hamilton on het gareel te krijgen is hem wijs te maken dat je van plan bent Rosberg door Alonso te vervangen.
gtwillem zegt
Als het erom gaat zou ik Hamilton bedanken voor zijn diensten. Tis een geniale diva. Rosberg is relatief constant, saai Duits en kan een mooie aanvulling zijn voor een jong talent als Sainz en kan Hamilton de boel bij Red Bull de boel weer op de rit krijgen.
jaapiyo zegt
@gtwillem: Precies. Hoewel dat laatste zie ik niet gebeuren, niet de stijl van RBR. Mocht Hamilton linksom of rechtsom vertrekken bij Mercedes is er volgens mij nog maar een team dat hem het salaris kan/gaat bieden wat hij wil hebben en dat is Ferrari. Hooguit zou McLaren de andere optie zijn als ze daar de zaak door magie op de rit krijgen en wat nieuwe sponsors aantrekken. Kan ‘ie nog een stapje verder gaan in het obsessieve streven om Senna te zijn door voor McLaren-Honda te rijden.
dawwg zegt
@jaapiyo: Hamilton kan niet in de schaduw van Senna staan qua stuurmanskunsten; zogenaamd is ie ook groot fan, maar toen ie in Senna’s oude F1 bolide reed, deed ie overduidelijk 7 kleuren in z’n merkonderbroek en toch achteraf weer zo’n grote bek hebben … te groot ego om maar toe te geven dat F1 coureurs tegenwoordig aardig verwend zijn t.o.v. vroeger (terwijl dat verder geen afbreuk aan z’n eigen prestaties doet –> geen zelfreflectie, net een voetballer !)
Edge zegt
Overigens heeft Hamilton aan het begin van het jaar een contractverlening tot en met 2018 getekend, terwijl Rosbergs contract aan het eind van 2016 afloopt (zit wel een éénzijdige optie op om het met een jaar te verlengen). Dat werkt natuurlijk niet in Rosbergs voordeel. Hem kunnen ze gratis dumpen terwijl ze Hamilton minimaal twee jaarsalarissen (à ongeveer 30 miljoen euro per jaar) moeten meegeven en eventuele verdere schadeloosstellingen.
quin zegt
Is die inner team-rivaliteit net niet het mooiste aan F1? Lauda/Hunt, Prost/Senna waren fantastische rivaliteiten en fantastische seizoenen. Ik zie ze niet direct een film of docu maken over Hamilton/Rosberg, waar een gegooide handschoen het spannendste zou zijn dat ze kunnen tonen.
Laat die jongens mooi hun zaken uitvechten op de baan, dan krijgen we misschien nog eens wat vuurwerk in F1.
gwnbmw zegt
als rosberg er op dat punt niet uitgeloost wordt, eet ik mn forza 6 op… hamilton is de wereld kampioen, die gaan ze niet lozen…
bmwpowerm5 zegt
Hamilton Rosberg en Vettel in de persconferentie was erg leuk om te zien afgelopen jaar
linkador zegt
Mercedes zorgt zelf voor de komedie door het gemis naar de echte Duitser met zin voor humor. Met zachte dwang Nico voor de Duitse nationaliteit laten kiezen en dan verbinden ze zich op 10 jaar met Lewis. Lewis beloven ze hemel op aarde, maar als de Fuhrer in Monaco een Duitser in een Duitse wagen wilt zien winnen, mag Lewis het bekopen. Post Monaco compromis: jij asap kampioen en de de rest van het jaar is voor de andere.
mylvan zegt
Dus je hebt een trotse vader die niet in kan halen en een 3 voudig wereldkampioen die altijd in de spotlights staat en er zou er 1 het veld moeten ruimen….. Doei Nico!
masuka zegt
Zou Hamiliton wel een jaartje met Alonso willen zien strijden bij Mercedes. Ik denk dat de laatste dan wint.