Vorige week werd al bekend dat Mercedes besloten heeft om de Ocean Drive niet te gaan bouwen, maar het lijkt erop dat de concept een tweede kans krijgt. En wel als Maybach, het kwakkelende luxemerk van Mercedes heeft namelijk dringend behoefte aan extra modellen.
De Ocean Drive was in eerste instantie al bestemd om als Maybach onthuld te worden maar Mercedes durfde het niet aan om deze auto als Maybach te presenteren, wellicht dat ze nu van gedachten zijn veranderd. Bij Maybach zijn ze inmiddels hard aan het nadenken over het op de markt brengen van een Landaulet versie van de huidige 57/62 en wellicht dat ze daar de ervaring die op gedaan is met de Ocean Drive kunnen gebruiken. Deze uitvoering zal echter in een zeer beperkte oplage van 25 tot 50 stuks gebouwd worden.
Om een beetje mee te kunnen met concurrenten Rolls-Royce en Bentley heeft Maybach toch echt meer nodig. Dat is dan ook de reden dat er gedacht wordt aan een Maybach variant van de Mercedes GL-klasse die in een oplage van 1500 stuks gebouwd zal gaan worden, het lijkt er dus op dat de Spyker D12 concurrentie gaat krijgen ;) .
Maar wacht, er is meer! Maybach zou namelijk ook nog eens met een, je raadt het nooit, 4-deurs coupe willen komen. Lekker de concurrentie aangaan met de Aston Martin Rapide en Porsche Panamera. In mijn ogen mooie plannen maar ik ben bang dat het de reputatie van Maybach niet heel veel goeds zal doen (als die er nog is).
Bramzel zegt
Als ze bij Maybach nou eens wat aan het ontwerp van de auto zouden doen zodat hij er niet uitziet als een overmaatse Hyundai, misschien zou hij dan wat beter verkopen….
oly zegt
Maybach heeft toch al een 52S en 62S dat is toch al een soort sport sedan vergelijke met de AM Rapide of willen ze een nog snellere en betere. ik snap die logieca niet echt maar voor de rest goed idee vooral die ocean drive zal wel vet worden en die GL ook zeker weten jammer dat ze niet op basis van de normale G-klasse doen.
Tobias zegt
Goed plan toch om hem als een maybach uit te brengen. misschien is deze auto ook wel te luxe als mercedes en neigt hij meer naar maybach.
Alain zegt
die Ocean Drive is wel een mooie wagen ja =]
maar als Maybach echt aan hun imago wil werken moeten ze gewoon die verdomde Exelero in productie nemen :D
PieterA zegt
Een ocean drive als Maybach tot daar aan toe maar 4 deurscoupé’s en idiote SUV’s beginnen produceren?? Jah, dan verne*uk je je imago als dergelijk producent helemaal. BMW weet tenminste hoe het moet bij RR.
robbie zegt
@oly, ga jij je huiswerk nog eens doen ;)
oly zegt
wat wil je daar mee zegge.
maar inderdaad exelero geen slecht idee maarja is weer zoon auto die het merk natuurlijk weer te veel te goede brengt en dan denke ze weer zo dom van nee dat moete we nie doen.
robbie zegt
@oly, je vergelijkt de Maybach 57 & 62 met de AM Rapide en ik weet niet of je die auto’s wel eens vergeleken hebt maar de Maybach’s zijn statige limo’s terwijl de Rapide een echte “4-deurs coupe” is in de stijl van bijvoorbeeld de Mercedes CLS, lage daklijn kleine achterportieren etc en dat is niet echt van toepassing op de Maybach 57 (S) & 62 (S), die zijn meer te vergelijken met de Rolls-Royce Phantom en Bentley Arnage.
Thijs zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
oly zegt
nou volges mij nie want de S staat voor sport robbie. en een RR Phantom is nou niet echt snel of sportief. maar moet wel toegeven dat ie wat luxer is dan een Rapide de 52S en 62S maar vind persoonlijk dus dit is een mening het nogal onnozel om nog een nieuw model op die basis te maken. want de 52S, 62S zij al aardig snel en der zitte ook geen verkeerde motoren in.
breinstein zegt
Alain heeft helemaal gelijk, waarom niks met de exelero doen? of een andere coupe en cabrio op de markt brengen?
oly zegt
@robbie hee pik heb nog even opgezocht maar de S staat voor special en het speciale is dat de motor van 550 pk naar 612 pk en van 5.4 sec naar de honderd is het 5.2 geworden. En dat is dus een snellere versie dus ook wel een soort van sport model. En weet nie of je ooit top gear kijkt zijde ze het ook. en voor de rest heb ik me hw nie gemaakt jij wel.
Pim zegt
@ Oly: Wat een intelligente opmerkingen maak jij zeg… Het is toch overduidelijk dat een Rapide en Maybach niet te vergelijken zijn. Ik wil wel eens zien welke sneller een circuit rondgaat en welke strakker stuurt.
Tevens heeft een Rapide een veel sportievere uitstraling dan een Maybach, welke meer gemaakt is om in vervoerd te worden. De Aston moet je zelf rijden.
SugarFree zegt
Dacht ik even dat Merc een slimme zet deed de wanstaltige Ocean Drive niet in produktie te nemen… gaat Maybach er mee aan de haal. Voor de duidelijkheid: ik zou dit m’n vrouw en vrienden (laat staan vriendinnen) niet willen en durven aandoen.
En Maybach is slim door te denken aan de mogelijkheden van een SUV. Slim in commercieel opzicht; slim vanwege meer centjes willen verdienen. Verder kan er geen enkele motivatie aan ten grondslag liggen.
nope zegt
@ oly, de aston rapide is niet te verglijken met een maybach omdat de rapide een echte soptrwagen id en een maybach een lux vervoermiddel die hetniet voor de snelheid doet maar voor het comfortrijden met chauffeur. dus robbie heeft naar mijn mening wel gelijk de maybach is veel te lomp om bijv mee te racen in tgenenstelling toto da aston.
HLK zegt
Ze mogen z’n lelijke auto niet eens op de markt brengen vind ik en als ze het toch doen dan onder Maybach en niet Mercedes..
slk55 amg zegt
wel ja jôh, ik zal meteen met een maybach bestelbus komen…
http://www.cwwcardesign.com/cars/pics/maybachsprinter.jpg
een Landaulet versie van de huidige 57/62 lijkt mij een beter idee, hier is vast een grote markt voor in Dubai. Een SUV lijkt me wa gewaagd, met de SUV van Bentley des tijds (de bentley dominator) is het ook niet goed afgelopen. maar een concurent voor de Spyker D12 SSUV is natuurlijk altijd goed (in mijn ogen).
zapp zegt
Volgens mij is er al een cabrio maybach van een of ander designhuis, ik weet het niet zeker.
zapp zegt
Ow ik zie het al volgens mij is het een shop maar misschien is dit een beetje hoe het er uit zou zien. :P Ik vind hem dik.
http://www.dn.no/multimedia/archive/00069/Maybach4_69546g.jpg
Citrofiel zegt
Hopelijk zien die er minder Mercedes-achtig uit dan de 57 en 62… In dat geval juich ik het toe!
slk55 amg zegt
hier een impressie van de maybach ‘CLS’:
http://img.stern.de/_content/50/13/501377/maybach1_750.jpg
Robin zegt
Coupe is mooi en goed enzo, Landaulet ook zeker…
Maar die SUV moeten ze maar niet doen…
Gerard zegt
Ach, het wordt zo ‘ns tijd dat het aan de automobiel top zo ‘ns wat spannender wordt. Maybach is nu éénmaal het ‘luxesegment’ onder Mercedes-Benz, en met amper 2 modellen zegt dit onder Multimiljonairs & Miljardairs niet veel.
De nadruk moet allesinds gelegd worden op ‘Eéficiëntie’ & ‘Comfort’, luxe daarentegen moet een opwaardering zijn voor diegenen die het zich echt kunnen permiteren.
Dat er inmiddels anderzijds een oficieële samenwerking is tot stand gekomen met AMG, stelt echter niet zó spectaculair veel voor. Brabus heeft op motortuning gebied héél wat meer te bieden.
Vraag is echter, in hoeverre willen op dit moment verzekeringsmaatschappijen alles in hun progamma opnemen.
Bij de ‘Verenigde Arabische Emiraten’ is men zich daar al lang van bewust, en hebben zij daar al een grondig business plan voor gemaakt, en dit met serieus succes. Vraag mij niet hoe dit in zijn werking gaat, ik heb dit ook maar via via vernomen.
henk zegt
deze auto heeft echt stijl