De nieuwe “ML450 Hybrid” is de eerste volledige hybride-auto van Mercedes. De SUV komt echter niet naar Europa en is speciaal ontwikkeld voor de Noord-Amerikaanse markt.
De Mercedes ML450 hybrid heeft een 3,5 liter V6-motor (279 pk), gekoppeld aan twee elektromotoren. De eerste zit vlakbij de benzinemotor en heeft een vermogen van 85 pk en 235 Nm max koppel. De tweede elektromotor zit aan het einde van de transmissie en levert 82 pk en 260 Nm max koppel. Deze oplossing is dus anders dan de S400 Hybrid die we vandaag zagen, deze ML kan namelijk volledig elektrisch rijden.
De SUV heeft een totaal vermogen van 335 pk en 517 Nm max koppel. De sprint van 0-100 kost ongeveer 8 seconden. De topsnelheid is 210 km/u.
ML 450 HYBRID – four-cylinder fuel consumption with eight-cylinder power
The ML 450 HYBRID is equipped with the latest in hybrid technology, which offers exceptional efficiency in both urban stop-and-go traffic and unhindered highway driving at increased engine loads and higher speeds. Ernst Lieb, CEO and President of Mercedes-Benz USA says, “The intelligent control of the hybrid driveline automatically selects the optimum drive configuration. Depending on conditions, the ML 450 HYBRID can operate entirely on electric power or on the combustion engine alone or on a combination of both drives.”
The performance figures for the ML 450 HYBRID (335 hp, 381 lb-ft) are at the level of a classic eight-cylinder SUV with permanent all-wheel drive. “Yet, its fuel consumption and its emissions are up to 60 percent lower,” continues Ernst Lieb. Conceived specifically for the North American market, the ML 450 HYBRID achieves highway gas mileage of 24 mpg (21 mpg city), making it the most efficient vehicle in its segment. Classified as a SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle), the SUV complies with the strictest current U.S.emissions standard. At the same time, the ML 450 HYBRID guarantees a refined driving experience combined with increased driveline comfort with a system output of 335 hp and an overall torque of 381 lb-ft (517 Nm). The powertrain is controlled fully automatically, meaning that the driver can concentrate on the traffic and enjoy the driving experience of the ML 450 HYBRID without additional operational effort.
Adil zegt
en hoe zuinig is deze 4×4 dan
Laurens zegt
Op zich idd overbodig qua CO2 uitstoot met de goede diesels die we hier hebben. De fijnstof talibaan zal echter haar best doen om ook hier de SULEV normen doorgedrukt te krijgen. Maar in ons klimaat zijn de smog problemen lang zo groot niet.
Op zich wel knap overigens, de verwachting was dat SULEV alleen met volledig electrische voertuigen gehaald zou kunnen worden, maar zie, de aloude verbrandingsmotor heeft nog heel wat leven in zich!
david zegt
WAAAAARRROOOOm is alles hybride tegewoordig
RenJie zegt
8 seconden, jaja, dat is snel!
Fred Flintstone zegt
Waarom alleen voor de Noord-Amerikaanse markt? Hebben wij hier geen probleem met het milieu of de prijzen van brandstof? Die mensen van MB, die snap ik niet.
Off topic: die banner kennen we nu wel. Kim Kardashian misschien? Zoveel heeft deze banner ook niet met auto’s te maken!
freek zegt
Goed bezig merc.
De nieuwe techniek van de geupdatetetete S-klasse ook hier in geknald. Prima
PS. Wanneer komt het nieuwe AB rijtest filmpje en verslag op internet? *gaapt*
frank zegt
Conceived specifically for the North American market, the ML 450 HYBRID achieves highway gas mileage of 24 mpg (21 mpg city), making it the most efficient vehicle in its segment. Classified as a SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle), the SUV complies with the strictest current U.S.emissions standard.
right, 1 op 7 en dan “making it the most efficient vehicle in its segment”, het zal wel, maar autoliefhebber als ik ben vraag ik me toch altijd af je hier als fabrikant niet meer mee kapot maakt dan je lief is, waarom zo’n SUV niet gewoon schrappen uit je programma?
T-Bird zegt
Hij mag er best zijn, ondanks die hybride motor :P
e24 zegt
21 mpg is ongeveer 1 op 9
24 mpg is ongeveer 1 op 10
bozewolf zegt
Ach, als je milieuvriendelijk wilt zijn kun je ook rijden in een automobiel die niet de afmetingen heeft van een gemiddeld Hilton hotel.
Project America zegt
21 – 24 mpg ????? wat voor hybrid is dit, zelfs een blue efficiency dieseltje kan dat bij houden (zoniet overtreffen), ik snap niet waarom Mercedes met zo’n autotje aan komt zetten.
Guido zegt
Maar wel weinig uitstoot :L jup daar koop je m voor :P
Beetje Verward zegt
@david
Antwoord: Wel eens met een (full)hybride gereden? Het rijdt gewoon erg prettig. Een diesel trekt onderin heel fijn maar heeft toch wel last van trilling (ook een 535d kan ik je zeggen). Benzinemotoren missen weer die trekkracht.
En natuurlijk zijn er echt wel conventionele machines die dezelfde soeplesse en kracht opleveren als een hybride. Maar als dat rijplezier als hybride geleverd wordt en goed betaalbaar, waarom niet? En als het dan ook nog eens 30% zuiniger is dan een conventionele benzine motor (ook een TSI) en geen roet uitstoot, waarom niet?
Fred Flintstone zegt
ok, ok maar hoe zit het nou met mijn banner?
Audi A6 3.2 zegt
Goed bezig Mercedes, ik vind dit een goede ontwikkeling, ben alleen niet zo’n groot fan van de ML.
Laurens zegt
Telt een trein als full hybride? Want waarom je dan niet daarin verplaatsen, zit ook plenty subsidie op.
Later.
gekke turbo zegt
@autoblogger: 279+85+82=446 en niet 335. Waarom moeten die persberichten nou zo krom zijn met rekensommetjes.
philip zegt
eeehhh, 279 pk + 85 + 82 = 446 pk en geen 335pk
;-)
Solstice zegt
Zinloos. Men kan dat geld beter in de ontwikkeling van een echt duurzaam (ik háát dat woord) model stoppen ipv gruwelijk zuipende mastodonten marginaal minder te laten zuipen. Dit riekt naar een behoorlijk hypocriet excuus (dit geldt overigens niet alleen voor Mercedes, maar voor alle merken met grote zuipschuiten in het programma die met gelijksoortige ‘oplossingen’ komen.)
Roberto zegt
@philip, @gekke turbo
Wordt tijd voor een lesje autotechniek/natuurkunde denk ik…
BmwMPower zegt
Titelfoto lekker in de regen.
Wel zo natuurlijk…
Edman zegt
@ philip
Jezus, doe niet zo slim. Sla je natuurkunde boek open, kijk op wikipedia of spring gewoon voor de trein…
gekke turbo zegt
@Roberto ik sta altijd open om iets nieuws te leren, al helemaal als het om auto’s gaat. Dus begin maar met les 1 zou ik zeggen…