Na alle geruchten, dan nu eindelijk de bevestiging: de SLR komt er ook met zonder dak!
Vanaf september kan de SLR ook met een inklapbaar dak worden besteld. Anders dan bij de SL en SLK, krijgt de SLR Roadster een stoffen dak. Die stof is in drie kleuren te leveren en zou bestand moeten zijn tegen de topsnelheid van 322 km/u. Overigens claimt Mercedes dat zelfs met open dak tot snelheden boven de 200 km/u nog normaal kan worden gesproken, iets wat we graag eens uitproberen binnenkort.
Vreemd genoeg krijgt de SLR Roadster niet het 650 pk blok uit de SLR 722, maar de “oude” versie met slechts 626 pk. Gelukkig is van 0-100 in 3,8 seconden met de wind in de haren niet slecht, dus daar valt prima mee te leven.
Meer en highres fotootjes van de blauwe SLR Roadster en van de zilveren SLR Roadster.
Volledig persbericht:
De supersportwagen Mercedes-Benz SLR McLaren behoeft natuurlijk geen nadere introductie meer. Binnenkort zijn de sublieme prestaties van deze unieke auto ook te combineren met het plezier van open rijden, want Mercedes-Benz start in september de levering van de SLR McLaren als roadster met een volledig inklapbaar dak. Dankzij de toepassing van koolstofvezel zoals in de Formule 1 is de veiligheid en torsiestijfheid van deze uitvoering van vergelijkbaar hoog niveau als bij de coupéversie. Ook qua prestaties evenaart de roadster de gesloten uitvoering: de AMG-V8-compressormotor levert een vermogen van 460 kW/626 pk, waarmee de roadster een topsnelheid van 322 km/u bereikt. Uiteraard hoeven ook op het gebied van comfort en gebruiksmogelijkheden geen concessies te worden gedaan.
Net als de coupéversie verwijst ook de nieuwe Mercedes-Benz SLR McLaren roadster naar de mythe rondom de succesvolle SLR-raceauto’s uit de jaren vijftig van de vorige eeuw. Maar de moderne SLR heeft de innovatieve techniek van de Formule 1-bolides van het Team Vodafone McLaren Mercedes. Typerende stijlkenmerken zoals de pijlvormige neus van de Formule 1-auto zijn hiervan een voorbeeld. Stijlelementen uit de SLR-modellen van een halve eeuw geleden zijn onder andere de markante luchtkoelsleuven aan de zijkanten, de uitmonding van de uitlaatpijpen aan de zijkant en de wijd openslaande vleugeldeuren.
Bij de ontwikkeling van de SLR McLaren werd gebruik gemaakt van de omvangrijke technische ervaring van Mercedes-Benz en het McLaren Formule 1-team. Afgezien van de twee motorsteunen, die van aluminium zijn, is de hele carrosserie gemaakt van koolstofvezel-composietmaterialen. Daarmee neemt de SLR McLaren een unieke positie in onder de supersportwagens. Speciaal voor de roadster werd de gecompliceerde carbontechnologie van de monocoque verder verbeterd. Dat leidde tot een lager gewicht, uitstekende energie-absorptie voor nog meer veiligheid van de inzittenden en een torsiestijfheid die tot dusver bij open auto’s nog niet eerder werd gerealiseerd. Hierdoor biedt de SLR McLaren roadster rijkwaliteiten die verder alleen maar bij gesloten supersportwagens te vinden zijn.
Ook het volledig neerklapbare stoffen dak van de SLR McLaren roadster draagt bij tot de bijzondere kwaliteiten van de auto. Het nieuw ontwikkelde materiaal, dat kan worden geleverd in drie verschillende kleuren, is bestand tegen alle weersomstandigheden, maar verleent de open supersportwagen ook eigenschappen die normaliter zijn voorbehouden aan coupés. Zo bedraagt de topsnelheid 322 km/u en kan er in het interieur zelfs bij open dak tot snelheden boven de 200 km/u nog normaal worden gesproken, het resultaat van een gunstige aëro-akoestiek.
Het dak kan halfautomatisch in minder dan tien seconden worden geopend en gesloten. Voor het openen moet het dak alleen boven de voorruit worden ontgrendeld en licht omhooggedrukt worden, daarna wordt het elektrisch neergeklapt en opgeborgen onder een afdekking van aluminium, die is geïntegreerd in het voorste gedeelte van het dak.
In de windtunnel werd volop aandacht besteed aan handling, het verminderen van windgeruis (’aëro-akoestiek’) en luchtweerstand, ook bij hoge snelheden. De aërodynamica is vergelijkbaar met die van de coupé, inclusief een luchtrem (’airbrake’) die is geïntegreerd in de kofferklep, en een diffuser aan de achterkant die voor meer neerwaartse druk op de achteras zorgt.
De wielophanging is afkomstig uit de racesport met carbon-keramiek-remschijven. De centraal voorin geplaatste motor draagt belangrijk bij aan de optimale gewichtsverdeling. Met een vermogen van 460 kW/626 pk en een maximum koppel van 780 Nm uit de AMG-V8-compressormotor accelereert de SLR McLaren roadster in 3,8 seconden van 0-100 km/u. De motor is gekoppeld aan een AMG-vijftraps automatische transmissie met Speedshift-R-schakeling.
Speciale crashstructuren van koolstofvezel, met staal verstevigde A-stijlen en twee vaste rolbeugels zorgen voor optimale bescherming van de inzittenden. Tot de standaarduitrusting behoren verder adaptieve airbags, knie- en sidebags en gordelspanners, alsmede een controlesysteem voor de bandenspanning.
In het interieur zijn de koolstofvezel kuipstoelen bekleed met semi-anilineleer. De stoelen van bestuurder en bijrijder zijn individueel aan te passen met behulp van inzetstukken. De SLR McLaren roadster is standaard voorzien van een automatische klimaatregeling met twee zones, een hoogwaardige BOSE Premium-geluidsinstallatie, een multifunctioneel sportstuurwiel met stuurschakeling en een navigatiesysteem met geïntegreerde radio en CD-speler.
Net zoals de coupé wordt de nieuwe Mercedes-Benz SLR roadster volgens de strenge criteria van Mercedes-Benz gebouwd in het complex van het McLaren Formule 1-team in het Britse Woking. De levering start in september van dit jaar, de verkoopprijs in Nederland bedraagt € 679.890 inclusief BTW en BPM.
Marc zegt
Best sexy zonder dak, alleen best wel jammer dat er een soft-top op zit.. Ik had er liever een hard-top op willen zien.
Bij 200 km/h nog verstaanbaar gesprek voeren met het dakje naar benee? Uhu.. Dat denk ik ook…..
Jpoers zegt
oef nu wordt die helemaal schitterend!
En het geluid van die uitlaten zal nog veel beter te horen zijn!
Echt een prachtige wagen!
alfafan zegt
MET ZONDER dak? Dat is zeker knap!
Verder wel een goed plan, het zal de verkopen misschien weer enigszins een stimulans geven. Alleen als het dak dicht is vind ik hem minder fraai, wel vet dat ze de vleugeldeuren behouden hebben!
bram zegt
alfafan schrijft,
4 May 2007 om 10:02
MET ZONDER dak? Dat is zeker knap!
ja vond ik ook al zo knap zo zullen ze dat nu gaat oplossen haha
voor de rest een top auto
MV Agusta F4CC zegt
Zozo… Dat ziet er wel heeel erg netjes uit hoor! :)
Ik denk dat dit ervoor zorgt dat deze weer heel goed gaat verkopen!
Ik vind hem er zo met stoffen dak er super chique uit zien hoor! Vele maler beter dan zo’n lelijke stalen CC constructie die veel te zwaar zou zijn!
Die deuren zien er op zo’n cabrio wel heel erg dik uit zeg!
Leon zegt
Leuk. Alleen geef mij maar gewoon eentje met dak!
JeffreyG zegt
ik vind de coupé mooier, nu is dit niet de lelijkste auto, maar hij mist nu wat…
(ja het dak)
met dak dicht vind ik deze auto er echt lelijk uitzien, terwijl de coupé juist mooi is :roll:
maargoed weer een mooiweer autootje voor Paris laten we maar zeggen ;)
joep zegt
wanneer lukt het mercedes wel gewoon een fatsoenlijk stoffen dak op een supercar te zetten, terwijl lambo een soort mislukte koepeltent op zn murci roadster bouwt?
WOW zegt
In het blauw is ie het mooist, maar die softtop is oerlelijk, wel jammer, maarja wat wil je? als je een hardtop moet gebruiken is je bagageruimte (die je sowieso niet veel heb) weg!
floryn zegt
@ Wouter
“de SLR komt er ook met zonder dak!” mmmm ja ja toen ik 6 was zei ik dat ook ja haha beetje vroeg nog vanmorgen
niet echt mijn auto nooit geweest net iets te schreeuwerig met al die lijntjes vleugeltjes streepjes en witte achterlichten
roy zegt
Ik heb het weer geprobeerd, maar ik kan deze auto alleen maar lelijk vinden. Sorry.
steffel zegt
ik vin hem zeker niet lelijk, maar hij klinkt nog steeds als een traktor….en nu hoor je dat nog meer :S
cl600 zegt
vind em bij de eerste paar foto’s ( vooral toen de achterkant tevoorschijn kwam ) een beetje goedkoop uiten, beetje hetzelfde als bij de slk, maar derna word tie toch wel weer heel erg stoer en stijlvol…weenie ben der nog niet achter
Rutger zegt
übergeilheid! hebben!
C30CDIAMG zegt
Oh wauw, een nylon dak, dat vind ik wel geil. Maar verder niet spectaculair ofzo. Het is wat zij zeggen, precies de coupe versie… maar dan zonder dak. Helemaal geen andere vormlijning of zoiets. Dus wat dat betreft ben ik niet overdonderd
D.D.B. zegt
Tja, een beetje dubbel dit geval. Ik ben de anti Mercedes, de “Merc-Devil” himself. Het kippenvel rijst me op van weer zo’n Taxi-E, of van de “Chiquitta-express” CLS. Het ding heeft toch gewoon de vorm van een banaan? Of heb ik nou een klap van de molen gehad?
Maar goed, er is één Merc die ik zeer zeker wél kan waarderen: de McLaren SLR. (Ik noem deze god-on-wheels ook gewoon hardnekkig “McLaren”. Mercedes krijg ik gewoon m’n bek niet uit, het zit diep ja…) Wat een bruut stuk materiaal is dat zeg! En dat alleen al om één simpele reden: het geluid. Als dat geen koude rilling teweeg brengt ben je volgens mij klinisch dood.
En dan dit. Het wordt gelijk weer zo ordinair, zo “Mercedes-ten-top”, hij krijgt gelijk weer zo’n hoog kermis gehalte. En dat is jammer. En waarom? Je kort de Nachtwacht toch ook niet in “omdat-dat-nou-eenmaal-de-vraag-van-de-consument-is?” Jammer.
Twee dingen die ik wel top vind: de stoffen kap(een cabrio hoort gewoon een stoffen dak te hebben. Punt.) en de vleugeldeuren. Op een cabrio! Hoe stoer is dat!
I rest my case.
MYSELF zegt
ik vind hem echt mooi!
Nu kun je dat geluid van die McLaren motor nog beter horen =D
Misschien wel een ander kleurtje, donkerblauw of zo
666 zegt
@ allemaal: heeft er ooit iemand onder jullie al eens een anti steenslagfolie laten plaatsen? Of kennen jullie iemand die dit reeds geplaatst heeft? Ik ben nl. van plan om dit te plaatsen op men herspoten auto om te voorkomen dat deze nog eens moet herspoten worden. Ik weet dat dit niets met de SLR te maken heeft.
R zegt
Dat is mooi zeg. Koop je zo’n auto voor een bedrag waar Wouter Bos waarschijnlijk weer heel blij mee is, blijkt dat je nog steeds zelf het dak moet ontgrendelen. Konden ze daar bij Mercedes nou niet iets makkelijkers van maken?
jagxj220 rijder zegt
de mooiste mercedes die op dit moment te koop is(ook al zegt dat weinig) ook mooier dan de coupe jammer alleen dat ze niet de 722 motor er in doen maar mischien komt dat later nog
Robin zegt
On-topic: Gruwelijk gaaf, ik begin hem steeds mooier te vinden die slr!
@666 ik heb het wel eens op tv gezien, zag er opzich netjes uit… maar ik zou gewoon accepteren dat het gebruiksvoorwerp is. Weet ook niet hoe het zit met verkleuringen door de zon.
jagxj220 rijder zegt
maar doe mij dan toch maar een carrera gt of een lamborghini lp640 spider of koenigsegg of pagani zonda f roadster die zijn nog mooier
C30CDIAMG zegt
Off-topic
@ 666
ja, dat is heel gewoon om dat te laten plaatsen. Wanneer ik bij de dealer ben zie ik ze het meest bij de CLS voor op de wielkasten omdat die nogal naar buiten komen. Maar je ziet ze ook wel ’s voor op de neus.
Alleen van dichtbij zie je het
Stephan zegt
Eindelijk een alternatief voor de airco in een SLR, gewoon het dak open en in 3,8 sec naar de 100 knallen!
666 zegt
@robin en C30 CDI AMG: thanks. Overigens, C30 CDI AMG, welke auto heb je vanaf 1juni???
sacha zegt
Zo, dan nog even een chippie van Renntech voor 722pk erin en dan istie af!
mashell zegt
Huh een gewone SL ziet er bijna het zelfde uit, heeft een stalen klapdak en is veel goedkoper? Volgens mij wordt de rijken der aarde weer eens een poot uitgedraaid. Goed zo, ga zo door McLaren!
AlwinH zegt
@sacha: nou bestellen dan maar.
Of ga je eindelijk net als iedereen een Porsche kopen?
Solstice zegt
Mooier dan de coupe imho, maar daar was dan ook niet veel voor nodig… :-p
Jan zegt
Leuk autootje, maar beetje laat..
slk55 amg zegt
wow! wat een lekkere wagen! hij ziet er vele male mooier uit dan de coupe. misschien een leuke opvolger voor mijn slk……. nee hoor, 6 à 7 ton gaat mij ook wat te ver ;) :lol:
noble m400 rijder zegt
@ woody is goed
check de website van peter kommer voor mijn vorige auto dat is een noble m12 heb ik verkocht omdat de m400 nu uit engeland overkomt (import heb hem ongeveer 3 maanden geleden besteld via kennis in engeland) ik laat er een speciale uitlaat onderzetten en grotere turbo’s en chiptuning en een coldair intake dan moet hij ongeveer dik 600 pk hebben en met een hewicht van 1160 kg is hij dan waanzinnig snel. hij komt over ongeveer een week aan stuur een @mailtje als je er mee wil rijden mijn @mail is [email protected]
de dove zegt
dat ziet er heerlijk uit, mooie fotos…
mooi alternatief voor de sl 65 amg, alleen jammer van die soft top ivm verzekering en beveiliging…..
tijdens de challenge naar st petersburg….. was ea goed dakloos te verstaan…. boven de 200 beetje veel herrie van de medeweggebruikers…. maar bellen ging nog…omdat de sirene op de achtergrond steeds stiller werd…. gek he ?
Emiel zegt
Het is absoluut een vette bak, Maja wie zou die nou kopen… ik bedoel, ik niet. het is een comfortabele supercar, waarom moet een supercar comfortabel zijn, het is een supercar, zoiets wil je beleven! Hoedanook ik zou dit niet dagelijks willen rijden daar is hij veel te schreeuwerig voor! En voor in het weekend is hij iets te weinig opwindend (automaat!) Als het aan mij zou liggen kocht ik een s8 ofzo voor dagelijks en dan een 2e-hands F40 voor erbij! Ben ik nog goedkoper uit ook! :)
De markt voor deze auto’s beperkt zich mijns inziens tot Uber-rijke sterretjes
henk zegt
MET zonder dak?!! t’ is toch gewoon ZONDER dak .
Wel een mooie auto .
sjoerd zegt
Zeker weten top 5!
CSL zegt
Jammer dat die geen vario dak heeft netals de SLK, maar dan in het Carbon ofzo.
Doe mij maar liever de Coupe.
slk55 amg zegt
@noble m400 rijder
het is fantastisch dat je je (geweldige) auto beschikbaar steld voor een rijimpressie, maar stuur het dan gewoon even naar [email protected] en zet het niet bij elk topic neer.
veel plezier met je noble, erg mooie wagen!
SugarFree zegt
Voor bijna 700.000 euro kan je maar uit drie kapkleuren kiezen en zijn ‘de stoelen van bestuurder en bijrijder individueel aan te passen met behulp van inzetstukken’
Inzetstukken? Moet je dan langs de kant van de weg gaan staan om een paar inzetstukken te pakken, proberen, rijden, stoppen, inzetstuk vervangen door groter inzetstuk, rijden, stoppen, groter inzetstuk vervangen door iets minder groot inzetstuk, rijden, tevreden.
Zoiets? Of moet je langs de dealer en vragen of hij nog wat inzetstukken heeft liggen die je mag proberen?
Klinkt een beetje belachelijk… :)
Jurgen zegt
Is ie net zo snel als de dichte versie, want dat is niet duidelijk. Lijkt me sterk want de F430 is bijna net zo goed als zijn dichte broer.
LuMoWe zegt
de SLR komt er ook met zonder dak!
Lekker nederlands, doe mij maar een bord friet met zonder mayonaise..
met zonder jas ga ik naar buiten..
verder is t een lelijke verschijning, de dichte is mooier..
Fej zegt
@ Sugarfree
bij je gsm kan je toch ook verschillende frontjes kopen ;-)
mashell zegt
“de SLR komt er ook met zonder dak! Lekker nederlands”
Precies goed! Lekker Nederlands. Misschien niet helemaal correct Nederlands, maar dit is autoblog.nl en niet taalblog.nl. “Met zonder” is een zinscontructie die kleine kinderen veel gebruiken. Wouter heeft hiermee ongetwijfeld willen beschrijven dat ie blij als een kind is dat er nu eindelijk een open SLR te koop is.
SugarFree zegt
@ Fej
Haha, net als de Smart, die je met verschillende kleurpanelen kan omtoveren naar je gemoedstoestand :)
PieterA zegt
Daaruit blijkt nog maar eens dat het een Mercedes is en geen McLaren. En snappen sommige mensen nu nog steeds niet waarom ze tegenwoordig al die CC’s in je strot duwen? CC’s zijn goudkoper in productie. Echte stoffen daken op cabrio’s zie je alleen maar bij high-end merken waar ze dan veelal van subleme kwaliteit zijn, de auto geen idiote designkenmerken meegeven en gewoon mooier en aangenamer zijn. Ik zou nooit zo’n CC’dak willen!
Fej zegt
Ik vind een geslaagde CC toch nog altijd mooier dan een stoffen dak. Deze SLR ziet er mooi uit met open dak, maar met dak dicht staat het niet echt vind ik. Hetzelfde geldt voor Ferrari’s en Lambo’s en dergelijke! Maar dat is mijn mening natuurlijk!
luc zegt
die ziet er wel vetjes uit
beter dan die met dak
Murdock zegt
doe mij maar me helicopter
Patrick zegt
Ziet er goed uit maar toch liever de Porsche Carrera GT (ook al is ie niet meer in productie :-()
Lampredi zegt
Ehm, als je nou bij 200 km/u nog kunt converseren, merk je er dan nog wel iets van dat het dak eraf is, en zo nee, waarom wil je dit dan? Of is het om te voorkomen dat mijn borsthaarimplantaat eraf waait?
Gave bak hoor, daar niet van, rijdt ook vast helemaal geweldig, maar ik zou me wel een pietsie generen als ik hier mee aan kwam rijden. Zelfs op de wallen word je hier vreemd mee aangekeken.
Bmw München zegt
de vorige slr was veel sneller dan deze maar dan nog mooie nette auto :D ;)
iceman zegt
dit word zeker een succes ,kan niet wachten tot er duidelijke foto,s zichtbaar zijn .
Rick dos zegt
Kijk eens aan. Een gepimpte SL waar je trouwens 4 ton teveel voor moet neertellen.
Fej zegt
Dit is inderdaad te veel geld voor te veel Mercedes. Voor meer McLaren en veel minder Mercedes zou ik het nog wel geven ;-)
Jordey zegt
geef mij maar de versie int blauw met bruin leer! zo, eindelijk een mercedes die ik mooi vindt.
Cars zegt
Wat een plaatje! ;) Maar de prijs moet het altijd weer verpesten. Hoezo moet een roadster sneller zijn dan een coupé? En hij is een beetje laat….
Wel mooier dan de gesloten versie door die luchtgaten op de motorkap.
Jpoers zegt
Luchtgaten op de motorkap?
wil niet heel vervelend zijn die zitten namelijk ook op de coupe versie!
)
TimMR2 zegt
zo zonder dak is het echt wel een veel mooiere auto dan met
lexus zegt
hehe Met zonder dak:P. maar ziet er mooie uit. Denk een goede beslissing.
chris zegt
hij is mooi.. maar toch een kamp wagen..
koane zegt
zaaaaaaaaaliggggggg!!!!!!!!!! hebehebehebehebehebe!!!!!!!!!!!!!!!!!
DAT zegt
Hé een vreemde kracht neemt bezit van mijn vingers.
Aaargh, wat ga ik nu tikken; dit, dit is is een pprprppprprachtige Mercedes ???
Heb ik dat net geschreven?
RenJie zegt
@ DAT
grappig!
inderdaad erg mooie auto, alleen vraag ik me af of de slr coupe bezitters geen spijt hebben dat ze een coupe hebben gekocht… nu de roadster eraan komt. aan de andere kant.. ze hebben toch geld zat.
icantakeit zegt
Een kleine zeven ton voor dit lelijke ding mij niet gezien, wil niet eens door dit dood gereden worden!
phantom zegt
ik zie hem het liefst open als roadster, met die softtop erop vind ik hem er een beetje gewoontjes uitzien
ford freak zegt
mooie wagen, maar kom op!! toch geen plastic dak…:^) zelfs de ford focus cc heeft een metalen… dan moet mercedes toch ook zeker een hebbe… dit maakt het precies wa ouderwets
grreetzz
Skyline.. zegt
Het heeft echt de perfecte lijnen voor een Cabrio! Alleen als het gesloten is met een soft top, ziet het er niet meer uit.
Mastino Napolitano(hugo) zegt
mooi.vooral omdat er een stoffen dak opzit. zo hoort dat ook, je wilt een cabrio of nie. ik vind namelijk die klap daken niks aan. moet ik meteen denken aan een peugeot. en als je een auto koopt van meer dan 6 ton wil je daar nie mee geassioseerd worden lijkt mij. op een cabrio hoort nu eenmaal een stoffen dak.
slk zegt
Geweldige auto.Nu hoor je dat dikke geluid nog beter als je erin rijdt.
Wouterman! zegt
Vet met die vleugeldeuren, neus blijft te rommelig!
mercedesfan zegt
kei mooi!!!
dekster zegt
mooi van mercedes om zich af te zetten tegen CC’s.
Heeft veel meer charme, en de slr’s neus komt meer tot z’n recht niet?
Nick zegt
Betekent dit, dat er nog een SLR Roadster 722 Edition aan komt?
Jochen zegt
De eerste is sowieso al besteld in Nederland.
Binnenkort te bewonderen bij de kerk in Druten. De heer van Haren gaat ons kleine dorp verrijken met SLR Roadster :D
dekster zegt
Computerbehang beschikbaar op http://www.seriouswheels.com/cars/top-2008-Mercedes-Benz-SLR-McLaren-Roadster.htm ;)
Tombnolz zegt
Pakken mooier dan de coupé-versie. Prachtig donkerblauw trouwens.
bmw m5 zegt
nou ik heb zelf een bmw m6 en mijn vrouw een slr mc laren maar ik vind er vrij wel nix aan veranderd dus ik weet niet of het zo verstandig is om een cabrio te maken hij is trouwens wel een 100.000 ongeveer goedkoper ik had er 749.000 voor betaald maar ik hou hem fijn
Rick dos zegt
@bmw m5
Wat voor een plebs ben jij dan? Je rijdt zelf een M6 en je vrouw een SLR.
Dat heb ik toch beter geregeld. Ikzelf rij een Porsche Carrera GT en in het weekend mijn McLaren F1. En mijn vrouw neemt maar lekker de bus naar haar schoonmaakbaantje…..
peter zegt
wat een monster van een auto jammer genoeg heb ik het geld er niet voor ander had ik hem nu wel bij de deur gehad echt een super vette auto
Angelo-G zegt
nu is hij af
Kevler zegt
het is gewoon een vette bak dit hoort bij de top van stijl.
het stoffen dak is ook niet mijn favoriet maar het staat wel goed bij deze auto.
deze auto blijft in mijn top 3 klasse auto’s staan.
MCLAREN 4 LIFE
Gerard zegt
Mercedes-Benz-SLR-Mclaren video !
http://www.motorpasion.com/2007/05/08-el-mercedes-benz-slr-mclaren-roadster-ahora-en-video
Heb de video zelf jammer genoeg niet kunnen kopiëren, bekijk hem dus door de snelkoppeling even in te typen. Hij is geweldig mooi de videoopname !
alfafreak zegt
zeer aanterekkelijk voor gays
slr $722(AFG$ pride) zegt
bmw@m5
je vrouw buit je uit jij in een m6 en je vrouw een slr !!
als ik jou was zou ik met haar ruilen en wel meteen !!!!!!
alfafreak zegt
mijn vrouw krijgt geen gaycar en ik rijd niet voor gek en zij wel en als ze me eruit trekt maakt me dat niets uit dan bewijst ze alleen maar dat ze wel kan rijden in tegenstelling tot de meeste vrouwen. Maar het zal allemaal niet gebeuren want je mag toch nergens hard rijden.
freek zegt
mooie auto. maar jammer dat er problemen waren met de airco, maar gellukig is dat verholpen in een dikke 6,5ton auto.
Rolko Berg zegt
Jammer van al die gaten aan de zijkant van de wagen.
Of is dat de plek waar de verhakkelde verkeersslachtoffers weer door naar buiten kunnen komen ?
vander zegt
My supercar,supersonny