
Ben je soms je leven niet helemaal zeker? En hou je er van om in ruig terrein te rijden? Dan heeft Mercedes nu wat leuks in de aanbieding! Een gepantserde ML.
Op basis van de nieuwe ML heeft de speciale Guard-afdeling van Mercedes een gepantserde auto gebouwd die valt in de VR4 klasse. Dat is niet het hoogst haalbare, maar zeker veilig genoeg. Zo ben je nu beschermd tegen Magnum .357 en .44 kogels en kan er een DM51 handgranaat onder de auto tot ontploffing worden gebracht. Mocht een stoute meneer je band lek hebben geschoten dan kan je nog 30 kilometer doorrijden met een maximale snelheid van 80 km/u.
Zoals je kan zien heeft de ML-Guard 20 inch AMG velgen, want je moet er wel goed uitzien natuurlijk. Er worden twee uitvoeringen leverbaar van de M-Guard. Je kan kiezen tussen de ML 350 BlueTEC Guard (258 pk/620 Nm) en ML 500 Guard (408 pk/600 Nm). Vooral die eerste optie is opvallend, want meestal ligt er geen dieselmotor in een gepantserde auto.
Beide auto’s zijn ruim 500 kilo zwaarder dan hun minder veilige broertjes en dat merk je vooral in de prestaties. Zo sprint de ML 350 BlueTEC Guard in 9,4 seconden van 0 naar 100 km/u terwijl zijn niet-gepantserde broertje dat in 7,4 seconden doet. De ML 500 Guard doet dat sprintje in 6,5 seconde, dat is slechts 0,9 seconden langzamer dan de niet gepantserde versie.
Wat zo’n halve tank moet kosten? De ML 350 BlueTEC Guard kost €105,050 en de ML 500 Guard €118,650. Uiteraard zijn dat de prijzen zonder BTW, BPM en andere nare belastingen.
De M-Guard in detail bekijken kan HIER. Het totale gamma van Mercedes Guard bestaat momenteel uit de volgende modellen en uitvoeringen:
E 350 BlueTEC Guard
E 250 Guard*
E 350 Guard*
E 500 Guard
ML 350 BlueTEC Guard
ML 500 Guard
S 600 Guard
S 600 Pullman Guard
G 500 Guard
* = Alleen leverbaar in bepaalde landen
Zo’n ML500 Guard is dus een prima alternatief voor de lieden die vroeger een 600 reden.
Een van de meeste verkochte modellen van de S-klasse, de S500 (of S550), is er niet in de Guard versie?!!
@e550: waarom als je een V12 kan krijgen?…
@HDM: omdat ie twee keer zo duur is misschien?
En extra lelijk
Is het nou een M-klasse of een ML? Dat is me nog altijd niet duidelijk.
@berlinetta: M-Klasse is eerste generatie, ML is tweede generatie.
@piebepost: Ik zit er helemaal naast. Dan weet ik ´t ook niet!
@piebepost: Op de website van MB wordt hij M-klasse genoemd, maar ook ML. Wazige Duitsers.
@berlinetta: ze wilden hem ooit M350 noemen, maar dat mocht niet van BMW. Daarom werd het maar ML350 en het model duiden ze aan als M-Klasse ipv ML-Klasse.
@robbie: Oke dankjewel.
Overigens snap ik het prijsverschil tussen de 350 en de 500 niet. De 350 wordt 25.000 euro duurder en de 500 maar 5.000.
@berlinetta: Zonder belastingen
Die G500 lijkt me een betere keuze voor offroad, alhoewel die ook niet de lichtste is…
2700 kg en toch 20 keer zo snel als een Veyron. Da’s best netjes te noemen.
@kickass: Waar haal je die informatie vandaan?
@mdemooistelettervanhetalfabet: Er stond net i.p.v. 80 km/h 8080 km/h.
@kickass: Dan kunnen ze ook wel “edit: check; is aangepast” zeggen. Is wel zo handig.
Een auto die 500 kg zwaarder, en het blijft een bleutech…
@ytrewq: bluetec ;)
In welke bijtellingscategorie valt die bluetec? :) Komt er ook nog een hybrid voor de milieubewuste VIP? Vragen, vragen en nog eens vragen :D
geef mij de diesel maar hoor: grotere actieradius en veiliger (diesel ontploft niet)