Met deze Mercedes GLS bedrijfswagen vang je twee vliegen in één klap.
Denk je praktisch na dan wil je een auto voor zoveel mogelijk toepassingen kunnen gebruiken. Zo haal immers het meeste uit je wagen. Wat dat betreft kun je deze Mercedes GLS het hele jaar door als bedrijfswagen gebruiken en wellicht ook een keer voor vakantie. Dit laatste vergt wel wat administratie. Voor privéritten op grijs kenteken komt er na 500 privé kilometers bijtelling om de hoek kijken.
Deze Mercedes GLS betreft 350d. Onder privé omstandigheden best een duur apparaat om te rijden. In dit geval betreft het een 3.0 zescilinder dieselmotor met 258 pk. Normaal gesproken kun je lekker veel passagiers meenemen in een ruime GLS. Met deze bestelauto is dat niet aan de orde. Door de bedrijfswagen inrichting kunnen er maximaal twee personen mee. De rest is voor je bagage voor een eventuele vakantie.
Voor zakelijke doeleinden is het een comfortabele tank van een auto. Zelfs in een luxe Volkswagen Transporter ga je dit niveau van comfort niet aantreffen. Dit exemplaar komt uit 2018 en heeft ruim 56.000 kilometer gelopen. Omdat de Mercedes GLS van zichzelf al geen voordelige auto is, valt de prijs van deze bedrijfswagen alsnog duur uit. Met een prijskaartje van 69.950 euro kun je immers niet spreken van een kleine aanschafprijs. Uiteraard is deze prijs exclusief de BTW.
florisje zegt
Ik zou mij totaal niet genaaid voelen als ik een bedrijf inhuur die in zo’n log bakbeest aan komt kachelen.
Dutchdriftking zegt
@florisje: Ach, waarom iemand anders succes niet gunnen? Het is zo’n bekrompen Hollandse gedachte. De loodgieter met de mooiste bus is waarschijnlijk de beste, zo kan je ook denken…..
raceface zegt
@dutchdriftking: of de duurste… en duurder wil niet in alle gevallen betekenen dat het ook beter is.
invictus66 zegt
Zou kunnen, maar dat is speculatie. Als ze met een “dikke auto” komen aanrijden zou je net zo goed kunnen veronderstellen dat het bedrijf kwaliteit belangrijk vindt, goede zaken doet of simpelweg autoliefhebbers zijn.
O plaat zegt
Autoliefhebbers in een suv? Met diesel motor?
rrfm zegt
Beetje domme opmerking volgens mij is het nog steeds auto.??♂️
brammetjedeb zegt
@dutchdriftking: laatst bij een interieurbouwer geweest. Buiten het gereedschap en machines van uitmuntende kwaliteit ook een sprinter met v6. Vond ie gewoon fijn en lekker rijden. Kan dus ook gewoon een liefhebber zijn.
mashell zegt
@dutchdriftking: de loodgieter met de mooiste bus steekt veel geld in zijn bus, die heeft dus totaal geen zakelijk inzicht en daarom kun je daar wel eens een goede deal scoren.
smoked zegt
@florisje: een beetje aangeklede VW transporter kost tegenwoordig hetzelfde.
900t zegt
@florisje: je weet in ieder geval wel dat je schilder/klus-werk ook ‘met zonder bon’ gedaan kan worden
geenidee zegt
@florisje: ik vind het jammer dat mensen zo denken. Je kan je afvragen of hij/zij dat wel echt verdienen, maar als dat zo is mogen ze rijden wat ze willen toch? Ik kan me voorstellen dat er meer dan genoeg zaakvoerders zijn die een extra (eenvoudige) auto moeten kopen om mensen zoals jij niet teveel de ogen uit te steken, maar in het weekend wel weer in hun dikke wagen te stappen omdat ze dat verdiend hebben. 3x raden wie die extra auto mag betalen…
pindakoning zegt
@florisje: mensen met een ‘hoge’ titel op hun visitekaartje en een gare bak beoordeel ik juist kritischer dan wanneer die in een mooie wagen aan komt zetten
m550d zegt
@florisje: iemand die goed werk verricht, genereerd meer omzet en meer winst. Daarvan kan zo’n auto worden aangeschaft. Een beunhaas van slechte kwaliteit bonjourt zichzelf de markt uit. Ik huur daarom 100x liever iemand met een GLS op grijs kenteken in, dan de zoveelste met een afgeragde bus die drie jaar geleden voor het laatst is gewassen en die mijn oprit met oliesporen bevuild.
peewee05 zegt
@florisje: De typisch Hollandse gedachte. Misschien heeft ie de loterij gewonnen of een lekkere erfenis meegepakt. Of als hij zoiets kan rijden moet hij wel goed zijn, dat is dan meer de typisch Duitse gedachte.
phevtreb zegt
@florisje: precies daarom rijd ik zakelijk een Vito en in m’n vrije tijd een E-350d. Ik kan m’n zakelijke ritten prima met de E doen, maar ik kreeg daar zoveel commentaar op dat ik daar maar mee ben gestopt.
Nu extra kosten maar geen gezeik, mensen willen gewoon genaaid worden.
Stijnson zegt
@phevtreb: Ik werk bij een autoverhuur bedrijf. Mensen komen dan een auto huren omdat ze anders op hun prachtige Porsche worden afgerekend…
E550 zegt
Naast kaas, klompen, rauwe haring en tulpen, is er niks Nederlandser dan een auto van dit kaliber in een bestelauto-configuratie.
ruben_vandenberg zegt
Rijdt formidabel, je waant je in luxe..180kmh lijkt wel 60kmh.maar het heeft een wegligging van een 2cv
jometdebanjo zegt
Dan zou ik sowieso GLS500 doen. Of een G63 ombouwen, bpm ontduiken en geen btw betalen. Vervolgens weer ombouwen en heel veel geld korting. Na hoeveel jaar mag zoiets?
phevtreb zegt
@jometdebanjo: dat mag altijd, wel ff bpm aftikken
wildbeest zegt
Duur spul in onderhoud