Hij heeft een zachte G..
Stel, je bent fan van de Mercedes GLC, maar je hebt eigenlijk meer ruimte nodig. In Europa zul je moeten upgraden naar de GLE, of je moet een auto van een ander merk kiezen. In China kies je voor de L-optie. Mercedes heeft in het Aziatische land een nieuwe variant van de GLC op de markt gebracht. De SUV is er nu ook in een verlengde versie.
De wielbasis van de GLC L is 100 mm langer in vergelijking met een reguliere GLC. Deze extra ruimte komt ten goede aan de achterpassagiers. De GLC L is 4,76 meter lang en weegt 1.790 kg. Niet alle motorvarianten zijn te verkrijgen als L-variant. Enkel de GLC 200 4Matic, GLC 250 4Matic en de GLC 300 4Matic zijn te krijgen in de verlengde configuratie. In China moet je omgerekend zo’n 1.300 euro bijbetalen voor de L-variant.
Deze GLC L zal geproduceerd worden door Beijing-Benz Motor Company (BBAC). Dit is een joint venture in China tussen Mercedes en BAIC. Daarmee rolt de GLC L van dezelfde band als de GLC. Het publieksdebuut is naar verwachting over een maand op de Guangzhou International Automobile Exhibition. De verlengde Mercedes gaat onder meer concurreren met de Audi Q5 L.
baklava zegt
Ik vind dat altijd wel grappig, in Azië zijn ze over het algemeen klein, maar toch rijden ze allemaal in een a8l, 750l, s65l etc. Je ziet nooit de normale versie rijden. Hebben ze niet nodig, maar toch cool om te zien.
lippie zegt
@baklava: misschien hebben ze iets te compenseren
lekkerlinksrijden zegt
@lippie: dat is de reden dat ik in een Smart rijd
lippie zegt
@lekkerlinksrijden: ik heb geen Smart maar wel een aanhangwagen. Voor de ballen.
vonklausenburg zegt
@lekkerlinksrijden: En ik een Canta.
lekkerlinksrijden zegt
@vonklausenburg: altijd baas boven baas
Esprit_de_Flandre zegt
@lekkerlinksrijden: Een Smart L?
hijman85 zegt
@lippie: Ik heb altijd het idee dat mensen die de hele dag over succesvolle mensen met mooie spullen zeggen dat die “zeker iets te compenseren” hebben, diep van binnen juist zelf nogal teleurgesteld zijn in hoe hun leven is gelopen…
lippie zegt
@hijman85: wat een zwaarmoedigheid op de vroege morgen. Ik hint slechts naar het bekende statistische gegeven dat Aziaten gemiddeld wat minder groot geschapen zijn.
Jochempie zegt
@baklava: Zit in de cultuur. Je stelt pas wat voor als je op de achterbank zit.
baklava zegt
@Jochempie: ja dat klopt. Mijn schoonvader laat zich ook alleen rijden door een chauffeur. Cultuurdingetje. Toch grappig om te zien, zulke kleine mensen en zulke grote auto’s.
ikleesookoverautos zegt
@Jochempie: en als je de duurste hebt: de L uitvoering.
E550 zegt
@baklava: Je haalt nu exact de auto’s die in Europa ook vaak als ‘L’ worden uitgevoerd.
densk zegt
Ik krijg hier geen harde L van…
viezefreddyw zegt
Ding is ook gelijk compleet uit verhouding zo.
enjoypunani zegt
@viezefreddyw: dat zijn Chinezen toch ook? ;-)
Gulli zegt
Wanneer komt hier de coupeversie van?
El-Loco zegt
Hier zou ook in EU best een markt voor kunnen zijn. Als je als papa 1.9m bent, kan jouw puberzoon van 1.92m niet altijd lekker achter je zitten.
Jochempie zegt
Deze auto’s zijn voor China bedoeld, en zijn daar ook volledig op herontworpen. Ze lijken exact op de Europese versies, maar bijvoorbeeld materiaalgebruik staat op een veel lagere rang. Dit omdat de Chinese consument andere eisen aan een auto stelt. Daarnaast zorgt China ervoor dat buitenlandse bedrijven die in China verkopen ook lokaal moeten produceren. Daarom bouwen de Duitse merken hun auto’s in China, niet omdat het kan, maar omdat het moet. Die verlengde versies lijken een goed idee, maar voldoen niet aan de Europese maatstaven. Mijn manager werkte aan de 1-serie sedan, en werd op elk punt verteld dat ze voor de goedkoopste oplossing moesten kiezen.