Geef toe, dit vooraanzicht van de Manhart GLC zie je niet graag in je binnenspiegel.
De SUV is momenteel heter dan ooit. Vandaar dat de hete SUV’s ook steeds meer naar de lagere segmenten doordruppelen. In het middenklasse segment heb je meer keuze uit snelle SUV’s dan ooit tevoren. Audi RS Q3, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, BMW X3 M en dus ook een Mercedes-AMG GLC 63 (S). Laatstgenoemde heeft brute kracht aan zijn zijde vanwege de welbekende 4.0 liter V8 die hij meekrijgt. Beschikbaar als regulier (476 pk) en S (510 pk) en dan mag je ook nog kiezen of je coupé of ‘gewoon’ wil.
Manhart GLC
Die S-versie is dus een lekkere krachtpatser, maar 510 pk is meer de norm dan iets bijzonders. De X3 M Competition en Stelvio Quadrifoglio hebben dit getal namelijk ook achter hun naam staan. Wat nou als je die wil aftroeven? Dan moet je even bij Manhart aankloppen, zij brengen een GLC uit.
GLR 700
De Mercedes GLC door Manhart heet volgens de tuner GLR 700 en dat laat je eigenlijk precies weten wat je moet weten. Inderdaad: de auto levert nu 707 pk en een zeer nette 950 Nm koppel. Manhart heeft lopen klooien met de ECU, de turbo’s en intercooler, om dit getal te realiseren. Er wordt niet verteld wat dit oplevert op de sprint. Wel dat de transmissie is aangepast om de extra kracht aan te kunnen en de auto is optisch wat verlaagd.
Manhart kleuren
Daarnaast is de Manhart GLC uitgevoerd met de kleurstelling die we inmiddels kennen van de tuner. Zwart met gouden accenten, zoals de velgen, striping en ook details in het interieur.
Gelukkig hoeft niet alles je ding te zijn, want het interieur, de velgen en de striping is allemaal optioneel. De GLR 700 is gelimiteerd, wat het moet kosten is aan te vragen bij de tuner bij serieuze interesse.
dalmore zegt
Dit zie je inderdaad niet graag in de spiegel. Maar dan met de rede dat je weet dat er een appende banaan achter je rijdt die mogelijk niet remt als jij wel moet remmen..
Variomatic zegt
@dalmore: ding grijpt zelf in als de bestuurder niet oplet (collision protection)
katoenboer zegt
Waarom wordt er door de tuners vaak niks gezegd over de sprinttijden? Scheelt dat dan zo weinig?
Johanneke zegt
Ja. De 510pk versie doet net geen 4 seconden over de 100, daar gaan een paar tienden af. Totaal niet relevant eigenlijk, of je in 3.9 of 3.6 seconden naar de 100 gaat. En bij zo’n krap hok als dit heb je er helemaal weinig aan. Want het is niet echt comfortabel, maar ook niet echt rap in de bochten. En niet ruim van binnen. Het is allemaal net niks eigenlijk.
Sanitarium zegt
@johanneke doet het goed op de Meent of in Knokke.
meneerdemeneer zegt
Optische verlaging, zelf verzonnen Loek?
ouwedibbes83 zegt
@meneerdemeneer: ja, ik las m ook en herkende t niet meteen. Zou die extra aangezette sideskirts ermee bedoeld worden? Daardoor lijkt de auto lager te liggen.
En de goedgevulde wielkasten helpen ook mee om dat beeld te bekrachtigen.
Poulusma zegt
@loek
“Geef toe, dit vooraanzicht van de Manhart GLC zie je niet graag in je binnenspiegel.” Wat wil hij doen dan? Door mijn auto heenrijden? 🤣
mustang750supersnake zegt
k zie t liever helemáál niet.
monk zegt
Ik denk niet dat iemand daadwerkelijk bang wordt van deze SUV met wanstaltige strepen. De enige reden dat mensen er bang van worden is omdat de auto eruit ziet alsof de eigenaar een pistool op zak heeft en wellicht in verboden poeders handelt
Sanitarium zegt
@monk Gelijktijdig met het hebben van een kort lontje en een misplaatst heersend gevoel. Ja dan zou ik toch wel aan de kant gaan.
Charles Taycan 4S zegt
Wordt er niet bang van ….😉
antwaarpeneir zegt
Zonde dat ze, net zoals bij vele andere tuners, bij manhart altijd alles in hetzelfde jasje steken.. hier word je niet echt bang of warm meer van