Mercedes is al een tijdje op zoek naar partners om motoren mee te ontwikkelen. Eerst werden er gesprekken gevoerd met BMW en Fiat maar die liepen op niks uit. Volgens een manager bij Mercedes is Aston Martin geïnteresseerd in Mercedesmotoren voor hybride-auto’s.
Aston Martin heeft vooral interesse in de V6 en de V8 benzinemotoren van Mercedes omdat deze te koppelen zijn aan een elektromotor. Hierdoor ontstaat dus een hybride-aandrijvingssysteem. Aston Martin moet wel dit soort stappen zetten om te voldoen aan de toekomstige emissienormen. Ze zijn te klein om op eigen kracht hybridetechnologie te ontwikkelen dus moeten ze een deal maken met één van de grote fabrikanten. Zelf kijk ik met afgrijzen naar dit soort ontwikkelingen. Nog steeds vind ik dat er een uitzondering gemaakt moet worden voor dit soort sportwagens. Anders wordt het in de toekomst dus geluidloos wegrijden in je Aston Martin DBS. Dat wil je toch niet?
Verder heeft Mercedes losgelaten dat ze op zoek zijn naar een nieuwe fabriek in Oost-Europa. Twee mogelijke locaties zijn Gliwice en Wroclaw die allebei in Polen liggen. Beide locaties hebben een goede infrastructuur en Gliwice is zelfs bekend met de auto-industrie want er staat al een fabriek van Opel. De definitieve beslissing voor één van de twee locaties valt in het tweede kwartaal van 2008.
Een extra fabriek is nodig door de zoveelste uitbreiding van het modellengamma. Zo komt er een naast de vierdeurs B-klasse een SUV, een coupé en een busjesvariant. (via AMS)
VonStroke zegt
Gewoon belachelijk, voor dat kleine aantal AM’s, maakt geen bal uit.
NLX zegt
@ Vonstroke
Hoezo belachelijk, bij Aston Martin willen ze ook gewoon geld verdienen, en dat verkoopt goed, die hybrides
VonStroke zegt
@NLX: mensen die een AM kopen liggen echt niet wakker van dat hybride gedoe. Anders kopen ze wel een Prius of een Lexus. Kunnen ze daar de moraalridder mee gaan uithangen.
M Freak zegt
Renault leverde toch ook al diesels aan Mercedes?
ward430 zegt
hybrides zijn voor homo’s, koop een diesel als je zuinig wilt zijn.
lambofreak zegt
Ach, ik vind het gewoon een hype, wie niet mee doet is niet “in”
daarbij, hoeveel Astons worden er verkocht? en wat er gebeuren met de verkoop als de sound van de Astons verdwijnt?
Wees eerst maar eens strenger op die Amerikaanse zuipmachines. Veel meer effect
Markus zegt
Hybridemotoren leveren is niet hetzelfde als helpen ontwikkelen toch?
Frank deH zegt
ward430
Kun je dat ook even uitleggen… ben altijd nogal nieuwsgierig naar dit soort wetenschappelijke bijdragen. Of is het soms homofoob gelul van een verkapte homofiel (heb geen probleem met je eventuele homofiel zijn hoor) die maar wat onzin schreeuwt.
Racer X zegt
ward430, Je anaaldildo werkt toch ook op elektriciteit, what’s the big deal?
Anyway, ik vermoed dat hybride aandrijvingen naast de gangbare auto’s aangeboden worden, niet ter vervanging van de puur benzine aangedreven modellen. Een beetje zoals bij de Porsche Panamera.
RenesisHP zegt
Daar gaat weer een berg emotie, tenzij ze dat hybride systeem gewoon bij de gangbare motoren plaatsen. Die combinatie kan dan weer voor leuke effecten zorgen.
@ward430.
Wees blij dat ik in een milde/gare bui ben, believe me.
Juppe zegt
Ik begrijp niet wat mensen hier tegen technologische ontwikkelingen hebben. Of alleen maar de (zelfverzonnen) nadelen willen zien. Blijf maar lekker in de jaren 70. Over een aantal jaren wil je geen auto zonder hybride meer. Ooit eentje gereden? Ik kan me alleen maar een voorstellingen maken wat voor voordeel het voor een superauto kan opleveren.
Kom maar op met die hybrides!
lincoln zegt
ik spreek er schande van .. dat mag nooit gebeuren .. want dat hebben ze nog nooit gedaan .. het hele merk naar de klote .. hel en verdoemenis .. sodom en gommorra ..
o,ja .. en ooit zullen jullie zeggen “@ward430 was right” ..
Stefan zegt
Laat AM maar hybride-auto’s aanbieden zodat ze aan de emissie-eisen voldoen. De echte liefhebber kiest toch wel de benzineversie… ;-)
dekster zegt
Ik word hier echt ziek van, is er dan geen enkel merk dat niet meedoet aan die CO2 onzin?
Beetje Verward zegt
Toch mooi om te zien dat langzamerhand de paniek toeslaat bij de anti-hybristen. Waren het eerst alleen de spleetogen die de euvele moed hadden om het traditionele bolwerk van autofielen te tarten Nu zijn het zelfs de duitse en engelse premiummerken die overstag gaan.
Een troost: als je eenmaal in een hybride hebt gereden verdwijnen alle bezwaren als sneeuw voor de zon en ben je van een hoop stress verlost.
groove zegt
Mensen die huilen over hybride en hoe dat niet bij auto’s past, hoe auto’s lekker veel moeten verbruiken, zolang je de motor maar hoort grommen en je in nog eens 0.1 seconde sneller op 100 kan komen, zijn in mijn ogen idioten. Blinde idioten die de wereld liever naar de klote helpen dan een paar minder pk in hun auto hebben.
Wtf boeit het of er een hybride aandrijving in een aston martin zit? het zijn gewoon gruwelijk mooie en luxe auto’s. En ja ze zijn snel, maar je kunt een snelle auto ook zuiniger bouwen, kijk maar naar de 911 Turbo, die is veel sneller en even groot en verbruikt veel minder dan de V8 vantage/DB9. Bovendien, een Aston Martin alleen voor de snelheid kopen is sowieso onzin, daar zijn ze te duur voor, als je goedkope snelheid wilt koop zo’n nieuwe nissan ofzo.
Mensen moeten niet zo huilen om technologische veranderingen. Jullie lijken soms wel een stelletje 70-jarige mannen die zeiken dat “het voetbal bij de NOS thuis hoort”. Ga met je tijd mee en zeik niet dat de auto’s, die je toch nooit zal kunnen betalen en rijden, wat zuiniger worden.
peace.
BaRa zegt
‘k Vind het persoonlijk een beetje kortzichtig om te denken dat kopers van een Aston Martin nooit kijken naar het verbruik. M’n baas was de V8 Vantage ernstig aan het overwegen, en met de prijs had hij blijkbaar geen probleem. Tot hij er achter kwam dat het beest zo maar even 17 liter op de honderd slikte (en eerder 20 liter in de praktijk)… en daar had hij wél problemen mee. Vergelijk dat met een gelijkwaardig geprijsde SL, en je komt aan de helft van het verbruik. Toegegeven, je levert wat in aan prestaties, maar toch. De hoge aankoopprijs van zo’n bolide zie je op de een of andere manier terug in de verkoopwaarde. De hoge verbruiksprijs daarentegen, tja, die ze je nooit meer terug.