Een opmerkelijk nieuwtje.
Doorgaans pakt Mercedes groots uit op autoshows. Zeker in thuisland Duitsland, als de show van Frankfurt op de agenda staat. Meerdere verdiepingen worden dan door de Duitse autobouwer in gebruik genomen. Ook de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit is een beurs waar het merk vaak prominent aanwezig is.
Afgelopen maand beleefde de nieuwe G-klasse zijn werelddebuut op de autoshow in Detroit. Bovendien is de Amerikaanse markt een belangrijke voor Mercedes. In 2019 is het merk echter een grote afwezige op de NAIAS, zo meldt Autonews. Bronnen vanuit de autobouwer hebben tegenover het nieuwsmedium verklaart dat de autoshow in 2019 zal worden overgeslagen.
Mercedes zou naar de kalender hebben gekeken als het gaat om de lancering van nieuwe modellen. In januari 2019 en de maanden in aanloop daarnaartoe, staat er niets op de planning dat van belang zal zijn voor de Amerikaanse markt. De G-klasse is bijvoorbeeld zeer belangrijk voor Amerika. Zeker Californië, waar de rich & famous gek zijn op de G. Een terugkeer in 2020 wordt niet uitgesloten.
Dit is een domper voor de organisatie van de NAIAS. Merken als Mazda, Porsche, Jaguar en Land Rover waren eerder al afwezig op de grote Amerikaanse autobeurs. Bovendien komen er steeds vaker stand-alone evenementen waarbij één nieuw model door een merk wordt gepresenteerd. Denk aan de nieuwe Mercedes A-klasse, die zijn debuut beleefde in de Kromhouthal (video) in Amsterdam. Pers over de hele wereld kwam naar onze hoofdstad om kennis te maken met de nieuwe A. En zo krijgt een merk veel meer persoonlijke aandacht in vergelijking met een lancering op een autoshow.
desjonnies zegt
Door de enorme digitale stortvloed aan informatie, teaserts die fabrikanten zelf zorgvuldig regisseren en weet da fabrikant de potentiële klant veel beter te vinden.De tijd van vierkleuren brochures en het vernemen van nouveautés uit de krant (gazet voor Vlamingen) of Autovisie is niet meer nodig.
Autoblog maakt meer kapot dan je lief is en dank zij Autoblog weet zelfs ik hoe de nieuwe G eruit ziet, waar de ventieldopjes zijn gemaakt en hoeveel kilometer bedrading de G heeft.
Interweb, hoeveel non-informatie wil je hebben.
jorden zegt
@desjonnies: op het internet blijken de specs. van een auto met 1100pk uit een 1.6 V6 icm 1300kg tegen te vallen.. #mercedesamgproject1
barry355gtb zegt
@desjonnies: als ik een andere auto wens te kopen , dan is het interweb fijne bron tbv info, echter wil je proefrit regelen om de noodzakelijke andere info tot je te nemen. Hoe zitten de stoelen en hoe goed is tevens de afwerking en het binnen geluid comfort plus de rij eigenschappen?
E34M5Touring zegt
Tja, die stand alone evenementen zijn natuurlijk een stuk goedkoper en zoals gezegd meer exposure. Wel enorm jammer dat steeds meer beurzen worden overgeslagen. Uiteindelijk blijven er nog een paar over en zul je toch altijd ver moeten reizen om zoiets te bezoeken. Overigens snap ik het ook wel, de kosten voor die grote beurzen zijn enorm. Als je alleen al ziet wat er gesloopt wordt tijdens zo’n beurs, man man man. Springen je de tranen in de ogen als autoliefhebber.
ikleesookoverautos zegt
Het is wel begrijpelijk en ik denk dat het aantal autobeurzen wereldwijd ook zullen blijven afnemen.
misterdrogba zegt
Ik begrijp ze wel hoor, de kosten voor zo’n beurs en dan nog een hele logistieke organisatie die erachter zit. Dat allemaal investeer je liever in een privé evenement met de garantie dat alle aandacht wel naar je nieuwe model gaat.
trustmeiamanengineer zegt
Toch jammer. Maar die beurzen zijn ook allemaal veel te groot en te duur geworden. Mik gewoon wat auto’s in een hal om rustig te kunnen bekijken. Dat heeft nog wel potentie denk ik. Zoals ze bijvoorbeeld in België doen.
Esprit_de_Flandre zegt
@trustmeiamanengineer: Ik las ergens onlangs een interview met het nieuwe hoofd verkoop EU van BMW, een Belg die voordien verantwoordelijk was voor de Belgische verkoop.
Kosten voor de BMW-stand in Brussel: 1.8 miljoen.
Ook niet goedkoop dus, voor een hal waar wat auto’s in gegooid zijn…
alfalfa zegt
‘persoonlijke aandacht’ haha..
Orichy zegt
@alfalfa: Daarmee wordt niet bedoeld, de aandacht voor jou, maar jouw aandacht aan hen en het gepresteerde model.
alfalfa zegt
@Orichy: Snap pik ;-) Ik denk echter dat een fabrikant meer op massale (media-)aandacht gericht is dan op persoonlijke aandacht van journalisten. Ik meen zelfs te begrijpen dat Autoblog dit hier bedoelt. Nu staat er eigenlijk het tegenovergekeerde. Onbedoelde grap.
jochempie zegt
Dit zie je in alle industrieën die consumentengoederen leveren, beurzen worden overgeslagen en vervangen door eigen evenementen. Vaak zelfs precies tijdens zo’n beurs en zeg maar 10 minuten rijden verderop.
veloce zegt
Beginne jullie nu ook al met dit soort clickbait-achtige titels/koppen?
henk123456 zegt
@veloce: viel me ook al op. Niet AB-waardig
Esprit_de_Flandre zegt
@veloce: Nu pas gezien? AB gaat mee met z’n tijd hoor. Wat click bait, nu en dan een comment sucker, snuifje fake news…
730ld zegt
Die tarieven gaan ook helemaal nergens over om mee te doen. Compleet gekkenwerk. En dan nog niet eens gesproken over de absurde parkeerkosten, garderobe, broodjes en drinken