Al sinds 1979 op de markt, maar door een voortdurende evolutie verworden van een spartaanse terreinwagen tot een fully customizable handtasje.
Een handtasje dat nog steeds zijn mannetje staat in het terrein. Of vrouwtje natuurlijk, zoals we je eerder vandaag lieten zien. Maar geen enkele celeb lijkt tevreden met zijn of haar G-Wagon zoals deze uit de fabriek komt rollen en pimpt er daarom vrolijk op los. Mercedes, dat natuurlijk haar klanten zoveel mogelijk geld wil laten betalen tegemoet wil komen, lost dat op door nu nog meer mogelijkheden tot personalisatie te geven. Meer kleuren bijvoorbeeld, want daar zijn we zo dol op.
Onder de noemer ‘Designo Manufaktur’ kun je je G-Klasse nu bestellen in onder andere brandweerrood (ofwel Fire Opal), Maritius Blue Metalic of Designo Yellow Olive Magno. Dat valt nu af te toppen met een nog groter aanbod lichtmetaal in stemmig zwart, al behoren Forgiato’s nog altijd niet tot de fabrieksopties.
Ook in het interieur is er een keur aan nieuwe kleurtjes. Zadelbruin, Diepzeeblauw, Zijde Beige en Mokka Bruin staan vanaf heden ook op de optielijst. Verder kun je de G-Klasse nu ook krijgen met ‘Night Package’, een optie waarbij bumpers, spiegelkappen en velgen in het zwart gespoten zijn. Optioneel kun je ook je dak nog laten voorzien van een laagje Obsidian Black. Enfin, foto’s zeggen in dit geval meer dan woorden, dus aanschouw en becommentarieer.
theracetosucces zegt
Jammer dat hier nog een configurator is op de Mercedes site. Perfect autootje om als je je verveelt te customizen : )
theracetosucces zegt
@theracetosucces: *geen
jurdespotter zegt
@theracetosucces: probeer 3dtuning.com eens, ook leuk?
jeroen13 zegt
@jurdespotter: oh jezus, laat dat alsjeblieft achter wege, daar waren we net vanaf
jurdespotter zegt
@jeroen13: ik heb nooit gezegt dat ze het hier moesten gaan posten…
michaelcorleone zegt
De G van geweldenaar, de G is en blijft een icoon. Vooral die blauwe vind ik zeer gaaf.
slickrick zegt
@michaelcorleone: Ja, het is echt bijzonder hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om dit 45 jaar lang vrijwel ongewijzigd te bouwen..
Het is net of VW 45 jaar lang de kever zou bouwen, kan je niet voorstellen.
martinus zegt
De enige Duitse wagen met echt een tijdsloos design. Hij gaat al jaren mee, en kan nog jaren mee.
sebasjuhh zegt
@martinus: *kuch* 911 *kuch*
jaccovdzaag zegt
@sebasjuhh: Ja, die is gelukkig niet veel veranderd…
gerjan zegt
@sebasjuhh: 911 is toch wel meer veranderd dan de G klasse. G klasse is nog steeds mooi en de 911 niet meer
redneckdarian zegt
@sebasjuhh: Die is van lelijk naar nog steeds lelijk gegaan.*
*Persoonlijke mening.
sanki zegt
@redneckdarian: Naar mijn mening is de huidige 911 juist de mooiste die ze gemaakt hebben. Zeker met die nieuwe smalle achterlichten. De G daarin tegen doet me niets en zou afgeschaft mogen worden.
sr20det zegt
@sanki: indd,, overated ladderchassis knijnenhok
eklasse zegt
Wel een handtasje waarmee je gezien kan worden.
c3po zegt
Raar, in het wit vind ik hem gedateerd ogen waar ik het design in elke andere kleur nog steeds geweldig vind!
robert110 zegt
Nou dan heb ik toch liever een echte, zo een met een kunststof neus en ruitjesbekleding, zonder elektrische ramen, V8 en bizar grote luchthappers. Dank maakt me de kleur niet eens zoveel uit.
csx3000 zegt
@robert110: Ook die kan je gewoon nog nieuw bestellen bij MB.
henkhupelschoten zegt
@csx3000: Betaal je je wel scheel aan, 150.000 meende ik. Maar inderdaad gaaf. Worden volgensmij in serie gemaakt.
undifined1 zegt
@robert110: ik heb liever een echte, zo een met een groen logo op de neus, en die aan de andere kant van het kanaal wordt gemaakt ;-) ja een jeep is miss nog wel echter maar dat doet me niks
406_v6 zegt
@robert110: een G350 CDI, Mauritius Blau met zadelbruin leer, maar liever nog gewoon stof op de zetels. Niks AMG of dikke V8/V12 motoren, verder lekker basic uitvoeren.
csx3000 zegt
Er is blijkbaar nog steeds markt voor, echter in NL zie ik nooit een nieuwe.
De laatste die zag was van die rijke meneer uit Rijswijk.
amg65 zegt
@csx3000: Ligt eraan waar je bent.. Ook vaak als amg..
SimonMc zegt
Daar heb ik het dus over, dames en heren. Als je de kleur ziet van de G in de hoofdafbeelding, dan begrijp je toch niet dat er mensen zijn die kiezen voor wit?
Goed, er zijn veel mensen die meer wit op straat willen zien,en misschien denken ze dat ze daardoor hun steentje bijdragen aan de maatschappij, maar gewoon…niet doen.
csx3000 zegt
@SimonMc: Je verwart wit met blauw op straat.
SimonMc zegt
@csx3000: lol
gtwillem zegt
Ik heb laatst bij een Mercedes dealer in Wurzburg een standaard G350d gezien. Gewoon zilvergrijs, met kleine wieltjes en stoffen bekleding. En ook dat ding kostte een godsvermogen, maar dat is wel hoe een G-klasse moet zijn, alhoewel deze uitvoeringen goed zijn voor de verkopen, vind ik de charme van zo’n standaarduitvoering eigenlijk veel aansprekender. Zo’n G klasse diesel is onoverwinnelijk, niet de auto voor voetballers en verveelde arabieren.
991gt3rs zegt
@gtwillem: daarom heb je ook de PUR en Professional/ 461
gtwillem zegt
@991gt3rs: Klopt, maar voor meer dan een ton op skai tenstoelen zitten is niet echt mijn ding ;-). Gewoon een standaard G350d is meer dan voldoende. Ander skun je beter een landmacht spec G290D kopen bij domeinen. Dat is pas echt back to basics ;-)
406_v6 zegt
@991gt3rs: de PUR en de 461 worden -helaas- niet meer gebouwd; Mercedes bouwt in Graz nu alleen nog de 463 en de militaire uitvoeringen.
991gt3rs zegt
@406_v6: Militaire uitvoering is een 461
Dizono zegt
@gtwillem: De Edition 30 Pur voor mij graag. De looks van een vroege 460, met de techniek en het comfort van een moderne 461. In zandgeel of olijfgroen gaarne!
http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/G-klasse_edition30/mercedes_benz_g_klasse_30jaar_04.jpg
http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/17/mercedes-g-klasse-edition30
amg65 zegt
@gtwillem: Ik reed wel eens in een nieuwe G350, ‘normaal’ lichtmetaal, designo stoelen e.d. 170k, slik. En alsnog rijdt het voor geen meter. Zelf zou ik voor de amg gaan, puur voor de looks en het geluid.
gtwillem zegt
@amg65: Eigenlijk zijn ze allebei ridicuul. Een AMG is gewoon zonde. Heb je een schitterend blok en knal je het in een tractor. Zelfs de allersterkste heeft moeite om een beetje Focus RS bij te houden… Dan liever een E63 AMG en een G400 CDI Stationwagon voor erbij. Ben je veel beter en goedkoper uit. En sneller. En houd je geld over voor een leuke klassieker.
amg65 zegt
@gtwillem: Zo’n denkwijze acht ik niet nodig als je een nieuwe G63 kunt kopen haha. Er is geen enkel verstandig argument om zo’n ding te kopen, maar toch wil ik er een!
gtwillem zegt
@amg65: de G55 vind ik nog helemaal top. Maar bij de G63/G65 is de terreinwaardigheid er op achteruit gegaan. De AMG’s kunnen minder steile hellingshoeken aan, en hebben door de banden ook nog eens extra beperkingen. Dat klinkt als geneuzel in de marge, en dat is het ook, maar een G moet altijd zijn mannetje staan in het terrein. En een Twin turbo twaalfcilinder of V8 is leuk, maar als je daar mee een Audi S3 nauwelijks voor blijft is het mijn inziens nogal zonde.
991gt3rs zegt
@gtwillem: Zou het een G-klasse rijder iets verrotten dat een S3 sneller is? Ik weet wel zeker van niet. Je vergelijkt een terreinwagen van meer dan 2500KG met een hothatch van 1450KG. Niet voor niets is 60% van de verkochte G-Klasses een 63 AMG.
autodrome zegt
Zwart graag …
991gt3rs zegt
Heerlijke auto! Trotse specialist van deze voitures.
pomoek zegt
Groen graag ..http://military-vehicle-photos.com.s3.amazonaws.com/243.jpg
norge zegt
De Gis er op achteruit gegaan met de jaren ….plastic fantastic rondom en sloffen die niet op een 4×4 thuishoren..Heeft Landrover toch beter gedaan De Defender was en is nog steeds stoer.
gtwillem zegt
@norge: Ook van de Defender zijn er veel mode accessoire versies geweest. Op zich logisch, want dat verkoopt. Maar gewoon een normale standaard uitvoering met een paar off road opties is hoe je het wilt hebben. Bij een G, Landcruiser, Wrangler of Defender. Dikke bumpers, veel vermogen, kekke kleurtjes en mega wielen doen alleen maar afbreuk.
9112s zegt
@gtwillem alles wat je zegt is kak. En dat is eigenlijk bijna altijd als ik een comment van je lees. De G is een waanzinnig mooi apparaat in elke uitvoering. En niet te vergelijken met andere iconen.
2wheeler zegt
@9112s: Je kraakt de lokale Demigod af, je noemt een G klasse mooi en besluit te eindigen met een foutief feit.
Chapeau
toyotafortuner zegt
Even een loterij winnen, daarna een zwaargemotoriseerde variant in een in-your-face-kleur kopen.
Om hem vervolgens een make-over te geven door de Japanners van Wald of Office-K!
87sandyd zegt
Er is maar 1 versie mogelijk. De groene softtop m
87sandyd zegt
@87sandyd: met MAG-affuit en neerklapbaar ‘raam’
z3cabby zegt
Al draagt een aap een gouden ring…
rolov zegt
Zo die blauwe is dik zeg . Ik mag hopen dat ze die ook in zon kleur rood hebben. Dan wil ik die ook
hehe zegt
Als ik zie hoe dun die deuren en A-stijl zijn, vraag ik me af of met de jaren de veiligheidsvoorzieningen ook wel zijn aangepast.
Verder een heel gave bak
ahs1979 zegt
Dit is dus wel het toppunt: extra betalen voor het “Night Package” om je G eruit te laten zien als het instapmodel van Dacia waar zwarte bumpers standaard zijn…..
kaeser zegt
Altijd lachen als er weer eens nieuws is over de G-klasse. Die auto blijft maar gaan :)
thomasthomas zegt
Zo’n blauwe dat begint snel te vervelen, na een maand krijg je al spijt dat je geen ”normale” kleur hebt gepakt als je hem weer ziet staan voor de deur.