De G-Klasse is nou niet direct een auto waar je aan denkt bij hippe termen als “milieuvriendelijk” of “zuinig”. Toch is de zeecontainer van MB binnenkort leverbaar met een bijdetijdse BlueTEC dieselmotortje. Voor de milieubewuste terreinwagen-lovers onder ons.
Een gewone G 350 CDI is niets nieuws onder de zon. Maar gooi wat AdBlue® in het uitlaatsysteem en de NOx-uitstoot vliegt naar beneden met zo’n 50%. Een vol tankje AdBlue® gaat 12.000 km mee en vanwege de praktische instelling van de G-Klasse (voor al uw campingtrips) gaat het bijvullen net zo gemakkelijk als tanken aangezien deze keer de vulopening wel gewoon achter het tankklepje zit. ]
Koppel heeft deze G-Klasse nog steeds meer dan voldoende, namelijk 540 Nm. Het vermogen is ietsjes terug geschroefd en komt uit op zo’n 210 pk’s. 13 minder dan een gewone 350 CDI. De milieumotor van Mercedes is zo lief en aardig voor onze planeet dat ‘ie zelfs het predicaat Euro V-norm mag dragen. Mooi, voorlopig zijn we dus nog niet van deze logge, vierkante maar o zo gave terreinwagen af.
Ik durf deze vraag bijna niet te stellen, maar wat is nu de co2 uitstoot..?
42gram
Ja ja, legergroen zeker?
I.v.m. een maas in de wet kun je de 55amg ook bijtellings vrij rijden. Evenals de Landrover Defender. Dus laat die 350cdi maar zitten.
Ik durf deze vraag bijna niet te stellen, maar wat zijn de specs? En wat is de prijs?
@ Jack.. verklaar jezelf eens naders svp
Die velgen mogen wel anders, dat lijken net van die wieldoppen die op kleine autootjes het wiel 2x zo breed maken. En verder gewoon wtf naar het idee xD.
dit is pas fout. in een G hoort gewoon een dikke acht cilinder te zitten die niet minder doet dan 1 op 5.
J0riz0s,
De huidige defender en G-klass staan nog steeds op de originele bodem als vroeger. En de bijtelling geld over auto’s vanaf een x bouwjaar. Ik meen alleen dat dit begin dit jaar aangepast is waardoor je alsnog bijtelling betaalt.
Maarja bijtelling of geen bijtelling, ik durf te wedden dat vrijwel elke wagen gewoon gekocht is en niet geleased. De G-klas is namelijk niet echt een betaalbare leasewagen dus bedrijven laten dat toch niet toe.
@jack_abarth: volgens mij was dat een 1 april grap een jaar of 2 terug :-P
Nice voor mensen die een G nodig hebben en toch veel km’s moeten maken. Wat kost het meer dan een gewone 350cdi?
femke kom er maar in! (die had iets met mercedes toch?)
Toch wel leuk dat ze nog nieuw spul in die G monteren, dat ‘em nog een lang voortbestaan toebedeeld is… misschien neem ik er dan wel een, ooit… ;)
@ jack- abarth
wat je zegt, was vorig jaar nog waar, maar de wet is aangepast, nu is het niet meer mogelijk ;) helaas!
Maar goede ontwikkeling, fijnstof is erg schadelijk, en zo kun je toch redelijk groen rondrijden :P
@CrazyHenkie:
Met ADblue gebeurt er niks met fijnstof maar met de NOx, fijnstof heb je toch echt een roetfilter voor nodig.
Kan zijn dat die er nu ook ineens bij zit, maar het gaat dus om de NOx uitstoot.
Zoals Richard Hammond al zei de G-klasse is een van de gaafste auto’s van de wereld.
Waarom zijn dit computer renderings en geen foto’s?
Een paar regeringsdiensten zouden hier wellicht voor kiezen. Een koper van een G-klasse maalt over het algemeen minder over uitstoot, dus ik denk niet dat hier heel veel animo voor is.
Geweldig, nog een extra verlenging van de “G” levensduur, straks gaat ie de Käfer nog voorbij :mrgreen:
Heeft Sacha ‘m al besteld?
Desondanks blijft het een goede tereinauto welke ook zeer comfortabel is on the road! :)
Heb 2 weken geleden zo’n ding aangeschaft..
@Benz..: feli! plaatjes? :)
is de E320 sterker als de E350?
Dit blijft een vette bak….
Versta al die eco-zever niet..
Ze geven het een uiterst on-aerodynamisch uiterlijk en doen dan iets zodat hij toch zuiniger met brandstof omspringt/ of minder CO2 uitstoot .. hhmm niet echt logisch…
Respect voor de G Klasse ze zijn niet stuk te krijgen.
Een G-klasse met milieutrekjes? Is dat niet zoiets als Wensen dat Paris Hilton je afwas doet?
goed bezig bij Mercedes! Heerlijke wagen ook.
@Alwood: Ja, gerne gerne.. :D
@Cantago: :lol: