• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Stand 2024
    • Stand Coureurs
    • Stand Teams
    • Alle Coureurs
    • Alle Teams
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Shop
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes F800 Style op een laminaatvloer in Genève

Auteur: Dennis, gepost 4 maart 2010 om 17:33 – 34 Reacties

Mercedes F800 Style


Het feit dat de Mercedes F800 Style in Genève op een laminaatvloer staat, dat is natuurlijk helemaal niet belangrijk, maar het staat wel chique en het is belangrijk dat je af en toe ook stilstaat bij de details.

Van de subtiele details hoeft deze Mercedes F800 Style Concept het niet te hebben, want zijn design is behoorlijk uitgesproken. Een klassieke smoel zoals we die inmiddels kennen van de SLS AMG en daarnaast een opvallend lijnenspel. Naar eigen zeggen is dit concept vormgegeven volgens de nieuwe sportieve en stijlvolle designtaal van Mercedes, dus dan heb je een beetje een indicatie van wat je mag verwachten van toekomstige Mercedes modellen.

De auto is ontwikkeld op het zogenaamde Multidrive-platform waarop zowel plug-in hybride als brandstofcel auto’s kunnen worden gebouwd. Uiteraard is dit concept uitgerust met al Mercedes z’n laatste snufjes die het comfort en de veiligheid moeten verhogen.

Als plug-in hybride wordt een 300 pk sterke 3,5 liter V6 benzinemotor gecombineerd met een 109 pk sterke hybridemodule die is geïntegreerd in de behuizing van de 7G-TRONIC automatische transmissie. Onder de achterbank bevindt zich een compacte lithium-ion-batterij. De hybridemodule maakt het mogelijk om afstanden tot maximaal 30 kilometer volledig elektrisch en dus emissievrij af te leggen. Het hoge koppel van de elektromotor geeft de V6 de prestaties van een V8, maar bij een laag verbruik. Het gemiddelde brandstofverbruik van de F 800 Style ligt op 2,9 liter per 100 km, met een uitstoot van 68 g/km. De sprint van 0-100 km/u duurt 4,8 seconden en de top is afgeregeld op 250 km/u. De topsnelheid in elektrische modus bedraagt 120 km/h.

Met een elektrische aandrijflijn op waterstof, bevindt zich vooronder een brandstofcel en is de lithium-ion-batterij achter de achterbank geplaatst. Van de vier waterstoftanks (700 bar) zijn er twee ondergebracht in de transmissietunnel en twee onder de achterbank, goed voor een actieradius van 600 km. De elektromotor heeft een vermogen van 136 pk en 290 Nm koppel.


Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Zo krijgt de lompe Mercedes EQG toch een goede actieradius
    De G-Klasse ontkomt er ook niet aan: Concept EQG

Nieuwste artikelen

  • Hyundai IONIQ 5N – 650 pk
  • Klimaatclubje: ”Elektrisch rijden wordt goedkoper dan benzineauto”
  • EU vindt dat je te weinig verkeersboetes uit het buitenland betaalt
  • Carlos Sainz onthult nieuwe Ferrari na afscheid
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, geneve-2010, Hybride, Mercedes, plug-in, waterstof

Vorig bericht: « Auto parkeren in de sneeuw = panoramadak dicht!
Volgend bericht: De nieuwe Kia Sportage in Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. Athar zegt

    4 maart 2010 om 17:35

    damn zeg die stoelen zijn ‘ganz geil’ zeg!! Die zouden bij mij thuis ook niet mis staan hoor !

    Log in om te reageren
  2. K. zegt

    4 maart 2010 om 17:39

    Ziet er wel netjes uit!

    Die SLS-achtige neus bevalt me wel, en ook de prestaties zijn zeker niet slecht.

    Log in om te reageren
  3. newbie zegt

    4 maart 2010 om 17:44

    de specs zien er goed uit

    Log in om te reageren
  4. b0z4 zegt

    4 maart 2010 om 17:47

    Lijnen vind ik niet echt Mercedes achttig.

    Log in om te reageren
    • Panamera zegt

      4 maart 2010 om 18:00

      @b0z4: inderdaad, ik zou eerder zeggen BMW

      Log in om te reageren
  5. Something zegt

    4 maart 2010 om 17:48

    Produceren! :D wat een mooie auto, en dat interieur wow

    Log in om te reageren
  6. Henk zegt

    4 maart 2010 om 17:49

    Opel Meriva deuren!

    Log in om te reageren
  7. jmulleman zegt

    4 maart 2010 om 17:51

    Grote bak

    Log in om te reageren
  8. Jokkebrok zegt

    4 maart 2010 om 17:58

    Echt een supervet interieur!!!

    Log in om te reageren
  9. Jippie zegt

    4 maart 2010 om 18:10

    Best wel mooi maar van mij mag een stuur best gewoon rond zijn.

    Log in om te reageren
  10. frans zegt

    4 maart 2010 om 18:14

    Hihi, die Dennis toch. ‘Laminaat’ en ‘chique’ in één zin. Zelfs al had er ‘chic’ gestaan, dan was het slechts en alleen grammaticaal correct, semantisch blijft het op z’n minst twijfelachtig;)

    Log in om te reageren
  11. Waus zegt

    4 maart 2010 om 18:15

    Mooie lijnen, maar die neus. Die mag nog wel wat aangepast worden, wat een lelijke gok zeg!

    Log in om te reageren
  12. KaCh1ng zegt

    4 maart 2010 om 18:20

    zeer mooie auto :)

    Log in om te reageren
  13. TodayTomorrow zegt

    4 maart 2010 om 18:22

    Mooi interieur!
    maar die neus valt wel tegen,
    de specs bevallen me ook wel.

    Log in om te reageren
  14. HDM zegt

    4 maart 2010 om 18:36

    Paddestoelvelgen! :O

    Van mij mag het stuur ook wel rond ja, maar et blijft wel een mooi ding zeg die F800.

    Log in om te reageren
  15. Seroo zegt

    4 maart 2010 om 18:43

    Hij heeft Maybach achtige achterlichten. Blij dat te zien aangezien ik Maybach fan ben. Mijn initialen zijn MM.

    Log in om te reageren
  16. Freude_am_Fahren zegt

    4 maart 2010 om 18:55

    Hij ziet er een beetje gesmolten uit.
    Maar op zich is hij niet lelijk.

    Log in om te reageren
  17. Floc zegt

    4 maart 2010 om 19:31

    Iets te grote grill die teveel naar voren is geplaatst en te kleine koplampen, als dit ongeveer de nieuwe Cls wordt geef mij dan maar de oude.

    Log in om te reageren
  18. Dimglor zegt

    4 maart 2010 om 19:36

    Die voorkant valt nog mee, maar die achterkant???

    Log in om te reageren
  19. edgar zegt

    4 maart 2010 om 19:44

    waar is de tijd dat mercedessen nog mooi waren?!

    Log in om te reageren
  20. mb man zegt

    4 maart 2010 om 19:55

    Mooie stand en mooie auto.Datkan je wel aan die duitsers overlaten

    Log in om te reageren
  21. willie zegt

    4 maart 2010 om 20:01

    wat een godsgruwelijk misbaksel. dit geval doet gewoon pijn aan je ogen. verhoudingen kloppen voor geen meter en van alles veel te veel. naar de schroothoop rijden dat ding en terug naar de tekentafel!

    Log in om te reageren
  22. laulau zegt

    4 maart 2010 om 20:18

    de meningen zijn verdeeld. Maar ik vind het schitterend. Mercedes is goed bezig!

    Log in om te reageren
  23. BananaFlip zegt

    4 maart 2010 om 21:05

    Prachtig concept! Hele mooie lijnen. De Meriva-trend zet zich voort! Die verbruiks- en uitstootcijfers geloof ik overigens niet.

    Log in om te reageren
  24. Koeninsegg zegt

    4 maart 2010 om 21:48

    ik vind zo’n stuur juist wel stoer! ziet er comfortabel uit.

    Log in om te reageren
  25. mashell zegt

    4 maart 2010 om 22:00

    Na zo’n mooi concept kan de productieversie alleen maar tegen vallen. Deze kan helaas zo niet in de productie, er kan niet eens een kentekenplaat voorop. Waar men bij Alfa en Ferrari daar niet om geeft zal dat Mercedes niet overkomen.

    Log in om te reageren
  26. CSL zegt

    5 maart 2010 om 09:15

    Prachtige Concept met een nog mooiere prestaties!
    Knap gedaan hoor…

    Log in om te reageren
  27. jack_abarth zegt

    5 maart 2010 om 09:26

    Ik geloof dus werkelijk waar niks van die verbruikcijfers op één of andere manier.

    @Athar,

    Die stoelen doen me hier aan denken:

    Log in om te reageren
  28. L-Fred zegt

    5 maart 2010 om 09:41

    Dit wordt een klassieker!! Echt waar!

    Log in om te reageren
  29. zdev zegt

    5 maart 2010 om 11:16

    Bruut! Ik zou hem zo voor de deur zetten. Met alleen een ander stuurtje.

    Log in om te reageren
  30. M-Power zegt

    5 maart 2010 om 12:58

    hahaha, en dan zijn er mensen die lachen en zeggen dat BMW lelijke designs heeft…

    Log in om te reageren
  31. AMG Powerrr zegt

    5 maart 2010 om 15:54

    Ganz geil! Ziet er al goed uit!

    Log in om te reageren
  32. Bakpouwww zegt

    5 maart 2010 om 18:45

    its a plane ,its a bird. no it is a >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Fail !!!!!!

    Log in om te reageren
  33. Cantago zegt

    13 maart 2010 om 19:51

    Waarom staat er “Style” in de naam? Bepaal dat zelf wel. De voorkant oogt erg gaaf, echt geweldig, en al helemaal voor een Mercedes! De ET-stoelen zijn dan weer niet zo mijn ding, en hij oogt veel te kort.

    Log in om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2024 Autoblog · Powered by Truer than North