Mercedes heeft de prijzen van de EQE SUV bekendgemaakt.
Naast de EQE en EQS limo’s brengt Mercedes dezelfde auto’s ook als SUV op de markt. De Duitse autofabrikant plakt er simpelweg de naam SUV op. Wat we nog niet wisten is wat de Mercedes EQE SUV zou gaan kosten. Nu wel.
Om maar meteen met de deur in huis te glijden op deze ijzige dag. De Mercedes EQE SUV begint bij 91.950 euro. Daarmee ligt de vanafprijs dik onder een ton. Dik meer dan een ton betalen kan ook, daar komen we straks op.
Mercedes EQE prijs varianten
De instappert is een EQE SUV 350+ met 292 pk en 565 Nm koppel. De WLTP actieradius varieert van 486 tot en met 594 kilometer. Dit model brengt je ook het verste weg. De overige EQE SUV-varianten hebben meer power en leveren daardoor in op rijbereik.
Het model daarboven is de EQE SUV 350 4MATIC. Deze elektrische auto levert eveneens 292 pk. Echter door een extra elektromotor beschikt de EV over vierwielaandrijving én meer koppel, namelijk 765 Nm. De actieradius ligt tussen de 462 en 541 kilometer. Kosten: € 99.089.
Gaan we weer een stapje verder. Kom je uit bij de EQE 500 4MATIC. Met een lekkere dikke V8, of wacht. Het is een EV, bijna vergeten. Het is de krachtigste non-AMG. Met 408 pk en 858 Nm koppel. Met een prijskaartje van € 116.755 blijf je niet onder de ton.
Het (voorlopige) topmodel dan. Dat is de EQE SUV 43 4MATIC. Met 476 pk de krachtigste variant. Het koppel van 858 Nm is dan wel weer hetzelfde als dat van de 500 4MATIC. Het rijbereik is het minste van alle modellen. Namelijk 423 tot maximaal 468 kilometer. Het is wel de duurste. Namelijk vanaf € 130.791.
Concurrent
Mercedes heeft er lol in om zichzelf lekker premium te positioneren. Doen ze ook qua prijs. Kijk bijvoorbeeld naar een BMW iX, die begint bij € 85.095 en is daarmee beter te betalen. Alle genoemde modelvarianten van de Mercedes EQE SUV zijn per direct te bestellen.
Edge zegt
Ik moet hem nog in het echt zien, maar ik krijg er echt nul komma nul SUV-gevoel bij op de foto’s en filmpjes die ik gezien heb. Het oogt meer als een soort B-klasse die op 120% onder het kopieerapparaat is gegaan en vervolgens het neusje en de achterlichten van de EQ-lijn heeft gekregen.
mashell zegt
Ik ga er wel in mee dat deze wagen meer R-klasse dan een GLE uitstraling heeft. Maar als deze wagen op je bumper zit ga er net zo snel voor aan de kant als voor een B-klasse met roze strepen en blauwe lampjes.
Rudy zegt
De logica van de naamgeving ontgaat mij nogal. Een EQE 500 is trager dan de EQE 43 AMG. Bij de modellen waar een 43 AMG versie van bestond (C classe) was het snelste model een C400 toch?
Nu hebben ze een “getal” als AMG welke vanuit het verleden onder de nummering zat van de non AMG modellen.
Heb het idee dat ze enorme marges maken op de potentere modellen. Simpelweg omdat de extra kosten relatief verwaarloosbaar zijn. Die extra motor voor de 350 4MATIC kost geen €8-9k.
Naam kan overigens beter aangepast worden naar EQE MPV.
Edge zegt
Het is niet zo moeilijk. Gewone nummers van laag naar hoog, gevolgd door AMG-nummers van laag naar hoog.
lecomte zegt
€ 91.950 vind ik niet echt dik onder een ton. De BMW iX begint bij € 85.095, dat vind ik dik onder een ton.
Deze Mercedes kan mij niet bekoren, maar dat kan tot op heden geen één EQ model.
O plaat zegt
De neus van zo een IX al eens bekeken? Al gaven ze er mij 85k voor in zou er niet in gezien willen worden.
lecomte zegt
Zeg ik dan dat ik er in gezien wil worden? 😉
Design_Driven zegt
Kwa proporties den design een soort B klasse. Ik sla even over.
wesley zegt
Voor dat geld koop ik liever een Volvo EX90. Mooier design meer binnen ruimte en een groter bereik. Alleen wel wat langer wachten voordat je hem op de stoep hebt staan.
Abdelaziz zegt
Triestig voor een b klasse