Heren, heren..
Twitter. Het is het afvoerputje van menselijke gedachten. Het levert soms vermakelijke taferelen op, al bevatten sommige tweets wel erg veel drama. Zo publiceerde USA Today afgelopen dinsdag een artikel met de titel ‘Mercedes makes a $1B bet it can take down Tesla‘. Elon Musk kon het blijkbaar niet verkroppen dat zo’n groot nieuwsmedium op deze manier over ‘zijn’ Tesla spreekt. Hij reageerde met een Tweet op het nieuws.
Die Tweet trok de aandacht van Daimler. Het concern kwam via het sociale netwerk met een antwoord. Musk reageerde vervolgens als een boze vriendin die haar zin niet krijgt. ‘Good’, aldus de ondernemer.
De discussie bleef niet beperkt tussen de Tesla CEO en Daimler. Anderen gingen zich ermee bemoeien en Daimler voelde zich genoodzaakt hierop te reageren.
Merken die op elkaar bitchen is van alle tijden. Of het nu door middel van een reclamecampagne is, of door middel van sociale media. Rustig aan allemaal. We gaan langzaam richting de kerst.
jorden zegt
Heren? Volgens mij zit er een tampon scheef.
Frenkyboy zegt
@jorden: of Elon had weer eens op 1 kloot geslapen
granlusso zegt
@frenkyboy: Dat voelt hetzelfde denk ik.
acizane80 zegt
@granlusso: jij hebt 1 kloot of scheve tampon?
kenner zegt
Twitter, en andere sociale media, is zo achterhaald. Snap niet dat grote bedrijven en media hier nog steeds zo actief mee bezig zijn. Kunnen beter investeren in persoonlijke aandacht.
thierryvth zegt
@kenner: elon beantwoord regelmatig vragen persoonlijk op twitter, word niet persoonlijker dan dat of heeft iemand van VW jouw vragen wel is beantwoord ?
kenner zegt
@thierryvth: weet je wel wat persoonlijk betekent? Iedereen maar op FB, snap en Twitter. Daar is niks persoonlijks aan. Als ik langs de garage gaat worden mijn wel eens beantwoord ja
breakingpoint zegt
Toch wel echt een blue monday op gebied van auto”nieuws”, hé??
p993 zegt
@breakingpoint: inderdaad…verder nog nieuws? Man man
E34M5Touring zegt
Hey Suryansh Pathak, als je je arm zoekt. Die zit in de reet van Elon. De tering…
Loek zegt
@e34m5touring: kan je even een doekje sturen? Ik spuugde per ongeluk koffie over mijn beeldscherm :)
p993 zegt
@E34M5Touring: en ondertussen maar proberen om de range te verlengen…het nare mannetje.
roquez zegt
Maar de vraag is; heeft Max dit geliked ?!
reactief zegt
@roquez: Dat had de titel anders geweest:
Max hoopt dat Tesla kapot gemaakt wordt door Mercedes!
p993 zegt
@reactief: dat had de titel ook echt kunnen zijn. De tijden waarin titels nog met de artikelen te maken hadden liggen ver achter ons.
mijnwerker zegt
Daimler heeft ooit best veel geld geïnteresseerd in de hoop het alleen recht te krijgen op de technologie. Daarna gooide Elon Musk alles als open source openbaar waardoor die investering waardeloos werd. Dat Daimler en de aandelen verkocht….Wellicht dat er daardoor nog wat gevoel heden liggen?
vondick zegt
1 miljard in batterijproductie, go Mercedes! Hopelijk wordt het rap veel meer en zullen andere Europese bedrijven gauw volgen. Dit is het grote risico waardoor Europa zijn dominante positie in autoland zou kunnen verliezen. Hoop dat t op tijd is.
amg65 zegt
“Elon Musk kon het blijkbaar niet verkroppen dat zo’n groot nieuwsmedium op deze manier over ‘zijn’ Tesla spreekt.”
Los van de enorms clickbait van dit nieuwsmedium, is dit volgens mij oprecht wat Musk wil: de ‘giants’ moeten flink investeren in EV’s.
vroaaar zegt
@amg65: precies, de negatieve interpretatie van @rubenpriest maakt van een prikkelende uitdaging een bitch fight. Als je zou weten wat de visie is van Elon Musk dan zou je begrijpen dat hij iets groters voor ogen heeft dan alleen maar elektrische auto’s maken.
E550 zegt
@vroaaar: ondanks zijn visie blijft het een ondernemer die zo veel mogelijk geld verdienen. Hij is nu nog alleen, straks niet meer.
vroaaar zegt
@e550: Tesla draait nog steeds verlies en Musk heeft alle patenten beschikbaar gesteld aan de (auto)industrie zodat er zo veel mogelijk elektrische auto’s kunnen worden gebouwd. Klinkt niet als iemand die alleen maar aan zijn eigen portemonnee denkt. En ja, hij is rijk maar dat komt mede doordat het aandeel Tesla overgewaardeerd is – wat hij zelf ook vindt – en daar heb je pas wat aan als je die verkoopt.
vroaaar zegt
@e550: opvallend trouwens hoe vaak er hier op AB wordt afgegeven op elektrische auto’s als een linkse hobby, maar als er een ondernemer is die er schijnbaar goed geld mee verdient, is het ook weer niet goed en wordt die weggezet als een geldwolf.
flutterby zegt
@amg65: Elon is Tesla juist begonnen omdat de huidige merken maar niet aand e EV wilden. Doordat de patenten allemaal open source zijn verwacht ik ook geen lange levensduur voor Tesla als autofabrikant.
kilum zegt
@amg65: Precies, Elon geeft geen reet om Tesla. Hij is gewoon een wereld verbeteraar Pur Sang. Hij heeft het geld en wil dat allemaal besteden aan zijn visie voor de toekomst. Of je het eens bent met zijn visie laten we even in het midden. Maar deze man verdiend alleen maar geld om de wereld beter te maken. Dat hij met die projecten ook weer geld verdient is alleen maar prima, want dan kan dat geld weer in het volgende project.
spylegion zegt
@amg65: Musk wil alleen maar zoveel mogelijk CO2 emissierechten voor zijn SpaceX door zoveel mogelijk Tesla’s aan de man te brengen.. Wake up
moveyourmind zegt
Pfffff, Ben je de meest spraakmakende CEO van het meest spraakmakende autoconcern ter wereld en krijg je nog maar 21,720 likes …
Ik durf er 10 cent op te verwedden dat ik daar met mijn nutteloze bijdrage ver over heen ga…
amersfoorter zegt
Mooi dat een groot bedrijf een loner als musk toch als flinke bedreiging vindt. Peentjes bij mercedes
sander1980 zegt
@amersfoorter: Een loner als Musk? Tesla is inmiddels een serieuze speler lijkt me, dus ook een reële bedreiging.
fouadski zegt
@sander1980: reële bedreiging voor wie?
z4coupe30si zegt
@fouadski: de mensen die het design van een auto wel belangrijk vinden.
mout zegt
Ik zie het punt niet. Lijkt mij een prima gesprek. Musk vraagt terecht of je veel bereikt met de komma op die plek, Mercedes laat zien dat de komma eigenlijk een plekje verder staat.
inbedrijf zegt
Ken je die Mercedes b-klasse die elektrische is? oh nee wacht je bedoelt die tesla b-klasse. Elon is gewoon pissed dat Mercedes zo popie Jopie doet online, terwijl Mercedes nog niks voor elkaar heeft en de techniek nu inkoopt bij tesla. (Ben in de tesla bouwpakket fabriek geweest in Tilburg, de tesla showboy heeft het wel 10x benoemt toen we langs electro motoren reden van tesla met Mercedes emblemen erop)
aarsgewei zegt
@inbedrijf: haha tot dat mercedes zo 10 electrische modellen brengt en samen met de andere grote Tesla van de kaart veegt.
Die hebben namelijk gewacht tot de techniek en het grote publiek er klaar voor waren en tot de marges ok waren.
amg65 zegt
@aarsgewei: Techniek komt er niet vanzelf. Het publiek is er ook niet ineens klaar voor. Daarom probeerde Musk het zelf, nu 5+ jaar later begrijpen de giants dat het kan en de mensen het willen. Een gezonde marge ontstaat ook niet zomaar
thierryvth zegt
@aarsgewei: Er zijn geen batterijen genoeg (tesla maakt ze zelf en is de wereldwijde productie 1 klap aan het verdubbelen) om die auto’s te bouwen om tesla van de kaart te vegen en ze hebben geen snelladers om lage ritten te maken.
hilarisch al die roeptoeters die dus blijkbaar null verstand hebben van wat er speelt in de EV markt
Rick-dos zegt
Krijg een beetje dit gevoel er bij….
https://tenor.com/view/austin-powers-dr-evil-mike-meyers-billion-dollars-gif-3468913
maarteno zegt
@e550: ehm nee, Elon is niet gewoon zo’n ondernemer….hij wil letterlijk af van Olie verstokende auto’s en Tesla is zijn manier om het te forceren…..maar het zou hem oprecht niet uitmaken of Tesla, Inc dit nu wel of niet overleefd…dat Tesla, Inc’s aandeelhouders daar uiteraard anders over denken en dat een bedrijf in de long run op z’n minst winst moet maken is wat anders.
Dutchdriftking zegt
Ik neem aan dat er iemand op het matje mag komen bij Ome Dieter? Kansloos gebral….
timoangelo zegt
Dit gedoe is kinderachtig maar een merk als Mercedes benz (Daimler) heeft een veel groter kapitaal, ze zijn denk ik inderdaad in staat om tesla van de tafel te vegen mochten ze dat willen.
flutterby zegt
@timoangelo: Elon Musk is dan laatst lachend. Tesla is enkel opgericht om de markt te laten zien dat het rendabel is en ze te forceren.
Elon doet het echt niet om het geld hoor. Na de verkoop heeft hij genoeg binnen gehaald om nooit meer te hoeven werken met een luxe levensstijl. Wat Elon wil is de wereld veranderen en de geschiedenis ingaan.
thierryvth zegt
@timoangelo: Mercedes zal dan of Tesla moeten smeken om de snelladers te mogen gebruiken of zelf een netwerk moeten gaan bouwen (hoe lang gaat dat duren in zo’n logge oude multinational) maar zonder dat zijn ze kansloos. Dan hebben we nog de batterij productie capaciteit waarvan Tesla de wereldwijde capaciteit aan het verdubbelen is om hun model3 te kunnen leveren, de gehele oude autoindustrie heeft een achterstand die veel groter is dan een goede elektrische auto bouwen. ZDF had een aardige documentaire dat als er niet heel snel hele grote stappen gemaakt gaan worden de Duitse autoindustrie een soort Detroit word
LaLancia zegt
Mensen die denken dat Musk een wereldverbeteraar is zijn behoorlijk naïef. Hij is gewoon een keiharde kapitalist.
Esprit_de_Flandre zegt
Heel mooie reclame voor een verder doodsaaie aankondiging van Daimler…