Hier, een vierwielaangedreven Stuttgarter stationwagen op anabolen, om de vieze smaak van de XMOD een beetje weg te spoelen.
Ultiem Autobahnkanon? Check. Belachelijk duur? Check. Mogelijk met stip op 1 binnenkomend in een nieuwe top 10 van getaway cars? Dubbelcheck. Met 585 pk, 800 Nm en vierwielaandrijving gaan de grote jongens uit de pief-paf-poef-industrie deze auto in hun armen sluiten, ga daar maar van uit.
Een rij-impressie van de sedan-variant vind je HIER, kijk je liever alleen naar sprintjes, dan kan je HIER terecht. Zie hem gaan, jong!
Of heb je liever een CLS?
lemans96 zegt
Inderdaad hele mooie achterlicht units. Verders is zo’n ding natuurlijk een TOP gezinswagen.
diesel52 zegt
@lemans96: heb liever een dikke RS6 als gezinswagen…
Sciurida zegt
Lijkt een beetje op zo’n elektronisch kookstel, maar wel heel erg bruut! @Lemans96, een gezinsauto van 180k? Mehh not gonna happen ben ik bang.
lemans96 zegt
@Sciurida: Voor mij voorlopig ook niet. Maar ik zeg, altijd blijven dromen ! ;-)
lambo4all zegt
toch wel de ultieme stationwagen, ruimste in zijn klasse, meeste pk’s. snelste 0-100. ja hiermee kan je wel aankomen in de kroeg.
gedwongenleaser zegt
@lambo4all: in de kroeg aankomen is meestal niet het probleem.
escort77 zegt
Misschien een domme vraag, maar waar staat dat “S-Model” voor?
Je hebt: E-klasse
in station uitvoering: E-klasse Estate
door AMG onderhanden genomen: E-klasse Estate AMG
Is S-Model dan net zoiets als “Black series”, dus een bijzondere versie van een bijzondere versie?
Ik ben het overzicht in type-aanduidingen een beetje kwijt geloof ik…
Sciurida zegt
@escort77: Als ik het goed begrepen heb bestaat de AMG-S serie nu ‘onder’ de black series, dus meer hardcore dan een normale AMG, maar niet zo hard als de black series.
melkkoe zegt
@Sciurida: de AMS-S is met zijn vierwielaandrijving ipv achterwielaandrijving juist minder hardcore. Voor mensen waarvoor alleen 0-100 tijden van belang zijn, en een mindere voertuigbeheersing hebben.
escort77 zegt
@melkkoe:
klinkt logisch maar ik dacht dat Mercedes voor AWD de term “4-matic” had.
Betekent “S-model” dan nog iets meer dan AWD?
melkkoe zegt
@escort77: suicide
baasbas zegt
@escort77: Het is niet meer dan een ander naampje van wat er al was. Je kon de vorige AMG versie nog met “Performance Package” bestellen. Sinds de facelift hebben ze dat afgekort met “S”.
escort77 zegt
@baasbas: OK, duidelijk, er zal kennelijk wel behoefte aan zijn.
baasbas zegt
@escort77: Marketing. Bestelde je eerst een AMG dan had je een optie die je wel of niet aan kon vinken. Bestel je nu een AMG, dan heb je niet het topmodel… want dat is de S-AMG. Niet het topmodel hebben; dat ligt gevoelig als je een dergelijke wagen aanschaft voor dat geld…
jeffreym3 zegt
Erg mooi dit! Geen lelijke blingbling velgen of onnodige sjonnyspoilerkitjes ala brabus, maar gewoon klassiek design zoals het hoort!
douwe zegt
Hebben!!!
mbfendt zegt
Model S staat weer voor extra vermogen, je hebt de normale amg dan de amg met 4 matic en dan nog het model “S” met 4 matic en dus extra vermogen (32 PK extra om precies te zijn). Trouwens deze motoren van amg en alle anderen motoren van amg worden in Affalterbach Gebouwd.
escort77 zegt
@mbfendt:
da’s leuk, maar 32pk vind ik nou ook weer geen enorme toename in deze regionen. De vraag is dan waarom er nog “gewone” AMG’s verkocht worden…
Maar goed, ik dwaal af.
jeffreym3 zegt
@escort77: Dat heet marketing ;-)
maiik0ll zegt
Rete vette achterlichten, alleen beetje veel overhang aan de achterzijde…
replicant zegt
Ik vind de nieuwe AMG’s niet echt mooi. Het uitlaten systeem toont een beetje goedkoop..
gregorius zegt
@replicant: ziet er minder bruut uit; maar klinkt nog steeds fantastisch!
jrmpower24 zegt
@gregorius: de atmosfeerische AMG blokken
klinken fantastisch ja maar in het geluid van de turbo blokken doet BMW ///M dat beter vind ik.
SDM zegt
@jrmpower24: Welk geluid? Oh, het geluid uit de speakers bedoel je!
germancarsftw zegt
Wat een apparaat! Pak je koffers maar Audi!
Frankypanky zegt
Zie er heerlijk uit, maarre…ik ga geen 180k betalen als er geen 6200cc motor in zijn. Die atmosferische zes liter is veel bruter dan zo’n sissy 5.5 V8 met, godbetert, turbo’s…
jeffreym3 zegt
@FrankypankyV8: Pff, boer met kiespijn
Frankypanky zegt
@jeffreym3: Hoezo?
Wat maakt ‘downsizing’ uit als je toch bijna 2 ton besteed aan een auto? Ik wil die 6200 cc V8 met zijn prachtige NASCAR-achtig gerammel in deze auto zien. Die 5.5. V8 turbo is meer een op hol geslagen stofzuiger met kapotte kogellagers.
jeffreym3 zegt
Die zal ongetwijfeld ook heerlijk klinken.
thomcarspotter zegt
Lekkere lampjes! wel beetje hypnotiserend ofzo…
dvt093 zegt
Super vette achterlichten idd! Is dat LED?
bert1998 zegt
Achterlichten zijn dan ook het enige postitieve… Wat een lelijke station, liever een RS6 of een M5
anakiet zegt
V8 bi turbo ? Check
quattro ? Check
LED kermis verlichting ? Check
2000 KG ? Check
Deze Audi is zijn sportbadge niet waard, op een 2 ton zware station moet je geen sportbadge plakken, die moet je op sportwagens plakken.
Liever een RWD M of AMG.
O wacht…….
Het is een AMG, gave bak man, coole ledjes enzo….