Tja, alles moet natuurlijk wel getest wordt.
We wilden al solliciteren, maar er bleek meer bij te komen kijken dan alleen maar dom op een auto schieten. Het mikken krijgen we wellicht nog eens onder de knie, maar netjes administreren leek ons toch niet echt onderdeel van een droombaan. Gelukkig zijn er altijd mensen te vinden die wat wel doen en dus kan Mercedes melden dat de gepantserde E de inzittenden bescherming biedt tot minimaal klasse VR4. Met een .44 Magnum dring je het passagiersgedeelte niet binnen en de bodem is stevig genoeg om een DM51 handgranaat te weerstaan.
Mercedes-Benz E-Guard biedt extra bescherming
Kort na de introductie van de nieuwe E-Klasse presenteert Mercedes-Benz de succesvolste executive-limousine ter wereld ook in gepantserde uitvoeringen onder de naam E-Guard. Het belangrijkste verschil met de seriemodellen is een doordacht pakket van beveiligingselementen uit speciaal staal en aramide, die al in de fabriek, van buiten niet zichtbaar, in de carrosserie zijn aangebracht. Ramen van polycarbonaat behoren ook tot de beveiliging. Daarmee beschermt de E-Guard de inzittenden effectief tegen de steeds verder toenemende dreiging van criminaliteit op straat. Met het nieuwe Guard-model zet Mercedes-Benz zijn al tachtig jaar lange traditie in de ontwikkeling en bouw van gepantserde auto’s voort.
Zoals bij Mercedes-Benz gebruikelijk is er al bij de ontwikkeling van de nieuwe E-Klasse rekening gehouden met de aanpassingen voor extra beveiliging. Net zoals een model uit de serieproductie doorloopt de nieuwe E-Guard alle stadia van de carrosseriebouw. Hierdoor zijn structuur, afwerking, bescherming tegen corrosie en uitstekende lakkwaliteit gegarandeerd.
In een volgende stap bouwen speciaal hiervoor opgeleide en ervaren vakmensen de precies op maat gemaakte bepantsering in. Doordat deze delen nauwkeurig aan de carrosserie zijn aangepast, wordt de binnenruimte niet beperkt. Zo ontstaat een optimaal beveiligd passagierscompartiment van stevige staalsoorten en aramide-onderdelen, aangevuld met de ramen van stevig polycarbonaat. Van buiten zijn deze aanpassingen niet zichtbaar. Natuurlijk gelden bij de nauwkeurige kwaliteitscontrole de strenge maatstaven van Mercedes-Benz.
Het comfort van de nieuwe E-Klasse blijft ondanks de bepantsering volledig intact. Dat geldt zowel voor de riante binnenruimte, de geluidsisolatie, de zonwering als voor de verlichtings- en bedieningsfuncties. De achterruit kan worden verwarmd en de ramen aan bestuurs- en passagierszijde kunnen elektrisch volledig naar beneden worden gelaten. Ook achterin is elektrische raambediening leverbaar. Tot de opties behoort een systeem dat bij dreigend gevaar na een druk op de knop een alarm in werking stelt. Bovendien beschikt de nieuwe E-Guard over de diverse innovatieve assistentiesystemen van de nieuwe E-Klasse.
De nieuwe E-Guard voldoet aan de hoge eisen van de beveiligingsnorm VR4 (voorheen B4) en hoger. Dat betekent, dat de auto bestand is tegen beschietingen met handvuurwapens tot het kaliber .44 Magnum, ongeacht de hoek waaronder wordt geschoten. Als optie is ook bescherming van de bodemplaat leverbaar, die het passagierscompartiment beschermt tegen aanslagen met DM51-handgranaten. Alle beschermingsfuncties zijn uitvoerig getest en gecertificeerd.
Het onderstel, het remsysteem en de hulpfuncties zijn aangepast aan het verhoogde gewicht. De E-Guard wordt standaard geleverd met AIRMATIC-luchtvering. Naar keuze is de E-Guard verkrijgbaar in de uitvoering ELEGANCE of als AVANTGARDE. Er zijn drie motorvarianten leverbaar: de E 500, de E 350 en de E 350 CDI. De prijs van de E-Guard is op aanvraag. Uiteraard gelden voor de E-Guard-modellen de volledige service en garantie van Mercedes-Benz. De gepantserde versies kunnen vanaf april van dit jaar worden besteld.
_WJ_J_ zegt
Dat is zonde :mrgreen: had um dan aan mij gegeven :D!
Gnermo zegt
En nu met een raket.
HDM zegt
Guard AMG nog testen ^^ xD
Citrofiel zegt
En toch ben je een beetje een mislukkeling als je in een gepantserde E-klasse rijdt. Een S-klasse is toch wel het minste! :twisted:
Project America zegt
@ Wouter
“Tja, alles moet natuurlijk wel getest wordt”
Bedoel je niet alles moet natuurlijk getest WORDEN?;)
JamesBond007 zegt
Nu nog een barrett .50 erop testen
Rik3 zegt
En met twee kogels op dezelfde plek ben je er wel doorheen.
Dus hopen dat de bad guys niet goed kunnen mikken.
RenJie zegt
Wel opvallend weinig kogels in het raamgedeelte. Ik wed dat ze bij een andere Guard per ongeluk teveel kogels achter elkaar in het raam hebben geschoten; men kan natuurlijk geen Guard tentoonstellen met opengeschoten ramen.
York zegt
Mercedes met gaatjes! Nieuwe optie! Voor een pietlullige prijs van €8000 (bovenop de prijs van het Guard pakket!)
SvenvW zegt
@ JamesBond007,
Dat is weggelegd voor hogere klasses, VR5, 6 of hoger.
Tommy zegt
Tja, alles moet natuurlijk wel getest wordt?? Nieuwe spelling? :D
Wel knap om zo snel precies in het midden van de tankdop te mikken, of het is toeval of ze hebben er gericht op geschoten…
Benz.. zegt
Kijk, dat is nou nog eens Duitse Degelijkheid, niet kapot te krijgen!
Mede mogelijk gemaakt door Mercedes-Benz.. :P
Ferdinand1 zegt
“die wat wel doen” = die dat wel doen
CarreraGT zegt
Aardig gek…
Donkervoort zegt
aha, en dan nu nog de foto’s van de binnenkant…
Zoepie zegt
Mmm mogen ze zo aan mij geven, ik zal de gaatjes wel plamuren, en de ruiten, tja steenslag verzekering :)
RenJie zegt
@Tommy
een beetje schutter moet dat wel lukken..
Thunderstruck zegt
Mijn beurt :D 120 mm kanon erop :D
Emile_Benz zegt
@ _WJ_J_ : Helemaal niet zonde. Is allemaal ten behoeve van toekomstige klanten. En die gaatjes worden wel weer dichtgeplamuurd… Zou ’n botsproef ook zonde zijn…
Thunderstruck zegt
@ tommy, er is gericht op geschoten
heb ergens gelezen dat je een bepaald aantal patronen binnen een ruimte moet hebben getroffen op een ruit zonder dat deze dan kogels doorlaat.
je kunt ook zien dat de meeste patronen in een vorm zijn getroffen, je hebt 3 hoeken, en ook evenwijdige treffers aan elkaar met minimale tussenruimte.
Fre zegt
Is het mogelijk een testrit door the bronx the maken ofzo?
Esprit_de_Flandre zegt
Vraag me af of ze die karretjes eigenlijk ook niet eens uittesten met een RPG. Er zijn tegenwoordig toch genoeg van die dingen in omloop, dat ze een bedreiging vormen voor de geachte passagier.
F zegt
Grappig, de treklus steekt nog door de voorbumper.
En is het jullie al opgevallen dat er bij de meeste een groen bolletje plakt, bij andere gaten dan weer een geel, en bij nog anderen niets.
Wil dit laatste zeggen dat daar de kogels erdoor vliegen?!
Esprit_de_Flandre zegt
En eigenlijk: ze hebben niet op de achterlichten geschoten. Zou het mogelijk zijn om met een goed gericht schot door de achterlichten en dan door de achterzetel te schieten? Of zou er achter die lichten ook pantserplaat zitten, of in de zetel?
Nanning zegt
Wat weegt da..?
Edman zegt
@ Esprit de Flandre
Zo zat ik ook al bij de spiegels te kijken. Ach, je mag toch hopen dat je voor een nader te noemen prijs je niet lek geschoten wordt?
leo zegt
@ esprit de flandre: er zit een plaat pantserstaal in de zetel
en @ edman : op de plaats van de spiegels zit zelfs bij aan standaard wagen een stevige stalen balk waar je niet zomaar doorschiet die moet namelijk zorgen dat het dak niet direct inklapt als je overkop gaat
Stefan-Venema zegt
Als ze mijn buks hadden gebruikt dan…WAHAHAA
Bij dit soort wagens zijn zijn de inzittenden volledig beschermd, elk plekje wordt dus afgeschermd. Er zijn hierin verschillende klassen; van simpele kevlar bekledingen tot deze volledig bepantserde tank’s. Het is alleen wel zo, dat zelfs de best bepantserde wagen alleen ervoor kan zorgen dat je weg kan komen, het is geen bunker die een vuurgevecht kan uitzitten!
westleah zegt
Denk dat de verschillende kleuren, verschillende patronen zijn? Of is dat verkeerd gedacht?
cardesigner@USA zegt
Dus alleen het passagierscompartiment is kogelvrij als er met en .44 Magnum op wordt geschoten? Als de chauffeur dood is, sta je stil, en dan heb je niks meer aan het kogelvrije compartiment…
GuidoBmw zegt
@ esprit.
Die gaan door 600 mm met een beetje geluk :P Ben benieuwd hoe de Merc dan nog oogt.
Lucas zegt
beste wat je kan doen met een Mercedes!
Texter zegt
Als mijn gepantserde auto wordt getest zie ik liever plaatjes van de binnenkant.
KYC zegt
perfect voor wilders :D
Kevin van Gorp zegt
Je kunt alleen de deuren niet meer open krijgen van buiten zonder deurgrepen. kan lastig zijn
BananaFlip zegt
Van buiten oogt ie helemaal niet zo Guardy.
Dat in tegenstelling tot de S-Klasse die op de RAI stond.
Met echt verschrikkelijk dikke banden.
AMGJunk zegt
Deze auto Heerscht.
Echt een machtig apparaat zo :D
MacGyver zegt
Met een AMG heb je geen beveiliging meer nodig: apocalyptische snelheid en een bandenrookgordijn waar je u tegen zegt.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Tja, Mercedes blijft de absolute top wat ‘u vraagt, wij draaien’ betreft…
Werkelijk ALLES is mogelijk bij dat merk!
Ik weet nog dat je bij de Maybach je eigen boom mocht aanleveren voor het hout in het interieur! Hoe cool is dat????!!
:D
RickS zegt
iemand op de rai de Landrover gezien?
die had10cm dikke ruiten en de deuren ongeveer 30 cm dik..
en achterin ook een kluis.
NOU DAAR KOMMIE NIE IN!
dennis21 zegt
uhm… was dat niet de X5 ??
OT. Mooi dat ie in de showroom zo staat :D
zouden ze die ook weer aflevering-klaarmaken en aan de klant meegeven ??haha
RickS zegt
dr stond een A6 een “oude” merc 600 SEL
en idd ook die X5 maar die was dicht.
http://www.carros.nl/autonieuws/carros-zet-gepantserde-autos-op-autorai/
kijk deze ink maar is;)