Voorspelbaar design maakt het ook voor de heren en dames photoshopperts wat gemakkelijker om impressies te maken van toekomstige carrosserievarianten.
Als Mercedes de E-Klasse sedan sprekend op de C-Klasse sedan (rijtest) doet lijken, dan gaat de E-Klasse Estate waarschijnlijk veel weg hebben van de … (vul zelf maar in). De Hongaarse photoshoppert X-Tomi Design is ook goed in simpele raadseltjes en plakte derhalve het achterkantje van die betreffende Estate op de nieuwe E-Klasse. Het resultaat is even voorspelbaar als dat het waarschijnlijk accuraat gaat zijn.
Ter illustratie onderstaand nog een keertje de plaatjes van de nieuwe E-Klasse als ook van de huidige C-Klasse Estate. LET OP: dit is dus niet de E-Klasse. Dit kun je nog het beste zien aan de typeplaatjes, die bij een C-Klasse met een ‘C’ beginnen en bij een E-Klasse met een ‘E’.
paulaner zegt
En daar is niks mis mee. Stuk fraaier dan de Sedan.
edjehaze zegt
@paulaner: echt wel
viezefreddyw zegt
Zo op de foto vind ik ‘m eigenlijk wel fraai, nu hoop ik alleen dat de E-klasse andere achterlichten heeft dan de C-klasse. Die vind ik wat minder fraai.
dawwg zegt
@viezefreddyw: Helemaal mee eens; zeker in vergelijking met de sedan is het niet bijzonder fraai. Deze fotosoep is echter te makkelijk met ’n 100% C-achterkant; kijkende naar vorige E-modellen zal het na de C-stijl een stuk rechter doorlopen dan bij de C-klasse (die al weer rechter is dan de CLA Estate)
ronnys zegt
@dawwg: resultaten behaald in het verleden….
De kans is zeer groot dat dit het wel ongeveer gaat worden hoor.
Ik heb net de C en E even voor de voorkant naast elkaar gezet, maar er zijn maar een paar details die afwijken en dat zou net zo goed het verschil tussen een sport/avangarde/elegance kunnen zijn.
Ik vind het jammer dat het zo veel op elkaar moet lijken.
jobberns zegt
Ik keek snel naar de foto’s en las toen pas het artikel, waar ik er achter kwam dat de onderste galerij die van de C-klasse estate is… Ze lijken zoveel op elkaar tegenwoordig dat ik in eerste instantie dacht dat de voorkant gewoon een nieuwe E-klasse was!
escort77 zegt
Ik verwacht eigenlijk dat de E-klasse Estate wel een wat grotere kofferbak krijgt met minder scherp aflopende daklijn. De E is toch altijd wat meer een dure pakezel geweest dan een lifestyle-wagon (sorry, dit was mijn eerste en tevens laatste marketing-term ;-)
Op deze spyshot
http://blog.mercedes-benz-passion.com/wp-content/uploads/s213-e-klasse-t-modell-walkoart1.jpg
lijkt de overhang aan de acherkant ook wat groter dan op de photoshop-foto.
escort77 zegt
@escort77:
ff zoeken op mercedes s213 geeft ook deze foto:
http://s2.paultan.org/image/2015/09/Mercedes-E-class-Estate-007.jpg
Dus een behoorlijk grotere koffer dan de C-klasse of de photoshop.
paulaner zegt
@escort77: Overhang Much..
jaapiyo zegt
@paulaner: Aan de achterkant maakt niet zoveel uit…vooral aan de voorkant als gevolg van FWD is het lelijk IMO.
Ram-G-maN zegt
@jaapiyo: *kuch* Alfa Romeo 159.
jaapiyo zegt
@AutomotiveDesigner: Inderdaad. Tevens
*kuch* zo’n beetje alle Audi’s maar van het huidige gamma met name de A8
*kuch* Volvo S60
*kuch* Lancia Delta
*kuch* Citroen C5
*kuch* Mercedes CLA
*kuch* Renault Laguna coupé
Als je het eenmaal gezien hebt zie je het in het vervolg helaas elke keer weer. Pet peeve.
Ram-G-maN zegt
@jaapiyo: Check, check, check, check, check en check. Om moedeloos van te worden.
paulaner zegt
@jaapiyo: De Laguna Coupe topt alles, maar die vind ik best wel heel mooi.
granlusso zegt
@jaapiyo: FWD? No way, gewoon achter hoor
jaapiyo zegt
@granlusso: Ik heb het niet over deze Merc in het bijzonder maar auto’s in het algemeen.
Design_Driven zegt
@escort77: Idd en het mag misschien niet meer gezegd worden maar de taxi wereld is een grote afzet markt voor de e klasse dus een grote achterbak is een verijsde.
escort77 zegt
@sketcher: als er één ding is dat nooit meer gezegd mag worden, dan is dat “verijsde” als “vereiste” bedoeld wordt ;-)
Ram-G-maN zegt
@escort77: Hij woont tegenwoordig in GB. Maar je hebt gelijk. ;-)
Design_Driven zegt
@escort77: Ja dat dacht ik ook mijn mijn chrome spellingcontrole vond van niet en aangezien ik niet meer zo veel Nederlands spreek behalve met mijn 3 jarige heb ik dat maar aangenomen. Zal het in elk geval niet meer doen :) en vereiste aan mijn woordenboek toevoegen :)
parker zegt
..dan was de vorige de laatste 7-zitter.. Want dat past nooit meer in dit lifestyle-achterbakkie..
Dutchdriftking zegt
Tjonge, dat had ik niet kunnen bedenken….. Hopelijk word het niet zo`n liggende achterklep station……
phaeton zegt
@dutchdriftking: Klep doet mij denken aan de CLA SB. Teveel liggend. De huidige hoekige is een stuk mooier.
knipperlichtje zegt
Mercedes probeert een familiegezicht te introduceren, maar weet geen duidelijk herkenbare elementen in het design terug te laten komen. Dat is volgens mij de reden dat ze zo verschrikkelijk op elkaar lijken. BMW bijvoorbeeld heeft heel veel vrijheid in het ontwerpen omdat de nieren en angel eyes ontzettend herkenbaar zijn. Teken vier rondjes en twee vierkantjes en daar is je BMW. Audi lukt dat in mindere mate ook, een grote onderscheidende ‘singleframe grille’ die door brede koplampunits boven en brede (nep)luchtinlaten onder wordt geflankeerd is de basis van het front, vervolgens is er nog wel enige vrijheid aanwezig om de modellen onderscheidend te maken. Mercedes lukt dit helemaal niet, er zijn geen echt in het oog springende familietrekjes, dus wordt alles ongeveer hetzelfde getekend, met als mooi voorbeeld de LED-wenkbrauw die iedere Mercedes heeft, of bijvoorbeeld de achterlichten van de C-estate die ook overal terugkomen.
lekbak zegt
@knipperlichtje: de grille was dat altijd van Mercedes. En eigenlijk nog steeds wel. In mijn ogen is het prima mogelijk onderscheidend te zijn met familie gezicht.
Deze richting op gaan is iets wat ze duur zal komen te staan denk ik. Ondanks dat ze het eerder wel zèèr succesvol hebben gedaan (w124 en w201 bijvoorbeeld!).
knipperlichtje zegt
@lekbak: de grille is nog steeds het onderscheidende, maar dat zwakken ze naar mijn idee steeds verder af. Sommige modellen hebben de klassieke grille, anderen hebben de sportversie met ster in de grille. Die sportversie is dan weer te krijgen met een enkele horizontale spijl, of met twee horizontale spijlen, of met spijlen en glitters. En je kunt zelfs verschillende versies op dezelfde auto krijgen door voor elegance of avantgarde te kiezen. Het komt het herkenbaarheid allemaal niet ten goede
supersim200 zegt
Ondertussen beweren MB fanboys nog steeds dat de s,c en e klasse niet bijna identiek zijn…
clarkson zegt
Dat zal wel. Pak gewoon de c klasse en denk hem een maatje groter.
fconderkantlat zegt
raamstijl aan het eind van de zijkant loopt veel te snel af, kijk even hoe lang het doorloopt bij een W211 en W212
dit is iets te letterlijk van een c estate overgenomen
daffaa zegt
S-Klasse IetsjekleinereS-Klasse(E-Klasse) MiniS-Klasse(C-Klasse)
benjiiporsche911 zegt
Hahaha ik had eerst de galerij bekeken voordat ik het artikel gelezen had, ik dacht serieus dat het de e estate was maar dat blijkt dus toch anders!?
Sir_Vmax zegt
De voorruit lijkt net een maatje te klein
dafmaf zegt
Vroeger gaf een stationcar enorme ruimte extra. Nu maakt het geen fuck meer uit.
wildbeest zegt
Gewoon even de c klasse gepakt zie ik
driftkicker zegt
Mooi, netjes, saai.