De twee haantjes konden in den beginne nog prima samen door één deur. In de loop van het vorige seizoen veranderde dat en een belangrijke oorzaak was de crash in de eerste ronde van de GP van Spanje.
Waarschijnlijk kan de Nederlandse F1-fan het zich nog als de dag van gisteren herinneren. Rosberg ging op kop in de eerste bochtencombinatie van het Circuit de Catalunya. De Duitser drukte echter niet op de juiste knoppen op het stuur, waardoor Hamilton dichterbij kon komen. De Brit werd ietwat overmoedig waarna beide coureurs elkaar eraf kegelden. Max Verstappen trok uiteindelijk aan het langste eind en reed onder hoge druk van Kimi Raikkonen naar zijn eerste overwinning in in de Formule 1. Sweet memories!
Mercedes was echter minder blij met het gestuntel van de twee coureurs. Zo deed Niki Lauda een boekje open over wat er sinds Barcelona 2016 binnen het team werd afgesproken. De Duitsers stelden een nieuwe regel in: wie in het vervolg het teambelang te grabbel gooide mocht z’n spullen pakken en hoefde niet meer terug te komen.
Bovendien zorgde de schuldvraag voor de nodige frictie binnen het te kloppen team. Naar de mening van Mercedes was Hamilton te gretig bij de start, maar LH44 zelf vond dat hem weinig te verwijten viel. Hamilton was zelfs zo pissig om het feit dat hij de schuld kreeg, dat hij dreigde om Mercedes te verlaten.
Uiteindelijk bekoelde de relatie tussen Hamilton en Rosberg tot onder het vriespunt. De twee wensten elkaar zelfs geen goedemorgen meer. Ook werden afstellingen van de auto niet meer onderling uitgewisseld en dat was natuurlijk niet bevorderlijk voor Mercedes zelf. Gelukkig voor de Duitsers pakte Rosberg z’n boeltje en ligt Hamilton ruimschoots op schema om dit jaar de titel binnen te harken. Met een beetje dank aan Sebastian Vettel. (via: Sky Sports)
granlusso zegt
Pff, ik dacht dat alleen bands en groepjes zoals Luv en The Spice Girls dit soort gebitch onderling hadden.
Robert zegt
@granlusso: Och, laat de heren een voorbeeld nemen aan Mick Jagger en Keith Richard; die kunnen elkaar ook al jaren niet meer luchten of zien, maar ze staan ondertussen al weer dik een half eeuw samen op een podium.
henrie zegt
@RRRobert: Tja… In it for the money. Want interessante muziek hebben ze al decennia niet meer gemaakt…
Dimglor zegt
“Met een beetje dank aan Vettel”…
Ok, hij heeft nu een grote voorsprong doordat Vettel 2 maal is uitgevallen.
Maar bij beide races is hij dan ook 2 maal 1ste geworden.
En rijdt al de hele tijd sterk.
Is beetje kort om straks te zeggen dat Hamilton kampioen wordt dankzij Vettel.
Is eerder dat Vettel geen kampioen wordt dankzij Ferrari..
jermain zegt
@dimglor: https://www.autoblog.nl/nieuws/vettel-ik-heb-ferrari-in-baku-laten-vallen-103153
lincoln zegt
Is Jos Verstappen de liefdesbaby van Johan Cruijff en Joop Zoetmelk ??
Zie het morgen in de soap F1 ..
w0o0dy zegt
Snapte niet dat iemand Hamilton voor die crash verantwoordelijk hield en nog steeds niet. Hij heeft meer snelheid, kort recht stukje met een uitrempunt dus ernaast. Dat die pannekoek van een Rosberg besluit om Hamilton eraf te duwen daar kan Lewis niet veel aan doen (behalve dat het payback was voor wat acties eerder waar Lewis vrij tactisch en hard de auto (bijna) in die van Rosberg liet lopen).
Sorry maar Hamilton is handig en een vechter maar weet wel de grenzen. Dus ik had Rosberg te verstaan gegeven dat hij zo nooit meer de boel mocht verkloten.. of anders. In deze actie van Lewis zag ik geen kwaad.
thefmanl zegt
@w0o0dy: dus als Hamilton bijna in de zijkant van rosberg rijd is het ‘tactisch’. Maar zodra Hamilton voor een gat gaat die er niet is, is het opeens Rosberg die fout is???
koeckenbacker zegt
@w0o0dy: inderdaad, ik snap ook tot op de dag van vandaag niet hoe hamilton daar fout kon zijn. Je zie een gat, hebt meer snelheid, dan ga je daar voor..
maarteno zegt
@dimglor: ook kun je dan zeggen dat Hamilton kampioen wordt dankzij Mercedes…..want in tegenstelling tot een Senna en zelfs meeste Schumacher kampioenschappen (5 vd 7) heeft Hamilton wel bij Mercedes een heel erg dominante wagen…zelfs meer nog dan Vettel in de RBR’s…..
Dimglor zegt
@maartenoosterbaan:
Ligt sowieso ook aan de wagen, no doubt about it.
Anders zou Alonso ook wel veel meer punten scoren ;-)
Ben niet volledig akkoord met stelling rond Vettel.
Die had lange tijd ook gewoon puur de dominante wagen door het geweldige werk van Adrian Newey.
En Schumacher blijft ook top, maar had ook wel verruit de dominante positie bij Ferrari en Ferrari zat toen ook op hoogtepunt.
Is altijd een mix van beide natuurlijk…
Met een barslechte bolide ga je natuurlijk ook geen kampioen worden..
Rohrl-fan zegt
@maartenoosterbaan: De Mercedes is idd alweer enkele jaren de sterkste auto van ’t veld, MAAR vergeet niet dat (bijna) iedereen Hamilton voor gek verklaarde toen hij van het (toen sterkere) McLaren overstapte naar Mercedes.
Hij heeft gegokt én gewonnen, dus ik vind niet dat je hem daarop moet afrekenen!
w0o0dy zegt
@thefmanl: ja want met de acties van Hamilton bleven beide auto’s onbeschadigd en reden op dezelfde posities (maar dan andersom) verder…. Het gat was er wel degelijk want Hamilton zou er naast hebben gezeten voor het rempunt. Rosberg rijdt een compleet belachelijke lijn… Daar kon Hamilton onmogelijk rekening mee houden.
pa045 zegt
Ik herinner mij alleen nog maar dat die race ontzettend goed gereden werd door Max. En hij op kapotgereden banden Rayconen ronden lang achter zich hield en daarna won. De rest van die race was voor mij bijzaak.
poes zegt
@pa045: je bedoelt Kiemy?
fmgarcia zegt
@poes: Ja door Newis Rosbilton en lewco hamberg natuurlijk!
pa045 zegt
@poes: Ja die. Of zoiets.. Slimmerik.