Nu moeten we aantekenen dat Russell niet helemaal objectief is. Mercedes doet vooraan mee volgens hem.
Op dit moment is er in de Formule 1 een verplichte zomerstop. Meestal begint dan ook het Silly Season. Je weet wel: wie rijdt waar volgend jaar. De gehele Alonso – Piastri-soap houdt ons lekker bezig.
Maar wat ook wel spannend is: kan Mercedes nog een sprongetje maken? Het zou namelijk wel tof zijn voor de neutrale racefan. Ferrari stoeit vooral met zichzelf, Red Bull rijdt foutloos vooraan en Mercedes maakt een inhaalslag.
Nieuwe regelgeving
Volgens George Russell zal het daar niet bij blijven. Hij verwacht dat Mercedes het gat kan dichten. Er komen wat veranderingen aan qua regelgeving omtrent de vloer, die vanaf Spa ingaat:
Ik denk dat Ferrari en Red Bull de regelgeving maximaal hebben gepusht. Wij hebben de regels gerespecteerd en nageleefd zoals de bedoeling is. Er is geen garantie dat het ons dichter bij hen gaat brengen. Maar het zou ons langzamer maken. Elke auto is net eventjes anders, maar het gaat hen zeker niet helpen, dat is zeker.
George Russell, doet niet aan pushen?
Tja, wat moeten we hier nu van zeggen? Het is natuurlijk de bedoeling om de grens op te zoeken van de regels. Sterker nog, dat is de enige manier om races te winnen. In de Formule 1 zit alles relatief dicht bij elkaar, dus juist die kleine details maken dan het verschil.
Mercedes doet vooraan mee
Mede daardoor denkt Russell dat ze gewoon vooraan mee kunnen doen, samen met de Ferrari’s en Red Bulls:
Als team hebben we al een paar keer gehad dat we een minuut achter lagen na de finish. Dat hebben we nu teruggebracht naar 10 seconden. Als we dit pad blijven volgen, dan doen we zeker mee.
George Russell, denkt dat Mercedes vooraan meedoet.
Spa wordt interessant. Er komen nu wat veranderingen aan in de regelgeving dat andere teams dichter bij ons brengt. We hebben als team veel vertrouwen in onszelf en geloven dat we goed werk verrichten. Er is geen reden waarom we niet vooraan in de mix mee kunnen doen.
Gaat dat ook gebeuren? We hopen van wel, maar houdt met een paar dingen rekening. Want in Engeland, Oostenrijk en Frankrijk zijn er circuits met snaarstrak asfalt. Hongarije is een kort baantje waar je niet snel last van porpoising hebt.
Spa is een heel ander verhaal met heel veel lange rechte stukken. Daarbij is Mercedes zeker sneller dan voorheen, maar de achterstand aan het einde meten is niet echt representatief in verband met (virtual) safetycar-situaties.
Via: Autosport.
Wat denk jij? Doet Mercedes volgende race vooraan mee? Of is het verschil stiekem een stuk groter dan zij ons willen laten geloven: Laat het weten, in de comments!
Meer lezen? Dit is de stand na de GP Hongarije 2022!
royaledeluxe zegt
Nou ja, als Ferrari hun nieuwe motor steekt in Spa en RedBull wil daar ook van profiteren door een extra motor in de pool te stoppen, dan gaan ze zeker vooraan meespelen. Het wordt op die manier misschien een van de weinige races die ze zomaar eens kunnen winnen.
vopo zegt
Begint nu wel echt een koorknaapje te worden.
lpgbarrel zegt
De nieuwe marionet van ons Toto..
ericbmw2000 zegt
Hij zou iets objectiever moeten kijken, het is 10 seconden geëindigd achter een auto die verder naar achteren op de grid begon. Denk niet dat ze er al zijn maar we gaan het zien
Robert zegt
Zieke insinuaties. Ik had Russel wel altijd hoog zitten, maar de mediatraining die Mercedes hem ongetwijfeld heeft opgelegd doet z’n werk uitstekend.
flyerbunch zegt
Nu dat ze Rao (ex Mercedes) in de top van de FIA hebben zitten en Russel als voorzitter gaan de politieke spelletjes gewoon verder. Russel die blijft roepen hoe oneerlijk de rest is is een beetje hypocriet. Dat ze nu zelf opeens achterstaan valt hen zwaar en lijken ze nog steeds moeilijk te kunnen verkroppen. Dan maar een regel invoeren die alles teams treft behalve Mercedes. Zeer sportief! Ferrari en RB hebben zogenaamd de regels overtreden of de grenzen opgezocht, maar men is bij Mercedes blijkbaar vergeten dat men dit zelf in het verleden ook deed.
550maranello zegt
Hamilton had (heeft) zijn dingentjes ja maar Russel kan er nu al ook wat van. Ik denk dat we er een nieuwe bad guy bij hebben. Zal namelijk nog veel erger worden als hij wedstrijden gaat winnen, laat staan een kampioenschap…
erwh zegt
Typisch Brits gedrag. Sportief zolang ze winnen, als niet dan ongelofelijk schijnheilig en achterbaks. En dat zie je niet alleen in de sport.
jje003 zegt
Zo zie je maar, als je maar blijft janken en verdraaien veranderen de regels in je voordeel en kun je alsnog meedoen. Feit is dat MB de grootste problemen had maar deze nu juist in hun voordeel uitpakken. Ik ben Mercedes zat.. Ze zijn zo narcistisch ondertussen dat ik liever Andretti zie komen.
lekkerlinksrijden zegt
Het zou toch geinig zijn als ze ineens door de nieuwe regels nog wat verder
lekkerlinksrijden zegt
Weg zijn van RB en Ferrari, kijken wat ze dan weer voor dingen hebben om over te zeuren. Ik ben van hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar dat gezever van MB komt mij wel een beetje mijn strot uit
kjeld zegt
Maar 10 seconden… ja omdat Max dit zo toestond om rustig zijn auto en banden te sparen. Maar als hij op de limiet was gaan rijden was het weer 60 seconden geworden. Wat een pop die Russell.
str8six zegt
Voorlopig ruimen ze alleen de kruimels op als anderen ze laten liggen. Dus niet opeens stoer gaan praten Georgie.
Erik zegt
Als het inderdaad zo is dat de wijzigingen in het nadeel van FER en RB uitpakken dan kun je toch wel stellen dat zij links en rechts op c.q. over het randje hebben gezeten qua regelgeving. We zullen zien.