Onlangs verkondigde VW-bobo Piëch dat ze hun pijlen zouden gaan richten op Mercedes. Deze E-klasse commercial zou daar wel eens het antwoord op kunnen zijn.
Dat heeft even wat uitleg nodig: in de nieuwe reclame van Mercedes doemt opeens een Magere Hein-sujet op. Compleet met zeis en hoody om de typische E-klasse-rijder te laten weten dat hij binnen nu en heel snel hartstikke dood gaat. “Sorry” is het enige dat hij zegt terwijl de Mercedes afstevent op een pijnlijke aanvaring met een boomstam.
Maar, en nu komt het, de Benz heeft zulke superduper-systemen aan boord (Brake Assist System) dat er nét op tijd gestopt kan worden. Oef, spannend hoor. Een welgemeende “sorry” van de bestuurder richting M. Hein maakt het geintje compleet.
Heeft Mercedes hier bewust gekozen voor een oude man die verdacht veel weg heeft van Piëch? Of lijkt Piëch gewoon erg veel op De Dood? Jullie zeggen het maar. BOE!
Stef zegt
en wat is hier het praktisch nut van?
Something zegt
Hahahah geweldige reclame van Mercedes :D
Scorso zegt
tof filmpje :)
Pallas zegt
Is “disst” de juiste vervoeging?
Freude_am_Fahren zegt
haha, fantastische reclame!
Esprit_de_Flandre zegt
Ter vergelijking:
Piech natuurlijk rechts op de laatste.
Zou wel eens kunnen dat ze het erom gedaan hebben.
clubbtraxx zegt
Heel goed bedacht, met of zonder het dissen als achterliggende gedachte.
@Kabouter Stef Wesley,
In tegenstelling tot wat de kabouter roept HOEFT niet overal een praktisch nut voor te zijn…
Maar voor het geval je het nut van reclame maken niet weet, men hoopt hierdoor meer omzet en winst te behalen…
Praktisch genoeg voor je?
Citrofiel zegt
VW, je laat dit toch niet gebeuren? Snel een reclameoorlog beginnen, ik geniet nu al! :D
cpw zegt
Mooie reclame, prijst toch goed aan wat mercedes wil bereiken (met of zonder achterliggende gedachte) en hij is leuk om naar te kijken. Goed gedaan van Mercedes.
Stef zegt
@clubtraxx,
yeah, thnx :)
xilver zegt
Dissen of niet het blijft een geinige reclame. Maar dit wisten we al van in het verleden. Mercedes maakt over het algemeen wel heel goede en stijlvolle reclames
http://www.youtube.com/watch?v=BNMzKkFEJXs
Btw, kan iemand me vertellen hoe ik videos upload?
xilver zegt
Ok nvm :D wordt direct gekoppeld :p
As_long_as_it_is_fast zegt
geweldige reclame vind ik dit. :D
Die van mercedes SLR is zo grappig (onhandig) en die van de E-klasse is heerlijk arrogant. :D
As_long_as_it_is_fast zegt
hoewel deze ook geweldig is in haar eenvoud en sereniteit.
http://www.youtube.com/watch?v=9YKH6eX-CJI
Northwestern zegt
Ach ik vind Physikstunde van BMW nog altijd het beste.
http://www.youtube.com/watch?v=yC4MNsEJByM
Cantago zegt
Increases braking power? Ik wil altijd goed kunnen remmen! Met volle kracht mocht ik dat nodig vinden! En Piech? Ja, het lijkt wel… Maar is ook erg ver gezocht als je het mij vraagt.
der otto zegt
bas PLUS!
Belangrijk vetschil in dit geval.
En jaah een beetje mierenneuken ook…
As_long_as_it_is_fast zegt
Hier enkele op een rijtje. De tweede is geniaal. :D
http://www.youtube.com/watch?v=870TqORDZSs
trambel zegt
oei, volkswagen gaat zijn pijlen op benz richten…..
lijkt mij een beetje te hoog gegrepen voor de weinig innovatieve landgenoot. zie eerst de kwaliteit en service van benz maar eens te evenaren, misschien dat er daarna pijlen gericht kunnen gaan worden.
logischerwijs treffen die pijlen het doel nooit en te nimmer..
jack_abarth zegt
Dit filmpje blijft comisch:
http://www.youtube.com/watch?v=OlMvStDmk3k
En dit blijft een geniaal filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=_ve4M4UsJQo
Skier zegt
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom volkswagen hun pijlen wil gaan richten op Mercedes… Ze hebben Audi toch al die meespeelt in het ‘premium’ segment? Lijkt me dat ze alleen zichzelf daarmee voor hun kop gaan stoten.
Wessee zegt
Omdat VW de vreselijke drang heeft om hun neus in zaken te steken waar ze in principe niks te zoeken hebben.
Joey zegt
Ik vind dat het met de Phaeton duidelijk genoeg is geworden dat VW niet mee kan doen met het spelletje van Audi, BMW en Mercedes.. Blijkbaar heeft VW dat nog niet helemaal door.
the-budel-guy zegt
leuk al die reclames alleen zie je wel dat BMW in 9 van de 10 reclames ook audi moet noemen durven ze mercedes niet te pesten soms
j zegt
In MB reclame wordt een verwijzing naar VW gedaan. In BMW reclame een verwijzing naar Audi. Uiteindelijk niet slim om zelfs in je eigen reclame je concurrenten te moeten noemen,altijd een zwakte bod
Skier zegt
@j: Nou denk ik niet dat er heel veel mensen zullen zijn die doorhebben dat ‘De dood’ op Mr. Piech lijkt van VW. Gewoon leuk gevonden van Mercedes zonder dat het iets afdoet aan de boodschap van de reclame. Dit in tegenstelling tot de reclames van BMW en Audi waar toch vaak duidelijk in is dat het verwijst naar Audi zowel BMW.
Benz.. zegt
Tof filmpje.. Volkswagen moet niet naast z’n schoenen gaan lopen. Kan nog eens verkeerd uitpakken.
Desalniettemin een geinig stukje reclame van Mercedes-Benz.
Dimglor zegt
Beetje droog filmpje…. De wagen kan remmen… what’s so special about that ;)
AudiQuatro zegt
hoe dan ook leuk verzonnen! Nu maar hopen op een antwoord
mashell zegt
Als Mercedes Piëch gaat parodiëren in een reclame dan kan dat voor Herr Hon.-Prof. Dr. techn. h.c. Dipl.-Ing. ETH Ferdinand K. Piëch maar 1 ding betekenen “Ziel erreicht!”. Een groter compliment kan Mercedes hem niet maken.
lambo4all zegt
geweldig! voorlopig 1-0 voor de merc