Nog een keertje dan, en dan beloven we voorlopig onze mond te houden over de nieuwe CLS Schietende Rem in AMG-trim. Na de ‘gelekte’ video en eerste plaatjes heeft Mercedes nu alle offiële informatie van het ding vrijgegeven.
Gezien de vele informatie die is voorafgegeaan beperken we ons tot de details: onder de kap ligt de bekende 5,5 liter biturbo V8 die 525 pk / 700 Nm levert (575 pk en 800 Nm in de Edition 1 uitvoering). Hij is gekoppeld aan de inmiddels vertrouwde 7-traps Speedshift-bak. Deze kent vier schakelstanden: ‘Controlled efficiency’, Sport, Sport Plus en Manual.
0-100 km/u gaat in 4,4 (4,3) seconden, en omdat de Duitsers zich doorgaans nog steeds aan het Herenakkoord houdt is ook hier bij 250 km/u de lol afgelopen. Wilt u nog verbruikscijfers? 10,1 l / 100 km en 235 gr/km aan CO2. Niet echt relevant als je met je kettingroker de Oberhausen straight opdraait, maar in cruisemodus wellicht aardig waarheidsgetrouw.
Was de normale Schietende Pauze al een kolos, de 63 AMG-variant heeft aan de voorkant nog eens 56 mm extra spoorbreedte. Al deze massa moet natuurlijk ook goed kunnen vertragen, hier zorgen de 360 milimeter grote schijven voor. Hou je er van je auto te martelen, dan bevelen we de optionele keramische schijven aan.
Rest alleen nog de prijs… Die maakt Mercedes later bekend, maar erg lang hoeven we niet te wachten: de eerste leveringen vinden namelijk al in oktober plaats.
Knap
De dikste versie laten zien en zelfs die is niet mooi. Nee. Geen succes.
Carp0rn
Het woord “AMG” in de titel vergeten… ;)
Mooi! Ik ben echt benieuwd hoe goed dit gaat verkopen.
*Edit doet*. Eigenlijk spreekt het voor zich, elk 63 of 55-model is een AMG. Maar je hebt gelijk hoor.
@sir_smokalot: Ja, ik weet het. Ik speelde even voor mierenneuker :D
@sir_smokalot: Mag ik dan even verder zeiken? Het is geen schietende pauze, pauze schrijf je als break.
Voor de rest een erg vette auto, met dikke porno onder de motorkap.
@lijphoofd: Het kan allebei, ik bedoel “schietende rem” is ook een beetje raar haha
Zo’n sunroof is zo jaren 70.
Verder een rappe IKEA bak die er best goed uitziet.
@jrk68: nostalgie-sunroof
@jrk68: Want? Ik vind het altijd wel lekker zo’n open dakje, iets ruimtelijker gevoel door het daglicht van boven en in de zomer de zon op je bol!
@E320cdi: Het gaat over de sunroof die zie hier in hebben gepropt dat kunnen ze veel mooier dan dit exemplaar.
Als ik deze zie dan zou ik zweren dat ze die uit mijn ’78er mini hebben gejat en die is 25 jaar geleden al naar de sloop gebracht.
@jrk68: inderdaad op C en E levert Mercedes een veel mooier zonnedak. Maar eigenlijk is er weinig mis met zo’n nostalgisch dakje.
@mashell: Op de S niet? Lijkt me dat ze op het topmodel het wel leveren.
Erg lekker!
Zo ziet ie er nog best mooi uit, maar wel heel saai. Ik ben benieuwd naar hoe hij eruit ziet in kleurtjes
Prachtige auto!
Hij ziet er beter uit als dat gedrocht van Porsche genaamd Panemera…
@kwaliteituitturijn: genaamd Panamera.
Die achterruitenwisser is lelijk. Maar als dat het enige is mag er van mij wel over een geslaagde auto gesproken worden.
Echt supermooie wagen! als mercedes fan moest ik tot nu toe toegeven dat je voor een (mooie) grotere station beter naar BMW of audi kon gaan maar nu heeft mercedes zelf ook een hangijzer in het vuur!
Wat een geweldig dik ding is dit zega,
@meneersander: zeg!*
Stijlvol: check. IKEA: check. Vakantie: check. Autobahn terreur: check. Anderhalve ton over op mijn rekening: che… o, wait.
Ik heb de foto’s net aan mijn golden retriever laten zien, werd er niet warm of koud van.
@awesome:
Je bedoelt dat hij bewusteloos tegen de kofferklep aangeplakt ligt?
@PeugeotGTI: nou, nee… Eigenlijk niet.
Echt een heerlijke wagen!
Nice
Vind het een nutteloze en lelijke auto!
AMG Atijd Machtig Geluid:)
@mbevo: haha nog nooit gehoord
@jordy14: Eens moet de eeste keer zijn:P
Is dit niet de nieuwe Opel Insignia, maar dan gerebatched naar Mercedes? ;)
@diedjee: ik zie de overeenkomst niet
En exact wat is er shooting brake/break aan?
Shooting break concepten hadden altijd 2 deuren.
@SimonMc: Klinkt beter dan Combi denk ik…
Ik denk toch dat de 320cdi of 350 de versies om te hebben zijn. Die 63 betaal je veel te veel op. Als geld geen knijt uitmaakt is het ongetwijfeld wel de leukste.
@Hupke: Of je wacht een jaartje of 2 dan heb je hem met de kop eraf schilt je toch een goede 50mille;)
@mbevo:
Enkel in aankoopkosten want verbruik (en de pijn die het doet om iedere keer veel te veel te betalen omdat de roverheid accijnzen int), taxen, onderhoud die blijven gewoon.
Aankoopprijs is eentje die je quasi mag negeren vind ik. (nuja negeren toch grotendeels)
1 op 10? Laat me niet lachen, alleen als je 90 op snelweg rijdt.
Toch is het van opzij en vooral in het wit net een 508 break.
Kleine poging
@texter: Perfecte poging!
Ik vind de auto op uw plaatje mooier.
@texter: De enige Peugeot die op een mercedes lijkt is deze.
Jouw vergelijking op plaatjes slaat kant noch wal als je ze in het echt naast elkaar zet.
@texter: of deze (shop)
@texter:
Anders toch ook helemaal geen foute wagen die 508sw. Nog altijd niet de meest ruime binnen in maar toch al 1000keer beter dan de 407sw. Hij is wel niet zo mooi maar nu ook weer alles behalve lelijk.
@texter: De Merc heeft er inderdaad wel iets van weg, maar de daklijn loopt bij de Benz meer af als bij De 508sw
http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/CLS63_AMG_Shooting_Brake_2013/Mercedes_CLS63_AMG_Shooting_Brake_02.jpg
zoiets als dit
@texter: Moet die kakken of is hij nu al door zijn achterhoeven gezakt.
foutje..
@texter
als je ze zo naast elkaar zet.
is de peug inderdaad een stuk mooier!
vooral als men prijskaartjes, en dagelijks gebruik een beetje in perspectief neemt.
Wat n bruut apparaat zeg!! Dat hout in de kofferbak vind ik erg geslaagd…