Fabrikanten bedenken continue facelifts. Beetje botox hier, wegsnijden daar. Vaak verandert er genoeg, maar het originele ontwerp overtreffen lukt zelden. Dan verandert er onder de motorkap meer.
Om te beginnen met de naamgeving. De “CL” blijft gewoon nog even “CL” en wordt geen S-klasse coupé. Makkelijk en duidelijk, zo doen ze dat bij Mercedes. Verder is de facelift bescheiden, enkel front en kont zijn aangepast. Er zitten LED-jes in de voorbumper en de bumpers lijken wat meer lucht te happen.
Groter zijn de veranderingen ‘binnenin’. De CL krijgt een kleine zuinige V8-instapper, namelijk een 4.6 liter. Voorheen begon het leven bij 5.5 liter, nu dus een klein melkpak minder inhoud. Wel krijgt deze nieuwe V8 directe injectie en twee turbo’s om op de kale cijfers niet in te hoeven leveren. Deze CL500 CGI krijgt 435pk.
De andere grote verandering komt in de vorm van een nieuwe CL63 AMG. Het zat er aan te komen. Atmosferisch is uit, turbo’s zijn weer in. De vertrouwde 6.2 V8 is ingeleverd voor een 5.5 V8 met twee turbo’s. Met 545pk zal die zeker vooruit willen, maar het is nog maar afwachten wat het met de ervaring doet.
De V8 modellen houden allemaal een 7-traps, de 12 cilinders doen het met een 5-traps. Wat dit allemaal voor de acceleratiecijfers en verbruik betekent is nog niet bekend, zodra de informatie beschikbaar is plaatsen we een update.
niet slecht, maar pre facelift blijft veel mooier
wat een heerlijke auto…
-edit: check, bedankt-
tja .. de basis is onverklooibaar ..
dus ook al steek je em in de fik is ie nog “fris” ..
Voorkant lijkt te veel op een C-klasse, achterlichten volledig rood is ook niet echt een goed idee en hoekige uitlaten passen evenmin.
Maw, de vorige CL was een schoonheid.
Apart die achteruit rij lampen achter
Fris en fout.
Ziet er heel erg sjiek uit, niet dat ze eerder aankwamen met die facelift! :?
ik ben geen fan van die boog in de voorlichten langs boven, wel van de auto, en al zeker van het uitzicht van de amg’s!
Foto 8, getverderrie. Als ik er door geschept ben *afgeklopt* zou ik ze eeuwig dankbaar zijn, maar ’tot die tijd’ blijf ik de nieuwe vormgeving van de kap en grille verafschuwen.
Ik vind dat je een nieuw model Mercedes CL niet fout kunt noemen. Over 5 jaar zal hij wel fout ‘worden’ maar dat komt meer door de berijders die dan een heel klein huisje bij hun hypotheek kunnen nemen.
mooie kont..saai front..
Zeer goed! Wanneer is het tijd voor “Kies maar”? ;)
fris
Tja .. de basis was al lelijk
dus al probeer je em te pimpen is ie nog “fout”
blijft een vreemde vorm, die afgeronde achterruit. Hadden ze toch beter kunnen bedenken.
Fout. De koplampen zijn nu overdone door dat extra bochtje, en wat moeten die twee lichtkasten in hemelsnaam naast dat nummerbord?! Maak gewoon normale achterlichten ervan…
Gelukkig lijkt het interieur enigzins onaangeraakt.
De grootste verandering zijn de spatborden voor; het nadrukkelijk uitgeklopte van de voorganger is verdwenen…
voorganger was mooier, die amg is djikke
Nogal Passat CC – achtig :S
@f1l1p: Wel heel erg passat cc ja… slaat natuurlijk nergens op, plus de cl was er al geruime tijd voor die betreffende cc. Verder vanzelfsprekend op geen enkel punt te vergelijken met die passat.
On-topic: het blijft gewoon een brute auto, FRIS dus.
Godja over de looks kan je lang lopen te zeuren. Maar V8 AMG nu over turbo’s (en zelfs geen compressor) gaat beschikken, wordt de Mercedes-geschiedenis helemaal weggegooid met het oud vuil?
Eindelijk is de ‘500’ aangepast! deze motor liep haast ongewijzigd al jaaaaaaaren mee. De R129 werd er al mee uitgerust. Mooie aanpassingen.
5 of 7 traps… nou, die wil ik wel eens naast mekaar zien staan! goed gekozen versnellinkje meer, en zeker in een dsg, doet heel veel!
@StijnB
Wat weet jij over de geschiedenis van Mercedes? Of stopt jouw geschiedenis alleen bij de huidige atmosferische 63AMG motoren?
@Relief: wat weet jij daarvan dan?
vertel es?
iemand beetje in een hoekje lullen, stoer!
mooi ,maar dat interier is van een s klasse…..
hij blijft prachtig, en tis een zalig om daar eens in te rijden
‘vond de vorige generatie zeker nog niet verouderd al zag bijvoorbeeld de 500 er niet uit zonder AMG pakket, die soort plinten in de bumper vond ik maar niks
@ Breinstein
Nope de oude 500 (die inderdaad lang heeft gelopen) heeft nooit in deze CL gelegen. In deze lag (sinds introductie in augustus 2006) de 500 (in realiteit echter een 5,5) van 388 pk en niet de oude 500 die een goede 300 (in meeste versies 306 pk) pk leverde
@ Relief
Nope, maar in een snelle Mercedes hoort al sinds de jaren ’30 een compressor (geen turbo!)
Op zich best een leuke auto. Maar dat stuur ziet er echt niet uit. Als je dan aan het rijden bent kijk je elke keer naar dat lelijke stuur. Parkeer je hem waarsch tegen de eerste beste boom. Gelijk weer een nieuwe facelift te pakken :-)
Ik zie nietin waarom je een CL63 moet kopen als je geld hebt voor een CL600.
Blijft gewoon een nette bak die Cl…Een ultieme cruise mobiel ;)
Netjes.
Dat Blatt mit Technische Daten is erg grappig.
Ze gaan allemaal 250, de traagste in 4,9 naar de 100 en de snelste in 4,4. Het verbruik van de CL65 is echter bijna 2x zo hoog als dat van de 500 CGI Blue-efficiency. Volgens mij moet je echt wel al je verstand verloren hebben om voor CL65, CL63 of voor een CL600 te gaan. De 500 voldoet ruimschoots.
@ The360box.
Je hebt wel gelijk, een CL600 is daarbij ook nog een vele male luxer dan een 63, als je een 63 zo aankleed als een 600 kom je kwa prijs heel dicht bij elkaar.
Echter is de AMG zowel van binnen als buiten echt gericht op sportiviteit, en de 600 scoort weer beter op comfort en lux en natuurlijk 4 cilinders extra
@ mashell
Ja in die doelgroep draait het ook echt om verbruikerscijfers, wake up. Bij deze auto’s draait het om status en een instapmodel is niet echt goed voor je reputation game.
Geweldige auto.Niets meer te wensen.
Een meesterlijk stukje Mercedes Benz. Zet de wagen voor mn deur en ik kom de alle medewerkers van Mercedes persoonlijk een kusje brengen.
Het is ze gelukt om de enige mooie mercedes lelijk te maken.
@Alpinaa: Lijkt teveel op ’n Bimmer hè… :wink:
fris!
Mannen, ook al is mijn nickname 4poorte, voor deze auto pleeg ik een moord (bij wijze van spreken).
Pff die voorkant lijkt behoorlijk op dat van een passat CC..
Tsja ze doen het ten slotte zelf… De vag groep premium maken..
Btw…. Waarom nu geen gejank over de ledjes? stelletje azijn zeikerds. Of is dit totaal geen audi wannabe led verlichting?
@klaas: agreed… mooiste benz die er is .. maar die ledjes.. ik hoop dat ze optioneel zijn en niet standaard want dit trekt echt niet op veel
Oh ja @klaas: je hebt gelijk over de ledjes.
Prachtig!!!
Wie zei dat ook, Never Change A Winning Team?
Ik bedoel, look at it:
Oh joy! De CL (pre facelift) komt weer een stapje dichterbij.
Eigen persoonlijkheid… Gaat allemaal ten onder tegenwoordig… Op termijn ziet alles er hetzelde uit ;)
blijft een gave bak! die lampen naast het nummerbord snap ik alleen niet helemaal! koreaans ziet het eruit!
Wat toch een geweldige dikke pooierbak hè!?
De CL was altijd al fout. Maar deze vernieuwingen maken hem weer wat frisser. Fris én fout dus.
Achterkant is trouwens wel een misser, wat betreft lampen en wat betreft way-over-the-top uitlaten.
fris
Ben ik de enige die denkt dat Mercedes ook “downhill” gaat?
Toch is een pre-facelift mooier… Maar we moeten het nu hier mee doen, en dat is zeker geen straf! Het is en blijft een lekker ding!
@Exotic,
ja ik denk het wel.
@AMG Powerrr:
Met een naam als AMG Powerrr had ik ook geen ander antwoord verwacht
Vorige was mooier, maar hij blijft toch stijlvol!
jammer dat de achterlichten helemaal rood zijn
Dat kleurtje is alvast gestolen van honda… dit is namelijk “cypress green”,ik heb een civic had in dat groen…
Nou,ik kan er ook naast zitten natuurlijk,in ieder geval het trekt er wreed goed op,don’t shoot me.
Hoog maybach gehalte maar doemijdiemaar!
Ik ben echt zat van die LEDjes
Het worden er steeds meer