
Natuurlijk komt die dikke vette C-klasse met 4-liter V8 er ook zonder dakkapel.
Nóg een keer de specs dan maar van dit brute beest. 510 pk, 710 Nm en van 0 naar 100 km/u in 4,1 seconden. De ‘niet-S’ C63 doet het met 476 pk en 650 Nm, en is dus nog steeds een serieuze speler op de markt voor bandenrokende zakensedans. De motor is in beide versies gekoppeld aan een 7-traps Speedshift-transmissie.
Net als de AMG GT krijgt de C63 motorsteunen met variabele stijfheid. Zo wordt het comfort gewaarborgd als de situatie daarom vraagt (soepelere steunen), maar wordt de boel paar tandjes strakker zodra het gas erop gaat. Overigens is de uitlaat optioneel voorzien van een klep, waardoor het ding niet continu evenveel lawaai maakt als een NASCAR-racer.
Nee nee nee. Zo’n AMG powerhouse is veel leuker in Estate uitvoering.
@kapiteinaudi: Ja mmm. Mn Audi kanon heb ik liever als station ja.. maar bij Merc toch een sedan!
Ik vind sedans altijd mooier dan estates.
@gop1: Precies. Misschien leuk als je 3 kinderen hebt. Zo’n sedan heeft meer zo’n ‘badboy’ look.
Gruwelijk mooie velgen!
Yep, zeker mooier dan de IKEA uitvoering.
Van mij had hij wel een tikkeltje ordinairder gemogen, dat vond ik juist de charme van AMG.
Mercedes Aso-klasse?
@bsxc2:
Nope, dat is de A45 AMG, daar kan je prima de aso mee uithangen al ligt dat niet in de aard van de Mercedes rijder.
Bij aso denk ik meer aan AS1, AS3, AS4, AS5, etc. etc..
@tupperware: ehh http://www.autoblog.nl/archive/tag/asobakken , maar voor souteneurs is AMG, muv. die A45 denk ik, altijd top.
@tupperware: hahaha, de A in AMG staat zo ongeveer voor aso, dat is juist de charme van een AMG
@knipperlichtje:
Eh nee, dat gaat eerder op voor de A achter Audi….
@tupperware:
taxibestuurders niet aso? kan me wel andere verhalen herinneren eigenlijk…
@super:
Dat zal ik niet ontkennen nog bevestigen alleen ligt de tijd dat taxichauffeurs louter Mercedes reden een paar decennia achter ons. Hier rijden ze werkelijk met van alles rond, zelfs met Hyundai’s en Kia’s en ik moet zeggen dat ze hier best netjes rijden.
Hoe ze hun klanten nu behandelen?
Geen idee, de laatste keer dat ik met de taxi ben geweest is nu 3 jaar geleden en dat was keurig.
Dat was trouwens wel een chauffeur die met een Mercedes reed..
klein detail maar is de naam niet nu: Mercedes-AMG C63?
Sedan is zoveel mooier dan de Estate.
Nog meer mensen die niet met de iPhone door de gallery kunnen?
2 fotootjes en dan stopt ie. Probleem heb ik vaker moet ik zeggen.
-edit: gaan we lekker? Doe ‘es rustig man-
@entwicklung88: heb ik ook last van. Maar in landscape mode werkt het wel.
@entwicklung88: Ik ook. Als je dan op de foto tikt kun je weer eventjes verder tot ie weer vast loopt.
@entwicklung88: same here. In landscape doet ie het wel
@entwicklung88: idem, iOS 8 probleem vrees ik… Meerdere apps met soortgelijke problemen sinds de “upgrade” naar 8…
Weer een lelijke bak van een Mercedes!
@brian12:
Die 12 achter je naam staat zeker voor je leeftijd.
Die actieve motorsteunen zijn toch alleen op de “s” versie verkrijgbaar?
Mooie stoere auto, zowel in sedan als in station. Vooral het interieur is erg mooi vind ik.
Niet zo dik als de vorige, maar nog steeds dik genoeg. Ik zou wel altijd voor de Estate gaan. Net even handiger en praktischer. En ik vind een snelle station sinds de RS2 en 850R verreweg de gaafste soort auto. Snel genoeg om een redelijke sportwagen bij te houden, maar met plaats voor 5 personen, 2 Labradors en wat bagage.
ik vindt eerlijk gezegd de M3 wel een stuk sportiever…
Misschien een domme vraag maar waarom wordt het de c63 genoemd als het een 4liter is, of wordt er daar niet meer naar verwezen ?
Wat een ordinaire bak. Iedereen vind het mooi omdat er mercedes op staat. Maar als hier een ander logo op stond vond niemand er iets aan