Hoewel het nog een klein jaar duurt tot hij daadwerkelijk onthuld wordt, maakt de nieuwe Mercedes C63 AMG de tongen nu al aardig los. De auto zal bij zijn introductie alleen over achterwielaandrijving beschikken.
Bovenstaande tekende de Britse pers op uit de mond van Tobias Moers, de nieuwe CEO van AMG. Deze informatie lijkt dus aardig betrouwbaar te zijn. Hij laat de deur wel op een kier voor een eventuele toekomstige toepassing, maar in de basis is AWD niet de bedoeling op de machtigste C-Klasse.
Dit is apart, aangezien de AMG-modellen onder de C63 (A/CLA/GLA 45) alleen maar met AWD te krijgen zijn, en de modellen erboven ook vaak optioneel als zodanig uit te rusten zijn, geen overbodige luxe met de huidige vermogens en oceanen van draaimoment in de AMG-divisie. Maar liefst 90% van de E63 AMG-kopers gaat voor aandrijving op alle wielen.
Qua power moet je de C63 rond de 480 pk inschatten, hij zal er uiteindelijk in 4 varianten komen: als sedan, coupé, estate en cabrio.
Foto: Mercedes C250 AMG Line
tupperware zegt
Terecht dat hij geen AWD krijgt, dat is voor watjes die wel willen maar niet kunnen!
imba zegt
@tupperware: Is dat wat jouw bandenboer altijd zegt?
tupperware zegt
@imba:
Die stuurt mij zelfs een kerstkaart.
3246cm252kw zegt
@imba: ik krijg zelfs een kerstpaket :-)
maxx1 zegt
@tupperware: -,-‘ je hebt denk ik nooit in de sneeuw gereden. Heb je dat wel? Dan heb je nooit met veel vermogen, rwd en slechte weersomstandigheden gereden.
tupperware zegt
@maxx1:
Gelukkig heb ik pas 28 jaar m’n rijbewijs en dat heb ik gehaald in de winter in een BMW in de tijd dat ABS en ESP nog niet bepaald gemeen goed waren.
Jaarlijks ga ik 1 á 2 keer in de winter naar Oostenrijk en dat is met 150 pk in een auto van amper 700kg dikke pret.
Misschien is het dus wijzer om eerst even te bedenken dat er mensen bestaan die nog gewoon wagenbeheersing hebben en niet afhankelijk zijn van allerlei elektronische beschermengelen en/of AWD om een auto op de weg te houden.
Niet elke lezer hier is fietser.
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
W0t? Is dat een AMG-Line? Dat zie je er niet bepaald aan af. Lijkt meer een Elegance.
eklasse zegt
@mdemooistelettervanhetalfabet: De AMG-line velgen ontbreken. De bumper is wel AMG-line.
eklasse zegt
@eklasse: ahum, de standaard…
patab zegt
Van mij part mogen ze er in één keer stoerdere koplampen en achterlichten in steken.
Vinny_93 zegt
Beter van, toch?
Of is fan zijn van RWD ook dinosauriërsgedrag tegenwoordig?
baasbas zegt
Onzin, komt er gewoon
MARS zegt
AWD is ook voor trekkers…
audifreak zegt
Koop je zo’n auto, mag je je behelpen met een hopeloos achterhaald aandrijfsysteem. En dat noemt zich ‘premium’..
berlinetta zegt
@audifreak: Jullie Audi-fanboys gebruiken dat ook als enige argument om RWD af te zeiken he? Wel raar dat bijna alle gerenommeerde sportwagenfabrikanten RWD gebruiken en niet voor het hypermoderne AWD kiezen…
imba zegt
@berlinetta: Als je het vermogen niet kwijt kunt (Mercedes) is het gewoon belachelijk om een RWD systeem te gebruiken.
darrock zegt
@imba: het is juist wat veel mensen zo leuk vonden aan de oude c63, dikke v8, geweldig geluid, en achterwiel aandrijving. Voor de fun is dat nog altijd beter, plus dat het geweldige quattro nog altijd redelijk last heeft van onderstuur…
mashell zegt
@berlinetta: welke gerenommeerde sportwagen fabrikanten? Bugatti, AWD. Porsche, alleen op de basis modellen RWD, de rest is allemaal met AWD leverbaar en dat is ook waar de klant vooral voor kiest. Lamborghini, AWD heel normaal. Ferrari, ja zelfde deze gaan overstag, de FF heeft al AWD. Bij veel vermogen wil je gewoon veel aangedreven wielen, als het tenminste je bedoeling is dat vermogen in snelheid om te zetten. Maar kies vooral RWD als je liever rook dan snelheid hebt.
berlinetta zegt
@mashell: Ferrari, McLaren, Maserati, Aston Martin, alle Amerikaanse sportwagens, Lexus LF-A, Lotus, Pagani, Koenigsegg en Porsche tel ik ook maar even mee. Genoeg modellen met RWD en niet alleen de basismodellen. Een GT 2 ( RS) of GT 3 (RS) vind ik toch geen basismodellen.
SimonMc zegt
@mashell: “Porsche, alleen op de basis modellen RWD”
Dus GT3 ( RS), GT2 (RS), Carrera GT enz…zijn allemaal basismodellen? Straffe tabak.
Lamborghini = Audi, dus natuurlijk willen ze daar vierwiel aandrijving.
En wat met Pagani en Koenigsegg dan?
SimonMc zegt
@audifreak: Ja, quattro is zo goed, dat de Renault Megane RS Trophy met 265 pk op de voorwielen, sneller is op de nurburgring, dan de Audi RS4 met 420 pk.
sandniggah zegt
@SimonMc:
Totdat het gaat regenen en/of sneeuwen .
azenomei zegt
@sandniggah: Ja. Laten we lekker met onze dure RS4 over de ring als er sneeuw ligt……..
SimonMc zegt
@sandniggah: Je moet niet proberen afwijken van het onderwerp…
mclarenmercedes zegt
Nee je wilt een RS4 met bakken onderstuur zodat je lekker veilig in je “premium” plastic interieurtje rechtdoor schuift ..
sandniggah zegt
@mclarenmercedes:
Ach het is een laag gewicht onder de 1000 kg / pk verhouding en al het andere is puur een status symbool .
mashell zegt
@mclarenmercedes: liever rechtuit schuiven wat met gas loslaten te corrigeren is dan een uitbrekende achterkant die alleen met stuurmanskunsten (die slechts een fractie van de bestuurders bezitten) of een berg electronica op te vangen is.
stancedjetta zegt
@mclarenmercedes: zijn we weer lekker aan het haten boys? Iedereen heb zijn eigen smaak en audi is net zo luxe als bmw of mercedes of jaguar.. Het zit alleen tussen jullie oren dat mercedes beter is als audi of andersom.
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
Oversteer scares passengers understeer scares drivers. Lekker zo houden dus.
peugedo zegt
De laatste “oude” C63 AmG estates gaan voor een prikkie weg.
Kijk maar op Mercedes.nl Nog geen 77.000 euro voor een nieuwe.
sandniggah zegt
@peugedo: 77 K is geen prikkie
thomcarspotter zegt
@peugedo: kopen maar, zou ik zeggen! Die estates zijn redelijk zeldzaam.
ddimi zegt
AWD had leuk geweest bij de C klasse, Maar is zeker geen must in deze klasse. Voor de snellere AWD Mercedes kiezen ze voor de E AMG S. De C AMG word gekocht voor het beestig grote blok dat erin ligt zo over heerlijk te laten schreeuwen en janken, en daar hoort de fun van de RWD wel bij. Er zijn er genoeg bij Mercedes Benz met (optie) AWD, laat deze zo maar ;). Maar durf wel zeggen dat ze bij de facelift of doorheen de tijd wel een AWD optie gaan maken bij het brutale C klasse AMG monster.
Barnato zegt
Misschien iets heel geks maar iedereen gaat over t belangrijkste punt heen! Het is een Engels blad waar interview in staat! Op de E en S 63 AMG met stuur rechts is geen 4wd leverbaar ivm stuurstang dus zal dat ook wel zo zijn op c klasse en krijgt de rest van Europa hem wel?