Het blijven drie leuke wagentjes, de RS4, M3 en C63. De RS4 is echter al wat ouder en roept steeds meer een ‘kennikkal’-gevoel op, de M3 is de logische keus en dan is er ook nog een C63. De laatste is met zijn absurd grote 6.2 V8 zeker weten de party-boy van de drie en is wederom volgepompt met pillen. Kleemann is de naam, aangenaam.
Stijf van de pillen en de drank produceert de Mercedes C63 AMG met Kleemann C63-K2 kit 560pk en 700Nm. Best wat ‘power’ voor in een klein sedannetje. Het is dan ook aan te raden bijzonder speciaal rubber te monteren (extra dik!) wil je deze auto af en toe met de traction control uit rijden. Waar de standaard C63 al om gaat met banden zoals koekiemonster met eh… koekjes, heeft het beest van Kleemann eerder de vreetcapaciteiten van een nijlkrokodil. Hap, slik, weg band. Verdere specificaties zoals acceleratietijden worden niet door Kleemann gemeld.
Verder blijft Kleemann met de handjes van het uiterlijk af. Niks ordinair plastic, en als je een originele kleur wil zoek je maar een spuiter. Wel zijn er nog velgen beschikbaar met een maximum diameter van 20 inch. Bovendien is de 63-AMG-performance kit ook beschikbaar voor alle andere Mercedes modellen met dit blok. Voorheen wist de Duitse tuner slechts 545pk vrij te maken. Mocht het Kleemann pakket niet ‘dik’ genoeg zijn en zijn uiterlijke wijzigingen aan het C’tje welkom dan kan het beste bij Carlsson rond gekeken worden.
Update: Nu met nieuwe plaatjes! Kleemann zelf had alleen een ‘saaie C‘ staan maar gelukkig zwerft de C63K weldegelijk rond op het net.
Oud plaatje:
BmwMPower zegt
AMG>Carlsson>Kleemann.
BananaFlip zegt
Een keer iets anders, geen visuele upgrade.
Mansory: kijk en leer… :D
bozewolf zegt
Komisch wel. Dik getunede AMG merc en met z’n 6.2 liters nog steeds maar 90pk/liter. De standaard C63 zelfs een sneue 80.
Waarom wordt er bij een Amerikaanse auto stante pede op gemekkerd maar komt MB er wel mee weg? :)
Laue zegt
geen extra plastic, maar opkrikken die hap. lekker hoor!
Breinstein zegt
Is de afgebeelde C wel een AMG? Aangezien hij er wel heel erg standaard uitziet. Mocht het een AMG zijn dan is het de ultieme wolf in schaapskleren.
jdm zegt
[fanboymode]
ahh het is geen amg op de foto’s, dan is hij lelijk!!
[/fanboymode]
wow een AMG!! LEKKER MOAN!!11oneone
Citrofiel zegt
Met uitzondering van de velgen lijkt hij wel minder opvallend geworden. Alsof er AMG-onderdelen vanaf zijn gehaald… :?
Citrofiel zegt
Ah, Breinstein dacht hetzelfde…
sacha zegt
Op de foto is geen AMG uitvoering, maar de Avantgarde of zoiets.
Racer X zegt
Die velgen zijn echt een maatje te groot…
Rolls-Royce Motorcars zegt
Mooie bodykit! Tenminste niet zo lelijk en overdreven als die andere getunede C63’s. Maar de ultieme getunede C-klasse blijft voor mij de Brabus Bullit.
Benjamin1 zegt
@ Racer X
Inderdaad, dat zal vast lekker rijden…niet dus.
der otto zegt
Dit is geen AMG
Geen powerdomes op kap, geen chroom rond de gril, geen sideskirts en geen AMG luchthapper vooraan.
Dit is qua uiterlijk een gewone Avant Garde met dikke velgen.
Bovendien is het een MY 2008 (zie spiegels)
Stijn zegt
Zeer sober, zéér keurig
Mercedes zegt
Het is een ieder geval geen AMG voorbumber ;)
Zelfde bumper als mijn C200!
Guido zegt
@ boze wolf, de nieuwe mustang haalt uit 4.8 ook 420 pk. das bijna gelijk aan deze merc.. dus je hebt wel een punt alleen omdat het mercedes is mag het wel? :D
BananaFlip zegt
@ Rolls-Royce Motorcars
Eehhmm… ik weet niet of je het meegekregen hebt, maar Kleemann heeft er alleen nieuwe velgen onder geplakt.
De bodykit is dus gewoon stock-MB-design.
technopatat zegt
@bozewolf, doe je huiswerk, amg heeft deze motor gedetuned, ze kunnen er veel meer uit halen, de 580 is makkelijk haalbaar, ze vermoeden dat als ze echt hun best deden dat ze de 650-660 zouden moeten kunnen halen … maar momenteel is er geen enkele wagen die dat nodig heeft, en als hij dat mocht nodig hebben dan nemen ze wel de v12 :)!
Kevin zegt
De auto op het ‘oude plaatje’ is geen C 63 AMG, maar inderdaad wel een line ‘Avantgarde’. De auto heeft naast de bumper uit de line ‘Avantgarde’
De foto’s van na de update is wel een C 63 AMG, getuige de zogenaamde ‘power-domes’ op de motorkap en natuurlijk het originele C 63 AMG aerodynamica pakket. Ook de donkere koplampen wijzen hierop.
Excuse me for being perfect.
Philip zegt
Ik dacht al bij die eerste foto “hmm, zalige wolf in schapenvacht :grin:”…
LJ zegt
nieuwe plaatjes zijn stuk beter(H)
Summer Sky zegt
@ BmwMPower:
Volgens mij is het Brabus > Carlsson > Kleemann > AMG > Mercedes (>…>>>Landwind)
bozewolf zegt
@ Technopatat: En jij gelooft dat die luie blokken uit de States zeker het toppunt van hun technologisch kunnen is?
ha-ha-ha.
BananaFlip zegt
Kijk, deze velgen zij leuk!
Die anderen waren wel een beetje saai…
BananaFlip zegt
zij=zijn
jurrian zegt
@ bozewolf, omdat dit blok droog minder weegt als het nieuwste M3 blok, maar wel hogere poweroutput heeft. uiteindelijk is dat een technisch belangrijkere achievement als je het mij vraagt.
bozewolf zegt
Ik ontken niet dat ’t een blok met veel potentie en high-tech is, ik kaart alleen de duidelijke dubbele standaard aan.
Dat mensen er meteen op springen om MB te “verdedigen” bevestigt mijn punt alleen ietwat :)
Emile_Benz zegt
Waarom is ’t geen K1-kit…?
gerjan zegt
Carlsson? nee doe mij dan maar brabus.
Alwood zegt
@ Emile
omdat die slechts 535pk tevoorschijn tovert :) en ook niet echt bruikbaar/nuttig is op grotere merc’s.
Benz.. zegt
Lekker hoor, wat Kleemann laat zien hier met deze C63 AMG!!
Geen extreme bumpers en spoilers maar alleen motortuning..
Ye, I like! :D
Edge zegt
Nice, maar ik zou toch eerder een Carlsson aanschaffen (om er vervolgens weer een grille met MB logo in te zetten).
pvkampen zegt
Ziet er weer goed uit!
Zouden ze dit ook onder mijn aanstaande C 220 CDI kunnen monteren?